Întâlnire de lucru între reprezentanții CSN Meridian și ministrul Muncii

Astăzi 21 august 2017, începând cu ora 11.00, la sediul Confederației Sindicale Naționale MERIDIAN, a avut loc o întâlnire de lucru la care au participat d-na Lia-Olguța VASILESCU, Ministrul Muncii și Justiției Sociale, d-l. Ion POPESCU, președintele confederației, primari ai localităților din comunitățile miniere și reprezentanții unor domenii de activitate profesională din structura confederației: minerit, transporturi, administrație și poliție, silvicultură, Apele Române, agricultură, cultură și mass-media, apărare, etc. Cu această ocazie s-au abordat următoarele teme:

  • Stabilirea demersurilor pe care Ministerul Muncii și Justiției Sociale trebuie să le facă pentru modificarea legislației pensiilor, astfel încât să dispară inechitățile din sistem în ceea ce privește calcularea pensiilor pentru grupele 1 și 2 de muncă, inechități ce au dus la calcule diferite pentru aceleași categorii de pensionari, cu aceeași vechime în muncă.
  • Prelungirea termenului de aplicabilitate al OUG nr. 36/30.04.2013 și modificarea art.8 alin. 2 și a art.20 alin.6 din această ordonanță;
  • Promovarea unei ordonanțe de urgență care să dea posibilitatea tuturor angajaților ce-și desfășoară activitatea în minele din Valea Jiului și care vor rămâne în momentul opririi definitive a activității fără loc de muncă și care nu au nici condiții de pensionare, să se poată pensiona în cazul în care doresc, dacă au un stagiu minim de cotizare de minim 15 ani;
  • Completarea OUG nr. 59/2000 privind Statutul Personalului Silvic, legiferată prin Legea 427 din 2001, cu prevederi similare celor din Legea 360/2002 privind Statutul Polițistului referitor la condițiile de pensionare și de stabilire a cuantumului pensiei;
  • Urgentarea adoptării Statutului Personalului Feroviar;
  • Aplicarea dispozițiilor Legii nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.

Pe parcursul dezbaterilor, atât Ministrul Muncii cât și ceilalți participanți au fost de acord că arhitectura sistemului de pensii trebuie regândită astfel încât să fie bazată exclusiv pe principiul contributivității și al justiției sociale. Actele normative care au dereglat sistemul de calculare al pensiilor vor fi modificate sau abrogate, după caz, pentru a se stopa discriminările și situațiile conflictuale din societate. Presedintele F.S.T.F.R. d-l. Maxim Rodrigo Gabriel a prezentat și susținut importanța urgentării adoptării Statutului Personalului Feroviar, în acest sens, doamna Ministru a subliniat că este importantă susținerea sindicatelor pentru inițierea în Parlament a modificărilor legislative necesare pentru remedierea tuturor problemelor semnalate.

Aveți mai multe informații pe site-ul CSN Meridian, respectiv nota de probleme înaintată doamnei ministru:

SHARE

20 Responses

  1. ,, Către : Presedintele PSD – Domnului Liviu Dragnea
    Guvernul României – Domnului Prim-ministru Mihai Tudose
    – Domnului Secretar General Mihai Busuioc
    Ministerul Transporturilor – Domnului Ministru Razvan Alexandru Cuc

