Monthly Archives: februarie 2013

Se schimba organigramele structurilor teritoriale începând cu 25.02.2013. Își vor da demisia oare pe rând și directorii STFC-urilor?

FMI observând sistemul feroviar din Romania a dispus ca la CNCF,,CFR ,,SA, SNTFM,,CFR Marfa,,SA si SNTFC,,CFR Calatori,,SA sa se aduca manageri privati.

Astfel la CNCF,,CFR ,,SA si la SNTFM,,CFR Marfa,,SA s-au pus deja manageri privati.

La SNTFC,,CFR Calatori,,SA nu s-a pus inca manager privat si se merge inca pe varianta Directorului  General Valentin Dorobantu , varianta ce a uimit societatea romaneasca pentru ca a reusit intr-o luna cit altii in mai multi ani, respectiv a reusit:

– sa scada salarile  la toti salariatii societatii pe care o conduce pe timp de 5 luni;

-sa inventeze modul prin care sa fie schimbata fosta conducere a societatii pe care o conduce si sa-l aplice in acelasi timp, astfel incit Directorul General sa nu-si asume raspunderea schimbarilor efectuate pe motivul ca acestea au rezultat in urma demisiilor impuse salariatilor fostei conduceri a centralului CFR Calatori etc. ;

– sa scada masiv numarul trenurilor de calatori/zi ale CFR Calatori pe care le anuleaza pe diverse motive;

-sa emita noi organigrame pentru cele 8 STFC-uri valabile incepind cu data de 25.02.2012 etc.

Interesant este ca exista o organigrama mare pentru Centralul SNTFC,,CFR Calatori,,SA si acum vor fi alte 8 organigrame mari pentru cele 8 STFC-uri ale SNTFC,,CFR Calatori,,SA si ne intrebam cum se poate explica dezvoltarea organigramelor cu TESA altfel decit prin angajarile ce s-au facut, ce se fac si ce urmeaza probabil a se face la CFR Calatori intrun moment in care se reduc salarile tuturor salariatilor SNTFC ,,CFR Calatori,, SA pe timp de 5 luni pe motivul pentru a nu se face concedieri colective in anul 2013.

Cele 8 noi organigrame ale celor 8 STFC-uri contin fiecare in plus:

-consilier director STFC;

-Serviciul Tehnic;

-Serviciul Control Trenuri;

-Birou Patrimoniu-Achizitii;

-Serviciul Mers Tren si

-Serviciul Juridic(in loc de Birou Juridic).

Cei 8 directori de STFC-uri au aflat oficial de noile organigrame, astfel: vineri 22.02.2013- 4 directori  si simbata 23.02.2012 alti 4 directori de STFC-uri.

Precizam ca nu am scos in evidenta toate reusitele variantei autohtone a CFR Calatori prin care se explica FMI ca La SNTFC,,CFR Calatori,,SA nu s-a pus inca manager privat  mergandu-se inca pe varianta Directorului General Valentin Dorobantu pentru ca si pe aceasta varianta se pot lua masuri nepopulare .

FSTFR precizeaza ca masurile nepopulare daca nu sunt urmate si de rezultate de eficientizare a societatii CFR Calatori astfel incit aceasta sa redevina un simbol national, pot sa conduca la dezordine si haos in CFR Calatori si ca FMI a dispus ca si SNTFC,,CFR Calatori,,SA sa-si aduca manager privat pentru a nu se ajunge la dezordine si haos in CFR Calatori care sa conduca obligatoriu spre nejustificata insolventa, sau spre netemeinica privatizare a CFR Calatori. FMI, probabil a dispus ca  SNTFM,,CFR Marfa,,SA sa-si aduca manager privat, repetam probabil pentru ca aceasta sa nu se vinda pe ,,un leu,, la unii, care apoi s-o dea la fier vechi si care sa incaseze astfel bani frumosi pe ,,fierul vechi,,…

FMI a dispus ca si SNTFC,,CFR Calatori,,SA sa-si aduca manager privat pentru a nu se ajunge si cu aceasta la ,, fier vechi,,…

