A fi sau a nu fi SPECTATOR!

Ceferiștii trebuie să rețină că din actul SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA din 01.07.2014, rezultă că până la data de 31 iunie 2014 NU EXISTĂ la nivel de SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA NICIUN SINDICAT de la COMERCIAL, VAGOANE , TRACȚIUNE sau TESA și nici combinat din toate ramurile de la SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA, care să DEȚINĂ UN DOCUMENT de REPREZENTATIVITATE la nivel de unitate SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA și să fi depus la sediul SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA pentru a se începe negocierea numai cu acel sindicat, ce ar avea jumătate plus unu din salariații SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA ca membrii ai săi de sindicat !!!

SHARE

312 Responses

  1. A fi sau a nu fi….. spectator:
    http://www.ziuanews.ro/dezvaluiri-investigatii/zeci-de-mii-de-vagoane-si-locomotive-cfr-disparute-cand-traian-basescu-era-ministrul-transporturilor-126912
    Pentru că am fost și suntem spectatori(numai că la sfârșitul piesei nu vom putea aplauda), s-a putut și se poate întâmpla toate cele arătate de ziarist.
    Am fost, suntem și sper eu să nu mai fim spectatori la dezastrul, distrugerea în totalitate a ceea ce a mai rămas din CFR. Dacă ținem la unitățile CFR la care lucrăm, dacă ne pasă de locurile noastre de muncă, suntem obligațiiii să luăm atitudine. Să luăm atitdine față de cei ce iau decezii în numele nostru dar împotriva noastră(lideri de tot felul), înpotriva politicului care ne desfințează locurile de muncă nejustificat și nu în ultimul rând, împotriva administraților CFR, care sunt obedienții politicului, fără nici-un scrupul.
    părerea mea contează.

  2. Depinde de salariatul ceferist/respectiv de membrul de sindicat din SNTFC,,CFR Călători,,SA și CNCF,,CFR,,SA cum și cât dorește schimbarea mișcării sindicale feroviare. Salariatul ceferist/respectiv membrul de sindicat din SNTFC,,CFR Călători,,SA și CNCF,,CFR,,SA trebuie să nu uite niciodată pe cei care îi amenință ca să îi determine să devină membrii de sindicat ai unui sindicat/unei Federații Sindicale anume și ,,care au trecut de-a lungul timpului la o formă de luptă sindicală neortodoxă,, . Speranța mea este ca salariatul ceferist/respectiv membrul de sindicat din SNTFC,,CFR Călători,,SA și CNCF,,CFR,,SA să treacă ,,repede peste practicile neortodoxe ce i se aplică și să nu mai dea posibilitatea la nimeni ca să îl constrâgă și să nu mai dea posibilitatea la nimeni să mai încerce să îl determine (ca de fiecare data din ultimul timp) prin diverse practici neortodoxe să cedeze. ,, și astfel dacă unirea sindicatelor/federațiilor sindicale feroviare nu începe de la vârf să înceapă de la membrii de sindicat care să aleagă să fie membrii de sindicat la una din organizațiile sindicale : ANSF, FNFMC, FNDF, AFTF etc în funcție de ce demonstrează practic că fac pentru membrii lor de sindicat organizațiile sindicale respective și astfel membrii de sindicat vor da putere la momente diferite pe rând la una din organizațiile sindicale : ANSF, FNFMC, FNDF, AFTF etc dându-le pe rând posibilitatea să demonstreze care poate să facă mai mult pentru membrii de sindicat feroviari , apărând astfel concurența și democrația și în rândul organizațiilor sindicale : ANSF, FNFMC, FNDF, AFTF etc
    ,,Nu uitați că și ANSF poate fi o alternative pentru speranța de mai bine a mișcării sindicale feroviare … ,, .

  3. Ramona spune: ,,Apreciez ca am un Lider optimist, dar nu vreau sa cred ca am un lider care sa confunde optimismul cu naivitatea! ,, .
    Ramona majoritatea membrilor de sindicat din Alianța Națională Sindicală Feroviară (ANSF) sunt optimiști, deși au avut mult de luptat și profesional și sindical și deși se luptă din greu și în prezent pentru ca CFR-ul să existe și în mod sigur optimismul lor nu se va confunda cu naivitatea, dar nu uita că speranța liderului tău în unitatea mișcării sindicale va muri ultima…

  4. Leonidas comenta că: ,,Motivele pentru care Statul spune că nu poate să facă ceva și pentru Calea Ferată Română le cunoastem destul de bine, dar două sunt care le remarcăm :
    – politicul este dezinteresat total de sistemul feroviar, “invirtelile”fiind mai multe si mai profitabile in sistemul rutier;
    -recompenseaza din ce in ce mai mult la toate nivelurile numind in functii de decizii si conducere pe cei remarcati ca lipitori de afise sau pe diverse interese fara a tine seama de competente. ,, .
    Ne punem din nou întrebarea: ,, A fi sau a nu fi SPECTATOR ? ,, .

  5. BOGDANE CITEAM COMENTARIUL TĂU:
    ,, Deci nu au fost obligati de nimeni să semneze CCM-urile ?.
    Ce se intampla daca nu semnau CCM-urile ?
    Ce se intampla daca noi nu semnam actele aditionale?
    Câti din cei 3500 sunt multumiti de acord?
    Daca optiunea lor (care de fapt este optiunea noastra) nu conteaza, de ce mai avem sindicat? ,, .
    BOGDANE SINCER SĂ FIU MĂ AȘTEPTAM DE LA TINE SĂ COMENTEZI ASTFEL:
    Reprezentanții Organizațiilor Sindicale de la negocieri nu au fost obligati de membrii lor de sindicat să semneze CCM-urile .
    Dacă nu semnau CCM-urile exista posibilitatea de a se ajunge la o GREVĂ GENERALĂ și am fi semnat doar Acte Adiționale atunci când se ținea cont că și în România există Cale Ferată și aceasta trebuie să fie de o importanță la fel cu Căile Ferate din Uniunea Europeană.
    Toți cei 3500 membrii de sindicat ai FSTFR din ANSF nu sunt multumiti de Acordul de la SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA din anul 2014 și mă așteptam să întrebi câți din cei 3500 de membrii de sindicat ai FSTFR erau hotărâți să continue conflictul colectiv de muncă declanșat de ANSF până la inclusiv Greva Generală.
    Optiunea lor (care de fapt este optiunea noastra) contează și dacă opțiunea lor finală este GREVA GENERALĂ înseamnă că membrii de sindicat ai Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România au ajuns să-și răspundă singuri la întrebarea : De ce trebuie să avem sindicat? ,, .

