CFR-iștii, iar fără autorizații în anul 2014!!!

Ce părere aveți referitor la faptul că Guvernul României, conform unui Proiect de Ordonanţă, va limita în continuare şi în anul viitor gratuităţile la transportul feroviar de călători, potrivit MEDIAFAX.
Astfel, Guvernul României, conform unui Proiect de Ordonanţă, va limita şi anul viitor gratuităţile la transportul feroviar de călători în limita a trei călătorii dus-întors, respectiv a șase călătorii simple… http://www.mediafax.ro/social/guvernul-pastreaza-si-in-2014-restrictiile-la-tichete-de-masa-cadou-de-vacanta-si-gratuitati-cfr-11254848

SHARE

64 Responses

  1. Viorele, ce vis? M-am trezit de mult. Toate prețurile î-mi sunt la cursul euro, iar eu iau salariul în Leu paraleu.De la telefonie mobilă și până la apa ce-o beau.
    Vreau să mănânc ca să trăiesc și nu să muncesc ca să mănânc.
    Te rog trezirea.

  2. Conform proiectului OG ce urmeaza a fi adoptat nu pot fi de acord cu cap.X prin care se doreste modificarea oG 36 dand posibilittea angajatorului ca să existe situații de genul în care : ,,999 de angajați să fie dați afară din sistemul feroviar, fără nicio protecție socială și fără permise și autorizații și cu cele mai multe drepturi castigate de înaintașii noștrii și pierdute în ultimul timp și în prezent,intrucat noul proiect daca va fi adoptat in forma propusa, prevede ca pot beneficia de masuri compensatori conf.OG36 . conf. art.1,pct.1 numai daca angajatorul disponibilizeaza un numar mai mare de 1000 salariati

  3. Bună ziua, domnule „bosul”,
    După cum scrieți, trebuie să fiți unul din apropiații celui care vremelnic ne conduce și conduce SNTFC-ul. Bine ați venit pe site-ul FSTFR, site care se adresează tuturor membrilor de sindicat, toturor angajaților CFR, tuturor celor care au ceva de spus, celor care au curajul să-și exprime liber opinile (este singurul site, de acest fel).
    După cum puteți vedea(citii), ați opținut foarte repede reacții la cele comentate de dumneavoastră.
    Eu am să fac o singură remarcă la comentariul dumneavoastră și anume, vă rog respectuos de-a nu mai crede membrul de sindicat un prost, un om lipsit de cultură, de informație,de inteligență, de procesare a informației. Această „privire de sus” a membrului de sindicat, nu face bine nimănui, mai ales administrației. Toți cei care se cred mai deștepți, ar face bine să se coboare la nivelul nostru, pentru a exista un dialog real, între ei și noi, „prostimea”. Întodeauna când există dialog, există și soluții. Soluții pentru o redresare reală a SNTFC și credeți-mă pe cuvânt ,FSTFR asta și urmărește.
    Apropo de citit. Dacă nu citeam, nu exista atâta informație pe site.Citim acte normative și chiar vedem subânțelesuri pe care unii nu le văd sau nu vor să le vadă și care ne afectează grav ca angajați, ca membrii de sindicat. Ne vorbiți de legi, de legi care le urmați cu „sfințenie”; legile sunt făcute de oameni, pentru oameni în țările dezvoltate, la noi, legile sunt făcute de oameni ÎMPOTRIVA oamenilor. Actuala conducere, interpretează legile nu le respectă(este părerea mea și vă rog s-o respectați, așa cum v-o respect și eu).
    La fel, cu stimă.

  4. Cea ce spui domnule mecanic este un vis frumos, managerul privat vrea să scoată și coeficientul K, să numai mărească salariile absolut deloc , să ne ia orice drept de a spune ceva fată de conditile de muncă si se doreste să devenim sclavi fără a avea un cuvant de spus fată de orice nedreptate ce se va face . De aceea se doreste cu disperare desfiintarea singurei federatii care s-a opus si se opune oricărei nedreptati , de aceea se caută cu disperare denigrarea domnului Maxim Rodrigo, pentru ca să nu mai existe sindicate care să lupte pentru drepturile salariatilor, pentru pastrarea prestatie, pentru pastrarea locurilor de muncă, etc..
    Vor veni noi disponibilizari unde iar se vor da afară salariati nevinovati, dacă nu ar mai fi Maxim Rodrigo (care in anul 2011 a adus toti salariatii concediati , membrii FSTFR inapoi, si in anul 2012 la fel), cine se va mai opune acestor nedreptati? Totul depinde de noi ca membrii de sindicat să sustinem pe singurul presedinte care luptă împreună cu liderii de sindicat ai FSTFR pentru mentinerea locurilor de muncă si pentru ca să nu devenim sclavi . Domnul presedinte MAXIM RODRIGO dacă in acest moment este atacat si denigrat este pentru a luptat si lupta pentru ca să mai existe CFR Călători, să mai avem locuri de muncă, să nu se facă abuzuri asupra salariatilor . Se incearcă și s-a incercat mereu să i se insceneze anumite lucruri care să îi strice imaginea, cei care fac asta sunt niste lasi, nu au curajul să lupte fată in fată , dar ar trebui să stie că Maxim Rodrigo este un om corect , cunoaste bine legile , nu este singur, este sustinut si aparat de oameni lui…

