SCURTA DESTAINURIE A UNUI TANAR FEROVIAR (partea a II-a)

După cum v-am promis, revin cu o serie de articole din materialul primit la sediul FSTFR din – SCURTA DESTAINURIE A UNUI TANAR FEROVIAR

Ca o continuare a scurtei mele destainuiri, urmeaza o compilatie de relatari realizate in putinele momente in care timpul liber imi permite sa scriu macar partial gandurile mele legate de sistemul de transport feroviar conventional din Romania. Cea mai mare parte din acest material a fost realizata in vara anului 2010, suferind o serie de modificari ulterioare.Exista posibilitatea ca datorita modului de exprimare, unele aspecte sa prezinte un oarecare nivel de fatalitate sau pesimism poate exagerat. De aceea, nu as vrea ca dupa parcurgerea acestui material, sa se inteleaga faptul ca subsemnatul ar fi o veritabila „regina a dramei”. Nu de mult, cineva imi reprosa ca „am o viziune negativita supra existentei”, ca „sunt prea pesimist” mai ales cand ma refer evolutia caii ferate. Sincer, nu observ si nu percep absolut nici un aspect pozitiv sau vreo dovada a unei sperante (vagi) cand ma gandesc la domeniul caruia i-am dedicat toata tineretea. Desigur, vorbim de Romania. Cand disperarea si scarba sunt depasite, cand treci dincolo de acestea, ajungi sa te bucuri printre franturi pentru ca ,,macar in alte tari lucrurile stau incomparabil mai bine”. Dar niciodata SRTAINATATEA nu este ACASA.

Majoritatea considerentelor prezentate in continuare sunt axate preponderent asupra sistemului feroviar convențional din Romania prin prisma problemelor multiple cu care se confrunta acesta de peste 20 de ani. Ceea ce trebuie luat in considerare este faptul ca o parte din aspectele tratate in text s-au acutizat in ultimii ani. Altele prezinta o evolutie „cronica”. Vorba lui Lucian BOIA „Necazul este ca ceea ce nu merge intr-o societate ajunge sa strice si ceea ce merge”.

Pentru a intelege mai bine aspectele si rationamentele tratate, trebuie acceptata ideea conform careia lucrurile sunt privite si analizate prin prisma unei persoane care nu este de acord si nu ingaduie cele mai multe aspecte si evolutii din jurul sau. Unii percep atitudinea mea ca fiind o neadaptare sau tendinta puternica spre mizantropie.

Inchei prefata prin a prezenta o certitudine proprie, pe care poate unii s-ar incapatana sa o contrazica.

O asemenea certitudine caracterizeaza evolutia sociala si morala a acestor vremuri. Consta in faptul ca oricand am lua in considerare un „maine” fictiv, atunci cand noi cei de „astazi” vom ajunge acolo, in acel maine, vom accepta cu amar ideea ca „ieri era mai bine” si probabil ca „al doilea maine va fi si mai greu”. Cu alte cuvinte… involuam, un fapt care este valabil desigur si pentru calea ferata.  

COSIDERENTE CU PRIVIRE LA EVOLUTIA SISTEMULUI FEROVIAR DIN ROMANIA

INTRODUCERE

Avand in vedere persistenta unor nelamuriri intense legate de incertitudinea evolutiei problemelor cu care se confrunta in prezent sistemul feroviar din Romania, ar fi oportuna elaborarea unor prezentari ample, detaliate si bazate pe „luarea unui puls” obiectiv a situatiei de ansamblu reale. Putinii ceferisti adevarati rama si in acest sistem „in agonie”, au ocazia de a citi si contempla pe cat posibil, asupra unor chestiuni sensibile si redate intr-un mod de exprimare in care poate altii se tem sa o faca. Ideile, informatiile si teoriile prezentate in cele ce urmeaza sunt axate preponderent asupra domeniului feroviar din Romania si imi apartin. Nu constituie puncte de vedere, comunicari sau emiteri de idei a vreunei organizatii sau institutii. Este vorba de ceea ce traieste, simte si percepe in aceste vremuri incerte, cea mai mare parte din personalul angrenat in transportul pe calea ferata. Pentru o intelegere facila a mesajului acestui material, sunt adoptate o serie de deviatii catre domenii conexe transportului feroviar. Ma refer la ariile sociala sau geopolitica. Sistemul de transport feroviar conventional trebuie inteles in ansamblu si in integrat in zona economiei nationale (chiar internationale).

Sunt necesare pentru inceput cateva indemnuri initiale a caror scop nu este de a jigni pe cineva:

  • pentru cei care nu identifica nici o problema sau neajuns in ansamblul activitatii pe care o desfasoara la calea ferata, ar fi indicata incetarea citirii acestor randuri;
  • pentru orice angajat indiferent de pozitia pe care o ocupa, care nu isi doreste ceva in plus de la sistemul feroviar, este pe deplin multumit de activitatea pe care o desfasoara si mai ales nu are o “grija a zilei de maine”, acest material nu are relevanta;
  • unele abordari si idei ar pute fi interpretate sau chiar luate in deradere.

 Legat de ansamblul sistemului de transport feroviar, pentru a intelege mai usor cauzele directe si indirecte care au dus la starea de fapt din prezent, trebuie luate in considerate sase aspecte ce ar putea fi considerate ca idei de baza:

  • oricine poate avea sansa sa acumuleze mai multa sau mai putina experienta si informatii in diverse domenii (chiar prin simpla prezenta intr-un sistem – in acest caz, calea ferata). Unii ies la pensie fara sa cunoasca prea multe din ceea au profesat. In acelasi timp, nu toti au harul sau sansa de a intelege lucrurile in profunzime si de a deveni un bun profesionist. Daca nu exista o baza pe care sa fie dezvoltate cumulativ calitatile si virtutile, o persoana nu poate evolua pe cale profesionala sau intelectuala;
  • deseori in istoria societatii umane, cele mai mari valori cei mai mari specialisti, inventatorii celebri sau cei care au revolutionat tehnica, nu au fost obligatoriu oameni cu o mare experienta, fiind vorba de oameni bine intentionati, pregatiti, documentati si cu un oarecare har, de cele mai multe ori persoane tinere dar “nelinistite”;
  • de va fi sa supravietuiasca in continuare generatia noastra (ma refer aici la supravietuirea perceptiva) si de va fi ca aceasta sa evolueze si sa faca fata razboiului ideologic acerb si uneori neloial ce se da intre marile sfere de influenta, toate acestea vor avea loc numai cu un nivel profesional cat mai inalt si prin dobandirea unor cunostinte corecte. Nu este relevant volumul de cunostinte de pare le dobandesti, ci modul cum le utilizezi si calitatea acestora. Doar printr-o puternica campanie de informare si formare consecventa generatia noasta “de sacrificiu” va izbavi;
  • deprofesionalizarea si dezinformarea in masa a tinerilor, constituie cei mai mari dusmani nevazuti pe termen mediu si lung al unei natiuni.

