SERVICIUL CONTINUU MAXIM ADMIS PE LOCOMOTIVA

În Monitorul Oficial nr. 198/ 8.04.2013 a apărut Ordinul Ministrului Transporturilor nr. 256 pentru aprobarea Normelor privind Serviciul Continuu Maxim Admis pe Locomotivă, efectuat de personalul care conduce și/sau deservește locomotive în sistemul feroviar din România, Ordin de Ministru care se aplică de la 07 iunie 2013 …citeşte aici

 

SHARE

16 Responses

  1. Am arătat că FSTFR a organizat un MITING în 31.05.2013 și ce a cerut pe parcusul protestului. Vom arăta ce a înțeles Managerul Privat al CFR Călători -domnul Valentin Dorobanțu din Mitingul din 31.05.2013 și punctul său de vedere în acest sens exprimat în ședința din 18.06.2013. Vom solicita apoi întâlnirea cu Ministrul Transporturilor așa cum de altfel s-a stabilit anterior Mitingului din 31.05.2013 organizat de FSTFR și în funcție de situațiile în care ne vom afla după aceste etape parcurse în speranța că s-a activat Dialogul Social și la Nivel de unitate SNTFC,,CFR Călători,,SA, ne vom declara mulțumiți de rezultatele MITINGULUI din 31.05.2013 și vom opri protestele pentru că am constatat că s-a revenit la un Dialog Social real și la Nivel de unitate SNTFC,,CFR Călători,,SA menit să rezolve multiplele probleme ale CFR Călători din care multe apărute odată cu înscăunarea ca Director General a domnului Valentin Dorobanțu sau vom trece la organizarea altui MITING , la Pichetări și la alte forme de protest, inclusiv la cele de executare silită și chiar și la efectuarea de plângeri penale dacă se vor impune , până când membrii de sindicat ai FSTFR, Sindicatele afiliate la FSTFR și conducerea FSTFR , îi vom opri pe toți cei pe care noi salariații CFR Călători îi considerăm TERMINATORII din interiorul CFR Călători ai SNTFC,,CFR Călători,,SA… Avertizăm pe cei pe care îi considerăm Terminatorii din interiorul CFR Călători că dacă își mai forțează norocul , s-ar putea să devină Istorie și să fie dați exemplu pentru istoria întunecată a CFR Călători…

  2. Mă alătur și eu Secretarului General al FSTFR domnul Ștefan Marinescu și mulțumesc participanților la MITINGUL organizat astazi 31.05.2013 de FSTFR si felicitari pentru toți participanții ce sunt salariați ai SNTFC,,CFR Călători,,SA veniți din toată țara pentru a protesta chiar și în condiții de ploaie pe toată perioada protestului și felicitări pentru modul civilizat pe care l-au avut participanții la MITING pe toată perioada protestului din 31.05.2013 . Mulțumesc și invitaților ce au participat la MITINGUL organizat astazi 31.05.2013 de FSTFR și în special domnului Colonel Dogaru Mircea , doamnei Denisa Popovici de la Spitalele CFR și domnului journalist Miron Manega. Mulțumesc Televiziunilor, Radiorilor și Presei prezente la Miting. Mulțumesc Primarului General al Capitalei, Jandarmeriei , Pompierilor, Poliției și celorlalte organe ale Statului Român care ne-au fost alături în organizarea și desfășurarea acestui MITING. Mulțumesc și domnului Ministru Relu Fenechiu care în data de 30 mai 2013 la sediul Ministerului Transporturilor s-a întâlnit cu Președintele FSTFR și pentru că în urma întâlnirii s-a încheiat o minută semnată de cei doi și prin care Ministrul Transporturilor -domnul RELU FENECHIU l-a asigurat pe Președintele FSTFR că va solicita conducerii CFR CĂLĂTORI analizele financiare la zi , precum și măsurile luate în calcul pentru eficientizarea activității societății CFR CĂLĂTORI în anul 2013 și în viitor, situații care vor fi prezentate partenerilor sociali etc. Mulțumesc și Doamnei Ministru Delegat pentru Dialog Social- ADRIANA DOINA PANĂ pentru întâlnirea de la Ministerul Muncii , mulțumesc și domnului PRIM-MINISTRU VICTOR-VIOREL PONTA, precum și tuturor reprezentanților Ministerului Transporturilor cu care reprezentanții FSTFR s-au întâlnit în perioada anterioară MITINGULUI din 31.05.2013, precum și domnului Ministru Secretar de Stat -domnul NICU BUICĂ cu care reprezentanții FSTFR s-au întâlnit și în ziua MITINGULUI.

