Comisia AFTF de negocieri CCM 2017-2018 la nivel de SNTFC “CFR Călători” SA, SUS CFR Călători , SUS CFR Călători – FST-uri și multe alte sindicate din FSTFR și AFTF, au purtat un intens DIALOG SOCIAL cu Directorul General al SNTFC “CFR Călători” SA și Comisia SNTFC “CFR Călători” SA de negocieri CCM 2017-2018 și rezultatul este că urmează negocierile individuale

Negocierile individuale la SNTFC “CFR Călători” SA vor fi demarate începând cu data de 01 iulie 2017 în baza art. 26 alin. (1) din CCM în vigoare la SNTFC “CFR Călători” SA începând cu fiecare subunitate de tracțiune în parte pentru mecanicii de locomotivă și automotor I în baza Notei din Anexa nr. 2 lin.4 din CCM la nivel de SNTFC “CFR Călători” SA pe anii 2017-2018, continuând la ceilalți salariați din subunitățile de tracțiune şi la ceilalți salariați din celelalte ramuri de la SNTFC “CFR Călători” SA care se încadrează la acordare clase de salarizare și care nu au primit clase de salarizare în anul 2017 în funcție de analizele de impact în ceea ce privește efortul financiar realizat la nivelul societății, generat de punerea în aplicare începând cu 01 mai 2017 a clauzelor CCM pe anii 2017-2018, în vederea încadrării în fondul de salarii prevăzut în Bugetul de Venituri și Cheltuieli al SNTFC “CFR Călători” SA pe anul 2017 aprobat prin Hotărâre de Guvern.

SHARE

32 Responses

  1. Domnule Rodrigo nu ne mai spuneti nimic de negocierile individuale? Nu vi se pare absurd ca un mecanic care remorca un tren pe o sectie, ex Bucuresti-Craiova-Bucuresti sa fie platit mai bine decat unul care remorca tren pe sectia Craiova-Bucuresti-Craiova? Despre care 1iulie este vorba? Va rugam sa luati legatura cu DG pt a acorda clasa 36 mecanicilor 1 pt a evita surprizele, mai ales acum in plin sezon. DISCRIMINARE-asta este cuvantul care sta pe buzele tuturor.

      1. Domnule Podină Cristian vă informez că toți Președinții de Sindicate afiliate la FSTFR ce au membrii de sindicat ce sunt salariați din toate ramurile profesionale de la SNTFC,,CFR Călători,,SA— începând cu data de 27 iulie 2017 și până în prezent — referitor la negocierea individuală au fost informați de membrii Comitetului Director al Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România că la ședința Comitetului Director al FSTFR din 27 iulie 2017 a participat Directorul General al SNTFC,,CFR Călători,,SA – Domnul Iosif Szenteș și au fost informați direct de acesta că negocierea individuală a început în luna iulie 2017 la subunitățile de tracțiune și continuă în luna august 2017 atât la subunitățile de tracțiune cât și la celelalte subunități de vagoane , de comercial etc ale SNTFC,,CFR Călători,,SA și va urma că începând cu 01.08.2017 să fie întocmite la CIM-urile salariaților acte adiționale ce au rezultat în urma negocierii individuale finalizate cu acordare de clase de salarizare la cei care se încadrau la acordare de clase de salarizare și în funcție de cât permite BVC-ul SNTFC,,CFR Călători,,SA aprobat prin Hotărâre de Guvern pentru anul 2017 .

    1. nu s-a negociat nimic ,are de gând sindicatul să ia ceva măsuri ?

      1. Domnule Podină Cristian vă informez că Sindicatul pentru Unitatea Salariaților CFR Călători ( SUS CFR Călători ) și Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR ) din care faceți parte au făcut toate demersurile pentru a începe negocierea individuală și aceasta a început conform răspunsurilor date prin acte scrise de Directorul General al SNTFC,,CFR Călători,,SA – Domnul Iosif Szenteș către Sindicatul pentru Unitatea Salariaților CFR Călători ( SUS CFR Călători ) și Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR ) .

