ARTICOL PRELUAT DE PE SITE-UL CSN MERIDIAN

”Sindicatele feroviare din România au tras sirena disperării și a nemulțumirii cu privire la situația gravă cu care se confruntă salariații din companiile feroviare de stat. București, vineri, 16 februarie 2018

Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR) împreună cu Confederația Sindicală Națională MERIDIAN (CSN MERIDIAN) au organizat în București, vineri, 16 februarie 2018, acțiuni sindicale comemorative și de protest pentru a trage “sirena” disperării și a nemulțumirii cu privire la situația gravă cu care se confruntă companiile feroviare de stat, în prezența Ministrului Transporturilor și a conducerii acestor companii.

Acțiunile sindicale s-au desfășurat în contextul comemorării a 85 de ani de la înăbușirea violentă a Grevei ceferiștilor din 16 februarie 2018 (când 7 muncitori au fost împușcați și peste 40 au fost răniți pentru că și-au cerut să le fie respectate drepturile cetățenești), dar și în contextul măsurilor anunțate de suspendarea a peste 100 de trenuri de către SNTFC CFR Călători SA.

Pentru prima data după 29 de ani de la evenimentele din 1989, sindicatele feroviare, prin FSTFR și CSN MERIDIAN, s-au reunit pentru a marca prin recunoștința lor, două momente simbol ale istoriei României și ale luptei sindicale: Centenarul Marii Uniri și înăbușirea violentă a Grevei ceferiștilor de la Atelierele “Grivița”.

În acest sens, într-un cadru solemn și în prezența a aproximativ 1600 de persoane, toți reprezentanții acestor organizații sindicale, Primarul Sectorului 1 (dl. Daniel Tudorache), Ministrul Transporturilor (dl. Lucian Sova) și conducerea companiilor feroviare de stat, au depus coroane la Monumentul Eroilor CFR 1916-1918 din fața Gării de Nord, precum și la placa comemorativă din Parcul din fața Ministerului Transporturilor.

Confederația Consilva, reprezentată la miting de dl. Marian Stoicescu, Uniunea Forța Legii reprezentată la miting de dl. Cristi Toma (în numele dlui. Ringo Dămureanu, Președintele UFL) și Federația Sindicatelor din Administrație București, reprezentată la miting de președintele acesteia, dl. Mircea Mureșanu, s-au solidarizat cu acțiunea feroviarilor români.

A urmat apoi un miting de protest în fața Ministerului Transportrilor care a avut ca motto: “TOȚI UNIȚI PENTRU SALVAREA CĂII FERATE ROMÂNE !”, la care au participat 800 de membri de sindicat pentru a se respecta autorizația acordată de Primăria Capitalei.

În cadrul acestui miting de protest, membrii de sindicat, salariați ai companiilor feroviare de stat, și-au exprimat îngrijorarea și furia cu privire la

➢ tergiversarea aprobării Legii privind Statutul Personalului Feroviar;
➢ falimentarea sistemului feroviar din cauza nepăsării și neglijenței factorilor politici și de decizie, care s-a tradus în subfinanțarea cronică a CNCF „CFR” SA; în lipsa achizițiilor automotoare, rame electrice şi vagoane noi la SNTFC CFR Călători SA; în lipsa investiţiilor în locomotive; în management politizat, deprofesionalizat și subjugat grupurilor de interese; în anularea trenurilor de călători ale CFR Călători din Mersul de tren pe anul 2018;
➢ degradarea continuă a condiţiilor de muncă pe locomotive, automotoare și rame electrice vechi, care afectează nu numai sănătatea mecanicilor de locomotivă și automotor ai SNTFC CFR Călători SA, dar și condițiile de călătorie;
➢ efectuarea cu întârziere a plăților salariilor lunare a angajaților SNTFC CFR Călători SA și CN CF CFR SA;
➢ înstrăinarea și/sau distrugerea spitalelor CFR care sunt patrimoniu al Căilor Ferate Române;
➢ distrugerea identității meseriei de ceferist și tergiversarea schimbării uniformelor vechi ale ceferiștilor din Ramura Comercial de la SNTFC CFR Călători SA cu altele noi” …Citește mai departe

5 responses to “ARTICOL PRELUAT DE PE SITE-UL CSN MERIDIAN

  1. Podina Cristian

    întâlnirea cu ministrul s-a amânat ?

