Proiectele de HG privind aprobarea de BVC-uri rectificate pe anul 2017ale unităților feroviare!

Pe site-ul Ministerului Transporturilor astăzi 06.11.2017 au fost publicate pe Transparența decizională spre consultare publică, proiectul de HOTĂRÂREA GUVERNULUI privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli rectificat pe anul 2017 al Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Călători “C.F.R. – Călători” – S.A. aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor, respectiv Proiectul de HOTĂRÂREA GUVERNULUI privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli rectificat pe anul 2017 al Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.” – S.A. aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor.

BVC – ul SNTFC “CFR Călători”  SA este propus a fi încheiat cu o pierdere de -90521 mii lei după ce la rectificarea bugetară din luna septembrie 2017 a fost luată suma de 121.610.000 RON, astfel că după ce în primele 9 luni societatea a avut profit va trece artificial pe pierdere, având în vedere totodată că în perioada 2008-20015 SNTFC CFR Călători SA a fost subcompensată în cadrul pachetului minim de transport cu suma de 1.700.000.000, astfel că prin modificarea BVC-ului societăţii pe 2017 cu pierdere, aceasta va avea soarta falimentului şi întreuperea activităţii de transport feroviar de călători la sfarşitul lunii noiembrie a acestui an până la începutul anului viitor, dacă nu se reîntregește compensația așa cum a fost aprobată la începutul anului 2017.

Vezi aici (proiect HG-BVC, SNTFC CFR Călători SA): http://mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/1758-hg06112017de-2

Vezi aici (proiect HG-BVC, CNCF CFR SA): http://mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/1757-hg06112017de

SHARE

2 Responses

  1. Domnule Podina Cristian referitor la comentariul tau : ,, nu inteleg nimic ,, am sa incerc sa iti explic eu . Trebuie sa iti spun ca parerea mea este ca trebuie sa vorbim de faptul ca Guvernul Romaniei revine la subcompensarea sistematica a SNTFC CFR Calatori SA , astfel avem 1697000000 lei subcompensare facuta de Guvernul Romaniei anterior anului 2017 ( perioada 2008-2014) si subcompensare in anul 2017 ( cand in septembrie 2017 se ia din compensatia SNTFC CFR Calatori SA si se da prin rectificare bugetara acesti bani altora in timp ce se destabilizeaza definitiv buna functionare a SNTFC CFR Calatori SA). Mai mult trebuie sa sti ca SNTFC CFR Calatori nu primeste nici cei 90 milioane lei pentru facturile deja emise pentru facilitatile deja efectuate de SNTFC CFR Calatori SA pentru studenti in anul 2017 . Deci dupa ce ca s-a luat la rectificarea bugetara din septembrie 2017 circa 121 milioane lei din compensatia acordata prin HG catre SNTFC,,CFR Calatori,,SA la inceputul anului 2017 prin Hotarare de Guvern , acum in noiembrie 2017 trebuie aprobat prin alta Hotarare de Guvern bugetul de venituri si cheltuieli al SNTFC CFR Calatori SA pe pierdere in anul 2017 pentru a putea sa se semneze Act Aditional cu compensatie mai putina pentru SNTFC CFR Calatori in anul 2017 si pentru a se putea primi macar restul de compensatie ramasa dupa ce nejustificat Guvernul Romaniei a hotarat micsorarea compensatiei acestei societati si deci nu se va primi compensatie nici in noiembrie 2017, cea din decembrie 2017 fiind practic redusa de rectificarea bugetara din septembrie 2017. In concluzie CFR Calatori se indreapta spre TOPOGAN pe acelasi drum pe care este deja CFR Marfa . Probabil vom mai lua salariu pe 15 noiembrie 2017 si pe urma si CFR Calatori ajunge la TOPOGAN si in consecinta salariatii SNTFC,,CFR Calatori,,SA vor avea probleme in primirea salarilor pe 30 noiembrie 2017, pe 15 decembrie 2017 si pe 30 decembrie 2017 si multe alte probleme cu salarile din anul 2018 urmare a BVC-ului societatii ce devine din profitabil in anul 2017 in neprofitabil in anul 2017 si toate astea prin rectificarea bugetara facuta de Guvernul Romaniei in septembrie 2017 cand s-a luat de la SNTFC CFR Calatori SA pentru a se da la altii care erau probabil pe pierderi si trebuiau sa devina profitabili sau poate la care trebuia sa se gaseasca fonduri pentru salarii si s-a gasit solutia ( distrugerea SNTFC CFR Calatori SA in schimbul trecerii pe profit al altora — persoane juridice al caror BVC pe 2017 sa devina din neprofitabil in profitabil sau persoane fizice la care le creste astfel salariul in 2017 prin compensaía luata de la prestatiile CFR Calatori…) …