  5. Doamnelor,domnilor cu regret vă spun dar „boss” are dreptate. Eu mă alătur dumnealui. Ce nevoie am eu de permise? Eu am nevoie ca munca pe care o efectuez, o prestez la SNTFC CFR Călători SA, să-mi fie plătită corespunzător funcției și responsabilităților. Să-mi fie plătită exact cum sunt și prețurile, adică în EURO. Toate prețurile sunt raportate la moneda europeană. Așa cum Managerul Privat, este plătit în Euro(și încă mulți) așa vreau și eu. Cred că și voi.
    Toate guvernele de după 1996, au adoptat pețuri UE. Gazul este cel mai ieftin la noi în comparație cu UE, electricitatea, benzina(produse petroliere) pâinea, mâncarea în general, tutunul,băuturile spirtoase, sănătatea, învățământul, etc. la noi este cel mai ieftin și trebuie să ne aliniem la prețurile UE. IAR SALARILE SĂ LE AVEM CA ÎN ROMÂNIA.
    Așa că dacă tot mă raportez la UE, cred că 2500 euro ar fi un salariu decent ptr.un CFR-ist, iar cu permisele și autorizațilesă se spele pe cap guvernul.
    La următoarele negocieri de CCM, cerem la clasa 1 -700 E-după care aplicăm coeficientul K. Cine-i de acord cu mine?

  6. Domnule Coroian spuneai să citim Legea nr. 275/2008 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor măsuri financiare în domeniul bugetar pentru a vedea că aceasta face trimitere exclusiva la restrictiile impuse in procesul de elaborare, aprobare si executare a bugetelor de venituri si cheltuieli ale operatorilor economici cu capital integral sau majoritar de stat, inclusiv controlul ce poate fi exercitat de Ministerul Finantelor Publice.. Am citit și ce este de actualitate acum în proiectul pentru noua OUG si am gasit și eu cele doua articole care ma interesează și pe mine personal ca si pe alti ceferisti, adica Art. VI si Art X……….

  7. Domnule BOS vorbesti de ordonante si legii!!!!!!! Ce legi, ce ordonante respecti? Incalci toate legile inclusiv pe cele morale . Se vede din ce ai scris că nu esti un CFR-ist adevarat (chiar dacă lucrezi la CFR) . Autorizatiile de calatorie gratuite pentru cfr-isti si familiile lor, legitimații de călătorie gratuită în interes de serviciu și în interes personal pe calea ferată sunt drepturi castigate de înaintașii noștrii și la care urmasi lor au dreptul .
    Din pacate există persoane ca ,, BOSUL” pentru care ,,mostenirile „ lasate de inaintasi nostri nu valorează nimic, vor să distrugă totul, să vandă totul , numesc ei asta,, REDRESARE” ,, EFICIENTIZARE” …..

  8. Domnule Coroian spuneai să citim: lege5.ro/…/legea-nr-275-2008-pentru-aprobarea-ordonantei-de-urgenta-…

  9. Domnule Coroian spune Leonidas că : ,, Am citit si proiectul pentru noua OUG si am gasit doua articole care ma intereseaza personal (poate si pe alti ceferisti), adica Art. VI si Art X. Cu permisiunea dv-stra va readuc aminte ca:
    – primul (Art. VI) se refara chiar la prelungirea efectelor art 18 si 19 din L283/2011 si pentru anul 2014, ………adica mai stati si pe acasa ceferistilor, nu va ajunge plecatul/plimbarea la ” job” ???????????????????????????
    – al doilea (Art.X) se refera la “coafarea” mai “proaspetei” OUG 36/2013 in sensul ca onor administratia si cu onor “specialistii” sa faca bine sa “fabrice” peste 1000 de someri daca se doreste “nitica protectie sociala suplimentara” (salarii compensatorii)…altfel daca fabrică doar 990 de someri “ioc frimituri sociale”…

  10. Cred ca este foarte important sa luptam pentru autorizatii si permise , cat si pentru a avea trenuri in circulatie .In mersul trenului pe 2014 nu se mai regasesc aproape 40% di trenurile regio cel putin pe ragionala Brasov . Acest plan de mers este deja definitiv . Mai cred ca se fac jocuri si pentru transportul auto ,sau este o incompetenta crasa din partea celor care ar trebui sa faca studii de marketing , si nu controale abuzive sau din cand in cand un control pe tren . Personal il asigur pe domnul presedinte MAXIM RODRIGO ca beneficiaza de toata increderea si sustinerea mea .