    Prin prezenta Sindicatul pentru Unitatea Salariatilor CFR Calatori (SUS CFR CĂLĂTORI) si Sindicatul National al Personalului Feroviar din Sectorul Comercial ( SNPFSC ) va solicita sa acordati un nou mandat actualului Director General al SNTFC,,CFR Calatori,,SA – Iosif Szentes in continarea mandatului avut in vederea ducerii la indeplinire a proiectelor incepute pe resurse umane si de achizitie de material rulant nou pentru SNTFC,,CFR Calatori,,SA prin alocare de fonduri de achizitii de material rulant motor nou si vagoane noi pentru SNTFC,,CFR Calatori,,SA sub forma de ajutor de stat compatibil care sa fie impartit pe cel mult 8 ani in contul sumei de 1.700.000.000 lei cu care a fost subcompensata SNTFC,,CFR Calatori,,SA in ultimii 8 ani si completarea de material rulant motor nou si vagoane noi pentru SNTFC,,CFR Calatori,,SA prin atragerea fondurilor europenede catre Autoritatea Romana Feroviara .
    Solicitarea celor doua sindicate este consecinta neglijarii de catre factorii decidenti din Romania a operatorului de transport feroviar de calatori de stat SNTFC,,CFR Calatori,,SA din anul 2011 si pana in prezent cand la rectificarea bugetara din anul 2017 din nou s-au luat din fondurile de la Ministerul Transporturilor in loc ca din fondurile respective sa se aloce fonduri de achizitii de material rulant motor nou pentru SNTFC,,CFR Calatori,,SA sub forma de ajutor de stat compatibil in contul sumei de 1.700.000.000 lei cu care a fost subcompensata SNTFC,,CFR Calatori,,SA in ultimii 8 ani. Mai mult solicitarea celor doua sindicate vine in sustinerea continuitatii redresarii operatorului de transport feroviar de calatori de stat SNTFC,,CFR Calatori,,SA prin acordarea unui nou mandat actualului Director General al SNTFC,,CFR Calatori,,SA – Iosif Szentes si astfel asigurarea unei stabilitati la nivelul conducerii societatii .
    Va solicitam in mod expres renuntarea la ideea de numire in functia de Director General al SNTFC,,CFR Calatori,,SA al fostului Manager Privat – Domnul Valentin Dorobantu . In sustinerea acestei solicitari, amintim ca :
    – Sub mandatul domnului Manager Privat – Valentin Dorobantu, Filiala SCRL Brasov SA a intrat in insolventa desi parcul de material rulant motor acoperea peste 10 ani de reparatii necesari punerii in conditii optime de circulatie ;
    – Sub mandatul domnului Manager Privat – Valentin Dorobantu, SNTFC,,CFR Calatori,,SA a renuntat la operarea pe multe sectii de circulatie pe care le-au preluat operatorii de transport feroviar de calatori privati care au inregistrat imediat dupa preluare si pana in prezent profit;
    – Sub mandatul domnului Manager Privat – Valentin Dorobantu , SNTFC,,CFR Calatori,,SA a renuntat la multe trenuri de calatori de legatura intre diferite zone ale tarii prin construirea unui Mers de Tren falimentar pentru SNTFC,,CFR Calatori,,SA si profitabil pentru operatorii de transport feroviar de calatori privati, culminand cu anularea singurei perechi de trenuri de calatori 1631/1632 ce traversa Romania de la Nord-Vest (Oradea ) la Sud-Est ( Constanta ) ;
    – Sub mandatul domnului Manager Privat – Valentin Dorobantu , SNTFC,,CFR Calatori,,SA a redus salariul angajatilor societatii in loc sa il mareasca prin negocierea ce era prevazuta de CCM 2012-2014 a se efectua pentru anul 2013, negociere pe care Managerul Privat – Valentin Dorobantu a refuzat abuziv sa o faca , in timp ce acelasi Managerul Privat – Valentin Dorobantu impreuna cu membrii Consiliului de Administratie constituiau Comitete Consultative la nivel de CA fara respectarea legii in vederea rotunjirii conturilor lor personale .
    Pentru mai multe detalii vis a vis de activitatea fostului Manager Privat – Domnul Valentin Dorobantu facem trimitere la Raportul de Control din 14.02.2014 al Corpului de Control al Ministrului Transporturilor – Doamna Ramona Manescu .
    Consideram ca este inadmisibil sa se ia in discutie o eventuala numire in functia de Director General al SNTFC,,CFR Calatori,,SA a domnului Valentin Dorobantu avand in vedere ca acesta reprezinta interesele transportatorilor feroviari privati din Romania prin functia de Presedinte pe care o ocupa in Asociatia Transportatorilor Feroviari Privati din Romania .
    Președinte SNPFSC Președinte SUS CFR Călători
    Tanase Dragos Maxim Rodrigo Gabriel ,, .

  2. ,, Cetateni,
    Numai impreuna, civili patrioti de toate varstele si din toate domeniile de activitate, revolutionari si rezervisti din toate structurile, vom reusi sa ne aparam dreptul la existenta individuala, nationala si statala!
    Va asteptam, asadar, la mitingul SCMD, din 7 octombrie a.c., de la Parcul Izvor, spre a ne exprima liber punctul de vedere fata de tot ceea ce ni se intampla. Nu uitati ca, spre deosebire de anii 2010-2013, cand aveam de partea noastra opozitia si unele structuri media, astazi intreaga clasa politica si intreaga mass-media, influentata de tradatori acoperiti, au luat-o razna, in detrimentul intereselor romanesti.
    Honor et Patria! Vae Victis!
    Presedintele SCMD,
    Col.(r) dr. Mircea DOGARU ,, .