  2. Leonidas

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10211162645091187&set=gm.564610570565902&type=3&theater&ifg=1

    Proca Aurelian
    11 ore · Petroșani, Hunedoara County
    Oare sa existe vreo legatura intre scrisoarea trimisa ministrului Sova si aceasta poza ??? Sa speram ca nuuu ….Mare Grigore alaturi de Valentin Dorobantu ..!!!
    Fotografia postată de Proca Aurelian.
    Îmi place
    Comentează
    16T Iulian Burtan, Barbu Bibel Barbulescu şi alţi 13
    7 distribuiri
    5 comentarii
    Comentarii
    Leonidas Rosinoi
    Leonidas Rosinoi De ce oare ori fi suparati cei doi? Ca n-avem noi statut? Ca se „incapataneaza” CFR Calatori sa supravietuiasca?
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2033560896928156&set=p.2033560896928156&type=3&theater&ifg=1
    Administrează
    Fotografia postată de Leonidas Rosinoi.
    1
    Îmi place · Răspunde · 9h
    Liviu Alex
    Liviu Alex Orice asemanare cu realitatea e pur intamplatoare!
    1
    Administrează
    Îmi place · Răspunde · 4h
    Nechifor Gabriel
    Nechifor Gabriel Sunt supărați că nu le mai merge bisnisul.
    Administrează
    Îmi place · Răspunde · 2h
    Danuț Dani CF
    Danuț Dani CF Măi băieti Mare e supărat ca nimeni din sindicat si federatie nu ia aplicat o corectie fizică ,sa tina minte toată viata ce a facut !Voi nu vedeti că el nu are habar de voi ,el a ajutat pe cei de la călătorii pt ca la ajutat sa ajungă lider !Ia pe 23sa varidicati toti de la MC si sa -i stringeti putin de nas pe el si pe Catila &co sa vedem ce fac ?Ne da pe mîna politiei dar dacă suntem multi e altfel !HOTARÎTIVĂ OAMENI BUNI !Nu mai puneti botul !!
    Administrează
    Îmi place · Răspunde · 1h
    Petru Trombitas
    Petru Trombitas Pe mîna sind M/C s-au pierdut multe drepturi ale salariaților din SC. Sînt supărați că mulți dintre noi i-am părăsit

  3. Pe grupurile feroviare….de pe ‘facebuk”…vezi si citesti vrute si nevrute…Am ramas masca…cand in acelasi timp am citit o „scrisoare deschisa” si am vazut o poza….cu doua personaje cunoscute: Mare Grigore (expert /presedinte sindical)si Dorobantu Florin (adiministratie/director la stat si in privat)…
    In 20.02.2018 Presedintele FSTFR si Presedintele MERIDIAN se intalneau cu Domnul Ministru al Transporturilor…pentru a-i expune doleante si deziderate: lipsa investitiilor/subfinantarea la companiile de stat calatori si infrastructura….si despre necesitatea statutului…
    In 21.02.2018 presedintele FNMCV si fostul director al companiei de calatori de stat si ACTUAL director al unei firme private concurente celei de stat in transportul de calatori …sunt „umar la umar” la Parlament la o intalnire pe probleme din sisteml feroviar…la care NU PARTICIPA nici unul din directorii companiilor de stat INFRA si CALATORI….
    Nu stim cine si cum a fost invitat…si nici ce s-a discutat…dar putem sa ne intrebam daca este vreo coincidenta intre scrisoarea semnata de presedintele FNMCV si adresata MT in legatura cu ineficienta la compania de calatori de stat….si aparitia din foto?
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10211162645091187&set=gm.564610570565902&type=3&theater&ifg=1

  4. Leonidas

    STIMA SI RESPECT PENTRU ORGANIZATORI SI PENTRU TOTI PARTICIPANTII LA MANIFESTAREA PUBLICA DIN 16.02.2018!…

    Atat pentru cei veniti in mod organizat…cat mai ales pentru cei veniti din proprie initiativa…unii de la sute de km….dar toti avand acelasi crez… despre demnitatea apartenentei la o breasla cu o istorie de zeci de ani…despre sustinerea,in conditii vitrege, a unui sistem vital pentru tara lor : CFR – CALEA FERATA ROMANA!

    CFR-istii sositi in Capitala, cred ca din toate colturile tarii, si-au cinsitit inaintasii dupa o lunga perioada de uitare…ca dupa aceea sa incerce a-si spune offul, tocmai despre acele conditii vitrege generate de indiferenta ori nepriceperea celor din “capul trebii” sau din cauza “ignorantei” celor din “podul politic”care “misca banii” in toate partile…numai spre CFR niciodata sau din ce in ce mai putin! Cand spun CFR, spun tot ce include aceasta „..sigla”..adica mai „cunoscutele” infra, calatori si marfa…

    Rezultatele acestor conditii se vad si se simnt de toti, fie CFR-isti sau nu: infrastructura feroviara distrusa… material rulant invechit si deteriorat…utilaje si instalatii uzate….conditii de munca din ce in ce mai mai grele sau degradante.

    Alta tema de baza a manifestarii a fost si despre dezideratul nostru cel mai important…un STATUT al breslei…in care ne punem (ultima) speranta pentru a ne recapata demnitatea muncii si a meseriei noastre, alaturi de cea personala.

    Pentru unii ,pare a fi fost un esec sau semi-esec…pentru altii un inceput bun de “resetare”…..pentru unii am fi fost putini… in numar neansemnat… iar pentru altii mai multi decat altadata (din “rapoartele autoritatilor” circa 1200-1400 la inceputul actiunii si aproximativ 800-900 la sfarsit)…unii s-au intors acasa mai increzatori, iar altii mai dezolati decat au plecat la drum… pareri si opinii diverse….