  11. Citind cele mentionate mai sus, de domnul “bosul”, am avut impresia ca respectivul comentariu (facut de cineva ce pare familiarizat cu termeni si activitati juridico/economice) in legatura cu noul “proiect de ordonanta”, acesta nu ar afecta si pe anul viitor dreptul la calatorie, fiind vorba doar de alte tipuri de masuri/parametrii/modalitati de elaborare pentru rezolvarea problemelor economice/fiscale/bugetare. Cu permisiunea dv-stra va rog sa ma lamuriti asupra intelesului urmatoarelor :
    “…Restrictiile impuse prin 0UG 80/2010 aprobata prin Legea 283/2011, si care mai apoi au fost prelungite prin OUG 84/2012, referitor la autorizatii si permise. Este parerea mea, care se bazeaza pe textul proiectului si pe trimiterile la actele normative pe care se abroga!!!…”
    Adica parerea dv-stra este ca respectivul proiect de noua OUG nu va mai afecta dreptul la calatorie (asa cum s-a intimplat cu L283/2011, completata cu OUG 84/2012)?
    In legatura cu sfatul de a “…mai citi…” permiteti sa demonstrez ca m-am conformat:
    “Legea 283/2011
    Art. 19
    In anul 2012 se acorda reduceri de tarife sau, dupa caz, gratuitati, numai in limita a 3 calatorii dus-intors sau 6 calatorii simple, la facilitatile de transport prevazute de urmatoarele acte normative:
    a) art. 1, art. 2 alin. (1), (2) si (4), art. 3 alin. (1) si (2), art. 4 alin. (1), (2) si (3), art. 5, art. 8 alin. (1), (2) si (3), art. 9 alin. (1), art. 11 alin. (1) si art. 12 din Ordonanta Guvernului nr. 112/1999 privind calatoriile gratuite in interes de serviciu si in interes personal pe caile ferate romane, republicata, cu modificarile ulterioare;
    OUG 84/2012
    Articolul 9
    Prevederile art. 15, 18, 19 şi 20 ale art. II din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 80/2010, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 283/2011, se aplică în mod corespunzător şi în anul 2013.”
    Dupa ce am aplicat sfatul dv-stra, ca un elev silitor, am citit si proiectul pentru noua OUG si am gasit doua articole care ma intereseaza personal (poate si pe alti ceferisti), adica Art. VI si Art X. Cu permisiunea dv-stra va readuc aminte ca:
    – primul (Art. VI) se refara chiar la prelungirea efectelor art 18 si 19 din L283/2011 si pentru anul 2014, adica din prea “mare marinimie” ce au luat PDL-isti (restul de 18 file -9 calatori dus/intors/an) este valabil si pentru USL-isti ! (si eu care credeam ca am votat schimbarea “sociala”…!)…adica mai stati si pe acasa ceferistilor, nu va ajunge plecatul/plimbarea la ” job”?
    – al doilea (Art.X) se refera la “coafarea” mai “proaspetei” OUG 36/2013 in sensul ca onor administratia si cu onor “specialistii” sa faca bine sa “fabrice” peste 1000 de someri daca se doreste “nitica protectie sociala suplimentara” (salarii compensatorii)…altfel daca fabrica 990 de someri “ioc frimituri sociale”.
    Deci, prin noua propunere de OUG se gaseste solutia “rezolvarii” si pentru anul 2014 cu ajutorul a ” …noi modalitati concrete de elaborare, aprobare si urmarirea executarii bugetelor de venituri si cheltuieli impunand in acelasi timp noi parametri si coordonate de performanta economica (nedepasire fond salarii, productivitate a muncii, reducere a datoriilor, recuperare a creantelor, etc.) care trebuiesc avute in vedere pe fiecare etapa….” a doua dintre problemele arzatoare ale ceferistilor: dreptul la calatorie si locurile de munca.
    Prima problema ramine vorba unui prieten :” …ramine cum am stabilit…” adica la fel ca pina acum (ca prea ne-am dorit schimbari “sociale”) iar a doua problema ramine de genul “pofta’n cui” pentru stabilitate locuri de munca si ca”bonus” va oferim un “dragalas adio” la ceva “frimituri compensatorii”!
    Va rog sa ma corectati daca am inteles gresit domnule “bosul” …si respectuos va mai rog sa evitati a mai da sfaturi cu trimitere la “citire” fara argumente “nitel mai solide”! La cite regulamente, instructii, ordine si dispozitii suntem nevoiti sa le citim pentru a ne putea face meseria, eu unul zic ca stam destul de bine la “capitolul citire”!
    Si parca imi vine sa fac un pariu :prevad ca “specialistii relatii sociale” se vor da peste cap in fata “alchimistilor” administratiei intra’ale reorganizarilor sa “fabrice” la limita sub 1000 de someri pentru a se putea lauda, in fata celor care vor mai ramine, cu “jertfele din lupta” mentinerii locurilor de munca!
    Ambele tabere vor fi multumite : “specialistii” vor fi incununati de lauri (si ceva bonusuri), iar “alchimistii” vor face economii la realizarea”experimentului”(“experiment/operatie reusit, pacientul a murit”) chiar daca nu a reusit sa “resusciteze pacientul” (a se citi sistemul feroviar). Noi sa fim sanatosi!… (ca ei sa experimenteze in continuare, pina cind?)