  6. Domnule Presedinte Rodrigo, va inteleg speranta intr-o unire a miscarii sindicale feroviare dar va rog sa nu uitati cine e la conducerea celorlalte formatiuni sindicale.
    Speranta dv-stra nu mai e de mult pentru mine (si pentru multi colegi) decit ceva ce se aseamana mai mult cu “luminita de la capatul tunelului”.
    Cum sa mai credem intr-o unire condusa de aceiasi indivizi? Lupul isi schimba numai blana, nu si naravul.
    Ce-i de la care aveti sperante tirasc prin judecati ANSF. Cum sa-i crezi ca vor unire gasca lui Fratica, Mantascu sau Dobrescu?
    Acesti cetateni au facut tot ce-au putut ca la Infrastructura sa nu ne plateasca festivele, trimitind trepadusii (toti specialisti) sa santajeze colegii sa treaca la sindicatele lor promitindu-le in schimb ca le dau banii, adica dreptul lor legal pentru munca lor.
    Aceiasi cetateni asmutesc pe cei sustinuti de ei la conducere sa sicaneze in fel si chip pe toti cei care s-au saturat de minciunile lor.
    Cu cine va faceti sperante de unire? Cu semnatarii ultimelor CCM-uri, aditionale sau acorduri prin care am fost inrobiti?
    Va faceti sperante ca maine, 08.07.2014, va fi altfel?
    Veti vedea ca nu se va schimba nimic, ei vor numai “administrarea” fondului de 2% pentru protejatii lor in primul rind…
    Sperati ca vor lua atitudine, in fata celor care-i platesc nemeritat, sa treaca in CIM-ul vreunui membru ANSF (a tuturor salariatilor) a tot ce inseamna pachet salarial sau le vor zice sa plateasca furaciunea din aprilie?
    Apreciez ca am un Lider optimist, dar nu vreau sa cred ca am un lider care sa confunde optimismul cu naivitatea!

    1. D-nă Ramona, când se termină cuvintele, se trece… la amenințări. Ne mai având credibilitate, cu ajutorul trepădușilor se trece la o altă formă de „luptă sindicală„(neortodoxă). Speranța mea, este să trecem repede peste astfel de practici, să nu le dăm posibilitatea de a fi constrânși și să cedăm(mămăliga va exploda din nou).
      ANSF este o alternativă la ceea ce ați arătat d-tră mai sus. Depinde de salariatul, de membrul de sindicat din SNTFC și SNCF cum și cât dorește schimbarea. Optimistul Maxim Rodrigo este alternativa. Mulți o cred și știu dar le este teamă de ceea ce ați arătat mai sus. Orice se poate spune despre liderul d-tră dar nu că este naiv. Singura lui greșeală este că se încrede foate mult în oameni și după cum știm oamenii trădează( sau dacă vreți,sunt schimbători).
      Părerea mea contează.

  7. Oltenasu’ cred că vroia să spună în comentariul său că : ,,Daca sunt tot organizații sindicale FNFMC , FNDF și AFTF ca și ANSF atunci trebuie și la CNCF CFR SA ca FNFMC și FNDF și AFTF să susțină ANSF și ANSF trebuie să susțină FNFMC și FNDF și AFTF . În concluzie FNFMC , FNDF și AFTF trebuie sa nu mai sustina furtisagul politrucilor de la companie asupra membrilor de sindicat ai ANSF pentru plata muncii lor ca salariați ai CNCF CFR SA, muncă ce s-a prestat în zilele de de sambata si duminica dintre cele două Acorduri și care nu a fost plătită și ca ore festive și la salariații Infra ce sunt membrii de sindicat ai ANSF la fel ca și la salariații Infra ce sunt membrii de sindicat ai FNFMC și FNDF și AFTF !,,.
    Oltenasule ‘ putem să ne convingem mâine 08.07.2014 dacă va fi ceea ce ai vrut tu să spui , pentru că mâine se întâlnesc reprezentanții CNCF CFR SA cu reprezentanții FNFMC,FNDF,AFTF și ANSF …Poate va fi un mare pas spre unirea mișcării sindicale feroviare …

  8. Privatul poate pentru ca:
    – nu rasplateste cu functii in firma pe lipitorii de afise, criteriul de baza fiind competenta si ce poate realiza pentru firma;
    -are de unde sa aleaga personal gata calificat, fara cea mai mica cheltuiala, din cei concediati de stat;
    – personal tesa si birocratie mai putina decit la stat;
    – obliga muncitorimea la munca mai multa, la limita legalitatii cdului muncii;
    – investitii minime, urmarind mai ales chilipiruri din diverse zone (stat sau exterior);
    -plateste mai bine decit la stat, mai ales la functiile de conducere;
    – “trage sforile” la niveluri inalte pentru a intra numai in afaceri profitabile;
    -arata “recunostinta” celor din sistemul de stat care le favorizeaza activitatea.
    – lipsa capuselor din sindicate;
    Motivele pentru care Statul nu poate le cunoastem estul de bine, dar doua sunt care le remarc :
    – politicul este dezinteresat total de sistemul feroviar, “invirtelile”fiind mai multe si mai profitabile in sistemul rutier;
    -recompenseaza din ce in ce mai mult la toate nivelurile numind in functii de decizii si conducere pe cei remarcati ca lipitori de afise sau pe diverse interese fara a tine seama de competente;

  9. Banuiesc ca te referi la acest articol.
    Art. 146. — (1) Contractele colective de muncă nu vor fi
    înregistrate dacă
    (2) La nivel de unitate, contractul colectiv de muncă va fi
    înregistrat fără semnătura tuturor părților numai în cazul în care
    partea semnatară care reprezintă angajații acoperă mai mult de
    jumătate din totalul angajaților.

    Deci nu au fost obligati de nimeni sa semneze.
    Ce se intampla daca nu semnau?
    Ce se intampla daca noi nu semnam actele aditionale?
    Cati din cei 3500 sunt multumiti de acord?
    Daca optiunea lor (care de fapt este optiunea noastra) nu conteaza, de ce mai avem sindicat?

