INFORMARE DESPRE NEGOCIERILE INDIVIDUALE LA SNTFC “CFR Călători” SA

Mecanicii de locomotivă si automotor drum I de la CFR Călători consideră că prin noul CCM 2017/2018 au fost desconsideraţi ca importanţă şi coborâţi pe grila de salarizare din ultima parte superioară în prima parte inferioară a acesteia, unde înaintea lor sunt cca 1000 de salariaţi între clasele de salarizare 17-29 şi  în jurul lor împreună cu ei sunt alţi cca 6500 de salariaţi aşezaţi pe alte 6 clase de salarizare (cei 6500 salariaţi de la partea inferioară a grilei sunt aşezaţi între clasele de salarizare 30-36), iar pe următoarele 30 clase de salarizare superioare sunt ceilalţi salariaţi cu funcţii de conducere şi control. În consecinţă mecanicii de locomotivă şi automotor anunţă verbal că din data de 02.06.2017 consideră încheiată negocierea individuală si trebuie să primească actul adiţional la CIM cu clasele de salarizare 35/36 după caz.

Vezi aici act înaintat conducerii SNTFC “CFR Călători” SA:

După apariţia Legii 62/2011 care a trecut prin asumarea răspunderii, a permis administraţiei CFR Călători ca după punerea ei în aplicare şi până la realizarea unui sindicat reprezentativ care să aibă mai mult de 50%+1 membri din salariaţii CFR Călători, să-i aducă pe mecanicii de locomotivă din partea superioară a grilei de salarizare(vezi CCM 2011-2012) în partea inferioară a acesteia, astfel că prin CCM-ul 2017/2018 tot personalul de execuţie al CFR Călători se regăseşte la baza grilei de salarizare şi considerăm că nerealizarea cât mai urgent a sindicatului reprezentativ la nivel de CFR Călători, va avea ca efect final aducerea  personalului de execuţie  la salariul minim brut pe economie.

Atragem atenţia că desindicalizarea şi/sau fragmentarea sindicatelor duce cât mai repede ca tot personalul de execuţie să fie salarizat la salariul minim pe economie, la fel ca şi nerealizarea sindicatului reprezentativ la nivel de CFR Călători şi nu numai (vezi campania anti sindicate din mediul privat). De asemenea atragem atenţia că administraţia CFR Călători prin impunerea menţinerii pe loc a claselor de salarizare a mecanicilor de locomotivă II şi I în timp ce în jurul lor au mai venit cca 5000 de salariaţi, s-a început deja desindicalizarea sindicatelor din ramura Tracţiune şi nu numai.

Vezi extras CCM 2011-2012 la nivel de SNTFC “CFR Călători” SA:

SHARE

11 Responses

    1. Liderii de sindicat de la Tracțiune din FSTFR , Liderii de sindicat de la Comercial din FSTFR și Liderii de sindicat de la Vagoane din FSTFR, precum și Liderii de sindicat de la TESA din FSTFR , dar și negociatorii CCM la nivel de CFR Călători pe anii 2017-2018 din partea AFTF ( din partea Alianței Federațiilor Tehnice Feroviare ) au susținut și susțin toți membrii lor de sindicat să obțină la negocierea colectivă a CCM la nivel de CFR Călători pe anii 2017-2018 cel puțin creșterea salarială 17,5% prevăzută la fondul de salarii al CFR Călători pe anul 2017 prin Bugetul de Venituri și Cheltuieli al CFR Călători pe anul 2017 aprobat prin Hotărâre de Guvern și în prezent considerăm că ar trebui să urmeze negocierea individuală între conducerea CFR Călători și salariații CFR Călători care au dreptul la negociere individuală pentru clasă de salarizare și în plus precizez că se vorbește între salariații CFR Călători ca administrația CFR Călători ar putea pune condiția pentru primirea de clasă de salarizare în plus la negocierea individuală ca salariații care vor primi clase de salarizare în plus prin negocierea individuală în anul 2017 să fie salariații care nu au primit nici o creștere de clasă de salarizare de la 01 mai 2017 față de clasa de salarizare avută anterior negocierii colective , ținând cont că o primă creștere salarială s-a făcut deja cu data de 01 mai 2017 prin modificarea valorii claselor de salarizare din Anexa nr. 1 la CCM , dar și prin modificarea pragului minim de salarizare la unele funcții conform Anexei nr. 2 la CCM la nivel de CFR Călători pe anii 2017-2018 .

      1. eu nu am semnat și vă cer să desemnați un lider pt negocierea individuală ,s-a făcut un proces verbal azi 26 mai 2017,semnat de mine și șeful de stație ,am cerut negociere individuală în baza art 26 alin 1 și am cerut clasa 31

  1. Este perfect normal ca atunci cand chiar liderii de sindicat, sustin doar o parte dintre membri de sindicat in dauna celorlalalti membri, sa piarda in final toata lumea.

