Monthly Archives: noiembrie 2015

Așteptam ca Domnul Ministru Dan Marian Costescu să ia măsurile care se impun cu directorii de la CFR care își bat joc de subunitățile de tracțiune de călători de care răspund

CFR Călători suferă acut din cauza lipsei de mecanici de locomotivă și automotor, dar de exemplu domnul Director Bourceanu își bate joc și de cei pe care îi mai are…Mai mult domnul Director Bourceanu a dispus eliminarea custodiei de motorină de la Depoul Tecuci acum când vine iarna, iar dacă locomotivele diesel vor rămâne fără motorină în zona Tecuci sau dacă va fi nevoie de tracțiune diesel din cauza timpului nefavorabil și al înzăpezirilor, trenurile de călători vor sta  în linie curentă pentru că Directorul Bourceanu (despre tracționiștii cred că este paralel cu Calea Ferată) dorește acest lucru și probabil vrea să mute transportul feroviar de călători pe transportul pe rutier …
Aflăm și ne minunăm că SRTFC Galați din dispoziția domnului Director Bourceanu trece din 25/26.11.2015 de la remorcarea trenurilor cu tracțiune diesel la remorcarea cu tracțiune electrică după 2 ani de când păstorește această regională. Păi de ce au trebuit să treacă 2 ani de când sunteți Director domnule Bourceanu pentru ca să înțelegeți că pe sub firul de contact trebuie să se circule cu locomotive cu tracțiune electrică  și să nu folosiți nejustificat tracțiunea diesel pe sub firul de contact? Păi unde ai fost domnule Director Bourceanu timp de 2 ani de zile cât ați condus Ramura Tracțiune atât de prost pe SRTFC Galați ? Păi domnule Director Bourceanu ce faceți cu cei de 20 mecanici de locomotivă și automotor din Depoul Tecuci ce sunt autorizați numai la Locomotive Diesel și nu sunt autorizați la locomotive LE și pentru care nu mai este prestație pe LDE ? Păi de ce nu i-ați autorizat la LE înainte să luați măsura de a trece la remorcarea trenurilor de călători cu locomotive LE și vagoane în loc de automotoare ? Păi domnule Director Bourceanu cât mai aveți de gând să vă bați joc de cei de la Tracțiune ? Nu vă este rușine că nu știți nimic despre Ramura Tracțiune și că în situația asta totuși vă bați joc de cei din Ramura Tracțiune prin dispozițile cu întârziere pe care le dați și că ați prejudiciat 2 ani de zile CFR Călători pentru că nu ați luat măsura asta de acum 2 ani dacă dumneavoastră o considerați o măsură atât de bună?
Domnule Ministru Dan Costescu vă solicităm să ne comunicați ce măsură luați cu domnul Director Bourceanu? Dacă mai rămâne Director pe SRTFC Galați în aceste condiții domnul Bourceanu, atunci vom ajunge la concluzia că domnul Silviu Mănăstrie avea dreptat când spunea că după un „dezastru din guvernarea Ponta, ne așteptam ca Dacian Cioloș să vină cu un ministru tehnocrat ireproșabil la Transporturi, un om care în zece luni să dea drumul la lucrări, să facă licitații, să pună pe șine sistemul feroviar”. Dacă vreți să puneți pe sine trenurile CFR Călători, puneți și la SRTFC Galați un Director capabil și nu lăsați în continuare un Director care își bate de joc de Ramura Tracțiune și care mai mult duce spre dezastru total TRACȚIUNEA de pe SRTFC Galați …
„Silviu Mănăstrie a vorbit luni, la „Dosar de politician” despre bătaia de joc de la ministerul Transporturilor.
Din anul 2012, s-au schimbat nu mai puțin de șase miniștri politici. Ei sunt Silaghi, Fenchiu, Ramona Mănescu, Șova, Rus, Matache. Toți au lăsat dezastru, nimeni nu a terminat nimic, miniștrii au schimbat șefii din ministere și companiile de stat, companiile CFR și Tarom sunt în faliment tehnic. Peste 3.000 de oameni mor anual în accidente pe șoselele din România, iar tinerii frumoși nu au ieșit în stradă pentru că de la Bucurelti la Baia Mare se fac 14 ore cu mașina. După acest dezastru din guvernarea Ponta, ne așteptam ca Dacian Cioloș să vină cu un ministru tehnocrat ireproșabil la Transporturi, un om care în zece luni să dea drumul la lucrări, să facă licitații, să pună pe șine sistemul feroviar, să scape de la faliment compania Tarom și CFR-ul, să rezolve criza de la Romatsa, să vadă ce se întâmplă cu autostrada scufundată dintre Orăștie și Sibiu”.

DE 20 DE ANI C.F.R.-ist

Cum a absolvit în 1993 Universitatea Politehnică București, Dan Marian Costescu a fost sef departament Optimizarea Sistemelor (1993-1996) si sef laborator Dinamica Rularii (1996-1997). Cum Dan Marian Costescu a preluat functia de Director General al Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA în 2015, tot în 2015 a devenit Ministru al Transporturilor. Se pare că domnului Dan Marian Costescu i-a fost bine la Calea Ferată și acum a sosit timpul să-i fie bine și căii ferate române când conduce Ministrul Dan Marian Costescu …
,,Dan Marian Costescu a fost propus de Dacian Ciolos ministru al Transporturilor. El s-a nascut la 23 februarie 1969. A absolvit Universitatea Politehnica Bucuresti (1993). In cadrul Registrului Feroviar Roman, a fost sef departament Optimizarea Sistemelor (1993-1996) si sef laborator Dinamica Rularii (1996-1997). A reprezentat CFR in Comitetul Director B12, din cadrul European Railway Research Institute, Olanda (1995-2001). Director executiv al Autoritatii Feroviare Romane (1998-2000), director fondator al Centrului de testare si cercetare feroviara (2001-2003) si director Afaceri Internationale in compania Karsdorfer Eisenbahn GmbH (2002-2004), presedinte al Consiliului de Administratie si director general al companiei Romvag SA (2002-2004), director general al Sistematic Engineering (2004-2015). A preluat functia de director general al Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA, la 2 martie 2015.
Vorbeste fluent engleza, germana si franceza. ,, .

Un exemplu de Dialog Social dintre FSTFR și Ministerul Transporturilor…

,,Ministrul Iulian Matache acuzat că pune umărul si la falimentarea CFR Călători
Presedintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din Romania (FSTFR)- Maxim Rodrigo Gabriel, il acuza pe Ministrul Transporturilor- Iulian Matache ca tergiverseaza cu buna stiinta acordarea sumelor de bani alocate companiei CFR Calatori in urma celor doua rectificari de buget din 28 iulie si 23 octombrie 2015. In adresa sindicalistilor catre ministrul Iuilian Matache (vezi documentul in facsimil) se mentioneaza ca demnitarul din fruntea Ministerului Transporturilor refuza sa faca publica suma ce revine din rectificariile bugetare catre CFR Calatori, fapt ce a facut ca la CFR Calatori sa nu se incheie inca Contract Colectiv de Munca pentru ca nu exista la companie BVC-ul rectificat pe anul 2015″.
Citiți mai mult pe :

http://www.ziuanews.ro/dezvaluiri-investigatii/aranjament-girat-de-conducerea-ministerului-transporturilor-pentru-falimentarea-cfr-marfa-331110