  3. ,, Podina Cristian – am primit o clasă de salarizare ,acum sunt la clasa 31 ca mulți alți șefi de tren ,……………………………………..,ne spuneți și nouă cine vor negocia următorul CCM ? ,, referitor la afirmatia de mai sus pot sa va spun ca daca aveti clasa de salarizare 31 inseamna ca ati beneficiat prin CCM 2017-2018 la nivel de CFR Calatori atat de negocierea colectiva si ati beneficiat si de negocierea individuala prevazuta de CCM 2017-2018 la nivel de CFR Calatori primind clasa maxima permisa la functia de sef tren, respectiv de la clasa de salarizare 24 ce o aveati in vechiul CCM la clasa de salarizare 31 la functia sef tren in noul CCM si in plus si de o crestere de 200 lei a clasei de salarizare din Anexa nr 1 . Au negociat CCM 2017-2018 la nivel de CFR Calatori din partea FSTFR din AFTF : Onita Ovidiu sef tren statia Targu Mures , Maxim Rodrigo Gabriel, Popa Constantin si Grab Liviu .
    Vor negocia CCM 2018-2019 la nivel de CFR Calatori din partea FSTFR din AFTF : Onita Ovidiu sef tren statia Targu Mures pentru Ramura Comercial ( in plus in Comisia Tehnica va fi si domnul sef tren Gavris Cornel de la statia Oradea, precum si domnul Constantin Ion de la comanda Iasi ce este si Primvicepresedinte FSTFR ) , pentru Ramura Tractiune domnul Zabava Dumitru ( in comisia tehnica de negociere Ramura Tractiune si TESA vor mai fi : domnul Grab Liviu, domnul Popa Constantin, domnul Paval Marian , domnul Petrila Mihai, domnul Boitor Mihai, domnul Din F Gheorghe, domnul Ene Adrian, doamna Ruget Angela, doamna Csete Ibolya, si domnul Proca Aurelian ) si pentru Ramura Vagoane -domnul Nechita Adrian .

  4. ,, Podina Cristian – am primit o clasă de salarizare ,acum sunt la clasa 31 ca mulți alți șefi de tren ,negociere individuală ,nu s-a făcut ,ne spuneți și nouă cine vor negocia următorul CCM ? ,, referitor la afirmatia de mai sus pot sa va spun ca daca aveti clasa de salarizare 31 inseamna ca ati beneficiat prin CCM 2017-2018 la nivel de CFR Calatori atat de negocierea colectiva unde la salariu de baza al sefului de tren ati primit 200 lei prin modificarea Anexei nr. 1 la CCM , deci o prima crestere a salariului de baza si inca 6 clase de salarizare in plus , respectiv de la clasa de salarizare 24 la clasa de salarizare 30, prin efectul modificarii Anexei nr. 2 la CCM la nivel de CFR Calatori, modificare care a reprezentat alta crestere salariala a salariului de baza a sefului de tren tot prin negocierea colectiva prevazuta in CCM 2017-2018 la nivel de CFR Calatori si ati beneficiat si de negocierea individuala prevazuta de CCM 2017-2018 la nivel de CFR Calatori primind clasa maxima permisa la functia de sef tren, respectiv clasa de salarizare 31 la functia sef tren.

  5. Domnule Cristian Podina cred ca esti sef de tren daca bine inteleg . De ce nu intrebi cum se explica faptul ca la functia d tale s au acordat 5 sau 6 clase la salarizare iar la mecanic drum 1 nu s a dat nimic ?TI SE PARE CORECT ? este o diferenta foarte mica intre clasa maxima la mecanic adica 34 si seful de tren cu clasa 30 sau 31. si nu comentam . ne facem serviciu cu cu speranta ca cineva ne va aprecia si pe noi pt raspunderea pe care o avem si pt munca pe care o facem

    1. clasa maximă la mecanici e 36 ,poate nu știți și orice mecanic a avut dreptul să negocieze individual în baza art 26 din CCM

  6. Statutul Personalului Feroviar se află în prezent în Camera Deputaților după ce a trecut de
    Senat. Este foarte important ca acesta să fie aprobat prin lege deoarece permite mecanicilor de
    locomotivă să iasă la pensie la 50 de ani în loc de 52 de ani. Condițiile de muncă inumane de pe
    locomotivele vechi ce dotează parcul operatorilor feroviari, fac necesară o asemenea măsură. Mai
    mult, prin acest statut, pensia ar fi calculată astfel încât să se elimine diferențele nejustificate din
    prezent. ,,,doar mecanicii au nevoie de acest statut ?