 Extrapoland ultimele doua idei adaptandu-le la domeniul feroviar, le-am putea reformula astfel:

  • de va fi sa supravietuiasca in continuare calea ferata din Romania si de va fi ca aceasta sa evolueze facand fata concurentei modale intense si uneori neloiale cu ceilalti actori din piata transportului terestru, toate acestea vor avea loc numai cu un nivel cat mai inalt profesional al tuturor angajatilor. Doar printr-o puternica campanie de informare si formare profesionala corecta “specia” de ceferist veritabil (acum fiind de sacrificiu), va izbavi;
  • deprofesionalizarea si dezinformarea in masa a angajatilor constituie cei mai mari dusmani nevazuti pe termen mediu si lung al caii ferate.

 Este vorba de fapt despre o aglutinare masiva a intregului personal. Asupra acestui aspect, se va insista in cadrul prezentului material.

Trebuie sa acceptam o idee de baza , utila pentru perceperea imensului rau care ce face sistemului feroviar in contextul politic al Romaniei: Cea mai buna si bine pusa la punct conspiratie este cea a carei efecte par pentru oamenii de rand ca fiind fenomene si intamplari ce apartin cursului normal al vietii sau ca apartin sortii. 

 REVENIND LA CALEA FERATA

Referitor la intrebarea des intalnita pe care si-o adreseaza unii „Ce se intampla cu calea ferata la noi si de ce asa?” este necesar a fi scrise poate carti intregi. In ultimii ani lucrurile au avut tendinta de a fi scapate de sub control, din multe punctele de vedere.

Este dificil de identificat cu o precizie de 100% cauzele involutiei domeniului feroviar, in ciuda faptului ca sunt realizate pana in prezent o serie de studii. Nici unul nu a prezentat eligibilitate si astfel nu a fost implementata vreo strategie coerenta. Sistemul este cunoscut si studiat intens, atat din punct de vedere a corelatiei dintre factorii determinanti pentru buna functionare, cat si a elementelor perturbatoare. Lucrurile sunt complexe si greu cuantificabile.

Problemele si elementele negative din sistem existau si in perioada dinainte de 1989. Dar acum, intr-un context sensibil diferit de a fi vazuta si perceputa calea ferata la nivel politic, toate acestea s-au acutizat si au iesit la suprafata. Din pacate, intre timp au devenit „cronice”.

Are loc o lupta acerba impotriva a tot ceea ce inseamna: gandire inginereasca, concept modern, noutate, fiabilitate, eficienta, cercetare, corectitudine, respect pentru angajati etc. Suntem martorii unui amplu conflict intre generatii, dur si intens. Exista parti de vina ce apartin ambelor tabere. Este vorba atat de personalul de executie cat si cel ingineresc – TESA. O mare parte din generatia veche pentru care se merita a avea tot respectul pentu varsta si experienta (fiind formata si activand peste 30 de ani inainte de Revolutie intr-un sistem comunist ale carui principii erau elaborate sa functioneze in cadrul unui alt context social, politic si strategic), nu doreste sa accepte modalitati si concepte noi de gandire.

Aspectul evocat nu poate fi generalizat. Nu trebuie interpretat aici ca sistemul comunist nu a avut si parti bune. A avut, chiar multe. Desigur, a avut si parti rele.”

 

SHARE

133 Responses

  1. Mai bine de 70% din venitul unei familii merge pe mâncare şi îmbrăcăminte, potrivit datelor Institutului Naţional de statistică. Astfel, dacă o familie cheltuie în medie 2.200 de lei pe lună, din aceştia, 85% se duc pe cheltuieli de consum şi plata taxelor şi impozitelor.
    Veniturile medii pe gospodărie au fost în trimestrul al treilea al anului trecut de 2.528 lei pe lună, iar cheltuielile au însumat 2.267 lei, aproape 90% din venituri, a anunţat miercuri Institutul Naţional de Statistică (INS).
    “Potrivit rezultatelor anchetei bugetelor de familie, în trimestrul III 2013, veniturile totale medii lunare au reprezentat, în termeni nominali, 2.528 lei pe gospodărie şi 886 lei pe persoană. Veniturile băneşti au fost, în medie, de 2.182 lei lunar pe gospodărie (765 lei pe persoană), iar veniturile în natură de 346 lei lunar pe gospodărie (121 lei pe persoană)”, se arată într-un comunicat al INS.
    Acesta au fost venitul lunar a unui mecanic de locomotivă în 2012, în 2013 a fost mai mic datorită zilelor de CS, în medie cu 10-15%; concluzia: este că familia acestuia a terminat anul 2013 pe pierdere, după logica mea, cu toate că am muncit mai mult(vezi orele suplimentare neplătite).

    1. Corpul de control al Ministrului Transporturilor trebuie sa faca acelasi lucru si cu CFR Calatori , adica sa sesizeze DNA despre “jaful” practicat de conducerea societatii si sa ceara justificarea salariului primit de managerul “smart” in conditiile in care la aprox. 14 000 de salariati le-a taiat si aerul ?

  2. ULTIMA ORA ! Ministerul Transportului a facut sesizare la DNA,fata de neregurile descoperite la CFR Calatori si CFR SA, nereguli cu iz PENAL, acelasi nereguli pe care FSTFR le-a sesizat de un an. Pentru unii ,,smarti” a venit ziua scadentei si platii!

  3. JAF CU PREMEDITARE ?
    “In timp ce protectorul lor Relu Fenechiu recunoaste public ca ia in calcule o condamnare a sa pentru fapte de coruptie, Valentin Dorobantu si George Micu continua sa dea nestingheriti noi tunuri financiare de proportii.

    Astfel, managerii impusi de „baronul de Iasi” la conducerea CFR Calatori si CFR SA pun in aplicare ultimele stratageme prin care bugetele companiilor de stat pe care le conduc sunt indatorate la greu. In al cui beneficiu? Probabil vom afla in curand, mai ales ca anchetele cu privire la „jaful” de la CFR avanseaza vijelios.
    Ultimele tunuri date de maharii de la CFR
    „Sagetile” lui Relu Fenechiu par sa fi lucrat extrem de organizat la devalizarea companiilor de stat in fruntea carora au fost parasutati. Astfel, daca George Micu s-a axat pe vanzarea vagoanelor la fier vechi, Valentin Dorobantu s-a specializat in achizitionarea de… datorii. Unele de-a dreptul uriase, cum este si cazul celei cu care a impovarat CFR Calatori dupa afacerea „Motorina”. Astfel, Dorobantu a acordat pe banda rulanta nu mai putin de 11 contracte catre o firma de apartament, acceptand plata sumei de 683 milioane de lei pentru cantitatea de 11.500 tone de motorina. A platit constant pana la 595 de milioane, numai ca, pentru ca dedesubturile afacerii au rabufnit si se faceau presiuni pentru rezilierea contractelor, a gasit solutia salvatoare. Astfel ca, in loc sa verifice cantitatea si, mai ales, calitatea combustibilului primit, managerul CFR Calatori nu a mai platit transa prevazuta in contract. Astfel ca partenerul privat, in loc sa fie luat la intrebari, are acum de recuperat, legal, suma de 88 milioane lei. Adica nu mai putin de 20 milioane de euro dintr-un foc!
    Pregatirea de „maritis”
    Schema indatorarilor masive se repeta, trasa la indigo, si la mai multe Regionale CFR din tara. Astfel, dupa cum sustin sursele noastre, numai la Brasov, remiza locala a fost „capatuita” de catre Dorobantu cu o datorie de aproximativ 10 milioane de euro. Si alte regionale, in special cele mai atractive, se afla intr-o situatie similara. Culmea, este vorba tocmai despre acele „bucati” din CFR despre care se spune ca managerii Micu si Dorobantu le-ar pregati pentru „maritis”.
    Cu operatorii privati, care, dupa ce au preluat cele mai profitabile rute, vor acum sa dea dea si un alt tun de proportii. Oricum, vom reveni cu amanunte despre intelegerea secreta prin care oamenii lui Fenechiu incearca „privatizarea” paralela a CFR, separat de cea oficiala, anuntata chiar de catre premier ca o prioritate nationala a Guvernului pentru anul in curs.”

