SONDAJ DE OPINIE

FSTFR vă face cunoscut că intentionează să organizeze un miting în parcul din fața Ministerul Transporturilor ca formă de protest pentru ceea ce se întamplă în anul 2013 asupra căii ferate romane (secții de circulație a trenurilor închiriate sau închise, peste 200 de trenuri de călători/zi ale operatorului feroviar de stat CFR Călători anulate sau cedate altor operatori de transport feroviar privați, salarii micșorate sau în cel mai fericit caz același ca în anul anterior, privatizarea parțială a CFR Marfă, concedierile colective anuale la toate unitățile feroviare de stat, pierderea a 75% din permisele de călătorie si a autorizațiilor de călătorie, etc.). Prin comentariile la acest articol,  intenționăm să facem un sondaj de opinie cu ajutorul caruia să stabilim până în data de 22 mai 2013 numărul celor care doresc să participe la acest miting și deasemenea dacă mai există și alte federații sindicale feroviare  care doresc să facă parte din organizatorii acestui miting alaturi de FSTFR.

 

SHARE

170 Responses

  1. si inca ceva hai sa facem un sindicat puternic cu oameni fara frica ,si fara sa se lase corupti, sa lasam ca e de la comercial ,infra sau mai stiu eu ce hai sa ne unim toti cefereistii cum era o data pe vremuri

  2. bai fratilor trebuie mai mult ca oricind sa fim uniti,sa nu ne mai fie frica,ca ne da afara ,ca nu stiu ce amenintari mai facavem drepturile noastre si trebuie sa ni le aparam,acesti conducatori nesimtiti sau imbogatit pe spatele nostu,au salarii care nu le incap in buzunare,ministerul este plin de fetite tinere si frumoase care au functii si salarii de nu ne putem imagina,restructurarea de acolo trebuie sa inceapa,fenechiu a declarat ca sa facut economie de combustibil,economia am facuto tot noi nu el,noi oprim masinile pe barba noastra,noi ducem trenurile si facem aceasta economie,ei cum fac economie cu locomotive care nu au baterii si merg nonstop,cu pirderi de motorina pe la racoarde ,la pompe,radiatoare sparte de bagi apa de doua ori intro tura ,conditiile de munca sint precare mai ales la locomotivele de manevra nu au scaune,care au au numai suportul metalic fara spatare,as intreba care care om ar lucra 12 ore pe locomotiva la o temperatura de 50_70 de grade daca nu8 mai mult,sint multe de spus,dar hai sa facem ceva sa ne aratam dadevarata noastra valoare si sa ii punem in cap,sa nu ne mai tradamurmasii nostrii care au luptat pentu niste drepturi pe care noi le=am pierdut ca niste ticalosi,voi paricipa la miting,si asteptam sa ne primim drepturile banesti la care avem dreptul ,{fara esalonari },si de care acesti jegosi ne-au privat ne intilnim la miting

  3. pe 21 06 2013 o data cu demisia lui fene organizam decesul managementului cfr

  4. se rupe USL ???????????? alo d-le manager ..oare …se mai rupe si altceva la CRF ..??

  5. Toti participam la miting…nu se mai poate nea ajuns cutitul la os….

  6. VOI PARTCIPA LA MITING CU TOTI PIRATI 100% FENE si DORO VA PUPA PIRATU PE DINTI…!!!!

    1. PE EI, PE MAMA LOR !!!! nu suntem sclavii dorobantului si a clicii lui corupte. NE VOM FACE SINGURI DREPTATE.
      CFR-isti din toata TARA UNITI-VA !!!!

      Deşteaptă-te, române, din somnul cel de moarte,
      În care te-adânciră barbarii de tirani!
      Acum ori niciodată, croieşte-ţi altă soarte,
      La care să se-nchine şi cruzii tăi duşmani.

      N-ajunse despotismul cu-ntreaga lui orbie,
      Al cărui jug din seculi ca vitele-l purtăm;
      Acum se-ncearcă cruzii, în oarba lor trufie,
      Să ne răpească limba, dar morţi numai o dăm!

      Români din patru unghiuri, acum ori niciodată
      Uniţi-vă în cuget, uniţi-vă-n simţiri!
      Strigaţi în lumea largă că Dunărea-i furată
      Prin intrigă şi silă, viclene uneltiri!

      Preoţi, cu crucea-n frunte căci oastea e creştină,
      Deviza-i libertate şi scopul ei preasfânt.
      Murim mai bine-n luptă, cu glorie deplină,
      Decât să fim sclavi iarăşi în vechiul nost’pământ!

  7. domnilor colegi ,cititori ,scritori pe acest site transmiteti din poarta in poarta din sindicat in sindicat ,e timpul sa le aratam celor care ne conduc la MTI si SNTFC CFR CALATORI ca noi suntem uniti intro cauza si nu vrem decat RESPECT voi incerca sa ma fac auzit. LA ARME DOMNILOR SINDICALISTI ei sunt doi noi suntem multi !!!!

  8. Domnilor mecanici (bănuiesc), nu există DACĂ, există particip sau nu particip. Cine dorește cu adevărat să participe, găsește și soluția.
    Noi CFR-iști, suntem o clasă socială aparte, datorită specificului muncii noastre și sunt sigur că în al 12-lea ceas, CFR-istul știe precis ce are de făcut.

  9. Domnilor din SINDICATULUI NATIONAL FEROVIAR AL PERSONALULUI DIN SECTORUL COMERCIAL, ați uitat să menționați la ce Federație va-ți afiliat.
    Am înțeles că va-ți desprins din M/C, felicitările mele ptr. curaj și vă invităm sub umbrela FSTFR, Federație care reprezintă toate ramurile din CFR Călători.

