CUM AR TREBUI SĂ PROCEDĂM?

În perioada următoare toți salariații SNTFC,,CFR Călători,,SA trebuie să încercăm să fim uniți, deoarece la SNTFC,,CFR Călători,,SA la data de 15.03.2017 sau 30.03.2017 este posibil ca salariul să nu se acorde întreg ci în tranșe funcție de încasările pe care le are SNTFC,,CFR Călători,,SA. Salariul lichidare și/sau avans poate fi în tranșe în martie 2017 pentru că SNTFC,,CFR Călători,,SA nu a primit subvenția/compensaţia pe lunile ianuarie, februarie și martie 2017. Mai mult pentru că SNTFC ,,CFR Călători,,SA nu are BVC pe anul 2017 aprobat prin HG, s-ar putea să nu avem încheiat CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA pe anii 2017-2018 începând cu 23 martie 2017 și poate nu va fi nici creștere salarială până la semnarea unui nou CCM. În consecință în perioada următoare trebuie să încercăm să fim uniți și să protestăm sub toate formele legale existente împotriva tuturor acelora care cu voie sau fără voie distrug ,, SNTFC,,CFR Călători,,SA …

SHARE

44 Responses

  1. Măi domn ,,mecanic frusta” , mai întâi și întâi ar trebui ar trebui să nu mai ingurgitezi litere,sau poate ai vrut să scrii fusta,fiind probabil un irlandez propășit pe meleaguri mioritice, mai sigur meleaguri telormanene.
    Am spus irlandez deoarece nici nu vreau să mă gândesc la altfel de purtatori de fuste.
    Dar de a te îngânfa că dumneata ești mecanic de drum și esti mult mai pregătit și mai isteț decât noi cei de la manevră , nu este decât o mică, mică diferență care constă în faptul că ai dorit să te duci sa faci serviciu la drum, și alt ceva nimic .
    Examinarea pentru certificatul de competență este aceeași pentru toți MECANICII DE LOCOMOTIVĂ .
    Am scris cu caractere mari pentru a-ți aduce aminte ca nu scrie pe nici un act oficial al C.F.R. eliberat de A.F.E.R. mecanic locomotiva de drum sau de manevra.
    Nu vreau sa mai comentez și altceva,poate cu altă ocazie.

  2. DOMNULE PUIUT, nu stiu ce meserie ai dumneata dar, da-mi voie sa-ti precizez cite ceva despre meseria de mecanic de manevra din ziua de azi. In primul rind ti-as zice ca oricind as schimba meseria de mecanic de drum cu cea de manevra (din ziua de azi). De ce? Ei bine in primul rind de ce sa alerg ca prostul cu 160 Km/h cind pot foarte bine sa circul cu MAXIM 10km/h. Da ai citit bine. Cel mult 10 km/ h a fost viteza cu care am manevrat ultimile doua ture cind am facut serviciul de mecanic la manevra. Nu am reusit sa intirzii nici-un tren desi m-am straduit cit am putut. Nu a fost nevoie sa dau ca prostul din picioare sa apas pedala DSV de mii de ori ca la un drum de Bacau, N-am manipult nici macar o singura data butoanele instalatiei INDUSI si nici n-am reusit sa fiu frinat vre-un inductor, fapt care se intimpla destul de des in meseria de mecanic de drum – si nu din vina mecanicului, de cele mai multe ori. Deasemenea nu a fost nevoie sa fac ochii cit cepele ca sa reusesc sa vad si eu ceva prin geamul locomotivei pe timp ploios cind vizibilitatea este redusa drastic cu toate ca locomotiva are stergatoare dar, le are doar pentru design nu si ca ar fi utile. In nici un moment nu din timpul efectuarii manevrei nu atrebuit sa-mi fac griji ca nu vad indicatiile aparatelor de pe pupitrul de comanda datorita lipsei totale de becuri. E foarte important sa stii in orice moment parametri de lucru ai locomotivei dar, cum sa-i vezi daca, n-ai cum sa vezi. Ce zici de lipsa totala a iluminatului in sala masini cind treci dintr-un post in celalat. Dar de lacurile de ulei din dreptul compresoarelor. Ce zici DOMNULE PUIUT de lipsa totala a normelor de protectia muncii, a normelor de protectie impotriva incendiilor? De iesirea locomotivei la tren intr-o stare de functionare precara incit nu stii unde se va defecta( au fost cazuri cind locomotiva a functionat din Depou pina in Gara de Nord unde s-a declarat defecta). CU TOATE ACESTE LUCRURI SE CONFRUNTA MECANICUL DE LOCOMOTIVA DE DRUM. Cu nimic din aceste lucruri nu se confrunta mecanicul de locomotiva de la manevra. Si inca ceva domnule draga: atita timp cit salariul mecanicului de la manevra e doar la o clasa difernta fata de cel de la drum iar, salariul acestuia e aproape la fel sau chiar si mai mare (vezi fluturasii) decit cel al mecanicului de drum, te intreb pe dumneata – cit de prost sa fii sa-ti doresti sa iesi la drum?
    Domnule presedinte de sindicat, stiu ca e pe ultima suta de metri acest apel dar, poate faceti ceva in aceasta privinta. Cea mai mare clasa de salarizare al mecanicului de manevra sa fie la o diferenta destul de mare (cum era cindva) fata de cea mica clasa de salarizare a mecanicului de drum. Si, in acest fel DOMNULE PUIUT, mecanicul de manevra va dori sa fie promovat la drum la un salariu mai mare. Cu respect, Domnule presedinte Maxim Rodrigo.
    PS. Cele scrise mai sus dores sa fie si atentia Domnului Director si celorlate personalitati cu factori de decizie. Poate vor lua o masura asupra salarizarii diferentiate cit si asupra eliminarii pericolelor de orice natura la care sint supusi mecanici de drum atunci cind se urca pe locomotiva.
    In incheiere pot sa va spun ca sint constienti de toate acestea si totusi dau dovada de profesionalism si fac tot ce le sta in putinta pentru a duce trenurile la destinatie.