  12. Buna ziua,
    Proiectul ordonantei de urgenta se refera strict la noi modalitati concrete de elaborare, aprobare si urmarirea executarii bugetelor de venituri si cheltuieli impunand in acelasi timp noi parametri si coordonate de performanta economica (nedepasire fond salarii, productivitate a muncii, reducere a datoriilor, recuperare a creantelor, etc.) care trebuiesc avute in vedere pe fiecare etapa.
    Nu intamplator sunt abrogate o serie de acte normative in totalitatea lor sau partial. Acestea ( OUG 79/2008, Cap. V din Legea 329/2009 si art. 15 din din OUG 37/2008) fac trimitere exclusiva la restrictiile impuse in procesul de elaborare, aprobare si executare a bugetelor de venituri si cheltuieli ale operatorilor economici cu capital integral sau majoritar de stat, inclusiv controlul ce poate fi exercitat de Ministerul Finantelor Publice.
    Restrictiile impuse prin 0UG 80/2010 aprobata prin Legea 283/2011, si care mai apoi au fost prelungite prin OUG 84/2012, referitor la autorizatii si permise. Este parerea mea, care se bazeaza pe textul proiectului si pe trimiterile la actele normative pe care se abroga!!!
    Rationamentul meu este cu atat mai plauzibil cu cat, la elaborarea Legii bugetului de stat pe anul 2012 s-au avut in vedere parametrii din acte normative deja existente privind intarirea disciplinei economico-financiare la agentii economici cu capital majoritar sau integral de stat, iar pentru mentinerea restrictiilor referitoare la autorizatii si permise a fost nevoie de un act normativ separat, respectiv OUG 84/2012!!!
    Inainte de a comenta mai cititi si voi..
    Cu stima

  13. Am aflat că la propunerea pentru Statutul Personalului Feroviar ca : ,, Personalul Feroviar să beneficieze de legitimații de călătorie gratuită în interes de serviciu și în interes personal pe calea ferată,, SNTFC,,CFR Călători,,SA consideră că nu este cazul să fie trecut acest drept în Statut deoarece călătoria în interes personal și de serviciu este stabilită prin lege…

  14. “Având în vedere faptul că CFR Călători îşi desfăşoară activitatea într-un mediu concurenţial, ne rezervăm dreptul de a nu face publice aspecte detaliate ale planului de management”
    Planul de management, la CFR Calatori, este cunoscut de concurenta inainte de a fi prezentat la CA si AGA ?
    Pe cine vreti sa prostiti ?

  15. Domnule jonyro, dacă nu-ți place site-ul nostru nu ești obligat să-ți spui părerea aici. Făo pe site-urile sau blogurile de la M/C sau FML(dacă poți).
    -discutii pe acest forum=0,0000000000000001.Încă o dată o spun, acest site dă dreptul oricui, orcărui membru de sindicat, indiferent de la ce sindicat sau federație este membru să-și spună părerea liber. Pentru că ne pasă și mai ales luăm fiecare comentariu ca atare, pentru că vrem să vedem părerea oamenilor, părere foarte importantă pentru noi. Ei nu ne vor lăsa să greșim și că decizile care se iau la nivel de federație(FSTFR) sunt cele mai bune. Multe din propunerile memrilor noștri au și fost puse în practică. Acest site îl folosim și ca un barometru. Așa că, dacă consideri că acest site este„gargară” nu te oprește nimeni să mai scri.
    Domnule Leonidas, parcă miai citit gândurile, subscriu în totalitate. Noi am făcut un bine USL-ului iar ei ne fac numai rău. Îi mai lăsăm?
    În ceea ce privește permisele sau a noului proiect de Ordonanță, nu mă mai miră nimic. Din partea mea, lipsă totală de reacție. Dacă vă întrebați de ce?
    Am să vă răspund(chiar dacă răspunsul meu nu este pe placul nimănui) cu: ce ați și am făcut în 2010 când s-au impozitat prima oară aceste blestemate de Permise? dar în 2011? dar în 2012, când ni sau redus drumurule la 6 file? dar în 2013, același lucru ca-n 2012? Vă rog să vă puneți întrebarea câți CFR-iști mai au permise în 2013? Nu cred să fie jumătate din numărul CFR-iștilor, luați de la tot ce înseamnă CFR. Atunci cum să nu-și bată joc de noi și actualii guvernanți?

  16. Da Mircea ai dreptate că: ,,Domnilor conducatori de la CFR CALATORI, CFR-istii s-au săturat să aibe numai obligații, mai vor și drepturi. Unul dintre aceste drepturi pierdute sunt si aceste autorizatii de căltătorie gratuite pentru ei si familiile lor. Domnilor de la finante aceste autorizatii de calatorie gratuite nu saracesc bugetul companiei CFR CALATORI, de altfel pentru proprii salariați ai CFR Călători nu înseamnă cheltuieli suplimentare pentru CFR Călători…,, .

  17. Ar trebui acordate AUTORIZAȚIILE de călătorie gratuit salariaților CFR Călători ținând cont că în majoritatea cazurilor salariații CFR Călători circulă în interes de serviciu și doar ocazional în interes personal. Trebuie sa ne exprimam nemultumirea public si nu pe la colturi .