  4. Dle. Maxim, CRED ca se impune sa ne spuna dna ministru cat ARE de gand sa mai TOLEREZE JAFUL ? IN CE TARA TRAIM ? bananiera ?
    tunuri dupa tunuri ,devalizare,hotii ,ilegalitati si nimeni nu aude/vede/face nimic ?
    NE-AM SATURAT ,AJUNGE.
    “Ultimele tunuri date de maharii de la CFR

    Valentin Dorobantu s-a specializat in achizitionarea de… datorii. Unele de-a dreptul uriase, cum este si cazul celei cu care a impovarat CFR Calatori dupa afacerea „Motorina”. Astfel, Dorobantu a acordat pe banda rulanta nu mai putin de 11 contracte catre o firma de apartament, acceptand plata sumei de 683 milioane de lei pentru cantitatea de 11.500 tone de motorina. A platit constant pana la 595 de milioane, numai ca, pentru ca dedesubturile afacerii au rabufnit si se faceau presiuni pentru rezilierea contractelor, a gasit solutia salvatoare. Astfel ca, in loc sa verifice cantitatea si, mai ales, calitatea combustibilului primit, managerul CFR Calatori nu a mai platit transa prevazuta in contract. Astfel ca partenerul privat, in loc sa fie luat la intrebari, are acum de recuperat, legal, suma de 88 milioane lei. Adica nu mai putin de 20 milioane de euro dintr-un foc!”

    http://www.enational.ro/dezvaluiri/ultimele-tunuri-date-de-maharii-de-la-cfr-364882.html/

  5. Te felicit Leonidas pentru comentariul tău referitor la:
    http://www.pressalert.ro/2013/12/mecanici-de-locomotiva-chemati-la-serviciu-ca-sa-nu-faca-nimic-vezi-explicatia-conducerii/
    comentariu în care spui :
    ,,Pe alte regionale s-a procedat astfel: s-a cerut punerea in aplicare a sentintelor (pe cale amiabila -eventual o alta negociere decit bataia de joc cu 300/luna), s-a asteptat 30 de zile in care nu s-a intimplat nimic, s-a trecut la executare silita si astfel s-a intrat integral in posesia drepturilor.In cazul in care anumiti “conducatori” au trecut la intimidari s-a facut plingere penala pentru nepunerea in aplicare a sentintelor cu drepturi salariale, mai ales ca se poate dovedi ca respectivi au cheltuit sume pe alte marafeturi fara a plati in primul rind drepturile salariale asa cum zice legea!
    In legatura cu “liderii” ridicati la rang de “specialisti ” cu salarii de 2 ori mai mari pentru merite deosebite in slujba administratiei se poate rezolva simplu: LASATI_I SINGURI CU STAMPILA si aderati la sindicate conduse de oameni treguti prin greutati nu “gargaragii” plimbati in masinile administratiei! NU MAI PIERDETI TIMPUL…URMEAZA NEGOCIERILE…DACA SUNT LASATI ACEIASI INDIVIZI CARE SEMNEAZA DE 5 ANI NUMAI CE VREA ADMINISTRATIA ADICA PIERDERI DE DREPTURI NE VA FI LA FEL DE GREU! ,, .

  6. Celor care poartă numele de ION / IOANA le urez : ,, La multi ani ! ,, .

  7. “JAFUL DE LA CFR
    CFR Călători, înglodată în datorii de zeci de milioane de euro.Ultimul control realizat la CFR Călători SA, la sfârşitul anului trecut, de către inspectorii Corpului de Control al ministrului Transporturilor, a scos la iveală situaţia dezastruoasă a companiei.”

    “Pentru mine nu există acest raport de control, pentru că nu l-am văzut în formă oficială”, a adăugat Dorobanţu.”

    dorobantule, ai nevoie de internare URGENT
    DEMISIA !DEMISIA !DEMISIA !DEMISIA !DEMISIA !

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/jaful-de-la-cfr-cfr-calatori-inglodata-in-datorii-de-zeci-de-milioane-de-euro-1075534.html

    1. ABUZURILE FACUTE DE ACEST MANAGER “PERFORMANT” NU AU LIMITE , TUPEUL ACESTUI AROGANT PENIBIL NU ARE MARGINI !
      NU-TI VINE SA CREZI CE SE POATE INTAMPLA LA ACEASTA SOCIETATE , CFR CALATORI .
      AFARA CU TOTI TICALOSII !

  8. Celor care poartă numele de ION / IOANA, Sfantul Ioan Botezatorul caruia ii purtati numele să vă ocroteasca în fiecare zi. La multi ani cu impliniri si momente frumoase in viitor!

  9. Ceferiştii, decişi să dea compania în judecată
    „Suntem pregătiţi cu toate documentele necesare pentru a intenta proces CFR Călători. Aşteptăm luna aceasta pentru a vedea dacă managementul pune în aplicare măsurile dispuse de ITM Bucureşti, iar dacă nu se întâmplă nimic, vom acţiona compania în judecată cel mai târziu la începutul lunii februarie, pentru a ne recupera banii”, a declarat pentru PUTEREA liderul de sindicat al Federaţiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari, Rodrigo Maxim.
    Citiți :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&ved=0CDIQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.puterea.ro%2Feconomie%2Fcfr-calatori-sanctionata-de-itm-pentru-incalcarea-drepturilor-angajatilor-84187.html&ei=phjLUo-IJsn8ygPNtYCQAQ&usg=AFQjCNGl1Vlj4Cx7QnvBftVZg6j-xK5Qmg&bvm=bv.58187178,d.bGQ

    1. felicitari FSTF si d-lui Maxim Rodrigo, nu mor caii cand vor HOTII
      DEMISIA dorobantule !
      LA MULTI ANI ! relule