  10. ,, Liviu Adrian Vasile (zis Tambur) ce este viceliderul SINDICATULUI NATIONAL FEROVIAR AL PERSONALULUI DIN SECTORUL COMERCIAL, a fost chemat la Dir.Reg.Buc. unde i s-a sugerat sa convinga membrii de sindicat sa accepte plata esalonata a imensei sume de 3400 lei noi in 3 ani sau eventual 1,5 ani , ultima oferta
    -datorita refuzului sau a fost,, urmarit si vinat ”in timpul serviciului ca alfel nu poti numi controlul ,,la ordin”, impreuna cu alti membri ai noului sindicat infiintat
    -inainte de a fi ,,executat” prin Desfacerea Contractului Individual de Muncă în 16.05.2013, cu citeva zile am primit pe adresa de acasa un plic,recomanat, de la conducerea SNTFC Buc.cu nr.S.1.2.4./1/1539/17.04.2013 … ,, .

    1. Incredibil ce povestiti , cum v-a desfacut contractul de munca ?
      Cine se crede acest frustrat dominat de ura si incorectitudine.

  11. Sa facem miting in aceewasi zi cand vin minerii la Bucuresti. Nu mai pierdeti timpul cu sondajul pentru ca acesta este jocul ministrului si gasti sale sa traga de timp ca sa ne inchidaq gura ca sa dea afara oamenii.

    1. CORECT , NU MAI PIERDETI TIMPUL CA LUCREAZA IMPOTRIVA NOASTRA.

  12. Johny Ro
    acum 16 ore
    SINDICATUL NATIONAL FEROVIAR AL PERSONALULUI DIN SECTORUL COMERCIAL
    -s-a infiintat recent la statia buc.grivita
    -asteptam cu incredere noi membri din toata tara
    -eu,personal,in semn de solidaritate cu ,,lotul Brasov” m-am retras din vechiul sindicat (aservit total administratiei actuale) si m-am inscris in noul sindicat cu speranta ca in ultimul ceas cfr-istii se vor trezi ,isi vor invinge imensa frica si teroare la care sunt supusi in ultimul timp de catre administratie+vechiul sindicat si vor reusi sa salveze cfr-ul de la faliment , si sa-si pastreze locurile de munca
    -Citeva ex. de intimidare si teroare la care sunt supusi putinii membri(deocamdata) care s-au inscris in noul sindicat:
    -conductorii de tren din statia Grivita nu au fost acceptati in Scoala de Sefi de Tren,au fost acceptati doar cei din vechiul sindicat(se poate verifica)
    -personalul statiei grivita a fost amenintat ca daca adera la noul sindicat v-a fi urmarit si sanctionat cu DCM pt. diverse abateri in timpul serviciului
    -datorita cistigarii in instanta a unor drepturi salariale prin hotarire definitiva si irevocabila unii dintre sefii de tren si conductori au solicitat plata imediata a sumelor cistigate(cca 3400 lei)
    -administratia+vechiul sindicat au trecut la amenintari directe si indirecte prin care au ordonat salariatilor sa accepte plata esalonata in 3 ani a sumelor respective
    -viceliderul acestui sindicat, Liviu Adrian Vasile (zis Tambur) a fost chemat la Dir.Reg.Buc. unde i s-a sugerat sa convinga membrii de sindicat sa accepte plata esalonata a imensei sume de 3400 lei noi in 3 ani sau eventual 1,5 ani , ultima oferta
    -datorita refuzului sau a fost,, urmarit si vinat ”in timpul serviciului ca alfel nu poti numi controlul ,,la ordin”, impreuna cu alti membri ai noului sindicat infiintat
    -eu, personal,am fost ,,executat” in ziua de 25 mai a.c. la tr.1622 unde am fost controlat de Sef Serv.Bv. care , daca nu a gasit nici un calator fara bilet in tot trenul care sa-mi cada in sarcina mi-a facut mentiune in carnetul de activitate ca am acceptat o sacosa cu mincare de la o persoana pt a o transporta la bucuresti,si fiindca era foarte putin mi-a trecut ca am refuzat efectuarea gestiunii din dotare , fapt infirmat in scris de cond.tren si neconfirmat de alt martor din tren,abatere foarte grava ce se pedepseste cu DCM
    -inainte de a fi ,,executat” cu citeva zile am primit pe adresa de acasa un plic,recomanat, de la conducerea SNTFC Buc.cu nr.S.1.2.4./1/1539/17.04.2013 in care se spune:
    -Referitor la notificarea dv.nr.S1/1707/16.04.2013,va propunem incheierea unei conventii de esalonare la plata a drepturilor banesti obtinute prin sentinta civila nr.492/02.03.2012 emisa de …..TR,ramasa irevocabila prin decizia de la Curtea de Apel Buc. nr.4487/04.04.2012.
    -Va solicitam acest lucru in baza actului SNTFC CFR Calatori SA cu nr.1/2147/04.04.2013,act emis catre toti salariatii CFR Calatori ,prin care se aduce la cunostinta tuturor salariatilor ,situatia financiara precara a societatii noastre , situatie care datorita presiunii financiare exercitata de catre executorii judecatoresti , prin proprirea conturilor bancare a CFR Calatori ,conduce la riscul major de blocare a activitatii normale a societatii .Va multumim.
    -Director-DU…RU LAUR..TIU
    -Contabil sef=PA..U MARI…A
    -Sef serv. juridic=CHER…Z I..N
    -Sef birou financ. statii=IL.E RAM..A

    -in incheiere=NO COMMENT

    -astept sugestii,comentarii…

    -va urma

    1. Pur si simplu imi este mila de voi cei din sindicatul comercial, pentru perioada grea prin care treceti de cand nu mai puteti sa va rotunjiti veniturile din calatoria frauduloasa. Sunteti nemultumiti de eficienta conducerii societatii, dar omiteti sa spuneti ca voi cei din ramura comerciala sunteti micile termite ale CFR Calatori.
      Omiteti sa spuneti ca peste 200 de controlori de bilete sunt suspendati din activitate pentru presupusa infractiune de luare si dare de mita in dosarul instrumentat de parchetul de pe langa judecatoria Brasov.