  18. Da Leonidas ai dreptate că : ,, Dreptul nostru (si al familiilor noastre) de calatorie gratuita, care a fost respectat si pe vremea lui “ceasca”, nu mai face nici cit o “ceapa degerata”. Am pierdut acest drept cum le-am pierdut si pe celelalte – sporuri, prime, coeficienti de ierarhizare , grupe de munca- (tot respectul pentru liderii mecanicilor de locomotiva de la acea vreme care au stiut sa mentina grupa pentru cele trei meserii, dar pentru cit timp ?). ….Patronul” nostru, adica statul ala “social” , prin cei care il conduc votati de noi, se gindeste cum sa ne ia acest drept recunoscut de peste 100 de ani. Bunicul si tatal meu, ceferisti, aveau doua acte de care nu se desparteau cind plecau la “oras” : buletinul si “cartea CFR” (care se viza anual si in baza careia se emitea “permisul” cu foile de drum). Eu ma obisnuisem cu buletinul (C.I.) si “Autorizatia”… acum e mai simplu, nu am decit “grija” buletinului! ,, …

  19. Da Leonidas ai dreptate că : ,, plătim pentru lipsa noastra de reactie la tot ce ne loveste, pentru nehotarirea sau frica de a spune si a face ce gindim. Suntem nemultumiti cu totii si ne dam seama ca mergem pe un drum gresit, impinsi de la spate sau ghidati de conducatori sau lideri care nu-si mai vad decit propriile interese, iar atunci cind mai apare cite un lider care isi da seama de toate astea si incearca sa faca ceva pentru a indrepta lucrurile nu-i acordam incredere (poate e normal de cite ori ne-a fost inselata aceasta incredere) si nici nu il sutinem prin faptele si implicarea noastra alaturi de el. ,, .

  20. Dreptul de a calatori gratuit cu trenul pentru CFR-isti a fost castigat de foarte mult timp. Multe generatii de CFR-isti au beneficiat de acest drept, de altfel un lucru normal. Noua conducere a CFR CALATORI, prin politica pe care o duce, nu face altceva decat pas cu pas sa aduca compania in faliment si astfel sa se ajunga la ceea ce sa scris in presa adica privatizarea CFR CALATORI. Domnilor conducatori de la CFR CALATORI CFR-isti s-au saturat sa aibe numai obligatii mai vor si drepturi. Unul dintre aceste drepturi pierdute sunt si aceste autorizatii de calatorie gratuite pentru ei si familiile lor. Domnilor de la finante aceste autorizatii de calatorie gratuite nu saracesc bugetul companiei CFR CALATORI. Cati bani pe unele drepturi avute de altii a pierdut CFR CALATORI din 89 incoace. Acest lucru nu se vede?

  21. “…Î-mi vine să-mi tai mâinile jos, pentru cât am fost de prost. …” Acelasi sentiment il am si eu! Am fost prosti pentru ca am putut sa ne incredem in promisiunile facute, pentru ca am indraznit sa ne punem speranta intr-o schimbare promisa de indivizi politici ai unui partid ce in denumirea sa include cuvintul “Social” – PSD si ai unei uniuni ce include acelasi cuvint – USL…Cuvintul asta – “social” – prevazut si in Constitutie – Art.1 al.(3)- este folosit de indivizii politici cu precadere in preajma alegerilor si e insotit/garnisit de promisiuni, mici “atentii” (galeti,brichete, pixuri, zahar , ulei,etc) electorale, petreceri cu artisti (circ+) si fasole cu cirnati (+paine). Dupa alegeri si numararea voturilor se foloseste mai rar sau deloc, iar promisiunile sunt uitate fiind inlocuite de actiuni ce numai “sociale” nu sunt! Am fost prost si eu…dar de felul meu nu fac o greseala de doua ori! Un om inteligent si cu carte multa, pe care il respect foarte mult si pentru neimplicarea sa in politica, imi zicea la un moment dat : “…baiete, a gresi e omeneste, numai cine nu munceste nu greseste, a face de doua ori aceeasi greseala se mai poate ierta mai ales daca iti repari greseala, dar a treia oara inseamna ca esti cu adevarat un PROST si trebuie sa platesti…” Platim pentru greselile noastre de a ne lasa dusi de nas de indivizi politici, de a ne lasa manipulati si folositi de “bosii de la sindicate” cum sunt cei de la FMC si FML, platim pentru lipsa noastra de reactie la tot ce ne loveste, pentru nehotarirea sau frica de a spune si a face ce gindim. Suntem nemultumiti cu totii si ne dam seama ca mergem pe un drum gresit, impinsi de la spate sau ghidati de conducatori sau lideri care nu-si mai vad decit propriile interese, iar atunci cind mai apare cite un lider care isi da seama de toate astea si incearca sa faca ceva pentru a indrepta lucrurile nu-i acordam incredere (poate e normal de cite ori ne-a fost inselata aceasta incredere) si nici nu il sutinem prin faptele si implicarea noastra alaturi de el. Ce conteaza ca pierdem de vreo patru ani la drepturi intr-o “veselie”, ca ne-am dat acordul prin mandatul dat, transpus prin semnatura “liderilor semnatari” – specialistii in relatii sociale (iarasi cuvintul “social”)! De cind s-au pierdut aceste drepturi citi dintre acesti lideri au demisionat sau au fost schimbati? Citi dintre noi au cerut imperativ demisia/revocarea acestora si alegerea altora pentru nerespectarea prevederilor statutare si legale- legea 62/2011 – …” de a apara drepturile membrilor de sindicat…” ? Daca nu am facut nimic inseamna ca ne place incotro mergem si suntem de acord cu toate astea. Daca in politica e mai greu, ca nu poti s-o faci decit odata la 4 ani, la sindicat poti sa faci schimbarea de fiecare data cind se dovedeste ca liderii alesi au uitat pentru ce au candidat (daca au mai candidat..?) si pentru ce au fost alesi (..daca au mai fost alesi, de cine si cum…?). Cei care inca mai asteapta ca “specialistii” sa-si dea singuri demisia, pentru faradelegile comise, vor astepta mult si bine, iar la urmatoarele negocieri ne vom trezi ca se va mai “ciupi” cite ceva din drepturi cu acordul acestora…in schimbul bunastarii asigurate de administratie, bineninteles ca numai pentru “specialisti”! As fi curios daca vreunul dintre ei (uitasem ca acum sunt si ei in “binemeritate” concedii, unii chiar prin strainataturi) se duce pe la prietenii politici sa le readuca aminte de promisiunile, “minutele” si “protocoalele” incheiate inainte de alegeri? Curiozitatea mea are sanse ZERO! Dreptul nostru (si al familiilor noastre) de calatorie gratuita, care a fost respectat si pe vremea lui “ceasca”, nu mai face nici cit o “ceapa degerata”. Am pierdut acest drept cum le-am pierdut si pe celelalte – sporuri, prime, coeficienti de ierarhizare , grupe de munca- (tot respectul pentru liderii mecanicilor de locomotiva de la acea vreme care au stiut sa mentina grupa pentru cele trei meserii, dar pentru cit timp ?). Zilele trecute discutam cu un sofer de la o firma privata de tranport pasageri (fac naveta cu auto ca tov.manager a scos trenurile de calatori) si-mi spunea ca are dreptul sa calatoreasca gratuit pe oricare dintre traseele firmei, el si cu familia sa (sotie +copil), de cite ori doreste. RESPECT DOMNULUI PATRON! “Patronul” nostru, adica statul ala “social” , prin cei care il conduc votati de noi, se gindeste cum sa ne ia acest drept recunoscut de peste 100 de ani. Bunicul si tatal meu, ceferisti, aveau doua acte de care nu se desparteau cind plecau la “oras” : buletinul si “cartea CFR” (care se viza anual si in baza careia se emitea “permisul” cu foile de drum). Eu ma obisnuisem cu buletinul (C.I.) si “Autorizatia”… acum e mai simplu, nu am decit “grija” buletinului! Le “multumesc” celor pe care i-am votat si “bosilor” de la sindicate! Pentru primii zic: sa mi se usuce mina daca-i mai votez si pentru ailalti sper sa-i vad ramasi numai cu stampila! In rest sa fim sanatosi, ca disponibilizarile tot or sa vina, cu stirea “bosilor/specialisti” si cu vrerea “votatilor”…dar n-om “muri” noi pina la europarlamentare sau prezidentiale… si om trai sa nu-i mai vedem semnind pe “vinzatorii de drepturi” !