  3. Vă faceam cunoscut ca in data de 24.05.2013 la Primăria Municipiului Bucuresti s-a înregistrat o Adresă a FSTFR cu intenția de organizare a unui Miting de către F.S.T.F.R. in data de 31.05.2013 intre orele 10:30 – 13:30, in Bucuresti, in locatia din parcul din fata Ministerului Transporturilor. Scopul manifestării este ca SINDICALIȘTII de la FSTFR să facă cunoscut opiniei publice ce se întâmplă în sistemul de transport feroviar de călători din România și pentru ca SINDICALIȘTII de la FSTFR să dovedească că nu sunt nici ,,ORBI,, și nici ,,MUȚI,, față de ce se întâmplă în sistemul de transport feroviar de călători din România și pentru ca SINDICALIȘTII de la FSTFR să dovedească că nu sunt nici sclavii Managerului Privat de la CFR Călători-domnul VALENTIN DOROBANȚU , iar exprimarea protestului se face în principal fata de:
    – faptul că ne aflăm pe Direcția ce are sensul greșit , respectiv cel al falimentării sistemului feroviar de calatori de stat datorita strategiei neadecvate a Consiliului de Administratie al SNTFC CFR Călători SA si a Managerului Privat al Societatii Nationale de Transport Feroviar CFR Călători SA , strategie care se bazează în special pe anulări de trenuri de călători ale CFR Călători pentru ca acestea să ajungă ulterior la privați cu tot cu subvenție(cu tot cu compensație), strategie care se bazează și pe desființări de dormitoare pentru ca acestea să ajungă ulterior la privați, strategie care se bazează pe desființări de Puncte de lucru de Tracțiune și pe desființări Puncte de Lucru de Vagoane pentru ca spațiile respective să ajungă ulterior la privați, pe micșorări permanente ale slariului lunar al angajaților CFR Călători (reducere normă lunară, sancțiuni disciplinare pentru orice , anularea sau suspendarea rînd pe rând a tuturor drepturilor salariale, precum și a autorizațiilor de călătorie etc.) , pe o atmosferă în care amenințările vin de la toate nivelurile administrației SNTFC CFR Călători SA și pe crearea unei imagini negative ce se prezintă opiniei publice despre salariații ce aduc veniturile la CFR Călători, respectiv pentru mecanicii de locomotivă și automotor și pentru șefii de tren și conductorii de bilete e tocmai pentru a se spune că CFR Călători și din această cauză nu este profitabilă și pe degradarea continuă a condițiilor de muncă ale angajaților CFR Călători pentru ca să-i determine pe aceștia să ajungă și ei la privați , precum si datorita lipsei surselor de finantare datorate în principal susținerii de către Ministerul Transporturilor și de către Guvernul României a managementului defectuos din calea ferata prin acceptarea fără nici o justificare reală a mutării prestației pe bucăți de la CFR Călători la societățile private cu tot cu subvenție (compensație) aferentă și subfinanțarea permanentă a societății statului ,,CFR CĂLĂTORI,, ( prin acordarea în ultimii ani a unei compensații mult mai mici decât cea necesară pentru prestația efectuată, respectiv de 43% din total venituri ale CFR Călători) pentru a putea muta finanțarea la societățile de transport feroviar de călători privați( prin acordarea în ultimii ani a unei compensații cel puțin egală cu compensația necesară pentru prestația efectuată, respectiv de circa 85% din totalul veniturilor societăților de transport feroviar de călători privați);
    – nesiguranta locurilor de munca chiar și în anul 2013 datorată anularilor nejustificate a peste 150 de trenuri de calatori/zi din cele 1400 trenuri de calatori/zi ale S.N.T.F.C. ,, CFR Călători” SA ce conduce la posibilitatea pierderii de locuri de muncă, etc…

