STATUTUL PERSONALULUI FEROVIAR A PRIMIT AVIZ NEGATIV IN COMISIA JURIDICA A CAMEREI DEPUTAŢILOR

Statutul Personalului Feroviar a fost dezbatut la comisia juridica a Camerei Deputaților în data de 15.02.2017, acesta primind aviz negativ cu unanimitate de voturi. Statutul va trece și prin comisiile pentru drepturile omului și finanțe bănci.  Pana în data de 24 februarie 2017 comisia pentru munca și comisia pentru transporturi și energie trebuie sa depună raportul asupra proiectului de lege….Vezi aici avizul comisiei juridice.

SHARE

22 Responses

  1. Domnule Lucian cu tot respectul dar nimeni nu te tine cu forta pe functia de la sindicat , sta la controler si poate o sa mi dai mai multa dreptate . Nu sti daca se simte dar tensiunea e f mare in teritoriu . doar o scinteie trebuie si GREVA SPONTANA incepe asa ca o rascoala , . O sa vedem la negocierile care bat la usa ce clanta mai primim iar de statut se pare ca a intrat in pamant cu totul

    1. Domnule Mircea Ormenisan cu tot respectul vă precizez că pentru Statutul Personalului Feroviar urmează săptămâna aceasta o întâlnire a Președinților Federaților Sindicale Feroviare ( la care voi participa și eu personal ) cu Ministrul Transporturilor și în continuare o întâlnire interministerială urmată de un punct de vedere al Guvernului României pe Statutul Personalului Feroviar și urmează celelalte trei comisii din Camera Deputaților ( Comisia de Buget, Comisia de Transporturi și Comisia de Muncă ) și în final urmează discutarea Statutului Personalului Feroviar în Plenul Camerei Deputaților .

  2. Cu tot respectful va mai aduc la cunostinta domnilor ca cele mai bune drepturi le am cistigat pe vremea domnului Petre Roman atunci cind la negocieri liderii de sindicat au cerut pt cap sectie 50 la suta iar el aspus 75 la suta pt ca merita acest lucru plus alte facilitate . asta o spun ca o mica paranteza pt cine isi mai adduce aminte . Si va mai amintesc domnilor ca pe atunci marile sedinte se faceau la sala din Depoul Brasov sau la alt depou nu prin tot felu de locuri exotice cum ar fi litoralul . Sinaia , Oradea , Baile Frlix …etc , .Ar trebui asadar sa simtiti un pic pulsul oamenilor din teritoriu precum si opinia lor .

    1. Cu tot respectul domnule Mircea Ormenisan vă informez că deși recunosc meritele celor care au negociat în perioada la care faceți referire trebuie să recunosc că pe vremea domnului Petre Roman erau alte legi mai favorabile salariaților și sindicatelor care îi reprezintă , în timp ce din anul 2011 a urmat Legea nr. 62/2011 și Codul Muncii care au limitat mult puterea Confederațiilor Sindicale și ale Federațiilor sindicale și chiar și a sindicatelor , dând putere decât sindicatelor reprezentative la nivel de unitate ( o să vedeți ce mare schimbare față de present va fi când SUS CFR Călători va deveni reprezentativ ). Mai mult nici CCM -urile la nivel de Grup de Unități, la nivel de Sector de Activitate și la nivel Național nu au mai fost obligatorii după apariția Legii nr. 62/2011 …