    1. Nu am sa intru in acest joc din care pierdem toti, contre intre mecanici.
      Eu am spus doar ca daca atata timp cat este nevoie ca mecanici de la drum sa faca ture la manevra inseamna ca oameni au avansat si au ramas locuri de acoperit la manevra.
      Mai mult de atat , sunt cativa mecanici care de cateva luni asteapta sa treaca la drum si inca nu au reusit.
      In plus de vreo 2 ani nu a iesit nimeni la pensie , numarul de locomotive la manevra s-a redus si atunci cum de este nevoie de mecanici de la drum sa acopere programul? Probabil au avansat mecanici de manevra.
      Fiind mecanic la manevra am spus doar cu ce anume ne confruntam la manevra. Nu am facut aprecieri in legatura cu ce face (nu ca nu as sti) si cat merita mecanicul de la drum.
      Am incercat sa spun ca avand in vedere ca in ultimi ani a scazut nivelul salarizari la toti angajati din sistemul feroviar, poate nu este normal ca uni sa aiba o crestere de 11-16% si alti 26% .
      Nu am avut nimic de comentat in privinta sporului de km cerut pentru mecanici de la drum.
      Am comentat la norma de ore zilnica fara sa fac referire la drum sau manevra.
      Referitor la respectarea codului munci in privinta repausului saptamanal (festive) ar avea de castigat mecanici de la drum si foarte rar mecanic de manevra (48 ore intre ture).
      Referitor la vaucher si reducere la bilete, asa cum stim a fost unul din motivele invocate de d-na Campeanu in respingerea statutului.
      Nu stiu cat ar merita salariu mecanicul de manevra sau cel de drum , dar cred ca 9% crestere a fondului de salari dupa ani de zile de cresteri minime nu justifica procente duble de marire.
      Asa ca daca nu ai fi frustat ai observa ca nu am scris nimic in dauna mecanicului de drum .
      Locomotivele sunt cum sunt si la manevra si la drum.
      Nu am un ccm mai vechi, dar si in 2007/2008 clasele de la drum erau in continuarea celor de la manevra. De la 28 la 33 si erau 3 categori de mecanici, acum in grila din 16.03 erau doua categori de mecanici si 3 clase(2 la drum)
      Daca as fi uitat de unde am plecat, puteam sa dau exemplu de o crestere cu 32% .
      Era prea putin ca la negocieri se contrau intre ele tractiunea, miscarea si revizia, acum ne cautam de goange mecanici intre ei.