    1. Domnule Bogdan daca ANSF nu ar fi semnat acordurile ereau urmatoarele probleme:
      – membrii ANSF nu beneficiau nici de infima marire de 1,5-2%, cirdasia administratiei cu aplicare “numai membrilor organizatiilor semnatare”;
      -membrii ANSF nu beneficiau de celelalte sporuri prevazute in CCM dar nementionate in CIM ( caz concret la Infra unde nu s-au platit orele festive din 26 si 27 aprilie si orele suplimentare pe luna aprilie) – urmind a se incepe actiune in instanta;
      – cirdasia administratiei cu specialistii semnatari care ar fi creat imediat probleme cu sediile sindicatelor, ingreunind si mai mult activitatea sindicala;
      – fiind in minoritate (si nehotariti chiar si membrii de sindicat ANSF) actiunile legale de desfasurat in continuare aveau sanse minime de reusita;
      – manipularile lesne de facut de catre semnatarii specialisti asupra salariatilor care ar fi fost afectati de nesemnarea acordurilor, mai ales pe fondul intelegerilor si promisiunilor facute la nivel de minister.
      ANSF a incercat sa faca tot ce a putut in conditiile existente ( si a si reusit cel putin la Calatori sa evite alte pierderi gindite de SMART la intelegere cu specialistii FMC si FML).
      Pentru rezultate mai bune trebuie:
      – membrii ANSF sa analizeze (fiecare) cit sunt de hotariti sa mearga pina la capat (tinind cont de implicatii -ex.salariu diminuat in caz de zile greva) si sa comunice in scris decizia;
      -membrii ANSF sa solicite fiecare si sa actioneze pentru mentionarea in CIM/acte aditionale a tuturor drepturilor care reprezinta venituri salariale (toate sporurile, indemnizatia de c.o.; ore suplinetare, scoala, regie, consemn,etc.) adica tot ce reprezinta bani ca si cotraprestatie a activitatii desfasurate;
      – fiecare membru ANSF sa discute si sa-si convinga colegii (ramasi captivi in organizatiile conduse de liderii specialisti) ca simpla lor “prezenta” in evidentele acestor lideri specialisti, le da acestora putere sa faca ce au facut de 5-6 ani, adica sa ne vinda!
      Lipsa de hotarire a noastra in actiuni ferme de sustinere a liderilor ANSF si de a ne convinge colegii sa fie alaturi de noi, luind asfel puterea specialistilor vinzatori, nu poate fi imputata numai liderilor ANSF!

    2. 1-2)Rămâneai și rămâneam la salariul pe care l-am avut. Era mai bine?
      3) Mai mulți de 1/2+1
      4) Cu pârere de rău dar sindicatul nu este formar numai din cei cu clase maxime(și eu sunt printre ei, deci nu mă poți acuza de altceva…). Dacă te referi strict la mecanici, întrebăți colegii câți fac la drum 1 cu clase de drum 2(până la acord făceau).
      Opțiunile sau propunerile lor/a noastre au fost și sunt luate în seamă. Tocmai de aceea s-a căutat soluția de mijloc. Suntem conștienți că nu vor fii toți mulțumiți dar sper să ajungem în situația când vom putea forța mâna politicienilor și administraților CFR, să avem un trai decent, pe măsura muncii și responsabilității noastre ca CFR-iști.
      Părerea mea contează.

    3. Bogdane, CCM-ul se aplica tuturor salariatilor, acordul doar sindicatelor semnatare… Nu semnai, luai doar ce e in CIM. Cresterea salariala pe grila intradevar e de 1,5%, dar MF a conditionat cresterea salariala ca nu poate fi mai mare de 2,4% pe fondul de salarii. Deci daca te uiti pe fluturasul tau de mecanic de locomotiva ai sa vezi ca cresterea pe total salariul tau este de 5,68 sau chiar mai mare.Reusita la amaratul asta de acord este ca nu au mai taiat din salariu(dupa cum erau intelesi cu …no comment), ci ai mai luat de-o ciunga la copilasi. Tu chiar crezi ca ANSF cu cei 3500 de membri la SNTFC pot sa-si impuna punctul de vedere? Pai daca negociatorii erau dupa cum spui tu, mai aveam acord acu? Iti spun ca aveam CCM batut in cuie. Acordul nu e batut in cuie, ci e un compromis acoperitor pentru protejarea tuturor salariatilor, nu numai la o anumita categorie de salariati. ANSF inca nu are nici un specialist pana la ora aceasta. Asa ca negociatorii si-au facut pe deplin treaba…Ai sa intelegi tu mai tarziu.

  10. Asta se intampla in IANUARIE 2013:
    Guvernul României și MTI defavorizează CFR Călători față de operatorii feroviari privaţi de transport persoane!
    Posted on 31/01/2013 | 10 Comments
    In ziarul Ziua News este publicat un articol în care se arată că “Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, limitează subvenţiile către CFR Călători, dar, în schimb, vrea să le mărească pe cele acordate operatorilor feroviari privaţi de transport persoane”… Citeste aici, respectiv un articol prin care se arata cum sunt CFR-iștii trimiși acasă în urma dispozițiilor date de către conducerea MTI…Citește aici

    Asta se intampla in IULIE 2014.
    http://puterea.ro/economie/trenurile-private-au-profit-pe-liniile-abandonate-de-cfr-95589.html
    Asta se intampla in IULIE 2014.

    FSTFR si ANSF a adus la cunostinta membrilor de sindicat si angajatilor SNTFC CFR Calatori SA, pericolul care ne paste daca nu suntem uniti. Cu parere de rau o spun, ca presedintele si conducerea FSTFR si ANSF au avut dreptate. Acolo unde SNTFC- ul a dat chix (voit) firmele private au succes. De ce? Pentru ca noua nu ne pasa. Nu ne pasa de SNTFC, nu ne pasa de cine ne conduce(ban sa iasa, oare?), nu ne pasa de cel de langa noi, nu ne pasa de cum facem servici, cu ce facem sevici, de cei pe care-i transportam, nu ne pasa de locurile noastre de munca.
    De ce privatul poate si statul nu?
    Parerea mea conteaza.