    1. Domnule Puiuț , Liderii de sindicat de la Tracțiune din FSTFR , Liderii de sindicat de la Comercial din FSTFR și Liderii de sindicat de la Vagoane din FSTFR, precum și Liderii de sindicat de la TESA din FSTFR , dar și negociatorii CCM la nivel de CFR Călători pe anii 2017-2018 din partea AFTF ( din partea Alianței Federațiilor Tehnice Feroviare ) au susținut toți membrii lor de sindicat să obțină la negocierea colectivă a CCM la nivel de CFR Călători pe anii 2017-2018 cel puțin cei 17,5% creșterea salarială prevăzută la fondul de salarii al CFR Călători pe anul 2017 prin Bugetul de Venituri și Cheltuieli al CFR Călători pe anul 2017 aprobat prin Hotărâre de Guvern și în prezent au solicitat și solicit conducerii CFR Călători să precizeze în scris când aceasta va face negocierea individuală din Nota de la Anexa nr .2 la CCM, de la liniuța 4 ce prevede că negocierea individuală la personalul de locomotivă – automotor I pentru acordarea de clasă de salarizare 35 sau clasă de salarizare 36 se face în funcție de condițiile menționate în nota respectivă ? etc.

      1. Cresterea de 200 lei nu reprezinta 17,5% din 1927lei (doar 10,4%).
        Pentru mecanicul ajutor si mecanicul II, ce anume au negociat si au obtinut negociatorii?
        Cand au mai fost negocieri individuale la cfr?
        Daca vor fi negocieri individuale inseamna ca classele vor fi obtinute de cei cu calitati de negociere.

        1. Domnule Puiuț dacă sunteți membru de sindicat al FSTFR vă stau la dispoziție la sediul FSTFR să discutăm detaliat și să calculăm împreună creșterea salarială pe fondul de salarii avut de dumneavoastră în anul anterior în luna mai și în continuare în baza fluturașilor pe care îi aveți pe lunile mai 2016- decembrie 2016 și facem simularea pe perioada mai 2017- decembrie 2017 și veți vedea că pe fondul de salarii în perioada pe care o analizăm în aceleași condiții din 2016 veți avea în anul 2017 o creștere pe fondul de salarii de cel puțin 17,56% cât s-a aprobat creșterea de salarii la CFR Călători pe anul 2017 prin Hotărâre de Guvern .
          Vă precizez că pentru mecanicul ajutor prin negocierea noului CCM la nivel de CFR Călători a existat o crestere de 200 lei a salariului de bază lunar prin Anexa nr. 1 la CCM și o creștere de o clasă de salarizare prin Anexa nr. 2 la CCM si pentru mecanicul de locomotivă II a existat și pentru acesta o crestere de 200 lei a salariului de bază lunar prin Anexa nr. 1 la CCM și o creștere a sporului de simplificat cu 123 lei față de anul anterior si astfel negociatorii au negociat și obtinut creșterea pe fondul de salarii lunar al mecanicului ajutor și al mecanicului de locomotive II cel puțin creșterea de 17, 56% prevăzută ca valoare maxima a fondului de salarii din 2017 față de 2016 ( și să nu uităm că din procentul de 17,56% stabilit prin HG ca mărire a fondului de salarii din 2016 în anul 2017 s-a luat un procent de 6,50% ce era pentru ca în anul 2017 să se poată plăti salarile mărite prin majorarea salariului minim brut pe economie în 2017 față de 2016 și care trebuiau menținute la același nivel majorat în toate cele 12 luni ale anului 2017 etc , dar mecanicul de locomotive II și mecanicul ajutor la fondul de salarii s-a urmărit să îi crească salariul cu cel puțin 17,56% așa cum era prevăzut prin HG de aprobare BVC al CFR Călători pe anul 2017).
          Din informațiile pe care le am dpmnule Puiuț dumneavoastră sunteți membru de sindicat la SPRT- Președinte Costache Marin care a făcut și acesta parte din comisia de negociere CCM și care vă poate explica , de asemenea cu lux de amănunte cele arătate de mine în prezentul comentariu. Dacă însă mă înșel și totuși sunteți membru de sindicat al FSTFR vă aștept la sediul FSTFR așa cum am menționat mai sus sau aștept să mă contactați telefonic și în ambele situații să discutăm și să ne informăm reciproc , continund cu analizarea datelor ce vor rezulta din discuții și informări pentru a avea o concluzie comună cât mai corectă și pentru a lua măsurile care se impun .

          1. Corect in privinta apartenentei la sindicat (fac parte din SPRT).
            La negocieri s-a mers pe o singura voce (alianta) din cate stiu, de aceea mi-am permis sa postez aici.
            Vorbim de clase de salarizare si nu de sporuri care existau si inainte. Iar tendinta este ca in viitor sporurile sa dispara.
            Acarul fata de 2012 a primit 13 clase la clasa minima si 12 la maxima.
            Manevrantul si conductorul 12 clase la clasa minima si 7 la maxima
            Sef manevra si sef tren 11 clase la minima si 8 clase la maxima.
            Mecanic ajutor 3 clase la clasa minima 2 la maxima.
            Mecanic II 2 clase la clasa minima si una la clasa maxima.
            Mecanic I 3 clase la clasa minima si 3 la clasa maxima.
            In afara de mecanic II eu nu am vazut alta pozitie care a ramas la clasa anterioara.
            Am avut discutii si impreuna si in cadru mai larg, si nu am vazut nici macar una din probleme solutionata.
            Am crezut ca alianta intre sindicate este reala si de asta am postat aici.
            Imi cer scuze si nu am sa mai postez.

  2. Nu mai inteleg nimic .Ce legatura are expunerea acestui extras CCM 2011 /2012 prezentat mai sus cu situatia in care ne aflam acum ?

    1. are din păcate ,dar sa ascuns până acum ,bravo sindicatului pt curaj