  3. Noi cei din Comisia de Negociere a AFTF nu semnam azi 22 martie 2017 Act Aditional la CCM 2015-2017 la nivel de CFR Calatori dar urmare faptului ca Ministrul Transporturilor a promis ca va urgenta aprobarea BVC-ului CFR Calatori pe 2017 prin Hotarare de Guvern vom negocia cu CFR Calatori si in zilele urmatoare in vederea incheierii si semnarii unui nou CCM la nivel de CFR Calatori cat mai repede posibil …

  4. Lideri regionali si cei de la federatie pot raspunde penal daca se dovedeste ca au semnat aceste acorduri si cele anterioare, fara a avea mandate din teritorii?

    1. Domnule Basaraba Mircea tocmai am precizat ca cei din Comisia de Negociere a AFTF nu semneaza act aditional la CCM si solicita mandat de la sindicate pentru a semna Acord pentru o perioada de timp necesara aprobarii BVC la nivel de CFR Calatori pe anii 2017-2018 si daca vor fi mandate de la sindicatele afiliate la AFTF se va semna un Acord , altfel comisia AFTF nu semneaza nici Acord pentru o perioada de timp necesara aprobarii BVC pe 2017 prin HG …

      1. sindicatu SUS CFR Călători ce a decis ? cine vrea acord ?

  5. Circula pe internet propunerile aftf pentru negocieri minimale. Conform grilei, mecanici de manevra sunt pe penultimul loc la crestere salariala, in conditiile in care desi numarul de trenuri nu a scazut, lipsa de vagoane impune ca din trenurile sosite de la drum sa fie formate alte trenuri, o locomotiva a fost retrasa permanent, o alta in fiecare noapte si alte doua sambata si duminica, deci volumul de manevra a crescut. Probabil ca daca tot au fost stresati si uni au si platit acel “consum nejustificat de motorina” pot fi pacaliti si cu o crestere minimala la salariu.
    Referitor la grila cu coeficienti de ierarhizare curios este faptul ca de la clasa 29 diferenta este minima (2,306 – 2,318) fata de ultima grila din 2012 iar de la clasa 32 este mai mare k de acum 2,546 – 2,533. Functiile de la tractiune coboara sub clasa 23 desi grila are acum 44 de clase nu 46 ca in 2012.
    Referitor la norma de ore zilnica de ce 7 si nu 6 ore cat permite legea. Eventual din negociere sa rezulte 7 ore.
    Solicitarea si de vaucher de vacanta si de reducere la bilet de odihna sau tratament poate crea comentari si neacordarea lor.
    In legislatia actuala nu exista termenul de “festive suplimentare”, deci trebuie cerut ca administratia sa respecte prevederile codului muncii si nu “sa specifice modul de plata”.
    Articolul din ccm care spune “In situaţii deosebite, determinate de necesitatea bunei funcţionări a unităţii sau subunităţii, conducerea acesteia poate dispune trecerea temporară în altă muncă a salariatului, cu avizul sindicatului, după caz, pe o perioadă de cel mult un an.” ar trebui modificat cu “In situaţii deosebite, determinate de necesitatea bunei funcţionări a unităţii sau subunităţii, conducerea acesteia poate dispune trecerea temporară în altă muncă a salariatului, cu acordul angajatului si avizul sindicatului, după caz, pe o perioadă de cel mult ……(3 luni)”. Asta avand in vedere codul muncii care spune:
    Art. 3
    (3) Nimeni nu poate fi obligat să muncească sau să nu muncească într-un anumit loc de muncă ori într-o anumită profesie, oricare ar fi acestea.
    (4) Orice contract de muncă încheiat cu nerespectarea dispoziţiilor alin. (1) -(3) este nul de drept.

    Art. 4
    (1) Munca forţată este interzisă.
    (2) Termenul muncă forţată desemnează orice muncă sau serviciu impus unei persoane sub ameninţare ori pentru care persoana nu şi-a exprimat consimţământul în mod liber.
    Perioada de 3 luni, avand in vedere ca de multe ori acest articol este folosit pentru a pedepsi.

    1. Domnule Puiut va comunic ca AFTF a propus pentru mecanicul de manevra salariul lunar de baza de 2245 si 2308 .
      AFTF a tinut cont ca mecanicul de locomotiva este ,,FARUL CENTRAL,, si nu ar fi acceptat niciodata ca acesta sa fie pe penultimul loc din grila de salarizare.
      Atentie ! Este o grila de salarizare propusa de AFTF si o grila de salarizare propusa de AFTF .