  11. Achizitii de top la CFR Calatori?
    “Firma lui Florin Walter a încasat în 2013 peste 1 milion de euro de la compania de stat. Externalizarea serviciilor de curățenie a trenurilor care pleacă din Gara de Nord a umplut cu milioane de euro conturile firmei Romprest. Dacă în primele șase luni ale anului, CFR Călători București a decontat peste 500.000 de euro firmei Romprest Servicii Integrate, în 2013, firma patronată de Florin Walter, a golit bugetul companiei feroviare de peste 1,13 milioane de euro pentru așa-zise sevicii de salubrizare a trenurilor. Numai din salubrizarea vagoanelor de călători, Romprest a încasat aproximativ 500.000 de euro. Potrivit registrului operațiunilor generatoare de obligațiuni de plată al CFR Călători București, în perioada ianuarie-decembrie 2013, conducerea CFR Călători București a decontat peste 5,13 milioane de lei firmei Romprest . Pe lângă salubrizarea vagoanelor, angajații Romprest sunt plătiți pentru compactare gunoi, colectare gunoi, manipulare acumulatori, colectare transport depozitare gunoi, salubrizare automotoare, deszăpezire, salubrizare, gunoi menajer, colectare gunoi menajer, colectare transport depozitare gunoi menajer și salubrizare automotoare Desiro. Pe lângă serviciile de curățenie în trenuri, Romprest a încasat peste 1,1 milioane de lei pentru servicii de salubrizare. „Milioane de euro se cheltuiesc anual de către conducerile celor opt regionale CFR Călători. Romprest încasează bani și pentru manipularea acumulatorilor, în contul firmei intrând peste 670.000 de lei. Serviciile de curățenie a automotoarelor și a Săgeților Albastre a costat aproximativ 1,1 milioane de lei”

  12. Domnule Admin ce anume nu era adevarat?
    La noi 1,5 % marire. La ei 1,98%.
    La noi Art.7 -(1)Salariul personalului din sntfc cuprinde:
    Salariile de baza corespunzatoare fiecarei clase de salarizare se stabilesc in anexa nr 1.
    La ei Art.6 Salariul personalului din cncf cfr – sa este confidential si cuprinde.
    Salariile de baza corespunzatoare fiearei clase se stabilesc in functie de coeficienti de ierarhizare si de formula de calcul din anexa nr. 1.

    La noi Art. 79. – In situatii deosebite, determinate de necesitatea bunei functionari a unitatii sau subunitatii, conducerea acesteia poate dispune trecerea in alta munca a salariatului, cu avizul sindicatului, dupa caz, pe o periada de cel mult un an.
    La ei Art. 73 In situatii deosebite, determinate de necesitatea bunei functionari a unitatii sau subunitatii, conducerea acesteia poate dispune, cu acordul salariatului si al sindicatului, trecerea temporara in alta munca a salariatului, pe o periada de cel mult un an.

    La noi Art. 51 In afara concediului de odihna, salariati au dreptul la zile libere platite in cazul urmatoarelor evenimente:
    la toate sunt 4 zile
    La ei rt 48 In afara concediului de odihna, salariati au dreptul la zile libere platite in cazul urmatoarelor evenimente:
    Casatoria salariatului, casatoria unui copil 5zile
    Casatorie frate sau sora 4zile
    decesul sotului, sotiei, copiilor, parintilor, socrilor, ginerilor, nurorilor, fratilor, surorilor, cumnatilor 5zile
    Decesul bunicilor salariatului si al sotului/sotiei acestuia 4 zile
    Adoptiunea unui copil 5zile
    Mutarea in alta lcalitate in interes servici 5 zile

    Asta inseamna sa fi carcotas?

    1. Domnule Bogdan, imi place felul in care te implici si sincer as dorii sa vad inca 13731 de salariati, facand acelasi lucru. De aceea a fost creat acest site,de aceea citim cu mare atentie tot ceea ce se srie pe acest site. Nu trebuie sa te superi pe Admin.(are si el destule).
      Intrebarea mea ,este daca ti-ai intrebat liderul despre cele constatate de d-ta si care a fost raspunsul pe care ti-i la dat?
      Inainte de a condamna semnatarii de Acord si pentru a lamurii unele aspect legate de acest Acord, am sa-ti descriu intai una din conditile in care s-a semnat acesta, dupa care vreau un raspuns din partea d-tra.
      La negocieri si semnarea acestui Acord(CCM nu s-a putut semna din cauza….) au partiipat (la Calatori) :
      – FNFMC (cu tot cu vagonari) insumand un numar de cca. 8000 de membrii de sindicat
      – AFTF (insemnand FML) insumand cca.1000 de membrii de sindicat.
      – ANSF( insemnand FSTFR) cu cca. 3500 de membrii de sindicat.
      Dupa descrierea acestei situatii concrete si actuale, am rugamintea de a recitii legea 62|2011 iar in baza a ceea ce vei constata sa-mi dai un raspuns. Mutumesc anticipat.
      Parerea ta (a mea)conteaza.

  13. PS<Vere, m'apucara nabadaile si uitai un lucru.
    Domn Rodrigo, vazui ca pusera astia lu'Fratila jalba din 2 iulie la ai mari de la guvern, e bine ce zice acolo da' eu zic ca-i doare'n cot pe boieri!
    Rugamintea mea la matale nea'Maxim, e sa faci matele iscalitura si stampila in numele ANSF! Ca sa stie muncitorimea ca existam si noi, ca gasca lu'Fratila se lauda peste tot ca nu exista ANSf…ca nu se vezu pe nici'un act…decit pe la negocieri…si acolo torpilata de gargaragii.
    Domn'Rodrigo te rog eu si altii ca mine care suferim si zicem cu tarie ca ANSF exista sa pui sigiliul nostru…ca pina la urma, eu palmasul de la infra si cu mecanicul de la calatori, toti la ANSF, o sa-i dam cu zgaibele in sus pe gargaragii! Chiar daca ei nu vor sa mai existam!