  13. CFR anulează trenurile nerentabile! 20 de curse vor fi retrase total sau parţial, după ce reprezentanţii societăţii au stabilit că le aduc pierderi.

    Călătorii vizaţi de aceste măsuri vor fi cei din Oradea, care vor rămâne fără singura legătură feroviară cu Capitala. Colegul nostru Alin Golban ne spune care sunt trenurile anulate.

    Printre trenurile anulate parţial se regăsesc trenul Intercity Oradea-Bucureşti, care s-a anulat pe ruta Oradea-Cluj Napoca, trenul Braşov-Iaşi, anulat pe ruta Buzău Iaşi şi trenul Bucureşti-Râmnicu Vâlcea care s-a anulat pe distanţa Piatra Olt-Râmnicu Vâlcea.

    Cei mai afectaţi de aceste măsuri vor fi elevi care foloseau trenurile pentru a ajunge la şcoală şi muncitorii navetişti.

    Citeste mai mult pe REALITATEA.NET: http://www.realitatea.net/cfr-anuleaza-20-de-trenuri-considerate-nerentabile_1182163.html#ixzz2TRrjErpa
    Follow us: @realitatea on Twitter

  14. PREZENT la MITING linga colegi mei,daca voi fi liber!!!!!!!!

  15. Am sa fiu la MITING alaturi de colegi mei,daca sunt liber.

  16. TREBUIE sa facem un miting , TREBUIE sa ne organizam , ca “dragii nostri conducatori”ne distrug. Nu trebuie sa ne mai plecam capul, daca vrem drepturi ,trebuie sa la obtinem si sa le aparam!

  17. Cu mare placere sunt alaturi de colegi mei la MITING daca am liber!

  18. Si eu Toader Badita, daca sunt liber in program,o sa particip laMITING!!!!

  19. “Magistratii ICCJ au audiat, miercuri, 15 mai, martorii in procesul in care este inculpat Relu Fenechiu, actualul ministru al Transporturilor • Fostul sef al atelierului de reparatii in cadrul Sucursalei de Intretinere si Servicii Energetice Electrice (SISEE) Moldova a explicat tehnic golaniile facute de firmele controlate de Relu Fenechiu si de fostii directori din cadrul Electrica Moldova • „Datorita pretului mare al componentelor s-a ajuns ca pretul unui transformator reparat sa fie cu 50% mai scump decat unul nou. Conducerea stia de aceasta problema”, a declarat Vili Voicu

    Miercuri, 15 mai, la Inalta Curte de Casatie si Justitie au avut loc audierile de martori in dosarul in care Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor, este acuzat ca a tras un tun de peste 1,5 milioane de euro la fosta Electrica SA, societate care, pana in 2005, a apartinut statului roman. Primul audiat a fost Niculae Macovei, sef de atelier de reparatii in cadrul Sucursalei de Intretinere si Servicii Energetice Electrice (SISEE) Moldova. Acesta a explicat tehnic golaniile facute de firmele controlate de Relu Fenechiu si de fostii directori din cadrul Electrica Moldova. El a sustinut ca, in perioada 2002 – 2005, au fost cumparate doar transformatoare vechi, iesite din uz si care nu mai erau functionale. De asemenea, Macovei a precizat ca era un haos total in ceea ce priveste achizitia transformatoarelor si intrerupatorilor de la firmele controlate de Relu Fenechiu.

    “La mine venea masina cu transformatoare pentru ca aveam posibilitatea sa le descarc in atelierul de reparatii. Dupa descarcare faceam inventarierea personal, faceam masuratori pentru a verifica starea tehnica a bobinajului sau a altor componente. La cateva zile dupa descarcare primeam si avizul de expeditie. Eu nu faceam decat sa ma supun ordinelor directorilor mei. Nu puteam sa intreb nimic, pentru ca nu mi se raspundea. Erau transformatoare din anul 1970 – 1980, sau poate putin mai noi. Aceste transformatoare, achizitionate de la grupul de firme Fene, nu veneau cu documente care sa ateste calitatea si functionalitatea lor. Era clar ca nu erau in stare de functionare. Nu aveau nici macar ulei de transformator in ele si nu erau bune”, a declarat Macovei. Acesta a mai aratat ca a mai fost facuta o achizitie de transformatoare de la o alta firma, dar acele transformatoare aveau documente care sa ateste calitatea lor.

    “Transformatoarele de la Fene Grup nu aveau nici macar eticheta de produs, pe care sa scrie anul fabricatiei, caracteristici tehnice, greutate, producator, etc. Eu le-am descarcat la mine in depozit pentru ca nu aveam incotro. Absolut toate transformatoarele de la Fene Grup trebuiau reparate, pentru ca erau vechi. Au fost folosite doar o parte din aceste transformatoare, iar restul se afla in continuare in depozite. Stiu sigur ca transformatoarele ramase acum in depozit provin de la Fene Grup, pentru ca am scris cu vopsea numele furnizorului in momentul in care le-am bagat in depozit. Eu am aratat si procurorului de la DNA acele transformatoare, care nu au fost folosite niciodata. Ele sunt depozitate separat de alte piese achizitionate de Electrica. E.ON Moldova, dupa privatizare, a inceput achizitionarea de transformatoare noi, care sunt mult mai performante si probabil mai ieftine”, a mai subliniat Macovei.