      1. Mecanic II clasa 17 salariu 2127. +11%
        Mecanic I Clasa 19 salariu 2245 si clasa 20 salariu 2308. +16,5% ; 16,3%
        Mecanic ajutor clasa 16 salariu 2073.
        Mecanic instructor clasa 23.
        Acestea sunt toate pozitile care se refera la mecanic in grila respectiva.
        Coductor bilete crestere 26,8%
        Sef tren 26,3%
        Ultimul loc este operator manevra in stati cu 7,2% clasa 17 si 6,8% clasa 18.

        1. Domnule Puiut vedeti ca va uitati pe alta grila si nu pe cea din 21.03.2017 propusa de AFTF.

          1. Se pare ca grila care circula este din 16.03, nu se vede clar data. Daca aveti o alta grila de ce nu o postati sau trimiteti pe mail ca sa nu mai fie confuzie?
            Oricum ambele grile duc la mai mult de 9%.

    2. Domnule Puiut propunerea AFTF pentru grila de salarizare si pentru salariul lunar pe care l-am precizat in comentariul anterior a fost facuta in contextul in care CFR Calatori propune un proiect de BVC cu crestere salariala de cel mult 9% pe fondul de salarii de la CFR Calatori .

    3. Precizez ca pentru ce a solicitat AFTF astept propunerea Administratiei pentru ca sa vad cum poate fi realizata din cei maxim 9% crestere salariala propusa de domnul Director General Iosif Szentes . Sincer sa fiu daca nu venea la sedinta de negociere a noului CCM al CFR Calatori din 22 martie 2017 domnul Ministru al Transporturilor care se pare ca este de buna credinta nu as mai fi crezut nici in cresterea de 9% despre care spunea Directorul General Iosif Szentes la sedinta de negociere din 22 martie 2 017 …

  6. În data de 16.03.2017 MT a hotărât că trebuie să spună CFR CĂLĂTORI ce compensație va primi pentru prestația pe 2017 și deci ca CFR CĂLĂTORI poate sa intocmeasca un proiect de BVC pe anul 2017 . AFTF în aceste condiții a propus în PV de negociere CCM ca în proiectul de BVC pe 2017 al CFR CĂLĂTORI să se cuprindă mai multe revendicări salariale minimale care urmează ca in următoarea zi de negociere CCM să fie modificate și completate conform solicitărilor scrise venite de la sindicatele din AFTF pina pe data de 21.03.2017 seara … Dacă nu se dorește grila de salarizare renunțăm la aceasta revenind la forma din CCM încă în vigoare. Dacă se dorește completarea sau modificarea unor clase de salarizare din grila de salarizare propusă de AFTF vom propune grila de salarizare cu noile modificări etc. Precizez că s-au propus unele revendicări minimale pe grila de salarizare care însă la propunerea sindicatelor ce se vor face până luni seara, se pot modifica corespunzător, dar tot sub forma de propuneri în procesul verbal de negociere CCM de marți 21.03.2017…De asemenea precizez ca se pot completa la urmatorul proces verbal , revendicările salariale minimale AFTF la propunerile scrise ale sindicatelor din AFTF …

    1. Se pare ca sindicatul preia munca administratiei daca are doar “revendicări salariale minimale”.
      In plus cresterea diferentei intre mecanici de manevra si cei de drum nu are justificare reala. In ultimi ani nu cred ca a fost luna in care sa nu fie mecanici de la drum care fac servici la manevra, deci mecanici vor sa avanseze. Sunt mecanici la manevra care de cateva luni asteapta sa treaca la drum. Sunt mecanici asistenti la manevra care de cateva luni puteau sa fie autorizati. De ce nu se diminueaza salariul celor care fug de la drum la manevra?
      Avem sindicate ale mecanicilor sau ale mecanicilor de la drum?
      De ce nu se posteaza procesele verbale de la negocieri? Sa nu vedem ce pierdem?

  7. Mă fraților, cum zicea AMZA PIELEA, cred ca pe unii i-au bătut minerii de au rămas cu sechele grave,pe de opărite ne spun ca nu au bani iar pe de alta se montează camere de luat ,,întrevederi”pe toți stâlpii și prin toate gările .
    Mie îmi veni o idee,și curierul de a nu fi postat acest comentariu tot vorbim spun: De cate ori voi trece pe lângă camerele respective le voi arata ,,prova și pupa”din dotarea personală!!!!!!!!!!