  10. Nu Acarule. Nu-mi spun numai„ ce-si spune si el “oful” pe aci”(știu că n-ai spus-o cu răutate) dar părerea mea chiar contează. O spun pentru că sunt foarte mulți alți care gândesc la fel ca mine, drept dovadă uităte pe site-urile de socializare, pe ziarele electronice și ai să vezi foarte multe comentarii asemănătoare cu ale noastre. Toate îmi dau sperantă într-un viitor(apropiat) mai bun ptr. noi CFR-iști .
    În *89 foarte mulți dintre noi(ptr. că suntem în vârstă) am strigat jos comunismul, jos tirania,jos securitatea, jos dictatura și iacătă după 24 de ani, trebuie s-o facem din nou. Nu credeam nici în visurile mele cele mai negre, că voi/vom ajunge iarăși de unde am plecat.
    Erau bani-nu erau alimente— acum sunt alimente-nu sunt bani(ptr.fraierii care muncesc cinstit). Aveam securitatea— acum avem serviciul SC+alții. Aveam un Ceaușescu- acum avem un Dorobanțu. Aveam locuri de muncă sigure, munceam și câștigam un salariu decent—acum avem locuri de muncă nesigure datorită amenințărilor administrației, a unor lideri de sindicat care se cred buricul pământului și muncim aproape pe gratis(tăieri salariale de tot felul). Eram respectați—acum… Pot continua până… .
    Acarule, sunt optimist pentru că văd că suntem tot mai mulți celor care ne-a revenit curajul de-a lua atitudine, de-a ne alege oamenii care să ne reprezinte cu adevărat(vezi FSTFR-ANSF). Văd cum suntem susținuți și de a- 4-a putere în stat(presa).
    Părerea mea chiar contează.

  11. Respect pentru “Tinarul Feroviar”! Bine ar fi pentru toti daca cei cu “carte multa” si cu drag de “cefereu” si-ar da mina si ar lua atitudine impotriva nelegalitatilor, mirsaviilor si incompetentilor!
    E greu… ce sa-i motiveze pe astfel de profesionisti ? Salariile la limita saraciei, avansarile pe criterii politice, sindicale sau de rudenie, nu pot fi factori motivanti pentru cei profesionisti si corecti… mai ramine “constiinta” …dar nu prea tine tot timpul de foame !
    In contextul in care marii lideri specialisti nu stiu a-si promova decit intresele lor si a sustine numai pe cei care nu le ies din cuvint, cei care sunt profesionisti au sanse reduse sa-si spuna opinia sau sa puna in practica ce pot face spre binele caii ferate.
    Un profesionist constient de valoarea sa “inghite” mai greu “gargara” unui “specialist” numit in aceasta functie pe criteriul “eligibilitatii sindicale” puse in slujba administratiei si platit cu dublul salariului de inginer la calea ferata.
    Unitatea sindicala “provaduita” de “specialistii” momentului care gindesc la o “mega organizatie sindicala” este numai ca ei sa ramina in continuare la conducere. Acest “artificiu” gindit de acesti “baieti destepti” din “lumea sindicala” este numai pentru consolidarea pozitiilor detinute. Ei gindesc ca prin “unitatea sindicala condusa de ei ( la fel ca pina acum) vor pacali “cotizantii” tinindu-i in continuare aburiti si linistiti, iar administratia doritoare de “liniste” le va rasplati pe masura “munca depusa”.
    Ultimii ani au dovedit de ce sunt in stare acesti lideri specialisti si semnatari de CCM-uri, protocoale si aditionale care mai de care mai “benefice” pentru cei multi (si “fraieri”…sic!).
    “Maretia” acestor indivizi (gindesc ei) va fi si mai “mareata” cind vor sta la masa negocierilor si vor spune “raspicat” ca …”ei reprezinta 15-20-25-30 de mii cotizanti si ce hotaresc ei e vrerea celor multi”…OARE?
    Daca reprezentarea va fi facuta de aceiasi lideri la fel ca pina acum, putem spunem adio oricaror sperante de ceva mai bine! Nu ma indoiesc ca vor face tot ce stiu ei mai bine, adica vinzari, minciuni, manipulari, dezinformari, o prima dovada e deja lansarea “zvonurilor” de mentinere a salariilor la aceeasi “cota de avarie”!
    Asta e numai inceputul, va urma apoi mimarea luptei (uitati-va la comunicatul “belicos”din decembrie finalizat cu…100 de lei!) cu propuneri si indemnuri de “incetarea activitatii” (spontane daca se poate…ca ei sa nu fie implicati). Sunt curios cum poate pune in practica un “specialst relatii sociale” aceasta “incetare de activitate”…ca nu prea mi-e clara activitatea specialistului…Va inceta oare sa mai foloseasca auto cu benzina aferenta din dotare?
    Depinde numai de noi ce ne dorim, iar in aceste doua -trei luni ramase pina la inceperea negocierilor, trebuie sa ne hotarim ce vrem!
    Unii am ales si avem incredere ca liderii ANSF-FSTF , asa nespecialisti cum sunt si cum speram sa ramina, vor face tot ce pot pentru a ne redobindi o parte din drepturi!
    Cel putin coeficientul de ierarhizare si aplicarea reala pe Anexa1 a salariului minim pe economie!
    Eu unul nu cred ca cei care au semnat pentru pierderea (oficiala) a coeficientului in aprilie 2013 si a care-i aplicare a fost ignorata in anii anteriori de aceiasi semnatari mai pot fi demni de incredere ca vor face ceva bun in acest an!
    Chiar daca se vor metamorfoza in conducatorii unei mega organizatii sindicale…ramin aceiasi indivizi care ne vind de 4-5 ani de zile!
    Ma intreb cum alti colegi de ai mei isi mai pot inchipui sau spera ca aceiasi indivizi vor deveni peste noapte “cavalerii cefereului”…
    In aceste 2 luni se poate decide. De dragul unitatii sindicale dar cu aceiasi lideri se poate merge mai departe si atunci va fi la fel ca inainte sau…
    Variante sunt doar doua…
    Ori se schimba (vechii)lideri (mega sindicali) semnatari si rasplatiti cu bonusuri si functii speciale care au “demonstrat ce pot”!…..(cam greu de facut!) Ori acesti “bravi lideri” sunt lasati cu “unitatea” lor, iar “cotizanti” se TREZESC si aleg sa se mute la alte organizatii sindicale ai caror lideri refuza “specialitatile si bonusurile” asumindu-si obiectivul recistigarii drepturilor pierdute! ANSF -ul e o optiune.
    Nu stiu daca liderii acesteia vor reusi sa-si atinga obiectivele (care sunt si in interesul nostru), avind in vedere presiunile, sicanele si conditiile de activitate, dar daca nu incercam sa fim mai multi care sa-i sprijinim nu va urma nimic bun!
    Depinde ce ne dorim si vorba unui coleg (ce-si spune si el “oful” pe aci’) “parerea mea conteaza”… si ca sa conteze cu adevarat mai trebuie o conditie: sa fim cit mai multi!