Punctul de vedere al FSTFR asupra Proiectul de HOTĂRÂRE de Guvern pentru aprobarea actelor aditionale nr. 1 pe anul 2013 la contractele de servicii publice în transportul feroviar de călători pentru perioada 2012-2015 aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 74/2012

Vă prezentăm punctul de vedere al FSTFR cu privire la Proiectul de HOTĂRÂRE de Guvern pentru aprobarea actelor aditionale nr. 1 pe anul 2013 la contractele de servicii publice în transportul feroviar de călători pentru perioada 2012-2015 aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 74/2012 …vezi aici punct de vedere

Act înaintat către MTI cu privire la Proiectul Ordinului de Ministru referitor la serviciul maxim admis pe locomotiva

Alăturat vă prezentăm actul înaintat către MTI și Comisia de Dialog social cu poziția FSTFR față de Proiectul Ordinului de Ministru pentru modificarea Dispoziției 35 a Președintelui SNCFR privitor la serviciul continuu maxim admis pe locomotivă. …vezi aici 

Pentru că FSTFR și FMLR au în componență mecanici de locomotivă, citiți și punctul de vedere prezentat de FMLR pe siteul www.fml.ro.

Vă aducem la cunoștință că marti 19.02.2013 în Comisia de Dialog Social a Ministerului Transporturilor este pus pentru consultarea sindicatelor Proiectul de Ordin al Ministrului Transporturilor pentru aprobarea Normelor privind serviciul continuu maxim admis pe locomotivă, care mărește serviciul continuu maxim admis pe locomotivă la trenurile de călători de la 7 + 1 ore la 12 ore… citește aici, precum și DOCUMENTELE de LUCRU in ședința plenului. Totodată în aceeași ședință va fi pus în discuție și Proiectul de HOTĂRÂRE de Guvern pentru aprobarea actelor aditionale nr. 1 pe anul 2013 la contractele de servicii publice în transportul feroviar de călători pentru perioada 2012-2015 aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 74/2012.

C.S.A.T. a aprobat privatizarea societații CFR Marfă

Astăzi 05.02.2013, CSAT a dat undă verde „Privatizarii CFR Marfă”, iar „luni 11 februarie 2013 ora 10.00, la sediul Ministerului Transporturilor va fi dispus dezbaterii Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea strategiei de privatizare a Societății Naționale de Transport Feroviar de Marfă „CFR Marfă” SA și a mandatului Ministrului Transporturilor pentru implementarea acesteia”.

Ținând cont că CFR Marfă este o societate strategică pentru România, considerăm că timpul va demonstra că „Privatizarea CFR Marfă”  este una din cele mai greșite decizii ale FMI și ale CSAT din toate timpurile, pentru că dacă Statul nu mai are control asupra Operatorului de transport feroviar de călători de marfă de stat, ce va face România în timp de Război, calamități etc.

Garanția investitorilor de participare la licitație este de 10 milioane de euro/investitor, dar din informațiile pe care le avem noi, ținând cont că numai pe locomotive și vagoane dacă acestea s-ar vinde la preț de fier vechi s-ar obține circa 150 milioane de Euro, considerăm că garanția investitorilor de participare la licitație de 10 milioane de euro/investitor nu va fi o problemă, dar precizăm încă odată că ținând cont că CFR Marfă este o societate strategică pentru România considerăm că timpul va demonstra că „Privatizarea CFR Marfă” este una din cele mai greșite decizii ale FMI și ale CSAT din toate timpurile.

Președintele FSTFR se întreabă ce se vrea cu CFR Călători în anul 2013?