    1. S-ar putea să le placă și să monteze mai multe .
      Să nu uiți ca vor să pună camere de luat vederi și în cabinele de conducere a locomotivelor și vor vedea în direct prova și pupă …

  8. Daca AFTF nu vrea, MC nu are cum sa semneze singur aditionalul la CCM – CFR Calatori. Adevarat, dl. Maxim Rodrigo?

    1. Așa este, dar poate semna fără AFTF un Acord.
      La fel poate face și AFTF . Să speram că atât AFTF cât și FNFMC vor negocia și semna la fel și în favoarea salariaților…

      1. am auzit că ieri sau adunat cei de la FNFMC și cred că vor semna un acord pe o lună ,știți ceva ?

    1. ce anume ? azi e negocierea viitorului nostru ,azi 15 martie ,tot azi e o invitație din partea MT la dezbaterea statutului

      1. Procesul Verbal de negociere a fost transmis la toți liderii de sindicat inclusiv lui Ianceu, C. Radu și Cadar pentru a informa toți membrii de sindicat ai SUS CFR Călători , inclusiv pe cei de pe SRTFC Cluj- Depoul Satu Mare și Comandă Satu Mare .
        Referitor la propunerea administrației CFR Călători privind prelungirea CCM actual în aceleași condiții existente printr-un act aditional , AFTF prin comisia de negociere al cărei Președinte este Maxim Rodrigo Gabriel a comunicat că AFTF nu este de accord cu prelungirea CCM 2015-2017 prin Act Adițional în aceleași condiții existente sau cu negocierea unui nou CCM fără creșteri salariale și fără soluționarea revendicărilor membrilor de sindicat ai AFTF . Mai Mult AFTF a sesizat CFR Călători că pe 23 martie 2017 la data când expiră prevederile actualului CCM și în lipsa unui BVC al CFR Călători pe anul 2017 aprobat prin HG care să cuprindă creșteri salariale și soluționarea revendicărilor membrilor de sindicat ai AFTF , există premisele declanșării unui conflict de muncă și AFTF ca organizație sindicală reprezentativă , va sesiza în scris CFR Călători despre această situație , precizând revendicările angajaților, motivarea acestora , precum și propunerile de soluționare .
        AFTF prin comisia de negociere al cărei Președinte este Maxim Rodrigo Gabriel a mai precizat că membrii de sindicat sunt nemulțumiți de salariile actuale și au așteptări la creșteri salariale comparative cu cele din sănătate, învățământ, etc.
        Următoarea întâlnire de negociere nou CCM este pe 16 martie 2017 .

      2. Se continua cu dezbaterea Statutului săptămâna viitoare ( marți ) .

        1. cum se va face această informare ? de către lideri ?

  9. Nu mai scrieti nimic ce nu le convine . Am scris si eu cateva pareri sau mai bine zis adevaruri si imediat au procedat la stergerea lor . nu stiu in final de ce ne mai cere cineva parerile , Dupa cum am mai spus pt a fi luati in seama este o singura varianta ,OPRIM ROATA

    1. Am înțeles mesajul că : ,,OPRIM ROATA,, . După cum ați observant din comentariul meu anterior am consemnat în Procesul Verbal de negociere nou CCM că :
      ,,la propunerea administrației CFR Călători privind prelungirea CCM actual în aceleași condiții existente printr-un act aditional , AFTF prin comisia de negociere al cărei Președinte este Maxim Rodrigo Gabriel a comunicat că AFTF nu este de accord cu prelungirea CCM 2015-2017 prin Act Adițional în aceleași condiții existente sau cu negocierea unui nou CCM fără creșteri salariale și fără soluționarea revendicărilor membrilor de sindicat ai AFTF . Mai Mult AFTF a sesizat CFR Călători că pe 23 martie 2017 la data când expiră prevederile actualului CCM și în lipsa unui BVC al CFR Călători pe anul 2017 aprobat prin HG care să cuprindă creșteri salariale și soluționarea revendicărilor membrilor de sindicat ai AFTF , există premisele declanșării unui conflict de muncă și AFTF ca organizație sindicală reprezentativă , va sesiza în scris CFR Călători despre această situație , precizând revendicările angajaților, motivarea acestora , precum și propunerile de soluționare .
      AFTF prin comisia de negociere al cărei Președinte este Maxim Rodrigo Gabriel a mai precizat că membrii de sindicat sunt nemulțumiți de salariile actuale și au așteptări la creșteri salariale comparative cu cele din sănătate, învățământ, etc. ,, .