    Transformatoarele lui Fenechiu nu puteau fi reparate

    Una dintre cele mai fierbinti declaratii din acest dosar apartine lui Constantin Tutuca, de 57 de ani, care a fost seful Biroului de Control Financiar din cadrul Electrica Moldova. Practic, el este primul care a descoperit toate golaniile facute de Fenechiu, impreuna cu directorii din cadrul Electrica. “Eu am efectuat un control financiar, incepand cu anul 2005, cu privire la procedura de achizitie publica din cadrul societatii. Am descoperit nereguli mari in gestiune. Era o diferenta foarte mare de preturi intre produsele care se aflau in depozite si cele care erau in magazine. Spre exemplu, am gasit in contabilitate produse noi achizitionate de la Siemens, inregistrate cu valoarea de 47 de miliarde de lei vechi. A venit la Bacau un reprezentant al Siemens, cu catalog si preturi, iar pretul real al acestor produse era de doar 17 miliarde de lei vechi. Practic, era o diferenta de 30 de miliarde de lei vechi, nejustificata in contabilitate. In ceea ce priveste achizitionarea transformatoarelor de la Fene Grup, aceste achizitii au fost inregistrate ca piese componente pentru ca, daca erau inregistrate ca mijloace fixe, trebuia emis si certificatul de garantie si erau necesare mult mai multe aprobari pentru a fi efectuate platile”, a declarat Constantin Tutuca.
    De asemenea, acesta a precizat ca multe dintre produsele cumparate de la firmele lui Fenechiu nu puteau fi utilizate nici macar dupa o incercare de reparare a acestora.

    “La intrerupatori, daca nu au placuta de identificare, nu pot fi utilizati. Ei trebuie imperecheati intr-un anumit fel, pentru a-i putea folosi. Am constatat ca niste intrerupatori noi erau mai ieftini decat cei de la Fene Grup, care, oricum nu puteau fi folositi. Unul de la Fene Grup costa 1,7 miliarde lei vechi, iar unul nou costa doar 1,4 miliarde lei vechi. Am verificat eu asta, personal, la Electroputere Craiova. Transformatoarele care provin de la Fene Grup pot fi identificate foarte usor si astazi, pentru ca doar de acolo se faceau astfel de achizitii. Mai sunt doar cateva transformatoare luate de la alte firme, dar nu sunt probleme cu acestea”, a mai declarat Constantin Tutuca.

    Cele vechi, mai scumpe decat cele noi

    Apoi, instanta l-a audiat pe Vili Voicu, inginer-sef la Agentia de Servicii Energetice Iasi. “Noi reparam transformatoarele. Noi faceam referat cu piesele de care aveam nevoie la atelier pentru reparatii. Ni s-a spus de la structura centrala Bacau ca ar fi mai bine sa achizitionam componente ca sa reducem timpul de lucru. Noi primeam comenzile de lucru de la sucursala de distributie. Adunarea componentelor unui transformator depasea pretul unui transformator nou. Transformatoarele erau vechi si scumpe. Devizul nu trebuia sa depaseasca 50% din valoarea unui transformator nou. Noi nu faceam receptia lor, veneau de la Bacau. Acum, in stoc, la Iasi, sunt transformatoare de peste 6 miliarde de lei vechi. Au fost identificate de procurori. Eu am semnat listele de inventar. Toate sunt achizitionate de la grupul de firme Fene. Stiu sigur asta pentru ca am vazut notele de achizitie. Nici o alta firma nu a furnizat componente de transformatoare pentru Electrica. Am avut probleme cu aceste transformatoare pentru ca erau arse. Le-am respins pentru ca nu se mai puteau repara. Erau de la firmele din grupul Fene, dar respingerea mea era doar formala, pentru ca ele erau deja receptionate la Bacau. A existat o situatie in care de la firma Rocca au venit transformatoare de care noi nu aveam nevoie. Aceste componente sunt si acum la Iasi, in stoc, pentru ca nu pot fi folosite. Catre noi au fost livrate 15 transformatoare din care azi mai sunt 9. Pretul depasea cu 25% pretul unui transformator nou. Cele 15 erau vechi si ruginite. Prima problema am intampinat-o cand am depus devizele de plata pentru ca am depasit cu 50% pretul unui transformator nou. Datorita pretului mare al componentelor s-a ajuns ca pretul unui transformator reparat sa fie cu 50% mai scump decat unul nou. Conducerea stia de aceasta problema. Eram nevoiti sa muncim degeaba pentru a scadea pretul transformatoarelor. Nu mai puneam pretul manoperei. Pretul pieselor cumparate de la Fene Grup era mai mare cu 50% fata de cele existente deja in depozit. Reductorii si separatorii au venit fara sa existe comanda si fara sa existe un pret stabilit. Am vorbit cu Petru Andronache, directorul comercial. M-a pus sa fac comanda catre firmele din grupul Fene, chiar daca nu aveam nevoie de acele piese. I-am cerut contractul si el mi-a spus ca se face doar solicitare cu oferta de pret si achizitie directa”, a declarat Vili Voicu.

    Urmatorul termen, pe 12 iunie

    Apoi, instanta l-a audiat pe Rabulea Luigi Sorin. Acesta si-a mentinut declaratia de la Parchet fara a mai face completari. A fost cea mai scurta audiere, cu o durata de doar 2 minute. Dupa aceea a ajuns la bara martorul Constantin Iacob, sef Atelier Reparatii in cadrul Agentiei de Servicii Energetice Iasi, care a confirmat ca era vorba de transformatoare foarte vechi. “Erau transformatoare produse in perioada anilor ’60. Majoritatea transformatoarelor nu aveau placute de inregistrare. Asa au venit. Nu cunosc amanunte despre modul in care au fost facute achizitiile. Stiu doar ca erau de la firmele din grupul Fene”, a declarat Constantin Iacob.
    Termenul urmator a fost programat peste 21 de zile, pe data de 12 iunie.”

  20. Dumitru Gheorghe am sa particip la MITING daca sunt liber in program!

  21. Sa facem miting in aceasi zi cand vin minerii la Bucuresti. Ce sa o mai lasam de azi pe maine. E vrajeala si abureala cu sondajul asta. E doar un joc a lui Fenechiu si gasca sa ca sa traga de timp si sa vina iunie ca sa dea oamenii afara.