  14. Vere, cum naibi sa ramai spectator cind vezi gasca lu’Fratila cit e de parsiva? Pai fraierii se lasa pe mina unora care nici macar ce zice legea in avantajul si protectia angajatului nu vor sa sustina.
    Cum sa cred eu pupila lu’Fratica (ala micu, negru si chel) cind zice ca se zbate pentru oameni, cind tace ca rimatorul in papusoi atunci cind ar fi trebuit sa sara la gitul angajatorului ca ma fura pentru munca de sambata si duminica?
    Ba mai mult, gusterii isi tin unii altora partea si tin sirba inainte ca trebuia semnat acordul odata cu ei.
    Vere, astia sunt parsivi rau, in loc sa ceara respectarea legii, ei o interpreteaza cum le convine lor. Adica sa poata vraji fraierii ca daca nu semneaza ce la baga sub nas onor conducerea, pierde muncitorimea mai mult…fara sa zica nimic ca pierderea invocata se datoreaza faptului ca ei sustin nerespectarea legii de catre angajatorsi nu ni se trec drepturile cu lovele in cimuri!
    Cu astia vreti unitate sindicala? Cu gargaragii care de ani de zile ne mint si ne fura in cirdasie cu ai numiti politic? Cu astia care dau pe gusa matrapalzicurile angajatorului numai atunci cind lor nu le iese vreo locuinta de serviciu? E vre-un specialist din astia care nu au pus botul la vreo locuinta (pentru ei, fini sau copilasii lor) de cind s-au cocotat pe spatele fraierilor pina in virf? Cite firme sau firmulete au avut in ultimii 5-10 ani ei sau copilasii lor care au supt cefereul? Si acum fac in continuare pe luptatorii si gargara scrisa pe la ministrii de parca le-ar pasa de oful saracirii mele! Daca sunt secati la pipota de ce se intimpla, atunci sa nu mai sustina furtisagul politrucilor de la companie pentru plata muncii mele de sambata si duminica! Ca ei stateau cu burtile in sus la bere si mici in “vichendul” in care eu am muncit la gara sa se imbuibeze ei cu salarii de specialisti si ailalti cu salarii de manageri privati!
    Domn’Ministru al nou , daca stati la o palinca in tihna casei si va aruncati privirea si p’aci, luati aminte ca lipitorile sindicale si amicii din conducere (de zeci de ani) ma furara iar pe munculita mea! Va pasa?
    Ca eu si ai mei veri, cit fusaram de rosii si trandafirii pina acu’, va zic ca de’acu incolo sa ni se usuce vreascul daca mai punem stampila pe vre-un trandafir!
    Alo …Fratila…imi furarati banisorii munciti in “vichend”…, vere nu va uit!

  15. In loc sa va luptati pentru noi…. muritorii de rand…COTIZANTII dvs….. ati gasit iar subiect de discutii…. si anume COSTACHE MARIN….. Daca el e mai important decat noi,…. domnule Maxim cat de curand o sa aveti pe masa dvs, hartia cu retragerea mea din sindicat! O viata frumoasa!

  16. Cealaltă firmă beneficiară a bonusurilor feroviare peste rând este Transferoviar Grup Cluj-Napoca. Astfel, de câteva luni, pe ruta Bucureşti- Ploieşti şi retur au fost introduse peste noapte, cinci perechi de trenuri regio. Însă această rută este operată de CFR Călători, fiind una dintre cele mai rentabile din România. Cu toate acestea, automotoarele firmei clujene controlate de Călin Mitică transportă zilnic între 600 şi 1.000 de călători. Cei care călătoresc cu Transferoviar Grup Cluj-Napoca sunt obligaţi să achite o rezervare de loc, de 1,5 lei, deşi la trenurile regio nu există şi nu se plăteşte rezervarea de loc. Astfel, călătorul, în loc să achite 7,5 lei pentru un bilet Bucureşti-Ploieşti, este obligat să mai dea în plus încă 1,5 lei, adică 9 lei, deşi firma beneficiază de subvenţie. Pe aceeaşi rută, un bilet emis de CFR Călători costă 7,5 lei, dar subvenţia încasată de compania de stat este mult mai mică decât firma clujeană.
    HA, HA, HA…
    „Am intervenit la cei abilităţi prin lege să reglementeze aceste situaţii, dar până acum nimic nu s-a întâmplat”, Vasile Secară, preşedintele Consiliului de Supraveghere al CFR Călători

  17. Sub privirea neputincioasa a lui IOAN RUS subalternii isi fac de cap?
    Zeci de trenuri private circulă ilegal pe rutele CFR Călători
    De câteva luni, câteva zeci de trenuri ale operatorilor feroviari privaţi de transport persoane circulă ilegal pe rute rentabile operate de CFR Călători, păgubind astfel, zilnic, compania de stat cu sume mari de bani.
    Operatorii privaţi beneficiază de subvenţii foarte mari pentru transportul de călători, în timp ce compania de stat se prăbuşeşte ca urmare a concurenţei neloiale. Astfel, prin acest mod de acordare a subvenţiilor, operatorii privaţi au încasat anual sume enorme de bani de la Ministerul Transporturilor. Între timp, Dorin Maer, Ştefan Roşeanu şi Valentin Dorobanţu, directorii impuşi politic la şefia companiei CFR Călători, din 2012 şi până în 2014, au fost preocupaţi să promoveze interesul operatorilor privaţi de transport persoane. Fiecare dintre aceştia a avut grijă ca în fiecare an să „ţeasă” mersul trenurilor în interesul operatorilor privaţi şi nicidecum al companiei de stat.
    Potrivit informaţiilor deţinute de ZIUAnews, de acest bonus feroviar beneficiază două companii private- Transferoviar Grup Cluj-Napoca controlată de omul de afaceri Călin Mitică, şi Regiotrans Braşov deţinută de Iorgu Ganea şi Costel Comana. Astfel, pe rutele Braşov-Bucureşti, Braşov-Constanţa, Braşov- Sf.Gheorghe, Braşov- Timişoara, Braşov- Iaşi, Braşov- Alba Iulia şi retur au fost introduse trenuri, de tipul automotoarelor, deţinute de Regiotrans. „Aceste rute operate de către CFR Călători sunt foarte rentabile, fapt pentru care este ilegal să fie introduse şi trenurile private. Prin această manevră, regionalele CFR Călători Braşov şi Bucureşti sunt extrem de afectate de introducerea acestor trenuri private, întrucât practică un tarif mai mic ca urmare a subvenţiei, şi astfel, zilnic, compania de stat este păgubită din greu. De exemplu, un bilet pe distanţa Bucureşti- Ploieşti, costă 7,5 lei, numai că Regiotrans Braşov beneficiază de o subvenţie mult mai mare decât CFR Călători”, a precizat pentru ZIUAnews un fost director al CFR Călători. Trebuie precizat că unul dintre acţionarii de la firma braşoveană- Costel Comana, este în relaţii excelente cu fostul manager privat Valentin Dorobanţu, dar şi cu unul dintre actualii directori ai companiei de stat Iosef Szenteş, unul dintre artizanii „ţesăturilor” din mersul trenurilor pentru interesul privaţilor.