  10. azi în Comisia pentru transporturi şi infrastructură ,la punctul 2 a fost ,,dezbatere ,,Calea Ferată Încotro ,, ați participat d-nu președinte Maxim Rodrigo ?

  11. Mă mâncavar geea,voi aceiași mereu pe acolo prin M.T. pe etajul C.F.R-ului Calatori , ce tot ne speriați la fiecare înoire de CCM cu metode din arsenalul de luptă psi ???
    Ce a-ți voii sa venim noi cei ce vă umplem cardurile în fiecare lună să vă ducem hârtiile la aprobare la timp în M.T.
    Sunteți penibili zău !
    Nu mă supărați că demonstrez tuturor , cu detalii, ce arsenal luptă psi folosiți, în ce laboratoare a fost inventat !!!!!!!!

  12. Un coleg spune pe Facebook……..Nicolae Modrea Cand se merge la negocieri incep presiunile asupra “palmasilor”,ba ca nu sint bani,ba ca nu mai este prestatie se vorbeste de privatizare,faliment ,etc. astfel încât muncitorii sa accepte coaja de pâine uscată aruncată de conducerea CFR.
    Mobilizare!!

    1. E OK . ,,Mobilizare!! ,, spui domnule Ștefan Ion . Asta cred și eu că trebuie să facem !
      ,,AFTF la ședința de negociere CCM din 15 martie 2017 prin comisia de negociere nou CCM la nivel de CFR Călători (Grab Liviu, Chiriță Gheorghe,Popa Constantin,Costache Marin, Iova Stelian) și prin Președintele Comisiei de negociere Maxim Rodrigo Gabriel a mai precizat administrației CFR Călători și s-a consemnat în Procesul Verbal de ședință că membrii de sindicat ai AFTF ( din sindicatele din FSTFR și din FMLR) ce sunt salariați ai CFR Călători sunt nemulțumiți de salariile actuale și au așteptări la creșteri salariale comparative cu cele din sănătate, învățământ, etc. ,, .

  13. Dar dacă erea vorba de pensiile lor speciale sau ceva primulite pentru vietatile politice îi mai trebuia ministerului gologanilor b v c-euri sau alte tampenii???
    Norocul lor ca nu î-mi permiteti să-i înjur !!!!!
    Dar dacă un neică sau o ,,dameza” a umblat cu fofarlica ,la ordin binenteles , caci ROMÂNIA adevenit tara tutror ,,profenistilor” !!!!

  14. Domnule Rodrigo eu zic ca variant de protest cu banderole nu va impresiona pe nimeni si nu prea e la moda decit in Japonia unde se ia in considerare foarte serios acest aspect. La noi nici o forma de protest nu va fi luata in seama decit atunci cind se opreste roata , iar daca va fi in mod spontan va avea effect . Am fost si eu la un miting la Bucuresti in fata ministerului si am fost foarte dezanagit . Nu este plauzibila nici ideea sa se dea cineva inapt la prezentare pt ca este flamind sau alte idei nastrusnice . Asadar unitate inseamna glasul tuturor sa fie auzit de cine trebuie acolo sus . Dumneata domnule Rodrigo esti pastorul care conduce turma la victorie sau la esec , iar acest aspect va rog sa l luati in considerare la modul cel mai serios.

  15. dosar nr 8385/3/2015 ,,decizia nr 2763/2016 Curtea de apel Pitești ,secția civilă au câștigat

  16. Aceasta informare de catre cine este postata ? Nimeni nu semneaza ? Sau se fac diversiuni ? nu inteleg nimic . sau cineva vrea sa faca impresii ca sa luptat pt noi sa se dea salariile la timp iar noi sa spunem ca este erou ?

      1. La Informarea de pe site http://www.fstf.ro încheiată cu întrebarea către membrii de sindicat ai FSTFR : ,, CUM AR TREBUI SĂ PROCEDĂM?,, vă precizăm că aceasta este postată de administratorul site https://www.fstf.ro și este făcută de Președintele FSTFR – Maxim Rodrigo Gabriel care și-o asumă în întregime și care a dispus administratorului site http://www.fstf.ro să o posteze deoarece a considerat că membrii de sindicat ai FSTFR trebuie să știe situația reală în care se află în prezent SNTFC,,CFR Călători,,SA .