    2. Domnule Simion Valentin vă informez că toți Președinții de Sindicate afiliate la FSTFR ce au membrii de sindicat din toare ramurile profesionale de la SNTFC,,CFR Călători,,SA au primit în 27 iulie 2017 informații referitoare la negocierea individuală la ședința Comitetului Director al FSTFR direct de la Directorul General al SNTFC,,CFR Călători,,SA – Domnul Iosif Szenteș și ulterior de la membrii CD al FSTFR pentru a informa toți membrii de sindicat ai FSTFR despre negocierea individuală …

    3. Domnule Simion Valentin vă informez că toți Președinții de Sindicate afiliate la FSTFR ce au membrii de sindicat ce sunt salariați din toare ramurile profesionale de la SNTFC,,CFR Călători,,SA în 27 iulie 2017 referitor la negocierea individuală au fost informați de membrii Comitetului Director al Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România că la ședința Comitetului Director al FSTFR a participat Directorul General al SNTFC,,CFR Călători,,SA – Domnul Iosif Szenteș și au fost informați direct de acesta că negocierea individuală a început în luna iulie 2017 la subunitățile de tracțiune și continuă în luna august 2017 atât la subunitățile de tracțiune cât și la celelalte subunități de vagoane , de comercial etc ale SNTFC,,CFR Călători,,SA și va urma că începând cu 01.08.2017 să fie întocmite la CIM-urile salariaților acte adiționale ce au rezultat în urma negocierii individuale finalizate cu acordare de clase de salarizare la cei care se încadrau la acordare de clase de salarizare și în funcție de cât permite BVC-ul SNTFC,,CFR Călători,,SA aprobat prin Hotărâre de Guvern pentru anul 2017 .

  2. ,, Compania Națională de Infrastructură Feroviară din Bulgaria (NRIC) a lansat o licitație în vederea construirii unei secțiuni de cale ferată, în lungime de 51 kilometri, între orașele Elin Pelin (situat la aproximativ 25 de kilometri est de capitala Sofia) și Kostenets, în sud-vestul Bulgariei.
    Secțiunea face parte din calea ferată care leagă Sofia de Plovdiv, al doilea oraș ca mărime din Bulgaria.
    Contractul este estimat la o valoare de 1 miliard de leva (511,2 milioane euro), proiectul fiind finanțat prin intermediul Programului Operațional-Transport 2014-2020, susținut de către Uniunea Europeană. Licitația este împărțită pe trei loturi ce includ construirea și modernizarea unui număr de 10 tunele și 24 de poduri. Data limită pentru primirea ofertelor este 5 octombrie. ,, .
    Citiți :
    http://clubferoviar.ro/bulgaria-lanseaza-o-noua-licitatie-pentru-infrastructura-feroviara/

      1. Domnule Podină Cristian vă informez că LEGEA-CADRU nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice nu se aplică și la CFR .

        1. am înțeles că nu se aplică ,dar5 lege4a 284/2010 a-ți zis că se aplică ,dar e suspendată an de an prin oug ,greșesc ?

  3. ,, Decizia înființării Autorității de Reformă Feroviară a fost luată ţinând de cont de faptul că România trebuie să implementeze, conform Master Planului General de Transport aprobat, reforma în sectorul feroviar orientată pe patru direcţii de acţiune precum:
    • restructurarea reţelei de transport feroviar în sensul concentrării pe o reţea de transport eficientă astfel încât alocarea de fonduri pentru întreţinere, mentenanţă şi reparaţii curente să fie orientată pentru o reţea de transport feroviar sustenabilă din punct de vedere economic;
    • atribuirea contractelor de servicii publice pentru operarea pe linia de cale ferată pentru ca transportul public de călători să aibă loc numai pe bază de licitaţii organizate conform legii pentru operatorii de transport feroviar;
    • introducerea indicatorilor de performanţă care să stea la baza monitorizării contractelor de servicii publice legal încheiate;
    • introducerea unor programe de eficientizare a activităţilor desfăşurate în sectorul de transport feroviar, inclusiv pentru CFR SA, care trebuie să fie implementate de o structură specializată organizată sub autoritatea Ministerului Transporturilor.
    Achiziţionarea de material rulant destinat prestării serviciilor de transport public feroviar de călători intră de asemenea în atribuțiile Autorității de Reformă Feroviară. ,, .
    Citiți :
    http://www3.conectoo.com/aero-new/ClickService/X0ZBU1QxMjUyOTYzNis4Njg2MjUzKzkzNjE5KzgyNjUwMDU3Kw==