  12. “Managerul privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, îşi continuă nestingherit, chiar sub nasul ministrului Ramona Mănescu, aranjamentele şi ingineriile feroviare prin care urmăreşte să tragă pe linie moartă compania de stat.
    Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le regizează, caută diverse pretexte pentru cedarea prestaţiei către operatorii privaţi, şi astfel prin noul mers al trenurilor intrat în vigoare la jumătatea lunii decembrie 2013 au fost scoase peste 200 de trenuri de pe rute rentabile. În ultima perioadă, Valentin Dorobanţu, omul garantat de Relu Fenechiu, este preocupat să blocheze accesul ceferiştilor de pe calculatoarele companiei la site-urile ziarelor care fac dezvăluiri despre şmenurile sale. Însă, site-ul noului mers al trenurilor este nefuncţional de la intrarea în vigoare a acestuia, şi astfel compania de stat este practic sabotată chiar de către managerul privat care ar trebui să o rentabilizeze.

    Mai nou, Valentin Dorobanţu a propus Consiliului de Administraţie înfiinţarea Direcţiei de Audit (direcție care trebuia sa existe încă de la numirea acestuia în funcţie de către Fenechiu), post care, este destinat Roxanei Cozmanciuc, fina lui Relu Fenechiu. De fapt, Valentin Dorobanţu s-a lăudat către apropiaţii săi că el face ce vrea cu membrii Consiliului de Administraţie pentru că preşedintele Alexandrina Gătej este străină de problemele căii ferate. Însă, Dorobanţu îşi promovează aranjamentele în Consiliul de Administraţie prin intermediul directoarei Dana Galbeni Răchilă, prietenă la cataramă cu mâna dreapta a managerul privat, şefa achiziţiilor de la CFR Călători, Carmen Maria Popescu. De fapt, familiile celor două doamne au avut, în anii trecuţi, împreună o firmă (Bononnia Caffe SRL Bucureşti) pe care au vândut-o către alţi acţionari.”

  13. Dorobantu , ultimul “tun” ???

    “Fenechiu – dupa gratii, Chiuariu – achitat. Justitia ii curata partidul lui Antonescu!
    Iar cum soarta lui Fenechiu pare ca si pecetluita, posibilitatea ca protectorul lor sa ajunga dupa gratii le da deja frisoane „locotenentilor” impusi cu japca de „baronul de Iasi” la conducerea a diverse societati deconcentrate, regii autonome si alte companii de stat extrem de profitabile. Pentru ca oamenii de paie folositi de Fenechiu, dupa debarcarea sa din guvern, pentru continuarea sarabandei de licitatii trucate simt deja tsunami-ul care va lovi clientela politica din jurul celui ce mai e inca vicepremier PNL. Asa ca, multi dintre acestia, in frunte cu managerul CFR Calatori, Valentin Dorobantu, incearca deja cu disperare sa se puna la adapost sub pulpana unor lideri pesdisti. Numai ca, la fel ca si in cazul directorului George Micu de la CFR SA, preluarea „sagetii” Dorobantu este privita cu rezerva, mai ales prin prisma anchetelor pe care DNA le are in desfasurare si care ii privesc pe „maharii” de la Transporturi.”

  14. “Iar cum soarta lui Fenechiu pare ca si pecetluita, posibilitatea ca protectorul lor sa ajunga dupa gratii le da deja frisoane „locotenentilor” impusi cu japca de „baronul de Iasi” la conducerea a diverse societati deconcentrate, regii autonome si alte companii de stat extrem de profitabile.
    Asa ca, multi dintre acestia, in frunte cu managerul CFR Calatori, Valentin Dorobantu, incearca deja cu disperare sa se puna la adapost sub pulpana unor lideri pesedisti. Numai ca, la fel ca si in cazul directorului George Micu de la CFR SA, preluarea „sagetii” Dorobantu este privita cu rezerva, mai ales prin prisma anchetelor pe care DNA le are in desfasurare si care ii privesc pe „maharii” de la Transporturi.”
    http://www.enational.ro/xx-recomandari/fenechiu-%E2%80%93-dupa-gratii-chiuariu-%E2%80%93-achitat-justitia-ii-curata-partidul-lui-antonescu-364181.html/
    dorobantuleeeeeee, pa si pu…sa mai vii cand te-om chema noi,HAHALERO

  15. Smecheri de smecheri la CFR Calatori !
    Stiti cine o sa fie castigatorul ?
    Mai mult ca sigur ca stiti.
    Lupta pentru reparaţia Săgeţilor Albastre: Francezii licitează 45 de mil. de euro.
    Alstom România a oferit un preţ de 200 de milioane de lei pentru reparaţia şi mentenanţa pe trei ani a trenurilor Săgeata Albastră, aflate în exploatarea CFR Călători.
    Câştigătorul licitaţiei, la care mai participă Astra Vagoane Arad şi Electroputere VCU, se va afla în această lună. Comisia de Licitaţie analizează acum dacă toate criteriile tehnice cerute sunt îndeplinite. Ofertele financiare deja s-au deschis.
    Atentie mare la ce urmeaza…
    Comisia de Licitaţii a CFR Călători este compusă din Valentin Dorobanţu, directorul companiei, Elena Miu, director economic, Carmen Popescu, directorul de achiziţii, Gabriel Protopopu, director mentenanţă , etc.

  16. Mă uit la comentarile de pe site-ul nostru, din ziarul feroviarul.ro și văd cum tot mai mulți CFR-iști încep să ia atitudine, chiar dacă timid, dar este un început promițător pentru anul 2014. Încrederea mea, este că aceste comentarii nu sunt un foc de paie. Încet, încet oamenii încep să facă deosebirea între cei care le apără cu adevărat interesele și cei care numai mimează acest lucru. Încep să-și facă curaj ptr. că le-a ajuns cuțitul la os și ne dăm seama că așa nu se mai poate. Deja se aude printre sindicaliști de la MC și FML, că salarile noastre vor rămâne la același nivel ca în 2013,2012,2011,2010 și care trebuie negociate la începutul trimestrului 1 al lui 2014, dealtfel ca și CCM. Oare de unde știu? Oare nu chiar de la liderii lor? Dacă este adevărat înseamnă că vom asista la o nouă vânzare(înțelegere) a celor care au fost aleși să conducă aceste sindicate și destinele membrilor lor de sindicat, încă dinaintea începerii negocierii CCM-ului. Oare îi și ne pregătește dinainte, ca să tăcem din gură? Acum când toate prețurile la alimente, gaze, energie electrică,combustibili,RCA,impozite de tot felul, etc. au crescut cu 10-15%, iar veniturile noastre au scăzut drastic, chiar acum și-au găsit să facă înțelegeri cu administrația? Mai putem fi mulțumiți? Mai putem răbda oare mult acești „vânzători„ ?Ce facem?
    Tot la nivel de zvonuri (fum fără foc nu există), toate sindicatele, înafară de FSTFR și ANSF, din CFR cică ar fi „coabitat” și s-ar fi unit într-o LIGĂ a Sindicatelor. O fi bine, o fi rău? Voi ce spuneți?
    Eu spun că va fi „o altă Mărie cu aceiași pălărie”. Am văzut semnătura tuturor celor „coabitați” și uniți, pe mai multe acte și toate în defavoarea sindicalistului.
    Concluzia mea: haideți doamnelor, domnilor să ne mișcăm mai repede ca acestă ligă și să ne mai vedem și de interesul nostru, al celor care ținem în spate pe toți acești …. , că viața se scumpește pe zi ce trece și dealtfel n-o cerem decât ca munca noastră să fie plătită la adevărata ei valoare.
    Părere mea contează.
    PS. Tot mai mulți sindicaliști și sindicate aderă la ANSF, fără modestie și cu dovezi palpabile, singura Alianță care mai reprezintă cu adevărat lupta sindicală și membru de sindicat.