  18. Nu trebuie sa ne mire faptul ca administratia a incadrat dosarul COSTACHE ca nefiind accident de munca ,NU Costache a fost unealta de baza si fidela a domnului Dorobantu in lupta lor acerba de a desfiinta FSTF-ul si implicit pe Rodrigo ????

  19. La comentariul anterior am avut cateva randuri in plus, care au fost sterse.
    De asta am spus ca adevarul deranjeaza.

    1. Daca era adevarat ceea ce spuneai, le lasam. Carcotasi pe la colturi sunt destui.

  20. ANSF incearca sa stopeze manipularea specialistilor negociatori si va invita sa nu mai ramineti spectatori.
    Respingerea “spectacolului” oferit de actorii de pina acum si a “calitatii de spectator” a celor care sunt cu adevarat saraciti de 5-6 ani, este posibila numai daca se intelege de toti ceferistii ce s-a inteles deja de liderii si membrii ANSF:
    – forta de a schimba ceva este numai a celor care nu vor sa ramina spectatori;
    – forta de a schimba ceva este numai a celor care nu le este frica si rusine de meseria lor pe care (trebuie) o stapinesc cel mai bine;
    – forta de schimba ceva este in primul rind a acelora care 24 din 24 de ore sunt in prima linie a asigurarii “miscarii rotii pe sina”;
    – forta de a schimba ceva este numai a acelora care isi dau seama ca cei din prima linie trebuie sa se sustina unii pe altii si sa fie uniti: mecanici, trafic/miscare, liniori/instalatii…;
    – forta de a schimba ceva este numai a acelora care au vointa si hotarirea de a-si schimba liderii atunci cind acestia devin dependenti de avantaje materiale, functii speciale, bonusuri si inviteli oferite de patron!
    In ANSF exista aceste felurite forte…trebuie sa indraznim sa le sustinem!

  21. Problema reprezentativitatii conform legii, in cazul in care un exista un sindicat reprezentativ la nivel de angajator, este rezolvata de reprezentativitatea la nivel de sector de activitate obtinuta de organizatiile sindicale federative.
    Problemele sunt altele:
    – in cazul reprezentativitatii la nivel de sector de activitate trebuie sa participe si reprezentantii salariatilor, aspect ignorat si respins cu inversunare de angajator (administratie) si de liderii specialisti (mai mult, s-a impus dupa acorduri o sindicalizare fortata a tuturor angajatilor);
    – negociatorii desemnati de organizatiile federative reprezentative la nivel de sector de activitate sunt aceiasi de ani de zile si au avut grija sa-si apere interesele ca specialisti, iar rezultatele negocierilor din ultimii ani s-au vazut cit sunt de dezastruoase pentru restul angajatilor!
    Pierderea coeficientilor, pierderea drepturilor de calatorie, nerespectarea salariului minim pe economie (sau din CCM de ramura transporturi), renuntarea la primele consacrate sau la salariul suplimentar sunt numai citeva din “realizarile” acelorasi “negociatori” desemnati in baza aceleiasi reprezentativitati.
    Drama continua cu aceiasi actori, iar cei afectati cu adevarat se lasa in continuare manipulati sa ramina spectatori!

  22. Bogdane corect spui că : ,,Adevarul deranjeaza.,, dar sper să nu te referi la mine pentru că referitor la răspunsul pe care ți l-am dat anterior am vrut să spun că nu trebuie să se interpreteze că nici un sindicat de la SNTFC,,CFR Călători,,SA nu a vrut să negocieze noul CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA și că pentru asta nu și-a depus înscrisurile care să dovedească că sunt reprezentativi și că pot negocia noul CCM și aș vrea să ști că eu tot timpul am recunoscut că până la ora actuală nu a existat la SNTFC,,CFR Călători,,SA nici un sindicat (afiliat sau nu la alte organizații sindicale) care să aibă reprezentativitate. Am precizat însă că trebuie reținut că există Federația FNFMC, Alianța AFTF și Alianța ANSF ce au reprezentativitate la Sector de Activitate și care au dreptul să negocieze CCM-ul la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA și care probabil își vor depune înscrisurile necesare care să le dea dreptul să negocieze noul CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA .
    Bogdane referitor la întrebarea: ,,La fel a fost si la negocieri? ,, pot să-ți spun că și la negocieri la fel adevărul a deranjat așa cum spui și tu…

  23. Bogdane correct spui că : ,,Se tot vorbeste de reprezentativitate. Daca nimeni nu are reprezentativitate ei cu cine negociaza? Oricum pana acum am avut doar cu numele negociatori.,, . Trebuie să reții însă că : ,, NU EXISTĂ la nivel de SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA NICIUN SINDICAT de la COMERCIAL, VAGOANE , TRACȚIUNE sau TESA și nici combinat din toate ramurile de la SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA, care să DEȚINĂ UN DOCUMENT de REPREZENTATIVITATE la nivel de unitate SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA și să fi depus la sediul SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA pentru a se începe negocierea numai cu acel sindicat, ce ar avea jumătate plus unu din salariații SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA ca membrii ai săi de sindicat ,, .
    Deasemenea trebuie reținut că există însă Federația FNFMC, Alianța AFTF și Alianța ANSF ce au reprezentativitate la Sector de Activitate și care au dreptul să negocieze CCM-ul la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA .

  24. Legea nr.51/1995 si Statutul avocatului prevad ca acesta are dreptul sa asiste si sa reprezinte persoanele fizice in fata unor persoane fizice sau juridice, care au obligatia sa permita si sa asigure avocatului desfasurarea nestingherita a activitatii sale, in conditiile legii.

    Pe de alta parte, dreptul la aparare este garantat de Constitutia Romaniei. Avand in vedere aceste dispozitii legale, angajatorii nu puteau sa restranga angajatului dreptul de a fi asistat de avocat in tot cursul cercetarii disciplinare.

    Practic sindicatul nu te apara (doar asista) iar avocatul costa.

    Se tot vorbeste de reprezentativitate. Daca nimeni nu are reprezentativitate ei cu cine negociaza? Oricum pana acum am avut doar cu numele negociatori.