    1. Domnule Mircea Ormenisan referitor la Informarea încheiată cu întrebarea către membrii de sindicat ai FSTFR : ,, CUM AR TREBUI SĂ PROCEDĂM?,, vă precizăm că aceasta este postată de administratorul site http://www.fstf.ro și este făcută de Președintele FSTFR – Maxim Rodrigo Gabriel care a considerat că membrii de sindicat ai FSTFR trebuie să știe situația reală în care se află în prezent SNTFC,,CFR Călători,,SA, respectiv :
      ,,Salariul lichidare și/sau avans poate fi în tranșe în martie 2017 pentru că SNTFC,,CFR Călători,,SA nu a primit subvenția/compensaţia pe lunile ianuarie, februarie și martie 2017. Mai mult pentru că SNTFC ,,CFR Călători,,SA nu are BVC pe anul 2017 aprobat prin HG, s-ar putea să nu avem încheiat CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA pe anii 2017-2018 începând cu 23 martie 2017 și poate nu va fi nici creștere salarială până la semnarea unui nou CCM. ,, .
      Referitor la întrebarea că cineva ar ,,vrea sa faca impresii ca sa luptat pt noi sa se dea salariile la timp iar noi sa spunem ca este erou ? ,, vă precizez că dacă nu există compensația se întârzie plata de către SNTFC,,CFR Călători,,SA a furnizorilor și se întârzie întocmirea BVC-ului pe 2017 al CFR Călători și aprobarea lui prin HG și deci se întârzie și negocierea unor salarii mai mari pentru că nu există BVC pe 2017 și în consecință se întârzie și semnarea unui nou CCM pe 2017-2018 la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA și chiar dacă se încheie Act Adițional sau Acord pentru o perioadă de timp până la apariția BVC pe 2017 al CFR Călători nu se poate prevede creșteri salariale în Actul Adițional sau Acordul pentru o perioadă de timp până la apariția BVC pe 2017 al CFR Călători pentru că nu se pot da salarii lunare mai mari decât cele avute în anul 2016 ( în anul anterior ) atunci când nu există BVC pe anul în curs .
      La întrebarea către membrii de sindicat ai FSTFR : ,, CUM AR TREBUI SĂ PROCEDĂM?,, ne refeream că așteptăm comentarii de la cât mai mulți membrii de sindicat ai FSTFR la solicitarea către aceștia de a ne comunica dacă urmare a nemulțumirilor acestora despre situația prezentă a CFR Călători , doresc să organizăm : Pichetări și Mitinguri de Protest , dacă doresc să purtăm banderole albe până se aprobă BVC pe anul 2017 al CFR Călători prin HG sau dacă doresc ca FSTFR să organizeze orice altă formă legală de protest , inclusiv dacă doresc acțiuni în instantă pentru tergiversarea acordării compensației către SNTFC,,CFR Călători,,SA și/sau pentru tergiversarea negocierii reale a unui nou CCM la nivel de SNTFC CFR Călători SA etc
      Mai precizăm că FSTFR prin Comitetul Director și prin CNC a adus la cunoștință societății și Ministerului Transporturilor că dacă nu-și primesc salarile la timp și în întregime la 15 și 30 martie 2017 nu vor fi de accord să plece nemâncați la drum și să pună în pericol siguranța circulației deoarece mulți membrii de sindicat ce sunt mecanici de locomotivă au anunțat verbal că la prezentare la comandă vor face raport de eveniment și se vor da inapți pentru că nu pot pleca înfometați în remorcarea trenurilor de călători pentru că ar putea să le vină rău și să pună în pericol siguranța circulației…

  17. Da , trebuie sa fim uniti. Sa nu semnam nici un act aditional ,si sa declansam conflictul de munca dupa incetarea valabilitati CCM.Cu mitinguri si manifestatii in fata ministerului nu facem nimic.Guvernanti nu pricep nimic decat daca faci pagube, au trecut cele 60 de zile de negocieri guvernul la durut in sosoni de clasa muncitoare, si pe noi la fel deschidem conflict de munca de aici la greva spontana nu mai este decat un pas.