    1. Punct de vedere adevarat!
      Marii lideri “specialisti” vor unitate sindicala pentru a-si proteja cit mai bine propriile interese.
      Noua forma de organizare sindicala ce ar rezulta prin unirea FNMC+ASTF+FDF va fi CONDUSA, in continuare, de ACEIASI LIDERI. Folosindu-se inca odata de UNA DIN DORINTELE majoritatii ceferistilor de a se unii pe linie sindicala, pentru a creste puterea miscarii sindicale, DETURNEAZA inca odata dorintele si sperantele “cotizantilor” numai in scopul de a RAMINE IN CONTINUARE la “butoane”!
      ACEIASI LIDERI (specialisti si semnatari) vor sa para in fata administratiei mai “fortosi”, pentru ca pe fondul nemultumirilor acumulate (prin pierderile semnate tot de ei), sa faca administratia sa le pastreze avantajele si bonusurile in continuare (sau de ce nu… chiar sa pluseze cu ceva nou!).
      Aruncarea “pe piata” a greutatilor anului 2014 si de aici “necesitatea inghetarii” in continuare a salariilor este facuta cu buna stiinta tot de acesti “specialisti” (in minciuni, manipulari si sforarii) cu dublul scop.
      Primul scop: obisnuirea (psihica) a cotizantilor ca nu are rost sa incerce ceva sa-si RECAPETE DREPTURILE, iar al doile scop e sa “pozeze” bine in fata administratiei ca ei sunt “constienti si cu capul pe umeri” si inteleg greutatile financiar economice si fac totul (conform fisei de post de specialist) pentru a mentine cotizantii linistiti si fara pretentii!
      Pentru asta merita si ei ceva “recunostinta” de la prietenii din administratie… si ceva ajutor pentru “terminarea”celor de alta parere (daca vor sa aiba liniste in continuare)!
      Poate ne inselam, sunt chiar “luptatori adevarati” si vor incepe prin a renunta la bonusuri si “specialitati”!
      Dar nu cred sa ne inselam, marea liga sindicala (sau cum io mai fi zicind) va fi condusa de aceiasi specialisti, lideri semnatari de pierderi in ultimii 5 ani!
      Daca asta ne dorim, asta meritam! Rectific: daca asta va doriti asta meritati!…
      Daca va doriti altceva… ANSF nu are “specialisti” si nu va renunta la recistigarea drepturilor!

  17. ,,Pecepem tot mai mult societatea ca navigand in deriva,fara scop,fara tinta si lipsita de viitor.Totul pare ca vine dinafara,efortul nostru nu conteaza,individul nu poate sa-si schimbe destinul si nici participarea sa nu are prea mare sens pentru a schimba socetatea.Caritatea si solidaritatea devin mofturi individuale.De peste douazeci de ani,credem ca mergem intr-o directie gresita ,cu toate acestea ne prezervam un optimism nevrotic in viitor, dar folosim orice ocazie pentru a trimite copiii cat mai departe de granitele Romaniei.Dupa fiecare alegeri,cand apare un fulger de speranta ,pesimismul revine si sentimentul derivei distruge formele plapande de capital social. ”
    UN NOU AN PLIN DE INTELEPCIUNE PENTRU TOTI CEFERISTI

  18. TÂNĂRUL FEROVIAR în scurta destăinuire (partea a II-a) spune: ,,Este vorba de ceea ce trăieste, simte si percepe in aceste vremuri incerte, cea mai mare parte din personalul angrenat in transportul pe Calea Ferată Română.,,.
    Puchi spune într-un comentariu al său :
    ,,Comform anexei 2 din CCM(care este public) Specialistul în Relații Sociale are un salariu brut de: I- 2890 lei iar II- 3705 lei. ,, .
    În acest moment singura Federație Sindicală Feroviară care nu are nici un specialist relații sociale plătit de administrația unei Unități Feroviare de Stat este Fedrația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România ( FSTFR ), iar singura Alianță Sindicală Feroviară care nu are nici un specialist relații sociale plătit de administrația unei Unități Feroviare de Stat este Alianța Națională Sindicală Feroviară ( ANSF ) .

  19. Puchi spune într-un comentariu al său :
    ,,Comform anexei 2 din CCM(care este public) Specialistul în Relații Sociale are un salariu brut de: I- 2890 lei iar II- 3705 lei.
    Doamnă Ana ce crezi că fac acești lideri ptr. acești bani (unde mai punem că sunt și scoși din producție)? Răspuns: fac înțelegeri cu toți directorii, de la toate companiile la care lucrăm noi(ca fraerii), ptr. a ne reduce nouă veniturile și crește veniturile lor; lor, administrației din central și lor specialiștilor, plus alte avantaje materiale sau de altă natură. Oare își merită acești bani?
    Iar pentru noi, fraierii care muncim, cu ce ne alegem? Zile de CS, reduceri salariale(când toate se scumpesc), amenințări cu disponibilizare a( tot în CCM se spune că „salariatii definitivați se bucură de stabilitate în muncă”), amenințări fățișe ale liderilor, etc. ,, .
    Observ că inițierea și a lui Puchi și a multor altora a început pe site-ul : http://www.fstf.ro și continua perfecționarea comentarilor pe alte site-uri etc.
    Citiți comentarile din :
    http://www.feroviarul.ro/revista-presei/retrospectiva-2013-liderii-sindicatelor-feroviare-si-au-batut-joc-de-cotizanti-in-schimbul-bonusurilor-primite-de-la-administratie.html

  20. DAMIAN spune într-un comentariu al său :
    ,,CHIAR ASA ESTE DL. FRATICA DE LA MISCARE COMERCIAL , CHIAR ASA ESTE DL. MANTESCU DE LA FEDERATIA MECANICILOR DE LOCOMOTIVA ?
    CE SPUN MIILE DE SALARIATI CARE AU AVUT INCREDERE SI V-AU VOTAT SA-I REPREZENTATI , PRACTIC ATI DISTRUS CFR CALATORI PRIN COMPORTAMENTUL VOSTRU ASEMANATOR CU AL SLUGILOR PRIVILEGIATE ?
    RUSINE MARE SA VA FIE LA TOTI ! ,, .
    Citiți comentarile din :
    http://www.feroviarul.ro/revista-presei/retrospectiva-2013-liderii-sindicatelor-feroviare-si-au-batut-joc-de-cotizanti-in-schimbul-bonusurilor-primite-de-la-administratie.html