  4. FEDERATIA SINDICATELOR TRANSPORTATORILOR FEROVIARI DIN ROMANIA vă face cunoscut ca in data de 24.05.2013 la Primăria Municipiului Bucuresti s-a înregistrat Adresă cu intenția de organizare a unui Miting de către F.S.T.F.R. in data de 31.05.2013 intre orele 10:30 – 13:30, in Bucuresti, in locatia din parcul din fata Ministerului Transporturilor.
    La aceasta manifestare vor participa circa 1000 de persoane.
    Scopul manifestarii il constituie exprimarea protestului fata de:
    – falimentarea sistemului feroviar de calatori datorita strategiei neadecvate a Consiliului de Administratie al SNTFC CFR Călători SA si a Managerului Privat al Societatii Nationale de Transport Feroviar CFR Călători SA, precum si datorita lipsei surselor de finantare datorate în principal managementului defectuos din calea ferata;
    – nesiguranta locurilor de munca datorată anularilor nejustificate a peste 150 de trenuri de calatori/zi din cele 1400 trenuri de calatori/zi ale S.N.T.F.C. ,, CFR Călători” SA ce conduce la posibilitatea pierderii de locuri de muncă, etc..;
    – diminuarea salariului lunar al angajatilor SNTFC CFR Calatori SA timp de 5 luni în anul 2013;
    – Degradarea conditiilor de munca si de odihnă prin desfiintarea unor dormitoare si prin desfiintarea unor puncte de lucru, etc..;
    – anularea si suspendarea drepturilor salariatilor CFR-sti cum ar fi autorizatiile de calatorie si majoritatea permiselor de calatorie ale membrilor de familie, etc.
    – impunererea de către administrația SNTFC CFR Călători SA ca unii din membrii de sindicat să renunțe la calitatea de membru de sindicat ;
    – impunererea de către administrația SNTFC CFR Călători SA de a da declații de confidențialitate chiar și la președinții de federații, sindicate, etc.. ;
    – amenințările de orice fel asupra membrilor de sindicat ai FSTFR, etc. ;
    – nerespectarea cadrului general stabilit a cerintelor minime ale dreptului la informare si consultare a angajatilor si a reprezentantilor sindicatelor în care angajatii SNTFC ,, CFR Calatori” SA sunt membri de sindicat;
    – nerespectarea unor prevederi din C.C.M .2012- 2014 la nivel de SNTFC ,,CFR Calatori” SA privind drepturile angajatilor etc..
    – si alte probleme care vor fi expuse de invitatii delegati la Miting și de către ceilalții participanți la Miting.
    Precizam ca întrunirea grupului de manifestanti se va face in Piata Garii de Nord între ora 09:30 si ora 10:30.
    Manifestanti se vor grupa in zona parcului din fata Ministerului Transportului incepand cu ora 10:00 si vor manifesta de la ora 10.30 pana la ora 13:30. Comunicarea cu grupul de manifestanti se va asigura cu un autovehicol dotat cu mijloace de sonorizare.
    Dupa incheierea manifestarilor din zona parcului din fata Ministerului Transportului, grupul de manifestanti se va dispersa catre Calea Grivitei, B-dul I. Gh. Duca si B-dul Dinicu Golescu si în Gara de Nord la trenuri pentru a se deplasa spre casa.
    Precizăm că alături de acest anunț este anexată informarea asupra măsurilor ce privesc buna desfășurare a Adunării publice organizată de FSTFR în data de 31.05.2013 intre orele 10:30 – 13:30, in locatia din parcul din fata Ministerului Transporturilor.
    Presedinte F.S.T.F.R.

  5. Cu cine sa intalnit LIVIU ,din FMLR?cu CHIRITA?MOR de drag ,dar nu pot sa cred ca este in stare sa faca ceva concret fara interes.PUP.PAUL acelasi.