  3. D-le Ormenișan, vă respect părerea dar asta nu înseamnă că sunt și de acord cu ea(îmi cer scuze că mă bag ca ,,musca-n lapte, dar mă simt lezat de unele afirmatii).
    Vă spun scriu din postura de mecanic de locomotiva și lider( dacă nu vă este cu supărare).
    Poate colegul meu a folosit cuvântul nepotrivit,, sacrificiu” dar nu suntem departe de adevăr. Trebuie să ști, că majoritatea liderilor din țară, sunt mecanici ca și dumneavoastră. După ture de serviciu, pentru că am ales să reprezentăm colegii, trebuie să ne ocupăm și de problemele sindicale. Nu ne plângem, am scris mai sus, am ales, dar te rog punete in locul lor. După cum ști problemele sunt multiple. Timpul este scurt, iar cei de care ,,dai de pământ” trebuie sa se împartă, între casă, serviciu și problemele sindicale.
    Te asigur că FSTFR face tot ceea ce trebuie pentru mecanicul de locomotivă. Că am realizat mult sau puțin, domniile voastre pot spune. Așa cum dumneata ne critici, alți ne laudă. Suntem conștienți că trebuie depus mult mai mult efort și crede-ma sunt oameni care se zbat pentru mecanicul de călători, dovezi ar fi trebuit să ai( toate actele trimise la cei care ne decid soarta), dar ce facem mai trebuie și recunoașterea dumneavoastră.
    Dacă vrem mai multe, trebuie obligatoriu să vă avem lângă noi, că altfel le facem degeaba. Numai împreună, membrii și lideri putem redeveni ce am fost odată.
    Îți inteleg, le înțeleg, ne înțelegem frustrările, numai împreună putem reuși.

  4. Domnule Paul nu mai exagerati cu sacrificiile pe care le fac reprezentantii nostrii de N ori pt ca de asta sunt platiti din banii nostrii oricum de la ultimele negocieri nu am vazut rezultate stralucite dupa sacrificiile asa zise . Oare mecanicul nu se sacrifica ? El stie. sa taca si sa execute iar uneori se teme sa vorbeasca , Umilinta este cuvintul care I se potriveste , Am ajuns sa ne ridice studentii de pe un loc din tren , iar daca ne asezam la clasa 1 ne facem iar de rusine pt ca ne ridica seful de tren , se uita calatorii la noi ca la ultimii oameni . Nici macar acest drept nu au reusit sa l obtina cei care si sacrifica ce spui dumneata stimate domn PAUL

    1. Domnule Mircea Ormenisan nici mecanicii de locomotiva și nici reprezentanții lor sindicali nu ar trebui să se sacrifice, dar așa cum spuneați mecanicii de locomotiva știu să tacă și reprezentanțiî lor trebuie să vorbească și să spună administrației ce nu spun mecanicii de locomotiva și așa cum spuneați mecanicii de locomotiva uneori se tem să vorbească și trebuie să vorbească tot liderii sindicali . Mai mult după ultima negociere sindicatele din FSTFR si SUS CFR CĂLĂTORI au fost permanent la administrație, la conducerea MT, la Guvernul României, la Parlament pentru STATUTUL Personalului Feroviar,pentru condiții de munca și odihnă la cap de secție, pentru completarea posturilor vacante ,pentru respectarea drepturilor membrilor de sindicat, pentru a îi asista la note de relații pe membrii de sindicat etc. Dacă avem studenți, avem calatori și nu mai trebuie să se anuleze din trenurile zilnice de călători pentru ca trenurile nu au calatori și ca sunt nerentabile, iar sindicatele au făcut și fac demersuri sa se mai achiziționeze material rulant nou pentru a răspunde cerințelor pieței /cerințelor de călătorie etc.

      1. Domnule ,Coleg am fost autorizat mecanic de locomotive in anul 1991 la Depoul CFR Buc .Calatori,datorita conduitei si increderii colegilor mei am fost ales Lider la Dep. PL. pentru majoritatea mecanicilor de locomotiva,pe care I-am reprezentat in instanta si am si castigat atat cat a considerat instanta ,de aceea spun ca si Maxim Rodrigo cat si ceilalti lideri am muncit pentru membrii nostrii chiar daca unora nu le vine sa creada.Poate dupa noi vor venii alti mai sustinuti de colegi.