    1. De ce sa nu facem acest miting. Din ce cunosc, unii lideri ai MC au luptat pentru dezbinarea ( si lupta in continuare ) miscarii sindicale si a sindicalistilor in zeci de sindicate marunte pentru mentinerea unor interese. De ce nu se doreste formarea unui singur sindicat puternic chiar pe Regionala Bucuresti ? Din cate cunosc, Domnu Rodrigo sa lupta, dar unii sefi de tren din sindicatul MC au primit amenintari ca vor avea probleme daca vor parasi acele sindicate si vor veni in sindicatul Mecanicilor de Locomotiva !

  22. Atata timp cat companiile private primesc trenuri de la cfr calatori cu tot cu subventie nu ma mira faptul ca cfr calatori sa se autodesfiinteze pentru ca interesul privatului este sa castige bani iar cfr calatori incearca prin toate mijloacele sa arate ca vrea {si chiar ii reuseste} sa piarda bani.Si nu ma mira faptul ca cea ce se intimpla la cfr calatori este facut la intelegere cu companiile private care sunt practic rugate {chiar implorate} de statul roman sa castige bani.

  23. participam
    sa se reintroduca trenurile anulate Bucuresti Timisoara, Timisoara – Stamora Moravita
    Timisoara – Sighetul Marmatii

  24. Domnule johnyro, datorită neîncrederi tot mai mare a membrilor de sindicat, în Sindicat și Liderii aleși de către noi toți, FSTFR-ul prin Președintele Maxim Rodrigo și CD, încearcă (și sper să reușească) să refacă imaginea proastă a ceea ce înseamnă SINDICAT. De aceea prima formă legală a luptei sindicale este MITINGUL. Pentru mine personal, acest miting înseamnă o provocare. De ce spun asta? Pot spune, că în ultimii 5 ani am participat la toate formele de protest, organizate de FSTFR. La majoritatea nr. de participanți a fost redus, sî nu spun foarte redus. Nu comentez acum motivele dar datorită clasei noastre politice și servilismului românesc, am ajuns ca Legea să ne îngrădească sau limiteze dreptul la PROTEST.
    Din punctul meu de vedere, dacă se reușește organizarea acestui miting, este un test pentru membrii de sindicat, tot mai nemulțumiți și vom putea vedea în ce stadiu ne aflăm cu munca sindicală. Dacă nu vom trece acest test, toți membrii de sindicat care cred că au numai drepturi, vor fi foarte surprinși să constate că vor avea numai obligații.
    Cei de care spui că :,, dv. trebuie sa spuneti mult mai mult,, Te asigur că au spus, spun și mai mult ca sigur o vor mai spune.
    Cu respect.

    1. -de acord cu dumneavostra
      -bineinteles ca voi participa si eu

  25. Și eu voi participa la miting și de asemenea voi convinge cât mai mulți colegi să participe la acest miting pentru ai arăta managerului SMART că noi suntem ,,proști” da mulți, iar numărul contează, după cum s-a văzut la acțiunile altor sindicate care au ieșit în stradă.

  26. Sigur voi participa și eu la Miting. Voi veni și cu familia mea.

    1. Misule, daca sunt liber de program, ne vom vedea sigur. Voi participa si eu .

  27. Un motiv ca să facem Miting în Parcul din fața Ministerului Transporturilor ar fi acela că ar trebui să le reamintim Ministrului Transporturilor și Managerilor Privați de la Unitățile Feroviare că a existat, există și va exista FAMILIA CEFERISTĂ !!!! Voi cere aprobarea conducerii FSTFR pentru ca FSTFR să organizeze în cel mai scurt timp posibil un Miting cu scopul să arătăm Ministrului Transporturilor și Managerilor Privați de la Unitățile Feroviare la Mitingul cel va organiza FSTFR în Parcul din fața Ministerului Transporturilor că CFR-iștii sunt uniți și că CFR-iștii au luptat, luptă și vor lupta împreună pentru ca CFR să existe și pentru ca și Unitățile Feroviare de Stat să existe …Să arătăm că Unitățile de Transport Feroviar de Călători Private nu sunt mai profitabile decât CFR Călători și că dacă Statul Român nu ar mai acorda compensația la nici una din Unitățile de Transport Feroviar de Călători de Stat și Private, atunci toate aceste Unități Feroviare ar intra în Faliment și deci că Unitățile de Transport Feroviar de Călători Private sunt mai profitabile decât dacă sunt favorizate în continuare de către Guvernul României și de către Ministerul Transporturilor în sensul că Guvernul României și Ministerul Transporturilor încurajează în continuare mutarea nejustificată cu tot cu compensație a prestației CFR Călători la Operatorii de Transport Feroviar de Călători Privați…, respective încurajează ca CFR Călători să-și anuleze în anul 2013 câteva sute de trenuri de călători/zi, iar în etapa următore să vedem că deși de la 1756 trenuri de călători /zi CFR Călători a ajuns la 1400 trenuri de călători/zi și tinde spre 1100 trenuri de călători/zi pentru că așa au vrut foștii Directori Generali de la CFR Călători și pentru că așa vrea acum și Managerul Privat de la CFR Călători-domnul Valentin Dorobanțu încurajați toți de către Guvernul României și de către Ministerul Transporturilor în sensul că Guvernul României și Ministerul Transporturilor încurajează în continuare mutarea nejustificată cu tot cu compensație a prestației CFR Călători la Operatorii de Transport Feroviar de Călători Privați…De ce se încurajează distrugerea CFR Călători probabil în timp vom afla împreună?…

  28. Sunt de acord domnule Johnyro că ,,Voi participa la Miting ,, puteți să spuneți decât dumneavoastă și că eu ,, trebuie sa spun mult mai mult. ,, . Prin faptul că am spus initial doar ,,Voi participa la Miting ,, am vrut să arăt că vorbeam de un sondaj din care mă interesa doar câți cfr-iști doresc să participe la Mitingul CFR-iștilor pentru ca să știu aproximativ pentru ce număr de participanți să solicit aprobarea Mitingului de la Primăria Municipiului București. Precizez că am spus în multe comentarii mult mai mult și voi spune în continuare mult mai mult, dar de la CFR-iști mă interesează doar Numele și Prenumele și ,,Voi participa la Miting ,, sau ,,Voi participa la Miting și la organizarea lui,, … pentru că repet este vorba de un sondaj din care mă interesa doar câți cfr-iști doresc să participe la Mitingul CFR-iștilor pentru ca să știu aproximativ pentru ce număr de participanți să solicit aprobarea Mitingului de la Primăria Municipiului București.