    1. Paule, în Comisia de Dialog Social a venit dl. Măntescu. Dl. Chiriță cred ca era prin preajma ta… 😉

  6. În Monitorul Oficial nr. 198/ 8.04.2013 a apărut Ordinul Ministrului Transporturilor nr. 256 pentru aprobarea Normelor privind Serviciul Continuu Maxim Admis pe Locomotivă, efectuat de personalul care conduce și/sau deservește locomotive în sistemul feroviar din România, Ordin de Ministru care se aplică de la 07 iunie 2013 .
    Precizez că FSTFR a contribuit essential la forma finală pe care o are Ordinul Ministrului Transporturilor nr. 256 pentru aprobarea Normelor privind Serviciul Continuu Maxim Admis pe Locomotivă, efectuat de personalul care conduce și/sau deservește locomotive în sistemul feroviar din România. Președintele FSTFR -Maxim Rodrigo Gabriel s-a întâlnit cu Președintele CSN Meridian-domnul Popescu Ion și a discutat Proiectul de Ordin al Ministrului Transporturilor nr. 256 …Președintele FSTFR -Maxim Rodrigo Gabriel s-a întâlnit cu Ministrul Transporturilor-domnul Relu Fenechiu și au discutat împreună propunerile FSTFR la Proiectul de Ordin al Ministrului Transporturilor nr. 256 …Președintele FSTFR -Maxim Rodrigo Gabriel s-a întâlnit cu Ministrul Secretar de Stat din Ministerul Transporturilor-domnul Cristian Ghibu și au discutat împreună propunerile FSTFR la Proiectul de Ordin al Ministrului Transporturilor nr. 256 …Președintele FSTFR -Maxim Rodrigo Gabriel și Vicepreședintele FSTFR -Liviu Grab s-au întâlnit cu reprezentanții AFER în cadrul Comisiei de Dialog Social din Ministerul Transporturilor și au discutat împreună propunerile FSTFR la Proiectul de Ordin al Ministrului Transporturilor nr. 256 …Președintele FSTFR -Maxim Rodrigo Gabriel și Vicepreședintele FSTFR -Liviu Grab s-au întâlnit și cu reprezentanții FMLR în cadrul Comisiei de Dialog Social din Ministerul Transporturilor și au discutat împreună propunerile FSTFR și propunerile FMLR la Proiectul de Ordin al Ministrului Transporturilor nr. 256 …
    În final după mai multe dezbateri între FSTFR și factorii de decizie din Ministerul Transporturilor a rezultat dintr-un Proiect aberant de Ordin de Ministru al Transporturilor pentru aprobarea Normelor privind Serviciul Continuu Maxim Admis pe Locomotivă, efectuat de personalul care conduce și/sau deservește locomotive în sistemul feroviar din România un fundamentat Ordin al Ministrului Transporturilor nr. 256 pentru aprobarea Normelor privind Serviciul Continuu Maxim Admis pe Locomotivă, efectuat de personalul care conduce și/sau deservește locomotive în sistemul feroviar din România …

  7. Dragi colegi de suferinta
    Cu regret va anunt ca nu am aprimit aprobare pentru mitingul ce era programat pentru data de 19.04.2013. Motivele … diverse. Imi pare rau , dara asta este , ma revolt dar nu incalc legea. Va multumesc pentru sustinere si voi fi mereu alaturi de voi.
    Cu drag, cu stima si respect Denisa POPOVICI
    ReplyReply AllMove…untitledGo to Previous message | Go to Next message | Back to Messages

  8. Domnilor chiar nu pricepeti ca pe administratie nu a interesato cele 2 sau 5 ore,ci introducerea in textul de lege a acelui punct “Timpul de munca in stationarea trenului”care la particular exista de ceva timp si este platit daca nu ma insel cu 75%,pe noi la calatori nu ne afecteaza prea mult intrucat nu avem stationari mari problema se pune dupa cele 15 min,daca stationarea este de 16-29min,trebuia sa specifice in textul de lege ca idm anunta mecanicul ca stationeaza intro statie{in linie curenta sper ca nu se pune}cel putin peste30min sa poti face mentinerea pe loc.Pentru ca operatorul de circulatie care este baiat {fata}destept{a}cunoaste situatia si nu spune dupa acea ca nu ai depasit serviciul ca ai stat in x statie 29 min si nu ai depasit serviciul maxim.La manevra daca se sta an fata convoiului peste 15min cum procedeaza .Daca sindicatul avea un cuvant de spus introducea in text “Din dispozitia operatorului de circulatie tren x stationeaza in statia y aprox n min si are “Timp de munca an stationarea trenului 35 min” mec da apoi datele ca sa poata contabiliza OC {baiat destept}din serviciul max,asa a ramas la aprecierea fiecaruia,pentru ca stiti ca depasirea serviciului este incident incadrat la grupa C.Asa ca nu trebuie sa o luam ca pe o victorie administratia sa facut jocul cu noi sau fara noi ,oricum asta a fost facuta la initiativa operatorilor privati si nu aveam nici o sansa ,problema se pune de ambiguitatile existente in lege pentru ca nu este corect cum scrie “in care personalul nu conduce trenul mai mult de 15 min” de cand nu conduce trenul ?mecanicul are mise-pare niste instructii de serviciu pe care trebuie sa le respecte?daca mai exista in europa aceasta prevedere a serviciului ca doar avem preturi europene?nu este specificat clar notiunea de corespunzator la dormitoare?DE ASTA NU CRED EU CA TREBUIE PRIVITA CA PE O VICTORIE INPOTRIVA ADMINISTRATIEI .Respect munca celor care s-au luptat cu administratia[oricum cred ca am fost singuri care ne-am opus ] dar nu puteau face mai mult.

