HG 924/2017 PENTRU REEVALUAREA LOCURILOR DE MUNCĂ ÎN CONDIȚII SPECIALE

În Monitorul Oficial 1039 din 29 decembrie 2017 a fost publicată Hotărârea nr. 924 din 20 decembrie 2017, hotărâre care prevede stabilirea procedurii de reevaluare a locurilor de muncă în condiții speciale, reevaluate potrivit prevederilor art. 30 alin. (2) din legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice. În termen de 60 zile de la data publicării prezentei hotărâri în Monitorul Oficial se înființează prin ordin comun al ministrului muncii și justiției sociale și al ministrului sănătății, Comisia pentru reevaluarea locurilor de muncă în condiții speciale.

Angajatorii împreună cu persoanele nominalizate la art. 4 alin. (1) lit. a) conform prezentei hotărâri, [nominalizarea locurilor de muncă pentru care se solicită reevaluarea, de către angajator împreună cu sindicatele existente potrivit legii şi/sau lucrătorul desemnat/serviciul intern de prevenire şi protecţie ori cu reprezentanţii lucrătorilor cu răspunderi specifice în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, prioritate având reprezentanţii lucrătorilor de la locurile de muncă pentru care se solicită reevaluarea, şi medicul de medicina muncii care a asigurat supravegherea stării de sănătate a lucrătorilor de la locurile de muncă vizate;] vor solicita reevaluarea locurilor de muncă în condiţii speciale până la data de 30 iunie 2018.

SHARE

12 Responses

  1. PENTRU DOMNUL CRISTIAN PODINA daca se schimba legea si ordinea fireasca a lucrurilor pe pamant poate si celelalte functii in calea ferata vor fi propuse pentru conditi speciale de munca CU DEOSEBIT RESPECT

  2. RESPECT PENTRU CONDUCATORII FSTFR (Rodrigo) si MERIDIAN (Popescu) si APRECIERI PENTRU TOTI CEILALTI CARE AU RASPUNS PREZENT!
    AM GASIT O INFORMATIE PE “FACEBUK”…iar individul care posteaza il stiu de om serios…
    – “In urma discutiilor purtate in legatura cu necesitatea continuarii demersurilor pentru sustinerea STATULUI, s-a conturat un plan de actiuni sindicale pentru urmatoare 3 luni astfel:

    1. in luna februarie – in data de 16. februarie 2018 – MITING in fata MT -UNDE NE AFLAM DUPA OPT DECENII SI JUMATATE DE LA JERTFA FEROVIARILOR

    Comemorare feroviari cazuti in 1933 – Depunere coroane la monument Grara de Nord – si manifestatie publica in fata MT

    – ORGANIZAT FSTFR ( Federatia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din Romania) CU SPRIJINUL CONFEDERATIEI “MERIDIAN” –

    SUNT INVITATE SA PARTICIPE SI CELELALTE ORGANIZATII SINDICALE = la acest moment a confirmat participarea FNSIF (Federatia Nationala Sindicala din Infrastructura Feroviara)

    2. in luna martie – se preconizeaza in data de 06.03.2018 un nou miting in fata MT – SI in data de 22.03.2018 de o intalnire – organizare dezbateri “masa rotunda” la Parlament – cu invitati : POLITICIENI, GUVERNANTI, ADMINISTRATIE SI MASS-MEDIA (video si scrisa) –

    ORGANIZAT FSTFR ( Federatia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din Romania) si FNSIF (Federatia Nationala Sindicala din Infrastructura Feroviara) CU SPRIJINUL CONFEDERATIEI “MERIDIAN”

    – SUNT INVITATE SA PARTICIPE SI CELELALTE ORGANIZATII SINDICALE = la acest moment a confirmat participarea FML (Federatia Mecanicilor de Locomotiva)

    3. in luna aprilie – in data de 23.04.2018 – MITING MARCARE ZIUA FEROVIARULUI – in fata MT si posibil Guvern – PREZENT SI VIITOR PENTRU SISTEMUL FEROVIAR IN GENERAL SI IN SPECIAL PENTRU LUCRATORII FEROVIARI

    ORGANIZAT FSTFR ( Federatia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din Romania) si FNSIF (Federatia Nationala Sindicala din Infrastructura Feroviara) CU SPRIJINUL CONFEDERATIEI “MERIDIAN”

    – SUNT INVITATE SA PARTICIPE SI CELELALTE ORGANIZATII SINDICALE = la acest moment a confirmat participarea FML (Federatia Mecanicilor de Locomotiva) si posibil FDF (Fderatia Drum de Fier)

    PENTRU ALTE CONFIRMARI SE VA LUA LEGATURA CU PRESEDINTELE FSTFR – Maxim Rodrigo Gabriel

    OBIECTIVUL MANIFESTATIILOR PUBLICE

    – ATRAGEREA ATENTIEI FACTORILOR DE DECIZIE – GUVERNANTI SI POLITICIENI – ASUPRA PROBLEMELOR DIN SISTEMUL FEROVIAR PENTRU A SE INDENTIFICA SOLUTII SI A SE LUA DECIZII!