  4. ,, Start la achizitia de trenuri noi
    300 milioane euro pentru material rulant de pasageri
    Autoritatea de Reformă Feroviară (ARF), aflată în subordinea Ministerului Transporturilor va lansa, în luna septembrie a acestui an, licitația pentru achiziționarea de rame electrice și automotoare. Declarația a fost făcută la 9 iulie de către Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.
    Proiectul de achiziție de material rulant nou se ridică la valoarea de 300 milioane euro. Pentru a raspunde cerintelor de mobilitate, in prezent este nevoie de achiziția a peste 100 de rame electrice, trenuri și rame diesel astfel încât să se asigure orarul cadențat pe principalele destinații din România.
    După ce vor fi cumpărate noile trenuri vor circula din București spre Craiova, Constanţa şi Braşov, dar şi pe tronsoanele din vestul ţării care au fost modernizate.
    Parcul de material rulant al CFR Călători este format, în prezent, din 1532 de unități: 1050 vagoane (950 vagoane clasă, 100 de vagoane de dormit, cușetă, vagoane restaurant și bar-bistro), 126 automotoare (68 Desiro, 8 ADM11, 50 alte tipuri), 8 rame electrice și 348 locomotive (237 electrice, 111 diesel electrice și hidraulice). ,, .
    Citiți :
    http://www3.conectoo.com/aero-new/ClickService/X0ZBU1QxMjUyOTYzNis4Njg2MjUzKzkzNjE5KzgyNjUwMDU3Kw==

  5. ,, 27 Mai2017
    Ministrul Cuc trăiește pe altă planetă și e uimit că CFR Călători n-are vagoane!
    Ministrul Transporturilor, Alexandru Razvan Cuc, s-a arătat nemulțumit de declarațiile făcute de directorul CFR Călători referitoare la numărul insuficient de vagoane și la posibilitatea închirierii acestora.
    Cuc a declarat astăzi, la Constanța, că nu știa de această problemă și că declarația a fost făcută fără ca el să fie consultat:
    „Noi avem înființată Autoritatea de Reformă Feroviară care are ca și atribut principal achiziționarea de material rulant pentru CFR Călători. Din câte am discutat cu dânsul, personal, nu m-a informat. Rămân uimit că face astfel de declarații. Pe mine personal nu mă informează de astfel de probleme. Dar o să am o discuție când voi ajunge la minister“. ,, .
    Citiți :
    https://www.feroviarul.ro/stiri-feroviare/noutati-feroviare/ministrul-cuc-traieste-pe-alta-planeta-si-e-uimit-ca-cfr-calatori-n-are-vagoane

  6. Isi revine doar pentru uni.
    Poate din pozitia de lider altfel se vad lucrurile.
    Sef tren / sef manevra 2012-2015 + 348lei; 2015-2017 +490lei
    Mecanic I 2012-2015 + 417lei: 2015-2017 +325lei
    Mecanic I / sef tren 2012 – 387lei diferenta; 2015 – 456lei diferenta; 2017 – 291lei diferenta
    Eu vad ca pentru uni cresc salarile, iar pentru alti cresc mai putin.
    Sa vorbim de acari ? Intre 13 si 8clase in plus, manevrant / conductor intre 12 si 8clase in plus.
    De mecanic II chiar imi este rusine sa vorbesc.

    1. Domnule Puiuț referitor la afirmația că așa vede liderul de sindicat lucrurile pot să îți spun că liderul de sindicat Maxim Rodrigo Gabriel încearcă să facă un sindicat reprezentativ la care dumneavoastră nu ați dorit să participati , deci liderul de sindicat Maxim Rodrigo Gabriel încearcă să constituie un sindicat cu peste 6500 membrii de sindicat ce sunt salariați ai CFR Călători și care se numește SUS CFR CĂLĂTORI pentru a putea să se opună declinului muncitorului ceferist , deoarece a observat că după 1989 în România muncitorii români care erau atât de siguri și chiar mândrii de ei și care ocupau pozicia centrală în societate au fost readuși după 1989 la stadiul unei mase marginale , iar în prezent mecanicul de locomotivă din far central al căii ferate așa cum era văzut de comuniști a ajuns în anul 2017 să fie văzut de Directorul General Iosif Szenteș în forma ierarhiei din Anexa nr. 2 pe care acesta a susținut-o argumentând tot timpul negocierii că mecanicului de locomotivă II i-a dat creșterea salarială prevăzută prin BVC al CFR Călători pe anul 2017 și aprobată prin Hotărâre de Guvern, iar mecanicului de locomotivă I i-a dat de două ori mai mult creștere salarială în 2017 decât creșterea salarială prevăzută prin BVC pe anul 2017 al CFR Călători și aprobată prin Hotărâre de Guvern.