  9. Domnule Ștefan Ion țin să-ți spun că nu s-a introdus serviciul inactive și în loc de 12 ore serviciul maxim este 9 ore serviciul maxim din care 7 ore efectiv lucrate și 2 ore timpul de muncă în staționarea trenului pe locomotiva ce remorcă trenul de călători, deci jocul administratie–sindicate la pauză a fost 0-1 si la final a fost 0-2.

  10. Referitor la forma care a aparut in Monitorul Oficial al acestui ordin, împreună cu preşedintele FSTFR m-am implicat mult pentru a da cât de cât o formă acceptată de mecanicul de locomotivă si automotor. Cel mai mult m-a intrigat faptul că nu prea am văzut să se implice cei care sunt interesaţi direct în efectuarea acestei meserii (frumoasă, dar care implică multe sacrificii personale; odihnă, mod de viaţă, sărbători alături de cei dragi, evenimente familiale, etc. ). Acest Ordin de Ministru daca apărea în forma care se vroia, mecanicul de locomotivă ar fi devenit un roboţel bun de, muncă-odihnă-muncă-odihnă-muncă-acasă…şi din nou la loc comanda. Despre odihnă ce să spun: dormitoare degradate, lenjerii murdare, eventual ceva “parteneri săltăreţi în somn” ce pot fi luaţi acasa gratis, iar despre condiţii de muncă…mai rau ca acu 25 de ani. Şi iată că după o viaţă de muncă când ar trebui să ieşi la pensie…surpriză (las pe voi să ghiciţi) !!!

  11. domnilor nu cele 2 ore de care suntem foarte mandri ca am reusit sa le introducem in textul de lege in loc de 5 cat vroia administratia ,nu asta trebuie sa ne bucure,administratia si-a facut jocul a introdus serviciul inactiv, deci jocul administratie–sindicate este 1-0 ,si s-ar putea ca dupa pauza sa fie 2-0

  12. Domnul Ștefan Ion spunea în alt comentariu că ,,domnilor intrun cuvant suntem varză ,, și în Monitorul Oficial nr. 198/ 8.04.2013 ,a apărut Ordinul Ministrului Transporturilor nr. 256 pentru aprobarea Normelor privind Serviciul Maxim Admis pe Locomotivă, efectuat de personalul care conduce și / sau deservește locomotive în sistemul feroviar din România. Trebuie să știți că așa cum au vrut ei era cu 5 ore inactive și cum a apărut Ordinul Ministrului Transporturilor nr. 256 este cu 2 ore timp de muncă în staționarea trenului pe locomotiva ce participă la remorcarea trenului, în care personalul de locomotive nu conduce locomotiva ce participă la remorcarea trenului, pe o perioadă continua de timp, mai mare de 15 minute…

  13. ,,Serviciul continuu maxim admis pe locomotivă este compus din timpul de conducere efectivă a locomotivei și timpul de muncă în staționarea trenului format din cumulul de secvențe din serviciul maxim admis pe locomotivă, altul decât timpul de conducere efectivă a locomotivei, în care personalul de locomotivă nu conduce locomotiva ce participă la remorcarea trenului, pe o perioadă continua de timp, mai mare de 15 minute.,, .