  22. ,, Prin Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 36/2013 , publicată în Monitorul Oficial al României nr. 251 din data de 30 aprilie 2013 s-a aprobat aplicarea în perioada 2013-2018 a unor măsuri de protecție socială acordată persoanelor disponibilizate prin concedieri colective efectuate în baza planurilor de disponibilizare , din cadrul unor societăți naționale , regii autonome, companii naționale și societăți comerciale cu capital majoritar de stat… Actul normativ sus-menționat nu face precizări cu privire la numărul de persoane disponibilizate, astfel încât de prevederile acestuia poate benificia orice număr de persoane, indiferent de dimensiunea disponibilizărilor care au loc la un operator economic. ,, .

  23. PS. Să te văd pe tine lund decizii în numele unor oameni care au încredare în tine. Mai povestim pe urmă.

  24. jonyro, dacă tu crezi că ceea ce scrii pe acest site este „0” de ce mama lui proces verbal mai scrii?
    Din cauza „optimiștilor” ca tine, nu putem face absolut nimic, iar administrația-și bate joc de noi, de noi toți. Din cauza plămădelii din care ești făcut, tu, și mulți alții ca tine. Da, m-am enervat, te enervezi?
    CEZARE PAVESE: Pentru nenorocirile noastre nu trebuie să învinuim pe nimeni altul de cât pe noi. jonyro gândeștete la asta.

  25. Johnyro crede că : ,,oprirea spontană a lucrului ori greva=singura solutie ,, pentru a face Guvernul României, așa cum precizează și domnul Bărboi Viorel, să înțeleagă că : ,,AUTORIZAȚIILE de călătorie trebuie acordate gratuit salariaților CFR Călători ținând cont că în majoritatea cazurilor salariații CFR Călători circulă în interes de serviciu și ținând cont de faptul că : ,,acordarea AUTORIZAȚIILOR de călătorie nu reprezintă costuri suplimentare ale CFR Călători pentru proprii salariați ,, …

  26. Având în vedere faptul că guvernul vrea să mențină în continuare restricțiile în ceea ce privește acordarea autorizațiilor și a permiselor de călătorie gratuită, propun tuturor sindicatelor care au membrii angajați la CFR Călători, atât cele afiliate la FSTFR cât și la alte federații să trimită pe adresa publicinfo@mfinante.ro, un memoriu, prin care să ceară ca CFR Călători să fie trecută pe lista la care nu se aplică ordonanța privind interzicerea acordării autorizațiilor și permiselor de călătorie gratuită deoarece angajații de la CFR Călători folosesc aceste autorizații, în 99% din cazuri în interes de serviciu. Acordarea autorizațiilor ce călătorie gratuită nu implică costuri suplimentare ci dimpotrivă s-ar face economii la bugetul companiei.