    2. Domnule Puiuț vreau să rețineți că numai uniți toți salariații CFR Călători vom mai putea face ceva pentru CFR Călători , deoarece clasele muncitorești cred că au început să fie marginalizate din proiectul postsocialist chiar din momentul în care socialismul a fost abandonat de România, deoarece economia românească era bazată încă de atunci pe o etică a muncii discutabilă și pe degradarea continuă a condițiilor de muncă, pe lipsa productivității muncii , pe lipsă de respect, pe scăderea standardelor de viață, pe schimbarea relațiilor de muncă etc.

    3. Domnule Puiuț pot să îți spun că eu consider că trebuie să ne unim cât mai repede în SUS CFR Călători pentru că asta ar fi singura soluție pentru a putea opri procesul specific care transformă până și mecanicul de locomotivă în categoria muncitorilor calificați marginalizați în perioada postsocialistă .

      1. ce părere aveți de SMF ? este un sindicat resuscitat care adună membrii ,nu ne-am putea unii cumva cu ei și să formăm un sindicat destul de mare încât să avem un cuvânt la negocieri ? e doar o ideee

        1. Domnule Podină sindicatul din care faceți dumneavoastră parte —SUS CFR CĂLĂTORI— este cel mai mare sindicat din SNTFC,,CFR Călători,,SA și are circa 3000 membrii de sindicat ce sunt salariați ai SNTFC,,CFR Călători,,SA . Pot să vă mai spun că SUS CFR Călători are deja 28 sindicate care s-au unit și au constituit SUS CFR Călători și este de accord să se unească în continuare cu alte sindicate și să adune în continuare membrii de sindicat până va deveni primul sindicat reprezentativ la SNTFC,,CFR Călători,,SA , adică până va avea peste 6501 membrii de sindicat ce sunt salariați ai SNTFC,,CFR Călători,,SA. Precizez că scopul final al lui SUS CFR Călători este să unească toți salariații SNTFC,,CFR Călători,,SA în SUS CFR Călători și împreună salariații SNTFC,,CFR Călători,,SA să poată să facă SNTFC,,CFR Călători,,SA un operator de transport feroviar de călători competitiv și să negocieze CCM-uri care să-i facă mândrii că sunt ceferiști .

          1. am înțeles ,deci din partea noastră este această deschidere

    4. Domnule Puiuț ( Domnule Bogdan ) nu mai înțeleg dacă i-ați sesizat problemele din comentariile de mai sus și Liderului de Sindicat de la sindicatul la care sunteți membru de sindicat , respectiv la Domnul Președinte Costache Marin ( dacă nu mă înșel) și dacă v-a răspuns sau nu la cele sesizate în comentariile dumneavoastră de mai sus și nici nu știu dacă doriți să vă răspundă la cele sesizate în comentariile dumneavoastră alt lider de sindicat decât cel al cărui sindicat sunteți membru ?

  7. Qare cu ce este vinovat un mecanic de locomotive care datorita pozitiei geografice pe care face servici ca nu are panta sau viteze peste 140 km /h.? Motivele astea sunt pt prosti . sau ne credeti prosti ? sau credeti ca nu suntem capabili sa conducem trenuri cu viteze peste 140 .? aceasta este umilinta adusa acestei meserii . in concluzie ori esti sef de tren sau verificator de bilete ai aceeasi clasa cu mecanicul adica mai pe inteles mecanicu are clasa ca ei pt aceste functii la care sau acordat cite 6 sau 8 clase nu sa facut studiu de impact . se face in schimb pt mecanic pt 2 clase. E rusinos , ,,, sa fi mecanic.dar mai rusinos e sa reprezinti pe mecanici .