  29. Voi participa la Miting.

    Și mai mult de atât, la acest miting doresc să-l întreb pe Managerul Privat Valentin Dorobanțu, de ce practică un managment defectuos? În interesul cui? Cine este în spatele acestor decizii, de distrugere a avutului public? Public, pentru că această Societate este desprinsă din CFR-ul pe care părinți și bunicii noștri, l-au construit cu sudoarea frunți (la propiu), din munca și banii lor.
    Să-i amintesc și să-i amintim ,că funcția pe care o deține- NUMIT de Ministrul Fenechiu- este de a eficientiza CFR Călători. Să-i amintesc, că NU prin cedări de secții de circulație, cedări de trenuri, reduceri de tr/km, reduceri de normă de lucru, tăieri de salarii și disponibilizări se face eficientizare, CI prin metode de atragere a călătorilor către calea ferată și un mers de tren în care călătorul să poată alege.Printr-un transport civilizat. Aceste metode sunt cunoscute de dumneavoastră, cititorii acestui site.
    Menirea Managerului Privat este de a aduce și face bani, nu de-a se plânge membrilor de sindicat, că nu are. Așa cum duc eu trenul din punctul ,,A,, în puncul ,,B,, la timp și în condiții de siguaranța circulției, adică îmi fac treaba conștincios și profesionist. Nu-i în stare să-i facă, să-și de-a demisia la fel cum a făcut el cu vechia conducere.
    Încă o dată-Voi participa la Miting.

    1. De pe pagina site-ului CFR CALATORI, la rubrica “despre noi”
      Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători are în principal, ca obiect de activitate:

      efectuarea transportului feroviar public de călători de lung parcurs în trafic intern şi internaţional;
      efectuarea transportului feroviar în trafic regional şi interregional;
      efectuarea transportului în vagoane specializate de tip militare, penitenciare şi altele asemenea;
      activitate de metrologie şi de transport rutier;
      alte activităţi conexe sau adiacente transportului feroviar public de călători, cum ar fi: producţie industrială, consultanţă, turism intern şi internaţional, prestări de servicii, transport bazat pe alte tehnologii decât cea feroviară, publicitate, reclamă, editare, tipărire şi difuzare, închirieri de mijloace de transport, exploatare comercială a patrimoniului propriu, comerţ, operaţiuni în valută, declararea, depozitarea şi vămuirea expediţiilor de bagaje şi mesagerii, în calitate de comisionar în vamă, orice alte servicii executate pe bază de contracte sau convenţii în numele terţilor, legate direct sau indirect de activitatea C.F.R. Călători.
      – Oare unde sunt vagoanele de transport special, penitenciar, mesagerie si posta, ca acestea au fost de multa vreme casate ?
      – Activitate de transport rutier ? Nu am vazut autobuze sau autocare cu sigla CFR CALATORI sa efectueze transport rutier si cred ca acestea nu exista, chiar daca era o activitate conexa de aducere a banilor la bugetul companiei si de alfel o concurenta serioasa pe restul mafiei transportatorilor rutieri !
      – Publicitate, reclama..o sursa mica dar sigura de venit, prin vanzarea de obiecte personalizate cu sigla CFR-ului ( cani, brichete, brelocuri, pixuri, etc. ), prin unele magazine proprii in gari, asa cum este desfasurata de marile companii SBB-CFF-FFS ( Elvetia ) sau DB ( Germania )

      Auzim domnilor directori ? Ca adevaratii manageri gandesc !

  30. Domnul Liviu G. spunea ,,Eu cred domnule Presedinte Maxim Rodrigo Gabriel că trebuie să-l si organizăm pe Miting, nu numai să participăm la el !!!,,.
    Domnule Liviu G. poți să fi sigur că vom organiza Mitingul, atât tu cât și eu și mulți alții care își vor exprima dorința în CNC al FSTFR, precum și cei ce-și vor exprima dorința pe site-ul http://www.fstf.ro ca să participe precum să fie și organizatori la Miting …

  31. Eu cred domnul presedinte ca trebuie sa-l si organizam, nu numai sa participam!!! 😉

    1. LA CFR CALATORI ESTE O SITUATIE FOARTE TENSIONATA , PROVOCATA EXCUSIV DE DIRECTORUL FRUSTRAT SI AROGANT “SMART” DOROBANTU , CARE EFECTIV ISI BATE JOC DE CEI 14 000 DE ANGAJATI.
      DL. FENECHIU SE AUDE ????? AR TREBUI, PENTRU CA NU SE MAI POATE ASA.

    2. Corect, in masura in care unii suntem liberi de program, ar fi bine sa participam. Nu se mai poate sa inghitim umilinta la care suntem supusi.

    1. ” – Pretul pieselor cumparate de la Fene Grup era mai mare cu 50% fata de cele existente deja in depozit. Reductorii si separatorii au venit fara sa existe comanda si fara sa existe un pret stabilit. Am vorbit cu Petru Andronache, directorul comercial”, mai spune Vili Voicu.