  27. -miting=0(zero)
    -discutii pe acest forum=0,0000000000000001
    -greva=singura solutie

  28. Cu siguranță acest guvern va revenii asupra Ordonanței și ca bonus va scoate(anula) toate trenurile Regio din contractul de prestări servicii 2013-2014. Asta numai ca să „adune” cât mai multe voturi ptr. Euro-parlamentare și prezidențiale!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! glumeț, nuuuuuu.

  29. Ar trebui acordate AUTORIZAȚIILE de călătorie gratuit salariaților CFR Călători ținând cont că în majoritatea cazurilor salariații CFR Călători circulă în interes de serviciu și doar ocazional în interese personale. Dacă am privi lucrurile realist am observa faptul că pentru CFR Călători acordarea AUTORIZAȚIILOR de călătorie nu reprezintă costuri suplimentare pentru proprii salariați.

  30. Cred ca Guvernul Romaniei nu doreste ca salariatii de la CFR Calatori sa aibe dreptul la autorizatie de calatorie nici in anul 2014 pentru ca in cel mai scurt timp sa pregateasca privatizarea ca la CFR Marfa.

  31. Foarte urât și impardonabil din partea guvernului României dacă vor să blocheze din nou acordarea autorizațiilor și a permiselor de călătorie gratuită pentru angajații CFR. Înaintea alegerilor parlamentare au promis cu surle și trâmbițe că vor îndrepta abuzul făcut de guvernul PDL împotriva CFR-iștilor prin neacordarea autorizațiilor și a permiselor de călătorie gratuită pe calea ferată, dar se pare că după alegeri au uitat foarte repede promisiunile făcute și chiar vor să blocheze în continuare acordarea acestora cu toate că ei cunosc faptul că cel puțin pentru angajații CFR Călători acest lucru nu comportă cheltuieli suplimentare. Se pare că lor nu le pasă decât de voturile noastre care odată acordate nu-i mai interesează nevoile noastre, deci nu ne rămâne altă soluție decât GREVA în așa fel încât să nu mai circule nici un tren, poate astfel se vor trezii.

  32. Daca si pe anul 2014 se va dori ca salariati CFR sa nu beneficieze de autorizati si permise gratuite, lucru ce sa optinut de catre strabuni nostri cu multa truda si sange ,atunci cred ca trebuie sa aplicam o alta politica care sa-i faca pe cei care conduc destinele sa ne recunoasca toate drepturile din nainte de 89 cat si cele de dupa 89 pentru ca numai asa isi vor da seama ca suntem o clasa sociala defaforizata . SE VREA PREA MULT , DAR SE OFERA FOARTE PUTIN !!!! VREM CE ESTE AL CFR-stilor SI NIMIC MAI MULT .

    1. “Scandal. Şefii de la CFR le-au interzis angajaţilor accesul la ZIUAnews”

      Va dati seama unde suntem , oare de ce le este frica ?
      Nu se incalca CONSTITUTIA ROMANIEI ?

  33. „„„„Şi fără loc de muncă, şi fără bani. Disponibilizaţii din companiile care concediază mai puţin de 1.000 de oameni nu vor mai primi salarii compensatorii. Este cea de a treia modificare pe care Guvernul vrea să o aducă ordonanţei care, în mod paradoxal, ar trebui să-i protejeze pe angajaţii rămași fără un loc de muncă.
    Proiectul de ordonanță a apărut, inițial, pe site-ul Ministerului Economiei la începutul lunii martie. Acesta prevedea cadrul legislativ pentru acordarea de salarii compensatorii angajaților de la companiile de stat, în urma restructurărilor din perioada 2013-2018.
    La solicitarea premierului, proiectul a fost retras și repus în dezbatere publică după două săptămâni. Inițial, proiectul acoperea 15 companii de stat, însă, ulterior, a fost extins pe toate companiile de stat și regiile autonome.
    La sfârșitul anului lunii aprilie, proiectul a fost aprobat de guvern, iar acum este la cea de-a treia modificare. De această dată, Ministerul Finanțelor a propus ca salariile compensatorii să fie acordate doar în companiile în care restructurarea vizează mai mult de 1.000 de persoane.
    Decizia finală privind salariile compensatorii urmează să fie luată în ședința de guvern de miercuri.
    „Până miercuri le dau un răspuns sigur, sper ca răspunsul să fie cel bun, nu cel rău. Nu avem, în acest moment resursele în buget, nu au fost prevăzute”, a declarat, vineri, la Suceava, premierul Victor Ponta.””””
    999 de angajați deți afară, fără nicio protecție socială, fără permise și autorizații, cu cele mai nulte drepturi pierdute, ASTA ESTE CEEA CE AM ALES în NOIEMBRIE 2012. Î-mi vine să-mi tai mâinile jos, pentru cât am fost de prost.
    Deci : încă o dată se adeverește tot ceea ce v-am scris, în comentarile mele anterioare. Dragi colegi stați și dormiți, stați și nu luați atitudine față de cei care vă scot în stradă(M/C și FML) numai la comandă politică și numai pentru drepturile lor.Veniți URGENT, lîngă FSTFR, lângă mecanicul de locomotivă pentru a mai putea salva ce se mai poate.
    Este ultimul apel pe care-l mai fac, după care Dumnezeu cu mila.
    DE VOI DEPINDE VIITORUL CFR CĂLĂTORI.
    GREVĂ GENERALĂ. GREVĂ GENERALĂ. GREVĂ GENERALĂ. GREVĂ GENERALĂ. GREVĂ GENERALĂ. GREVĂ GENERALĂ. GREVĂ .