  25. CFR IRLU, în insolvență

    ,, La pachet cu concedierile, autoritățile ar fi convenit și introducerea CFR IRLU, subsidiara CFR Marfă, în insolvență. Compania are în prezent circa 50 de milioane de lei datorii către furnizori și 1.500 de angajați. Circa 300 dintre aceștia vor fi disponibilizați în acest an.,, . Citiți:
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=0CCkQFjAC&url=http%3A%2F%2Fwww.evz.ro%2Finsolventa-la-cfr-marfa.html&ei=ijm2U_D9HciMO_e1gMAJ&usg=AFQjCNHhNRfDVo5-9Q3F5AvmEOQWLl1VMA&bvm=bv.70138588,d.bGE

  26. LEO ai foarte mare dreptate când spui că: ,, Mulți ceferiști cad în greșeala de a-si pierde încrederea în rolul sindicatului și asta tocmai datorita unor lideri care i-au dezamăgit ani la rînd (semnând pentru pierderea treptată a drepturilor lor salariale) și care în continuare se vor a fi tot ei tot la butoane si la avantaje și propun diverse forme de uniune/unitate sindicala ca mască a consolidarii puterii si avantajelor lor. Acum, in momente reale de cumpănă pentru viitorul meseriei lor, majoritatea ceferistilor persistă în greșeală si se lasă în continuare manipulati de aceiasi lideri . ,, .
    Cred însă că ceferiștii ar trebui să știe că dacă vor ca CFR să mai existe și dacă vor să nu mai fie concedieri colective la CFR și dacă vor ca CFR să fie ca în celelalte Țări Europene, atunci trebuie să existe sindicate feroviare puternice, federații feroviare puternice ,alianțe feroviare puternice etc. Refertor la faptul că unii lideri i-au dezamăgit ani la rînd (semnând pentru pierderea treptată a drepturilor lor salariale) și în continuare aceștia se vor a fi tot ei tot la butoane si la avantaje și propun diverse forme de uniune/unitate sindicala , cred că ar trebui să nu ne opunem la diversele forme de Unitate Sindicală Feroviară, dar ar trebui ca ceferiștii să fie cei care determină pe Liderii lor sindicali să facă ce trebuie și nu ce vor aceștia…Și da ,, Acum, in momente reale de cumpănă pentru viitorul meseriei lor, majoritatea ceferistilor persistă în greșeală ,, și nu mai au încredere în rolul sindicatului și în Liderii de sindicat, în loc ca să determine pe Liderii lor sindicali să facă ce trebuie și nu ce vor aceștia…

  27. Dacă în România la un nivel de instruire și control dintr-o unitate feroviară de stat sunt tolerate unui salariat ( mecanicului instructor-domnul Costache Marin) fapte ce se observă că iau amploare și care vor putea ajunge în timp fapte de mare pericol social , oare ne putem astepta la ,,un mai bine,, în România și în Calea Ferată Română ???

  28. 6.09.2013-3.07.2013 este o perioadă de aproape un an de zile în care SNTFC,,CFR Călători ,,SA nu a luat nici o măsură disciplinară asupra celor doi salariați din altercația (bătăia în adevăratul sens ) ce a avut loc în timpul serviciului în Depoul de Locomotive București Călători pentru că se susține în Dosarele de Cercetare întocmite de SNTFC,,CFR Călători,,SA de pe timpul Managerului Privat-domnul Valentin Dorobanțu că nu se știe cine a dat primul/ nu se știe cine a început bătaia, iar de Comisia de Cercetare stabilită de Directoratul SNTFC,,CFR Călători,,SA se susține că : ,,s-a constatat că în data de 06.09.2013 în incinta Depoului București Călători a avut loc o altercație între mecanicul instructor Costache Marin și tehnicianul Gherman Dumitru și că această altercație a fost tratată cu două dosare de cercetare prin intermediul cărora nu s-a putut stabili cine a început agresiunea.,, .

  29. SNTFC,,CFR Călători,,SA referitor la altercația din 06.09.2013 din incinta Depoului de Locomotive București Călători dă soluția ,, accident în afara muncii,, !!!!!!!!!!!!!!!!!!! și că în urma cercetărilor efectuate nu s-a putut stabili cine a început agresiunea!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Domnul Gherman Dumitru a înaintat și Plângere Penală împotriva domnului mecanic instructor Costache Marin.
    ITM București verificând Dosarul întocmit de SNTFC,,CFR Călători,,SA cu soluția: ,, accident în afara muncii,, , la respins pentru modificări și încadrarea evenimentului ca ,,accident de muncă,, .
    Exemplu despre care am vorbit mai sus se referă la tolerarea indisciplinei domnului mecanic instructor Costache Marin de către Conducerea SNTFC,,CFR Călători,,SA pe perioada cât SNTFC ,,CFR Călători,,SA a avut la conducere pe Director General/Manager Privat -domnul Valentin Dorobanțu, dar se referă și la faptul că și în Conducerea actuală a SNTFC,,CFR Călători,,SA mai sunt uni factori de decizie care tolerează în continuare indisciplina domnului mecanic instructor Costache Marin …, altfel spus tolerarea de către SNTFC,,CFR Călători,,SA a indisciplinei domnului mecanic instructor Costache Marin a ținut din 06.09.2013 și până în 03.07.2014 și tine și în continuare și în altă formulare constatăm că că se tratează diferit disciplinar salariații CFR Călători producând astfel multă nedreptate și nemulțumire în rândul salariaților SNTFC,,CFR Călători,,SA …