    1. Domnule Podina Cristian referitor la cine se aplică Statutul personalului feroviar va pot spune ca se aplica la toți feroviarii , salariați si viitori pensionari , referitor la cei de la Siguranța circulației, Ministrul Transporturilor va face lista cu funcțiile de la S C intre care sigur va fi mecanicul de locomotivă…

        1. Domnule Podina Cristian pentru negocierea individuală s-a cerut de FSTFR la administrație sa se dea la toți salariații CFR CĂLĂTORI care se încadrează la acordarea de clase de salarizare, însă confuzia pe care o faci este aceea ca mecanicii de locomotivă au anunțat ca dacă nu se face negocierea individuală și nu se acordă clasele de salarizare începând cu 01 septembrie 2017 ,începând cu data de 31 august 2017 nu mai prestează serviciu . As vrea sa știți ca dacă și șefii de tren și sau alți salariați ai CFR CĂLĂTORI ar fi anunțat ca nu mai prestează serviciu cu 01 septembrie 2017 dacă nu primesc clase de salarizare în urma negocierii individuale atunci în actul către CFR CĂLĂTORI , FSTFR ar fi scris ca și șef de tren etc împreună cu mecanicii de locomotiva etc nu vor mai presta serviciu începând cu 01 septembrie 2017 decât după ce primesc clasa de salarizare negociata individual…

        2. Următoarea ședință de sindicat este saptamana următoare când membrii comitetului director ai SUS CFR CĂLĂTORI și membrii Consiliului National de Conducere al SUS CFR CĂLĂTORI ÎMPREUNĂ cu membrii Comitetului Director al FSTFR și membrii Consiliului National de Conducere al FSTFR vor analiza modul în care s-a desfășurat atât negocierea CCM 2017-2018 cat și negocierea individuală la toți membrii de sindicat ai FSTFR , din toate ramurile : Tracțiune, Comercial, Vagoane și TESA , PRECUM ȘI MULTE ALTE PROBLEME ORGANIZATORICE, precum și alegerea membrilor comisiei de negociere propriu zisa a noului CCM si a membrilor Comisiei tehnice de negociere etc

          1. am primit o clasă de salarizare ,acum sunt la clasa 31 ca mulți alți șefi de tren ,negociere individuală ,nu s-a făcut ,ne spuneți și nouă cine vor negocia următorul CCM ?

        1. Domnule Podina Cristian pentru negocierea individuală s-a cerut de FSTFR la administrație sa se dea la toți salariații CFR CĂLĂTORI care se încadrează la acordarea de clase de salarizare, însă confuzia pe care o faci este aceea ca mecanicii de locomotivă au anunțat ca dacă nu se face negocierea individuală și nu se acordă clasele de salarizare începând cu 01 septembrie 2017 ,începând cu data de 31 august 2017 nu mai prestează serviciu . As vrea sa știți ca dacă și șefii de tren și sau alți salariați ai CFR CĂLĂTORI ar fi anunțat ca nu mai prestează serviciu cu 01 septembrie 2017 dacă nu primesc clase de salarizare în urma negocierii individuale atunci în actul către CFR CĂLĂTORI , FSTFR ar fi scris ca și șef de tren etc împreună cu mecanicii de locomotiva etc nu vor mai presta serviciu începând cu 01 septembrie 2017 decât după ce primesc clasa de salarizare negociata individual…

          1. Domnule Maxim , o problema foarte importanta de discutat la sindicat mi se pare plata de catre salariat a contributiilor sociale. Daca va intra in vigoare , si sigur va intra, inseamna o diminuare drastica a veniturilor. Si clasa acordata (sau castigata) care are o valoare de 70-80 lei care va reprezenta un mare nimic. Stiti ceva despre acest lucru?

          2. cine ar fi trebuit să întrebe oamenii ? respectiv personalul de tren din funcția șef de tren și conductor ? cine ar fi trebuit să îi întrebe ?avem lideri ,nu ?eu personal ca simplu membru SUS CFR Călători ,nu am semnat actul adițional și am cerut clasa 31 ,asta ca simplu membru ,nu sunt lider ,dar mai mult eu nu puteam face

  7. de ce nu oferă un punct de vedere guvernul referitor la statut ?