  21. Dany într-un comentariu al său la SCURTA DESTĂINURIE A UNUI TÂNĂR FEROVIAR-prima parte îi transmitea: ,,Felicitări domnului TÂNĂR FEROVIAR, pentru că dacă în conducerea Ministerului Transporturilor sau al Unităților Feroviare de Stat ar fi oameni ca dumneavoastră nu mi-aș face griji pentru viitorul meu și al colegilor mei angajați la acestea. Din păcate din observațiile mele, oameni asemenea dumneavoastră sunt marginalizați sau chiar îndepărtați din sistem deoarece încurcă. Rugămintea mea este să continuați poate deveniți un ,,Arafat” al CFR-ului.,,.
    Îi transmit și eu TÂNĂRULUI FEROVIAR după ce am citit scurta destăinuire (partea a II-a): ,,Felicitări TÂNĂRE FEROVIAR! ,, și că Dany avea dreptate când spunea că : ,, dacă în conducerea Ministerului Transporturilor sau al Unităților Feroviare de Stat ar fi oameni ca dumneavoastră nu mi-aș face griji pentru viitorul meu și al colegilor mei angajați la acestea. Din păcate din observațiile mele, oameni asemenea dumneavoastră sunt marginalizați sau chiar îndepărtați din sistem deoarece încurcă. Rugămintea mea este să continuați până deveniți un ,,Arafat” al CFR-ului.,,.

  22. Leonidas spunea într-un comentariu al său la SCURTA DESTĂINURIE A UNUI TÂNĂR FEROVIAR-prima parte că am : ,, RESPECT pentru TÎNĂRUL FEROVIAR! Înainte vreme cei care își cistigau respectul erau întîmpinați de cunoscuți printr-un gest: scoaterea pălăriei. Îmi scot pălăria în fața dumneavoastră,simbolic, oriunde vă aflați! ,, .
    Cred că și la SCURTA DESTĂINURIE A UNUI TÂNĂR FEROVIAR-a doua parte putem spune că avem : ,, RESPECT pentru TÎNĂRUL FEROVIAR! ,,.

  23. Citind SCURTA DESTĂINURIE A UNUI TÂNĂR FEROVIAR-prima parte, se simte ca și în scurta destăinuire (din partea a II-a) a TÂNĂRULUI FEROVIAR, aceeași dezamăgire față de ce se întâmplă în ultimul timp în sistemul feroviar românesc și aceeași dezamăgire față de faptul că visurile sale referitoare la sistemul feroviar românesc sunt departe de a deveni realitate și ceea ce trebuie reținut este că TÂNĂRUL FEROVIAR ține să precizeze că : ,, Cei care mă cunosc de mult timp, cei cu care am interactionat sub diferite forme, mă percep ca un pasionat al sistemului de transport feroviar, care şi-a dedicat intreaga tinereţe unui domeniu tehnic complex. Mai mult de-atât, sunt un individ care a avut cu mulţi ani in urma speranţe puternice si solide ca (si) in Romania un asemenea sistem are o şansa. Poate mai am si acum asemenea sperante – dar sunt vagi. Am renunţat la multe lucruri şi am marginalizat aspecte din viata unui tanar (poate importante – pe care este posibil sa le regret la un moment dat) in avantajul documentarii si implicarii intense in sistemul feroviar. In cele din urma, visurile şi planurile mareţe de odinioara s-au naruit parţial. ,, .

  24. Recitind SCURTA DESTĂINURIE A UNUI TÂNĂR FEROVIAR ( prima destăinuire) am simțit nemulțumirea acestuia și pentru că : ,, Nu realizăm că însăşi calea ferată de la noi este un sistem PROBLEMĂ, într-o ŢARĂ PROBLEMĂ. Se pare că la rândul ei această țară se găsește într-un context geopolitic INCERT si dificil de gestionat. Cel puţin aşa stau lucrurile în prezent. ,, .

  25. Dacă tot vorbim despre Retrospectiva 2013 pentru ,,liderii sindicatelor feroviare care si-au batut joc de cotizanti in schimbul bonusurilor primite de la administratie,, ar trebui să vorbim despre Lista Nominală a celor 70 lideri de sindicat care pe tot parcursul anului 2013 au primit bonusuri de la administrațiile Unităților Feroviare de Stat și să vedem în urma unui sondaj de opinie pe câți din cei de pe Lista Nominală îi cunosc membrii de sindicat…
    Citiți :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CCwQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.feroviarul.ro%2Frevista-presei%2Fretrospectiva-2013-liderii-sindicatelor-feroviare-si-au-batut-joc-de-cotizanti-in-schimbul-bonusurilor-primite-de-la-administratie.html&ei=DSzIUtu3EvL0yAPbioDIBQ&usg=AFQjCNGhHdEcbTXnhdmWGMDZEC2QSy7grA

  26. Mecanic (i)responsabil într-un comentariu al său 9în care nu includea și liderii FSTFR ) ne solicita : ,,Să nu uităm că este un an nou și pentru sindicate și pentru lideri, de aceea o retrospectivă de la ziarul Feroviarul:
    „„Retrospectiva 2013: liderii sindicatelor feroviare si-au batut joc de cotizanti in schimbul bonusurilor primite de la administratie””
    http://www.feroviarul.ro/revista-presei/retrospectiva-2013-liderii-sindicatelor-feroviare-si-au-batut-joc-de-cotizanti-in-schimbul-bonusurilor-primite-de-la-administratie.html
    Fiecare să judece din prizma lui. ,, .

  27. Domnule Dionisie ne poate ajuta cu un răspuns Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România ( FSTFR ). Trebuie să ști că mișcarea sindicală presupune o confruntare permanentă cu opinii divergenţe, iar FSTFR deţine cheia stabilirii unui consens și mai mult de atât FSTFR ştie şi să ţină, atunci când este cazul, la distanţă un ,,terminator,, .

    1. O suta de ani de acum incolo ,cu gandirea aceasta si cu rautatea pe care o cultiva inpotriva salariatilor la CFR unii cu functii de conducere,nu vom ajunge nici macar la stadiul GFR-ULUI.Pana cand nu vor sti sa-si apropie salariatii ,nu vor fi sustinuti si astfel totul se va narui.Parerea mea.

  28. Domnule Dionisie la fel de importantă ca întrebarea dumneavoastră : ,,Cum de mai conduce la aceasta data , Dorobantu Valentin, societatea de stat CFR Călători si cine își asumă alături de el responsabilitatea punerii acesteia “pe butuci” ?,, este și întrebarea TÂNĂRULUI FEROVIAR în scurta sa destăinuire (partea a II-a) când se întreabă mai întâi : ,,Ce se întamplă cu calea ferată la noi si de ce așa?” .
    TÂNĂRUL FEROVIAR încearcă totuși să-și răspundă la întrebarea sa și destăinuindu-se spune că involuăm și la Calea Ferată Română pentru că :,,Sincer, nu observ si nu percep absolut nici un aspect pozitiv sau vreo dovadă a unei sperante (vagi) cand mă gândesc la domeniul caruia i-am dedicat toată tineretea. ,, și ,, că ceea ce nu merge într-o societate ajunge să strice si ceea ce merge” și pentru că : ,,Are loc o luptă acerba împotriva a tot ceea ce înseamnă: gândire inginerească, concept modern, noutate, fiabilitate, eficientă, cercetare, corectitudine, respect pentru angajati etc.,, .
    În concluzie sunt deja 2 întrebări la care factorii decidenți nu au răspuns încă, respectiv întrebările :
    1.) ,,Ce se întamplă cu calea ferată la noi si de ce așa?” și
    2.) ,,Cum de mai conduce la aceasta dată domnul Dorobantu Valentin, societatea de stat CFR Călători si cine își asumă alături de el responsabilitatea punerii acesteia “pe butuci” ?,, .