        1. Paule, oricat ai face nu o sa-ti recunoasca munca nimeni. Ce faci zic ca asa trebuia sa faci, chiar daca faci munca voluntara. Colegii de la depoul Suceava au luat cred ca cel mai multi bani fata de toti din tara(cca 500 mil lei vechi fiecare), liderul care a fost a facut toate procesele, i-au reprezentat in instanta, chiar si pe altii prin tara si chiar Bucuresti…ce crezi, nici macar multumesc nu au spus(scuze, doar liderul de la Bacau i-a multumit, deoarece a reusit la curtea de apel sa castige un proces care a fost pierdut pe fond la tribunal). Apropo, nu a fost platit de sindicat(cred ca tu stii mai bine decat toti)

  5. Am adresat o intrebare d lui Maxim Rodrigo dar nu am primit raspuns .

  6. As dori ,ca sa nu judece nimeni pe nedrept si in necunostinta de cauza pe cei care au scoatere din productie din SUS sau FSTFR pentru un eventual esec al Statutului pers.feroviar.Spun asta ca si pe mine ma nemultumeste un eventual vot negativ,dar ce va pot spune cu certitudine este faptul ca cei care reprezinta SUS si FSTFR si-au sacrificat de N ori familiile si viata privata pentru membrii pe care-I reprezinta.

    1. Domnule Podină Cristian îți răspund și îți precizez că pe timpul Grevei nu ești plătit .

        1. Dacă nu se mai dau ajutoare sociale de Ziua Femeii, de Paște, de Crăciun etc și banii se strâng într-un fond de grevă sau dacă se virează mai mult de 1% cotizație de sindicat se poate și cu ajutoare sociale și cu fond de grevă…Și nu uitați ca sindicatul trebuie să mai aibă bani pentru mitinguri de protest, pentru multiplicări înscrisuri pentru informarea membrilor de sindicat, pentru multiplicare acte pentru instanțe, pentru avocați pentru apărarea intereselor sindicatului etc.

  7. Domnule Rodrigo ne puteti spune daca noi am avut reprezentanti la aceasta sedinta ?

    1. nu a fost discutat ,eram la poziția 44 și nu sa dezbătut nimic

      1. Domnule Podină Cristian cred că știți că era programată încă o întâlnire pe Statutul Personalului Feroviar în Camera Deputaților în 22 februarie 2017 care s-a mutat pentru mâine …

    2. În Camera Deputaților în 21 februarie 2017 se va discuta din nou despre Statutul Personalului Feroviar și voi fi acolo și eu și ceilalți lideri sindicali care sunt interesați de Statutu Personalului Feroviar …

  8. LEONIDAS aș vrea să mai sper că vom avea un Statut al personalului feroviar dat de Parlament. VREAU să cred că Petrache ce a fost singur la comisia de muncă din Senat are mai mulți ași în mânecă și va demonstra ca vom avea un Statut al Personalului Feroviar aprobat de Parlamentari și să îl felicităm toți pentru asta…

  9. Unii or sa spuna ca e doar consultativ…si vor continua sa mai spere. Sunt unul dintre cei care am sperat si am facut dupa puterile mele ca speranta asta sa devina realitate. RENUNT SA MAI SPER. Unanimitatea votului DEZVALUIE ADEVARATA FATA A JOCULUI. Pentru ca a fost doar un joc al unor politicieni si mai ales al unor asa zisi lideri de sindicat care se bateau cu pumnul in piept ca au negociat statutul si l-au si depus in parlament ..pana in toamna (2015) iese…apoi a aparut inregistrat la o saptamana dupa cel depus prin grija lui Rodrigo si cu sprijinul lui Popescu de la Meridian. Mitingul din 22-04-2016 organizat numai de ANSF – cu FSTFR si FNSIF tot cu sprijinul Meridian – s-a vrut o actiune de sporire a sustinerii…DAR CEILALTI CE AU FACUT? EI AVEAU VARIANTA LOR SUPER BUNA SI SUSTINUTA DE NUMARUL DE SEMNATARI! Cei care se bateau cu pumnul in piept cu marele numar de semnatari initiatori ai celei de=a doua propuneri fata de unicul initiator la prima… ACUM UNDE SUNT SI CE ZIC? De unde nu aveam nici o propunere ne-am trezit cu doua….si a mai ramas una… tocmai aia INTIRZIATA si “spra semnata”….iar acum e chiar aproape anulata. Ca la cfr Calatori…cand intarzie prea mult un tren…se anuleaza cel care se facea din garnitura celui intarziat…si asa creste regularitatea…calatori au cu ce se duce mai departe, de aia exista privatii si de aia sunt incurajati . Unii castiga regularitate, altii castiga bani, iar unii raman iobagi feroviari!