    1. Domnule Mircea Ormenisan am precizat în articolul la care comentați că negocierile individuale la SNTFC „CFR Călători” SA vor fi demarate începând cu data de 01 iulie 2017 în baza art. 26 alin. (1) din CCM în vigoare la SNTFC „CFR Călători” SA începând cu fiecare subunitate de tracțiune în parte pentru mecanicii de locomotivă și automotor I în baza Notei din Anexa nr. 2 lin.4 din CCM la nivel de SNTFC „CFR Călători” SA pe anii 2017-2018 și se vor acorda mecanicilor de locomotive I clasa de salarizare 36 dacă au mai mult de două autorizații sau dacă au autorizație de pantă sau dacă circulă cu viteze peste 140 Km/h și deci nu are legătură așa cum afirmați în comentariul dumneavoastră cu pozitia geografică pe care face servici , continuând negocierea individuală la ceilalți salariați din subunitățile de tracțiune . Și am mai menționat că se va continua negocierea individuală și la celelalte ramuri profesionale de la SNTFC,,CFR Călători,,SA care se încadrează la acordare clase de salarizare și care nu au primit clase de salarizare în anul 2017 în funcție de analizele de impact în ceea ce privește efortul financiar realizat la nivelul societății, generat de punerea în aplicare începând cu 01 mai 2017 a clauzelor CCM pe anii 2017-2018, în vederea încadrării în fondul de salarii prevăzut în Bugetul de Venituri și Cheltuieli al SNTFC „CFR Călători” SA pe anul 2017 aprobat prin Hotărâre de Guvern.
      Mai precizez că în sistemul feroviar din România deși s-a recunoscut mecanicului de locomotivă că lucrează în condiții speciale de muncă și i s-a dat prin lege dreptul să iasă la pensie mai repede, respectiv la 52 ani , totuși salariul și pensia acestuia până în anul 2017 sunt mici în comparatie cu salariile și pensile mecanicilor de locomotive din Uniunea Europeană . În prezent se încearcă de legiuitor să se legifereze prin Legea ce aprobă Statutul Personalului Feroviar ca vârsta de pensionare a mecanicului de locomotivă să fie la 50 de ani și să se stabilească un salariu în funcție de o grilă de salarizare stabilită în baza unui coeficient de ierarhizare în raport cu clasa 1 de salarizare și o pensie specială mecanicului de locomotivă care să îi permită menținerea acestuia la domiciliu, precum și a stării sale de sănătate în limitele de normalitate din Uniunea Europeană. Se poate preciza că Legea privind Statutul Personalului Feroviar din România a trecut de Senatul României și este în Camera Deputaților.

    2. E rusinos pentru cei care isi spun nemultumirile in fata sefilor, in fata liderilor, nu e rusinos pentru cei care vorbesc doar pe la colturi si care fug sau nu au nemultumiri cand sunt sefi sau lideri de fata.

  8. Incet incet ajungem la negocierile pt 2018/ 2019. daca le mai putem numi negocieri . ,,,

    1. Domnule Mircea Ormenisan cred că exagerați când afirmați că nu puteți numi negocieri colective acele negocieri în urma cărora în ultimii 3 ani de zile s-a obținut o creștere de peste 50% la salariul mecanicului de locomotive I față de salariul avut în anul 2014 .
      Vă întreb dacă după 1990 la fiecare 3 ani de zile creștea mecanicului de locomotive I prin negocieri colective circa 50% față de salariul mecanicului de locomotive I pe care îl avea cu 3 ani în urmă , nu credeți că ați fi avut salariul care vi se cuvenea în realitate ?

      1. Mecanic I an 2012 – clasa 33 – 1566lei; 2015 – clasa 34 – 1983lei ; 2017 – clasa 36 – 2308lei
        Sef tren / Sef manevra 2012 – clasa 23 – 1179lei; 2015 – clasa 25 – 1527lei; 2017 – clasa 31 – 2017lei

        1. Domnule Puiuț dacă tot ați comparat Mecanic Locomotivă I din anul 2012 clasa 33 cu șef tren/ șef manevră clasa 23 tot din anul 2012 observați că la salariu este aproximativ aceeași diferență de salariu ca și diferența din anul 2017 dintre Mecanic Locomotivă I clasa de salarizare 36 cu șef tren/ șef manevră clasa de salarizare 30, dar este adevărat diferența de clase se micșorează de la 10 la 6 în anul 2017 și după cum arătați dumneavoastră de la 10 la 5 în anul 2018 dacă nu se va mai modifica prin negociere Anexa nr. 2 și la anul, Totuși ar trebui să reținem că salariile ceferiștilor au crescut în perioada de negocieri collective 2014-2017 și dacă s-ar continua creșterea în felul acesta sau mult mai rapid atunci înseamnă că din anul 2014 CFR Călători a început să își revină ajutată și de sindicatele pe care unii le tot ceartă în ultimul timp .Cred că important este să crească salariile la toți ceferiștii și să nu stea pe loc sau să crească foarte puțin cum a fost în perioada 2006-2013 …și să nu uităm că în anul 2011 și în anul 2012 au fost și concedieri colective la CFR Călători și în anul 2013 a fost reducerea salariului prin CS în 8 luni din cele 12 luni ale anului 2013.