  29. TÂNĂRUL FEROVIAR în scurta destăinuire (partea a II-a) spune că:
    ,,Are loc o lupta acerba impotriva a tot ceea ce inseamna: gandire inginereasca, concept modern, noutate, fiabilitate, eficienta, cercetare, corectitudine, respect pentru angajati etc.,, .

  30. Managerul privat de la CFR Calatori, platit cu un salariu exorbitant din banii Romanilor, adica din bani publici , a reusit intr-un un an de zile , 2013 , sa aplice un plan minutios de falimentare fortata a companiei de stat aflata in subordine ?
    Cum de mai conduce la aceasta data , Dorobantu Valentin, compania de stat CFR Calatori si cine isi asuma alaturi de el responsabilitatea punerii acesteia “pe butuci” ?
    Poate ne ajuta cu un raspuns DIICOT SI DNA ?
    Chiar este cazul.

  31. TÂNĂRUL FEROVIAR în scurta destăinuire (partea a II-a) spune că: ,,Referitor la întrebarea des întalnită pe care si-o adreseaza unii, respectiv întrebarea :Ce se întampla cu calea ferată la noi si de ce așa?” este necesar a fi scrise poate cărti intregi. În ultimii ani lucrurile au avut tendinta de a fi scapate de sub control, din multe punctele de vedere.
    Este dificil de identificat cu o precizie de 100% cauzele involutiei domeniului feroviar, in ciuda faptului ca sunt realizate pana in prezent o serie de studii. ,, .
    Eu cred că sunt deja identificate cu o precizie de 100% cauzele involutiei domeniului feroviar din România, dar că este mai bine pentru unii să spună că este dificil de identificat cu o precizie de 100% cauzele involutiei domeniului feroviar din România și în consecință aceasta este cauza pentru care are loc involuția domeniului feroviar din România …

  32. TÂNĂRUL FEROVIAR în scurta destăinuire (partea a II-a) spune că pentru a intelege mai usor cauzele directe si indirecte care au dus la starea de fapt din prezent, trebuie să avem în vedere că: ,,deprofesionalizarea si dezinformarea in masa a angajatilor constituie cei mai mari dușmani nevăzuti pe termen mediu și lung al Căii Ferate Române.,, .

  33. TÂNĂRUL FEROVIAR în scurta destăinuire (partea a II-a) spune că pentru a intelege mai usor cauzele directe si indirecte care au dus la starea de fapt din prezent, trebuie să avem în vedere că: ,,de va fi sa supravietuiasca in continuare generatia noastra (se referă aici la supravietuirea perceptivă) si de va fi ca aceasta sa evolueze si sa faca fata razboiului ideologic acerb si uneori neloial ce se da intre marile sfere de influenta, toate acestea vor avea loc numai cu un nivel profesional cat mai inalt si prin dobandirea unor cunostinte corecte. Nu este relevant volumul de cunostinte de pare le dobandesti, ci modul cum le utilizezi si calitatea acestora. Doar printr-o puternica campanie de informare si formare consecventa generatia noasta “de sacrificiu” va izbăvi . ,, .

  34. TÂNĂRUL FEROVIAR în scurta destăinuire (partea a II-a) spune că pentru a intelege mai usor cauzele directe si indirecte care au dus la starea de fapt din prezent, trebuie să avem în vedere că: ,,Unii ies la pensie fara sa cunoasca prea multe din ceea au profesat și că în acelasi timp, trebuie să ținem cont că nu toti au harul sau sansa de a intelege lucrurile in profunzime si de a deveni un bun profesionist. ,, .

  35. TÂNĂRUL FEROVIAR în scurta destăinuire (partea a II-a) spune: ,,Este vorba de ceea ce trăieste, simte si percepe in aceste vremuri incerte, cea mai mare parte din personalul angrenat in transportul pe Calea Ferată Română. …Sunt necesare pentru început cateva îndemnuri initiale a caror scop nu este de a jigni pe cineva, respectiv următoarele două îndemnuri:
    ◾pentru cei care nu identifica nici o problemă sau neajuns in ansamblul activitatii pe care o desfasoara la calea ferată română, ar fi indicat încetarea citirii acestor rânduri din scurta destăinuire (partea a II-a);
    ◾pentru orice angajat indiferent de pozitia pe care o ocupă, care nu isi doreste ceva in plus de la sistemul feroviar român,care este pe deplin multumit de activitatea pe care o desfasoară si mai ales nu are o “grija a zilei de mâine”, acest material —scurta destăinuire (partea a II-a)— nu are relevanță . ,, .

  36. TÂNĂRUL FEROVIAR în scurta destăinuire (partea a II-a) spune: ,,O certitudine care caracterizează evolutia socială si morală a acestor vremuri constă în faptul că oricând am lua in considerare un „mâine” fictiv, atunci cand noi cei de „astazi” vom ajunge acolo, în acel mâine, vom accepta cu amar ideea ca „ieri era mai bine” si probabil ca „al doilea mâine va fi si mai greu” și cu alte cuvinte… involuam, un fapt care este valabil desigur si pentru calea ferata. ,, .
    TÂNĂRUL FEROVIAR în scurta destăinuire (partea a II-a) mai spune că a ajuns la vorba lui Lucian BOIA, respectiv că : „Necazul este că ceea ce nu merge într-o societate ajunge să strice si ceea ce merge”.
    În concluzie involuăm și la Calea Ferată Română pentru că : ,, că ceea ce nu merge într-o societate ajunge să strice si ceea ce merge”.

  37. TÂNĂRUL FEROVIAR în scurta destăinuire (partea a II-a) spune: ,,Nu de mult, cineva imi reproșa ca am o viziune negativită asupra existentei și că sunt prea pesimist, mai ales cand mă refer evolutia căii ferate. Sincer, nu observ si nu percep absolut nici un aspect pozitiv sau vreo dovadă a unei sperante (vagi) cand mă gandesc la domeniul caruia i-am dedicat toată tineretea. ,, .
    Sunt sigur că TÂNĂRUL FEROVIAR când se referă la evolutia căii ferate române în anul 2013 sigur nu are o viziune negativă asupra existentei ci vede realitatea așa cum este ea în prezent și sunt sigur că TÂNĂRUL FEROVIAR mai ales când se referă la evolutia căii ferate române în anul 2013 nu este prea pesimist . Precizez că de la anul 2013 aveam mari speranțe deoarece anul 2013 a adus primii ,,Manageri Privați,, la Unitățile Feroviare de Stat. Nici eu nu am observat si nu am perceput în anul 2013 absolut nici un aspect pozitiv sau vreo dovadă a unei sperante (vagi) când mă refer la evolutia căii ferate române.