    SUBIECTELE SUPUSE ATENTIEI PUBLICE:

    1. STATUTUL FEROVIARULUI

    2. Implementarea unor diverse „Strategii”pentru unitatile feroviare de stat care conduc la falimentarea sistemului feroviar, deoarece acestea nu raspund provocarilor cu care se confrunta transportul de calatori si de marfa, fiind in contradictie cu ceea ce se intampla in acest sector din alte state membre ale Uniunii Europene;

    3. Lipsa investitiilor in Infrastructura feroviara de stat (CNCF-CFR SA), precum si a achizitiilor de material rulant nou (automotoare, rame electrice si vagoane noi pentru SNTFC “CFR Calatori” SA), a condus atit la scaderea continua a vitezei comerciale a trenurilor cit si la inrautatirea conditiilor de calatorie, indepartand constant calatorii de calea ferata.

    VA STEPTAM PE CAT MAI MULTI LUCRATORI FEROVIARI ALATURI DE ORGANIZATORI!

  3. Bine că beneficiază de condiții speciale de muncă meseria de clovn , sufleor în instrumente de suflat și alte funcții (inclusiv de la C.F.R.) Funcții care nu ar trebui să beneficieze de aceste drepturi. Actele normative după care au fost date condițiile speciale de muncă spun că: cei care beneficiază de condiții speciale de muncă trebuie sa-și desfasoare programul de lucru în totalitate în aceste condiții. ??????

    1. POATE CA ACEI CLOVNI CARE AU BENEFICIAT DE CONDITII SPECIALE DE MUNCA ,ATUNCI CAND LE-A IESIT DECIZIA DE PENSIE AU RAMAS ACASA CU NEPOTII SI AU LASAT PE CEI MAI TINERI SA LUCREZE SI SA SE BUCURE IN CONTINUARE DE CONDITII SPECIALE DE MUNCA.LA CFR CALATORI SI MARFA MECANICII DE LOCOMOTIVA AU DECIZIA DE PENSIE IN BUZUNAR SI LUCREAZA IN CONTINUARE,PARADOXUL ESTE CA ACUM NU SE MAI VAITA CA :LOCOMOTIVELE SUNT JAFURI,CA LA DORMITOR ESTE MIZERIE,FRIG,ETC. TAC CA CACATUL IN IARBA SI NU LE PASA DACA CFR. SAR PUTEA SA NU MAI AIBA CONDITII SPECIALE DE MUNCA.DE CE PERMITE I.T.M. SI CFR CALATORI SA SE INTAMPLE ASEMENEA LUCRURI?

    2. Bine ca ne intrebam de ce nu avem conditii speciale de munca,pai uite asa ca la Depoul Ploiesti 6 mecanici de locom. si un sef de tura cu decizia de pensie in buzunar de 3-4 luni lucreaza fara sa mai urle ca locomotivele sunt jafuri,ca la dormitor e frig sau mizerie tac toti ca cacatul in iarba si nu le pasa daca CFR mai face comisii pentru conditii speciale si nu stiu cum ITM si CFR sunt de acord cu astfel de lucruri cand cu ani in urma cum venea decizia de pensie unui salariat era interrupt CIM.?

  4. Acari,revizorii de ace avem vreo speranta sa primim grupele inapoi tinand cont ca lucram in conditii grele frig,ploi,caldura.fara a avea conditii minime de munca,inclusiv apa de baut o caram de la locuinta?

    1. Da ! Este o singura speranta: STATUTUL sa fie adoptat! Depinde si de noi ….ce facem ca speranta sa devina realitate!

      1. se preconizează un miting de susținere a statutului ,FSTFR ce punct de vedere are ?

      2. In calea ferata sa ajuns ca un mecanic instructor cu vechime de 10 ani sa ia salariu cu 1500 – lei mai putin decat un mecanic II ne autorizat la nici un tip de vehicul sau tip de prestatie,asa sunt rasplatiti cei care au acceptat sa se implice in instruirea si formarea noilor generatii de mecanici .Mai mult la depoul Ploiesti daca faci ore suplimentare ele sunt taiate de salariatii PPS ca nu avem voie sa facem ore suplimentare,de festive sa nici nu auda sefii ca depasim 32 si uite asa am ajuns din instructori ,salahorii CFR. Crede cineva ca ne indreptam in directia buna?La dep.Ploiesti Marfa a ramas doar un instructor T. la 100 de mecanici.cauza fiind tot nemotivarea salariala.

  5. Tot personalul cfr are probleme de la expunerea la Zgomot(surzenie),Vibratii nonstop,tangaj/ruliu(dureri articulare, de spate,genunchi,sold,ligamente si muschi),Praf (alergii diferite sau astm)(judecatorii iau spor ptr praful de pe dosare) expunere la inalta tensiune,(boli limfatice) stres datorat bioritmului dat peste cap datorita turelor(insomnii) …..

  6. pot pierde mecanicii condițiile speciale de muncă ? sau pot câștiga și șefii de tren aceste condiții speciale de muncă ?

    1. In conditiile actuale și la materialul rulant care este in parcul SNTFC CFR Calatori, este putin probabil sa se piarda conditiile speciale pentru personalul de locomotiva (mecanic, mecanic-ajutor, mecanic instructor). Reevaluarea locurilor de munca in conditii speciale se face doar pentru unitatile care au obtinut hotarare de mentinere a avizului de incadrare in conditii speciale in temeiul Hotărarii Guvernului nr. 1.284 din 2011. (La SNTFC CFR Calatori, au fost obtinute doar pentru locurile de munca mecanic, mecanic-ajutor, mecanic instructor)…