    Sa nu uitam doua lucruri: 1.fiecare are propria “masura” in functie de propriile asteptari si simntaminte si 2. actiunea in sine nu poate reprezenta decat o etapa in realizarea unui deziderat…mai ales atat de greu de realizat!

    Personal, m-am simntit (fie si pentru o clipa) bucuros ca fac parte din breasla CFR-istilor, atunci cand am vazut alti CFR-sti care si-au “rupt” din timpul liber….venind organizat sau din propria convingere de la sute de km departare…unii chiar de “peste mari si tari”… La fel de bucuros am fost sa vad ca s-au exprimat cu totii liber… fara nici-o ingradire…atat ca „oratori” cat si dintre „auditori”… Am fost bucuros sa va ca si altora – neCFR-isti – le pasa de breasla asta…si de ce se intampla la CFR.

    In schimb, bucuria mi-a fost umbrita de doua aspecte:
    1. Incercarea de a se oferi un caracter solemn unui statut pentru o breasla ce si-l doreste ca si deziderat suprem ….prin prezentarea unui “juramant” (total neinspirata propunere, mai ales ca forma si ca moment ales de prezentare) fara a fi dezbatut si prezentat in prealabil pentru a fi inteles, insusit si asumat voluntar, din CONVINGERE, pentru a-si face efectul ca act valabil – ad validitatem – rostit in cadru solemn si semnat de cel care-l rosteste, …. nu a facut alceva decat sa duca, din pacate, in DERIZORIU, un moment ce probabil se intentiona a fi solemn! Un „arc peste timp” nereusit.

    Este adevarat ca CFR-istii intr-o anumita perioada depuneau juramantul “feroviar”…DAR aveau STATUT… trei randuri de uniforme – una de serviciu, una de oras si una de gala (cu manusi albe, eghileti si stilet)…mersul trenului dadea “ora exacta” in localitatea pe unde trecea…iar viteza acestuia nu era comparative cu “a melcului” din ziua de azi.

    2. Nu cred, refuz sa cred, ca poti transmite un mesaj clar sau cel putin descifrabil, sufland intr-o jucarie de copil – vuvuzea/trompetica, fluier – atunci cand vrei sa-ti strigi cu hotarare ce-ti doresti cu adevarat!
    Stridenta sunetului nedefinit poate atrage cel mult doar atentia…dar nimeni nu va pricepe la ce vrei sa atragi atentia… ce te “doare” sau ce iti doresti in fapt….daca aprobi sau dezaprobi ce se spune…

    Sunt de acord ca trebuia atrasa atentia, dar numai asupra prezentei… si poate in cazurile indreptatite de a se manifesta dispretul, respingerea celor spuse/rostite…alfel se ajunge ca nimeni sa nu mai inteleaga ce si cum se spune …sunt sau nu in asentimentul celor prezenti, suflatorii in jucarioare sau nu.

    Personal, permiteti-mi sa cred ca, daca din pieptul celor 1000 de CFR-isti ar fi razbatut in mod repetat mai multe strigari ferme si cu putere de: VREM STATUT , CFR-istii SUNT AICI…sau NU UITATI…CA EXISTAM…sau orice alt mesaj…cred ca ar fi fost mult mai bine pentru toti!

    Despre cine a depus coroane si cine a participat sau a trimis reprezentanti, despre “minuta” sau memoriul depus atunci, despre ce s-a zis sau cum s-a zis…..suntem fiecare cu opinia lui… Indraznesc sa cred ca cel mai important a fost: PARTICIPAREA… “DESTEPTAREA”/IESIREA DIN IGNORANTA/PASIVITATE….SI TRANSMITEREA MESAJULUI DESPRE SITUATIE!
    Chiar daca mass-media , mai ales cea video, a ignorant actiunea (probabil la ordin…sau daca era cu “rezist”…era altceva…) de transmitere a mesajului…personal sunt sigur ca a juns la…cine trebuie!

    La plecare, pe drum, pe langa toate cele multe intamplate…inghesuit in trenul scapat de anulare…mi-au ramas in minte DOUA PROMISIUNI – nu stiu daca e cel mai potrivit termen….una a noastra, a celor din parc..si alta a celor din cladire …

    A celor din parc e ceva de genul …ne-a ajuns…se umple paharul… se poate ajunge la fapte…

    A celor din cladire, ceva de genul:…v-am ascultat…suntem de acord ca aveti dreptate…si vom trece la fapte”. Dau si o data de “inceput de drum”…23.02.2018 ora 10…sa incepem a spera……”gazda” fiind chiar Domnul Ministru al Transporturilor!

    Ramane de vazut ca va face fiecare…in continuare…mai ales ca urmeaza si “negocierile de CCM”…dar pana atunci sa nu uitam de urmatoarele etape: martie /dezbaterea si aprile/mitingul de ziua noastra… Sper ca vom fi mai multi.
    Nu pot sa inchei…”impresiile” de la Capitala …fara a multumi INCA O DATA (nu stiu cat conteaza) ORGANIZATORILOR… celor implicati in organizare….aprobari legale…logistica…difuzoare….. coroane… pancarde….si…. “vuvuzele”…