      – “Catre noi au fost livrate 15 transformatoare din care azi mai sunt 9. Pretul depasea cu 25% pretul unui transformator nou. Cele 15 erau vechi si ruginite. Prima problema am intampinat-o cand am depus devizele de plata pentru ca am depasit cu 50% pretul unui transformator nou. Datorita pretului mare al componentelor s-a ajuns ca pretul unui transformator reparat sa fie cu 50% mai scump decat unul nou. Conducerea stie de aceasta problema. Eram nevoiti sa muncim degeaba pentru a scadea pretul transformatoarelor. Nu mai puneam pretul manoperei”, declara, in aceste momente, Vili Voicu.

      – “Acum, in stoc, la Iasi, sunt transformatoare de peste 6 miliarde de lei vechi. Au fost identificate de procurori. Eu am semnat listele de inventar. Toate sunt achizitionate de la grupul de firme Fene. Stiu sigur asta pentru ca am vazut notele de achizitie. Nici o alta firma nu a furnizat componente de transformatoare pentru Electrica”.

      “Am avut probleme cu aceste transformatoare pentru ca erau arse. Le-am respins pentru ca nu se mai puteau repara. Erau de la firmele din grupul Fene, dar respingerea mea era doar formala, pentru ca ele erau deja receptionate la Bacau. A existat o situatie in care de la firma Rocca au venit transformatoare de care noi nu aveam nevoie. Aceste componente sunt si acum la Iasi, in stoc, pentru ca nu pot fi folosite”, a adaugat acesta.

      – Instanta a inceput audirea unui nou martor, Vili Voicu, inginer-sef la Agentia de Servicii Energetice Iasi.
      “Noi reparam transformatoarele. Noi faceam referat cu piesele de care aveam nevoie la atelier pentru reparatii. Ni s-a spus de la structura centrala Bacau ca ar fi mai bine sa achizitionam componente ca sa reducem timpul de lucru. Noi primeam comenzile de lucru de la sucursala de distributie”, a spus Vili Voicu.

      “Adunarea componentelor unui transformator depasea pretul unui transformator nou. Transformatoarele erau vechi si scumpe. Devizul nu trebuia sa depaseasca 50% din valoarea unui transformator nou. Erau transformatoare din generatia anilor ’70, care se puteau repara. Noi nu faceam receptia lor, veneau de la Bacau”, a mai spus Vili Voicu.

      – Una dintre cele mai fierbinti declaratii din acest dosar apartine lui Constantin Tutuca, de 57 de ani, care a fost seful Biroului de Control Financiar din cadrul Electrica Moldova. Practic, el este primul care a descoperit toate golaniile facute de Fenechiu, impreuna cu directorii din cadrul Electrica.

      “Eu am efectuat un control financiar, incepand cu anul 2005, cu privire la procedura de achizitie publica din cadrul societatii. Am descoperit nereguli mari in gestiune. Era o diferenta foarte mare de preturi intre produsele care se aflau in depozite si cele care erau in magazine. Spre exemplu, am gasit in contabilitate produse noi achizitionate de la Siemens, inregistrate cu valoarea de 47 de miliarde de lei vechi. A venit la Bacau un reprezentant al Siemens, cu catalog si preturi, iar pretul real al acestor produse era de doar 17 miliarde de lei vechi. Practic, era o diferenta de 30 de miliarde de lei vechi, nejustificata in contabilitate. In ceea ce priveste achizitionarea transformatoarelor de la Fene Grup, aceste achizitii au fost inregistrate ca piese componente pentru ca, daca erau inregistrate ca mijloace fixe, trebuia emis si certificatul de garantie si erau necesare mult mai multe aprobari pentru a fi efectuate platite”, a declarat Constantin Tutuca.

      De asemenea, acesta a precizat ca multe dintre produsele cumparate de la firmele lui Fenechiu nu puteau fi utilizate nici macar dupa o incercare de reparare a acestora.

      “La intrerupatori, daca nu au placuta de identificare, nu pot fi utilizati. Ei trebuie imperecheati intr-un anumit fel, pentru a-i putea folosi. Am constatat ca niste intrerupatori noi erau mai ieftini decat cei de la Fene Grup, care, oricum nu puteau fi folositi. Unul de la Fene Grup costa 1,7 miliarde lei vechi, iar unul nou costa doar 1,4 miliarde lei vechi. Am verificat eu asta, personal, la Electroputere Craiova. Transformatoarele care provin de la Fene Grup pot fi identificate foarte usor si astazi, pentru ca doar de acolo se faceau astfel de achizitii. Mai sunt doar cateva transformatoare luate de la alte firme, dar nu sunt probleme cu acestea”, a mai declarat Constantin Tutuca.

      Dupa audierea lui Macovei a fost audiata Mihaela Olariu, care a lucrat la Agentia de Servicii Energetice Iasi, in perioada 2002 – 2010, ca sef la Serviciul de Productie.

      “Firmele din grupul Fene au realizat lucrarile de hidroizolatie de la Electrica. Era o procedura de achizitie publica, ce era castigata intotdeauna de aceste firme. Nu am efectuat lucrari cu alte firme, ci doar cu Fene Grup”, a declarat Olariu Mihaela.

      – De dimineata, incepand cu ora 9:00, magistratii de la Inalta Curte de Casatie si Justitie au inceput audierile de martori in dosarul in care Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor, este acuzat ca a tras un tun de peste 1.5 milioane de euro la fosta Electrica SA, societate care, pana in 2005, a apartinut statului roman.

      Primul audiat a fost Macovei, sef atelier de reparatii in cadrul Sucursalei de Intretinere si Servicii Energetice Electrice (SISEE) Moldova. Macovei a explicat tehnic golaniile facute de firmele controlate de Relu Fenechiu si de fostii directori din cadrul Electrica Moldova. El a sustinut ca, in perioada 2002 – 2005, au fost cumparate doar transformatoare vechi, iesite din uz, si care nu mai erau functionale. De asemenea, Macovei a precizat ca era un haos total in ceea ce priveste achizitia transformatoarelor si intrerupatorilor de la firmele controlate de Relu Fenechiu.