  30. DOSARUL de CERCETARE al evenimentului din 06.09.2013 în care au fost implicati mecanic instructor-domnul Costache Marin și lucrătorul Gherman Dumitru, a fost depus la ITM București de SNTFC,,CFR Călători,,SA spre avizare în 01.04.2014 cu soluția ,, accident în afara muncii,, !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    DOSARUL de CERCETARE al evenimentului din 06.09.2013 în care au fost implicati mecanic instructor-domnul Costache Marin și victima ce a fost lucrătorul Gherman Dumitru, depus de SNTFC,,CFR Călători,,SA spre avizare în 01.04.2014 cu soluția ,, accident în afara muncii,, nu a fost avizat de ITM București , fiind respins de ITM București pentru modificări și încadrarea evenimentului ca ,,accident de muncă,, .
    Mai mult domnul Gherman Dumitru a înaintat și Plângere Penală împotriva domnului mecanic instructor Costache Marin.
    Sindicatul Salariaților din Depoul de Locomotive București Călători constată în urma răspunsului privind cercetarea și verificarile făcute de comisia de cercetare stabilită de Directoratul SNTFC,,CFR Călători,,SA referitoare la altercația din 06.09.2013 din incinta Depoului de Locomotive București Călători , că pentru unii salariați se tolerează chiar de SNTFC,,CFR Călători,,SA indisciplina (cazul sesizat este un exemplu în care tolerarea indisciplinei la SNTFC CFR Călători,,SA a ținut din 06.09.2013 și până în 03.07.2014 și în continuare ) și că se tratează diferit disciplinar salariații CFR Călători producând astfel multă nedreptate și nemulțumire în rândul salariaților SNTFC,,CFR Călători,,SA…

  31. SNTFC,,CFR Călători,,SA constată că a avut loc o altercație între mecanicul instructor Costache Marin și tehnicianul Gherman Dumitru și că această altercație a fost tratată cu două dosare de cercetare prin intermediul cărora nu s-a putut stabili cine a început agresiunea!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    DOSARUL de CERCETARE al evenimentului din 06.09.2013 în care au fost implicati mecanic instructor-domnul Costache Marin și lucrătorul Gherman Dumitru, a fost depus la ITM București de SNTFC,,CFR Călători,,SA spre avizare în 01.04.2014 cu soluția ,, accident în afara muncii,, !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  32. SNTFC,,CFR Călători,,SA a răspuns Sindicatului Salariaților din Depoul de Locomotive București Călători că în urma cercetării și verificăriilor făcute de comisia de cercetare stabilită de Directoratul SNTFC,,CFR Călători,,SA s-a constatat că în data de 06.09.2013 în incinta Depoului București Călători a avut loc o altercație între mecanicul instructor Costache Marin și tehnicianul Gherman Dumitru și că această altercație a fost tratată cu două dosare de cercetare prin intermediul cărora nu s-a putut stabili cine a început agresiunea.

  33. Ministerul Muncii,Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice-Inspecția Muncii- Inspectoratul Teritorial de Muncă București a răspuns Sindicatului Salariaților din Depoul de Locomotive București Călători că DOSARUL de CERCETARE al evenimentului din 06.09.2013 în care au fost implicati mecanic instructor-domnul Costache Marin și victima ce a fost lucrătorul Gherman Dumitru, depus de SNTFC,,CFR Călători,,SA spre avizare în 01.04.2014 cu soluția ,, accident în afara muncii,, nu a fost avizat de ITM București , fiind respins de ITM București pentru modificări și încadrarea evenimentului ca ,,accident de muncă,, .

  34. Foarte Important ! Citiți Legea 77/2014 ce a intrat în vigoare din 29.06.2014 și care prevede că : ,, Prin modificarea Codului Muncii adusă de Legea nr.77/2014 publicată în Monitorul Oficial nr. 470/2014 se completează cadrul legal al dreptului la apărare al salariatului în timpul cercetării disciplinare, cu dreptul de a fi asistat de un avocat, motivat fiind limitarea în prezent a dreptului la apărare doar printr-un reprezentant al sindicatului al cărui membru este, şi care, implicit, îi lăsa neapăraţi pe salariaţii nemembri de sindicat.
    De asemenea, chiar şi în cazul salariaţilor, membri de sindicat, se creează alternativa de a fi asistaţi de avocat. ,, .

  35. Foarte Important ! Citiți Legea 77/2014 ce a intrat în vigoare din 29.06.2014
    și care prevede că : „în cursul cercetării disciplinare prealabile salariatul are dreptul să formuleze şi să susţină toate apărările în favoarea sa şi să ofere persoanei împuternicite să realizeze cercetarea toate probele şi motivaţiile pe care le consideră necesare, precum şi dreptul de a fi asistat, la cererea sa, de către un avocat sau de către un reprezentant al sindicatului al cărui membru este”.

  36. Domnul Gogu CFR-istu a înțeles cel mai bine Actul SNTFC CFR Călători SA din 01.07.2014 și spune: ,,Cititi fratilor Legea 62/2011 si vedeti ca pentru negocierea CCM-urilor la nivel de unitate(care o fi ea-Marfă, Călători, Infra) trebuie sa fie un SINDICAT cu 50%+1 din salariatii acelei unitati.,, .
    SNTFC,,CFR Călători,,SA conform Legii nr. 62/2011 a solicitat tuturor sindicatelor din societate dacă există vreun sindicat reprezentativ la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA să-și depună documentele doveditoare în acest sens pentru ca să înceapă negocierile la noul CCM cu acel sindicat începând din data de 18.07.2014 și prin actul din 01.07.2014 SNTFC,,CFR Călători,,SA arată că nu a depus documente de reprezentativitate nici un sindicat din SNTFC,,CFR Călători,,SA deoarece : ,,NU EXISTĂ la nivel de SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA NICIUN SINDICAT de la COMERCIAL, VAGOANE , TRACȚIUNE sau TESA și nici combinat din toate ramurile de la SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA, care să DEȚINĂ UN DOCUMENT de REPREZENTATIVITATE la nivel de unitate SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA și care să fie depus la sediul SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA pentru a se îndeplini condiția de începere a negocierii noului CCM și pentru a începe negocierea numai cu acel sindicat reprezentativ și fără alte Federații, Alianțe etc., respectiv numai cu un singur sindicat ce ar fi reprezentativ și care ar avea jumătate plus unu din salariații SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA ca membrii ai săi de sindicat . ,, .

  37. Greu de inteles pentru unii… Cititi fratilor Legea 62/2011 si vedeti ca pentru negocierea CCM-urilor la nivel de unitate(care o fi ea-Marfa, Calatori, Infra) trebuie sa fie un SINDICAT cu 50%+1 din salariatii acelei unitati. Daca nu exista, pot participa federatiile, aliantele care au reprezentativitate la nivel de sector de activitate si sunt imputernicite de un sindicat al unitatii respective impreuna cu reprezentantii angajatilor. Asa ca din cunostintele mele nu exista nici un sindicat cu 50% + 1 membri de sindicat la nici o unitate…(federatii si aliante sunt)… Asa ca este corecta specificarea din articolul de mai sus!!!!