Ce se întâmplă începând din anul 2013 la CFR Călători ?
De ce începând cu anul 2013 se prezintă numai părțile negative ale CFR Călători?
De ce în anul 2012 abia s-a realizat de CFR Călători pachetul minim social pentru ca s-a anulat lunar zeci de trenuri de călători și de ce nu se tine cont că puteam avea nerealizarea pachetului minim social dacă  CFR Călători nu ar fi avut ca Director General în ultima perioadă a anului pe domnul Ştefan Roșeanu?
De ce începând cu anul 2013 după ce pe un motiv aberant ca au oprit lucrul cei de la compania de Înfrastructura Feroviară s-a schimbat Directorul General de la altă societate feroviară, respectiv de la CFR Călători și odată cu schimbarea Directorului General de la CFR Călători se anulează lunar zeci de trenuri de Călători fără nici un motiv real?
De ce începând cu anul 2013 se anulează lunar zeci de trenuri de călători pe motiv că Compania de Înfrastructura Feroviara este furată și trenurile de călători au din această cauză întârzieri foarte mari?
De ce începând cu anul 2013 se anulează lunar zeci de trenuri de călători pe motiv că timpul de mers este prea mare datorită limitărilor și restricțiilor impuse de Compania de Infrastructură?
De ce începând cu anul 2013 se reduce programul lunar de lucru al salariaților CFR Călători cu una zi pe luna timp de 5 luni? Oare această reducere a programului lunar de lucru nu este echivalentă unei sancțiuni cu 5 % din salariu pentru fiecare salariat al CFR Călători timp de 5 luni în 2013? Oare nu se dorește astfel la negocierea salariului pe anul 2013 să nu se mai dea nimic la salariu? Oare nu se dorește ca să nu se mai facă promovări în anul 2013? Oare nu se dorește să nu se mai dea clase de salarizare salariaților în 2013?
De ce începând cu anul 2013 dispar fără nici un program de reorganizare Posturi de Revizii?
De ce începând cu anul 2013 dispar fără nici un program de reorganizare comenzi de personal din diverse stații?
De ce începând cu anul 2013 dispar fără nici un program de reorganizare PELC-uri, SELC-uri etc.?
De ce începând cu anul 2013 dispar fără nici un program de reorganizare mecanici de locomotivă pe motiv de o aberantă dispoziție nr. 18/2013 a Directorului General. Precizăm că în Dispoziția menționată nu se precizează că pentru fiecare mecanic de locomotivă dat afără se va angaja altul și asta pentru că se dorește o concediere mascată a mecanicilor de locomotivă pentru că  dacă  aceștia nu sunt suficienți atunci se pot anula trenuri de călători din lipsă mecanici de locomotivă?
De ce începând cu anul 2013 dispar fără nici un program de reorganizare trenuri de călători pentru că nu avem suficiente locomotive, automotoare și rame electrice,  vagoane pentru trenurile de călători si pentru că ramân pe jos călătorii plătitori?
De ce se spune că au scăzut călătorii CFR  an de an fără a se spune că dacă se anulează trenuri de călători an de an, atunci este normal să scadă și numărul de călători și veniturile CFR Călători?
De ce Directorii iși dau demisii din funcțile avute în anul 2013?
De ce se cere Directorilor de STFC-uri să propună pâna miercuri 06.02.2013 cât mai multe trenuri pentru a fi anulate, etc.?
De ce se cere Șefilor de Serviciu SC de pe cele 8 STFC-uri ca pâna miercuri 06.02.2013 să dea afără disciplinar cât mai mulți salariați CFR Călători?
Domnule Director General Valentin Dorobanțu, spuneați la întilnirea cu președinții de Federații Sindicale că pentru a nu concedia în anul 2013 salariați de la CFR Călători, veți reduce programul de lucru cu 1 zi / luna timp de 5 luni , dar consecința reducerii numărului de trenuri de Călători /zi, a numărului structurilor organizatorice teritoriale de la vagoane, comercial și de la tracțiune nu va duce oare și la concedieri colective în anul 2013?
Domnule Director General Valentin Dorobanțu, momentan analizăm ce se întâmplă în prezent, dar nu uitați ca CFR-iștii și FSTFR doresc pe bună dreptate ca CFR Călători sa fie un simbol național.

Președinte FSTFR Maxim Rodrigo Gabriel