ȘTIRI despre VIZITA ÎN ROMÂNIA a DELEGAȚIEI FONDULUI MONETAR INTERNAȚIONAL (FMI) din IANUARIE 2013

Delegația FMI sosește marți  15.01.2013 în Vizită în România pentru evaluarea acordului STAND BY .

Delegația FMI se va întîlni cu diferiți miniștrii, cu Premierul,  cu Președintele României și cu diferiți reprezentanți ai Federațiilor Sindicale printre care și cei de la Calea Ferată Română. Întâlnirea cu Premierul României este programată pentru miercuri 16.01.2013.

Premierul României  Victor Ponta face declarații în presa centrala despre privatizarea „CFR Marfă” :

-Citeste mai mult aici…bursa .ro

-Citeste mai mult aici…gandul.info

-Citeste mai mult aici…b1 tv

Se știe că România are mari întârzieri în adoptarea reformelor convenite cu Fondul Monetar Internațional(FMI) și cu Comisia Europeană (CE ) și Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR ) consideră că unele din aceste întârzieri, cum este cazul “Privatizării CFR Marfă” se datorează faptului că netemeinic,  nefundamentat și nereal  a fost trecută la privatizare  „CFR Marfă” cum netemeinic,  nefundamentat și nereal se dorește de către noul Ministru al MTI-domnul Relu Fenechiu să fie  trecută la privatizare ,,CFR Călători” SA. Se poate observa ușor din HG nr. 74/2012 și din HG 1263/20.12.2012 de modificare a HG nr. 74/06.02.2012 că în anul 2012 operatorii de transport feroviar de călători privați au fost favorizați de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii în comparație cu operatorul de transport feroviar de călători de stat („CFR Călători”) și acest fapt se poate observa :

-din reacția Federației  Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR ) care a acționat în instanță Guvernul României în anul 2012 pentru că a aprobat printre altele numai la „CFR Călători”SA alin. (13) a art. 3 din contractul de servicii publice ale „CFR Călători” în sensul că MTI numai la „CFR Călători” poate să nu-i acorde compensația(subvenția) mai mult de 2 luni și,

– din „Propunerea de abrogare a alin. (13) a art. 3 din contractul de servicii publice ale „CFR Călători”, ce a rezultat ca urmare a solicitării organelor de control ale Curţii de Conturi care au semnalat diferenţe în conţinutul Contractelor de servicii publice ale operatorilor de transport feroviar de călători așa cum se precizează în Nota de Fundamentare a HG 1263/2012”.

Totodată se precizează în Nota de Fundamentare a HG 1263/2012 că prin eliminarea acestui alineat (13) a art.3 din contractul de servicii publice ale „CFR Călători” nu afectează în nici un fel siguranţa circulaţiei,explicația constând probabil în faptul că dacă trenurile de călători ale „CFR Călători” nemaicirculând nu se mai poate spune că astfel se afectează Siguranța Circulației pentru că nu are cum să fie afectată siguranța circulației și în plus prin această eliminare a alin. (13) a art. 3 din contractul de servicii publice ale „CFR Călători” nici nu mai există obligația de a se relua activitatea în cel mai scurt timp posibil.

FSTFR consideră că trebuia eliminată doar completarea că „dacă în cazuri de forță majoră MTI nu dă compensația mai mult de 2 luni la „CFR Călători”, atunci aceasta își suspendă activitatea” și că restul alin. (13) a art. 3 din contractul de servicii publice ale „CFR Călători” trebuia să nu fie abrogat pentru că există și în contractele de prestări servicii ale operatorilor de transport feroviar de călători privați și prin abrogarea  întregului alineat (13) a art. 3 din contractul de servicii publice ale „CFR Călători” a făcut posibilă din nou favorizarea operatorilor privați față de operatorul de stat ,,CFR Călători”. Se poate observa ușor din declarațiile Ministerului Transporturilor și Infrastructurii prin domnul Ministru Relu Fenechiu că și în anul 2013 operatorii de transport feroviar de călători privați sunt din nou favorizați de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii în comparație cu operatorul de transport feroviar de călători de stat( ,,CFR Călători” ) .

Domnul Ministru Relu Fenechiu nu arată însă că la ,,CFR Călători” se dă mult mai puțină compensație decât cea necesară( respectiv 43% din total venituri ale societății din anul 2012) pentru a o face nerentabilă în timp ce operatorilor privați li se dă compensația necesară pentru a fi profitabili (respectiv 85% din totalul veniturilor lor și pentru a se apropria de compensația de la Stat în 2012 aproape de 100% din total venituri s-au alocat numai pentru operatorii privați: SC REGIOTRANS SRL, SC TRANSFEROVIAR CĂLĂTORI SRL și SC SERVTRANS INVEST SRL, compensație suplimentară pentru anul 2012 prin HG 1263/20.12.2012 de modificare a HG nr. 74/06.02.2012) și astfel și în anul 2012 operatorii de transport feroviar de călători privați ies pe profit prin favorizări către aceștia făcute de MTI și Guvernul României, iar ,,CFR Călători” va fi considerată din nou gaură neagră pentru că MTI așa cum afirmă netemeinic, nejustificat,nefondat și cu tendințe de favorizare a operatorilor de transport feroviar de călători privați, în diverse și repetate interviuri din ianuarie 2013 domnul Ministru Relu Fenechiu .

Domnul Ministru Relu  Fenechiu nu arată însă nici faptul că  operatorii de transport feroviar de călători privați ies pe profit pe secțiile neinteroperabile închiriate atunci când indicatorul trKm este cel pentru care se acordă compensația și când pe aceste secții de circulație trec mai mult de 4 trenuri de călători/zi (respectiv de 2 perechi de trenuri de călători/zi) pentru că valoarea cu care s-au închiriat secțiile de circulație neinteroperabile este acoperită de compensația de la Stat când pe aceste secții de circulație trec mai mult de 4 trenuri de călători/zi (respectiv de 2 perechi de trenuri de călători/zi) și cu cât trec mai multe trenuri de călători/zi ale operatorilor privați (chiar și cele care circul goale) pe o secție de circulație neinteroperabilă cu atât secția respectivă este mai profitabilă.

În consecință FSTFR va întocmi un material pe care îl va aduce la cunoștința FMI,  pentru ca domnul Ministru Relu  Fenechiu să nu dezinformeze FMI referitor la ,,CFR Călători” în sensul că ar trebui să privatizăm această societate de stat care primește subvenție de la Stat, cu mai multe societăți private care să primească de la Stat cel puțin subvenția pe care o primea anual ,,CFR Călători”.

PREȘEDINTE FSTFR

MAXIM RODRIGO GABRIEL

SHARE