      “La mine venea masina cu transformatoare pentru ca aveam posibilitatea sa le descarc in atelierul de reparatii. Dupa descarcare faceam inventarierea personal, faceam masuratori pentru a verifica starea tehnica a bobinajului sau a altor componente. La cateva zile dupa descarcare primeam si avizul de expeditie. Eu nu faceam decat sa ma supun ordinelor directorilor mei. Nu puteam sa intreb nimic, pentru ca nu mi se raspundea. Erau transformatoare din anul 1970 – 1980, sau poate putin mai noi. Aceste transformatoare, achizitonate de la grupul de firme Fene, nu veneau cu documente care sa ateste calitatea si functionalitatea lor. Era clar ca nu erau in stare de functionare. Nu aveau nici macar ulei de transformator in ele si nu erau bune”, a declarat Macovei.

      Acesta a mai aratat ca a mai fost facuta o achizitie de transformatoare de la o alta firma, dar acele transformatoare aveau documente care sa ateste calitatea lor.

      “Transformatoarele de la Fene Grup nu aveau nici macar eticheta de produs, pe care sa scrie anul fabricatie, caracteristici tehnice, greutate, producator, etc. Eu le-am descarcat la mine in depozit pentru ca nu aveam incotro. Absolut toate transformatoarele de la Fene Grup trebuiau reparate, pentru ca erau vechi. Au fost folosite doar o parte din aceste transformatoare, iar restul se afla in continuare in depozite. Stiu sigur ca transformatoarele ramase acum in depozit provin de la Fene Grup pentru ca am scris cu vopsea numele furnizorului in momentul in care le-am bagat in depozit. Eu am aratat si procurorului de la DNA acele transformatoare, care nu au fost folosite niciodata. Ele sunt depozitate separat de alte piese achizitonate de Electrica. E-On Moldova, dupa privatizare, a inceput achizitionarea de transformatoare noi, care sunt mult mai performante si probabil mai ieftine”, a mai subliniat Macovei.”

    2. -voi organiza,voi participa si va sugerez sa faceti la fel domnilor cfr-isti, JOS DICTATURA DOROBANTU !!!!!
      -asta trebuie sa le spuneti dv. cfr-istilor d-le Rodrigo
      -,,Voi participa la Miting ” pot sa spun eu , dv. trebuie sa spuneti mult mai mult

    3. “Primul „succes“ răsunător al lui Relu Fenechiu: eșuarea privatizării CFR

      Principalul responsabil pentru eșuarea privatizării CFR Marfă în această fază, ministrul liberal Relu Fenechiu, nu se consideră absolut deloc vinovat de această situație, el declarând , pentru Mediafax, că ar demisiona doar dacă eșecul privatizării ar fi vina sa. Poate Relu Fenechiu și- a dat demisia de la Transporturi și n-a anunțat public acest lucru, pentru că aceasta ar fi singura situație în care s-ar putea spăla pe mâini de această situație total neplăcută. Trebuie precizat că privatizarea CFR Marfă era un soi de „must have“ al României în relația cu FMI, autoritățile de la București angajându-se să finalizeze acest proces până în 20 iunie.
      După eșecul înregistrat în această etapă de privatizare e greu de crezut că procesul va fi finalizat la termen, așa cum s-a angajat guvernul în fața FMI.
      „Ministerul Transporturilor vă informează că, în urma verificării și analizării documentațiilor de participare depuse de potențialii investitori la procedura de precalificare în cadrul procesului de privatizare a SNTFM CFR MARFĂ,

      La rândul său, ministrul Transpor­turilor, Relu Fenechiu, a declarat după deschiderea documentațiilor de participare că ofertele sunt eligibile, iar dacă prețul de vânzare ar fi fost mai mic, numărul investitorilor interesați ar fi fost mai mare.

      Promisiuni de demisie

      Fenechiu afirma la finele lunii martie că în situația în care nu va rezolva problema privatizării CFR Marfă și deblocarea POS Transporturi până la mijlocul lunii iunie este posibil să părăsească Guvernul, după cum își dorește Traian Băsescu. Astăzi, cu o lună înainte de termenul anunțat de el, Fenechiu pare să fi uitat de această promisiune, cuvântul demisie lipsind din declarațiile sale publice pe marginea eșuării privatizării CFR Marfă.
      Ministrul Transporturilor a făcut o promisiune similară legată de CFR Marfă și la finele lunii ianuarie, după audierea la comisiile parlamentare de industrii privind aprobarea bugetului pe 2013.
      „Cred că dacă nu va fi privatizată CFR Marfă, nu voi mai fi ministru, pentru mine este o responsabilitate uriașă și o iau în serios“, a spus Fenechiu la vremea respectivă, adăugând că nu i s-a spus acest lucru la ședința de guvern. Nu i s-a spus direct, dar i s-a sugerat , motiv pentru care Fenechiu s-a împăunat aproape tot timpul cu acest demers. Astfel, în data de 16 aprilie, ministrul Transporturilor răspundea unei întrebări a premierului Victor
      CINE PE CINE FENTEAZA ?

      Ponta: „Da, domnul prim-ministru, suntem în grafic. Fără a da nume, că nu pot astăzi, vreau să vă spun că există, se pare, un interes destul de mare, sunt vreo 12 companii care au anunțat că vin deja să cumpere caiete de sarcini. Sper din toată inima să fie în regulă“.Din cele 12 companii mari și late au Un „succes“ remarcabil, de care probabil doar Relu Fenechiu era capabil.

      Ponta fiind pe cale să bifeze privatizarea CFR Marfă pe lista marilor sale „realizări“.”

      1. Din curiozitate, care au fost celelalte companii care au participat la privatizarea CFR MARFA ?