  34. Este foarte important să știți că puteţi trimite la adresa: publicinfo@mfinante.ro, în termen de 10 zile de la publicare, propuneri, sugestii sau opinii cu privire la Proiectul de Ordonanţă privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale sunt acţionari unici sau majoritari sau deţin direct sau indirect o participaţie majoritară – publicat în data de 14.08.2013 , respectiv cu privire la proiectul de act normativ-Proiect de Ordonanţă ce va limita în continuare şi în anul viitor gratuităţile la transportul feroviar de călători și care în prezent este supus dezbaterii publice …

  35. Este foarte important să știți că puteţi trimite la adresa: publicinfo@mfinante.ro, în termen de 10 zile de la publicare, propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de act normativ-Proiect de Ordonanţă ce va limita în continuare şi în anul viitor gratuităţile la transportul feroviar de călători și care în prezent este supus dezbaterii publice …

  36. Din rau in mai rau…
    “Infrastructura feroviară a intrat pe ruta Necolaiciuc .
    George Micu figurează și la ora actuală ca administrator al CFR Călători, alături de Valentin Dorobanțu, Dana Galbeni Răchilă, Claudiu Dumitrescu și Corina Alexandrina Gătej”

  37. Înscenările și dezinformările din ultimul timp despre FSTFR ne duc la gândul că acestea sunt dovezi a complotului împotriva FSTFR care este o voce critică la adresa celor care ar trebui să eficientizeze activitatea CFR Călători și la adresa organizațiilor sindicale care sunt mai îngăduitoare cu conducerea CFR Călători și cu Guvernul României…De ce Managerul Privat al CFR Călători-domnul Valentin Dorobanțu nu iese public și nu spune că pentru salariații CFR Călători nu înseamnă cheltuieli suplimentare pentru CFR Călători transportul cu trenurile de călători ale CFR Călători pe bază de autorizații de călătorie pentru proprii salariați ?????????????????????????

  38. Ne-am învățat să protestăm prin Miting ,iar în anul 2013 prin Mitingurile organizate de FSTFR am protestat deja în 31.05.2013 și în 26.07.2013 și următorul sper să fie cel târziu la sfârșitul lui septembrie 2013, dar foarte ușor se poate face și orice altă formă de protest legală…Salariații CFR Călători vor să se revină la autorizatiile de calatorie pentru salariații CFR Călători în anul 2014 si la permisele de calatorie ale membrilor lor de familie avute anterior…

  39. Membrii de sindicat ai FSTFR susțin că FSTFR nu trebuie să semneze un Act Adițional la CCM 2012-2014 la nivel de SNTFC,,CFR Călători,, SA care nu are prevăzut acordarea în anul 2014 a autorizațiilor de călătorie pentru salariații CFR Călători și că nici dânșii nu vor recunoaste si nu vor semna nici un act adițional la Contractele Individuale de Muncă care nu are precizat că din cotizația de 1 % din salariu reținută pe ștatul de plată, partea de 80% merge către sindicatul din care este membru de sindicat și partea de 20% din cotizația ce îi este reținută se virează la federația din care face parte, respectiv la FSTFR . Membrii de sindicat ai FSTFR susțin că nu vor semna Actul Adițional la Contractul Individual de Muncă în care se menționează că cotă parte din cotizația de membru de sindicat se va reține și vira la alte federații sindicale feroviare profesionale semnatare ale Contractului colectiv de munca, respectiv FNFMC sau AFTF după caz, dupa cum vor stabili Consiliile de Conducere ale acestora…FSTFR îți solicităm să nu semnezi un Act Adițional la CCM 2012-2014 la nivel de SNTFC,,CFR Călători,, SA care nu are prevăzut acordarea în anul 2014 a autorizațiilor de călătorie pentru salariații CFR Călători …

  40. În două luni ale sezonului de vară al anului 2013 , membrii de sindicat ai Federației Sindicatalor Transportatorilor Feroviari din România au protestat în Parcul din fața Clădirii Ministerului Transporturilor și împotriva anularii si suspendării drepturilor salariatilor CFR-sti cum ar fi autorizatiile de calatorie si majoritatea permiselor de calatorie ale membrilor de familie, etc.
    Referitor la faptul că Guvernul României,potrivit MEDIAFAX și conform unui Proiect de Ordonanţă, va limita în continuare şi în anul viitor gratuităţile la transportul feroviar de călători, ce considerați că ar trebui să facă CFR-iștii și ce măsuri considerați că ar trebui să ia FSTFR ?????????