LA MULȚI ANI 2017!

SHARE

44 Responses

  1. “…Nu mai exista nimeni sa ne apere interesele sau drepturile decat instantele judecatoresti. Liderii de sindicat sunt mituiti de administratie prin salarii mari si multe beneficii acordate si astfel semneaza documente ilegale sau impotriva intereselor salariatilor si nu au curaj sa reclame toate incalcarile drepturilor legale prevazut in CCM sau legislatia muncii.
    In ultimii ani s-au facut multe angajari in regionale pe functii existente sau noi create special pentru anumite persoane cea ce a condus la o crestere a numarului de salariati pe ramura dar la personalul de executie desi exista o lipsa acuta de angajati angajarile au fost foarte putine iar majoritatea lipsei de personal a fost facuta prin inchiderea punctelor de lucru si redistribuirea personalului existent.”..…
    Ce părere aveți domnilor lideri?
    http://pasionatiferoviari.ro/2016/02/scrisoare-deschisa-catre-ministrul-transporturilor/

    1. protestăm și noi ? orice cfr-ist poate purta o banderolă albă pe 16 feb

      1. Domnule Podină Cristian referitor la întrebarea dumneavoastră țin vă precizez că FSTFR și SUS CFR CĂLĂTORI nu a fost solicitate să protesteze pe 16 Februarie 2017 de nici un membru de sindicat și de nici o altă organizație sindicală feroviară și vă spun că ne trebuie mai multe detalii ca să se ia decizia organizării unui protest și de către organizațiile sindicale din care faceți parte FSTFR și SUS CFR CĂLĂTORI ce este afiliat la FSTFR. În ceea ce vă privește dacă doriți să protestați de 16 februarie 2017 , FSTFR și SUS CFR Călători , nu îngrădește sub nici o formă realizarea dorinței dumneavoastră , dar dacă vreți să vă fie alături și alți colegi sau FSTFR și SUS CFR Călători trebuie să ne dați mai multe detalii din care să rezulte ce considerați că ar trebui să facem, unde, intervalul de timp și cum vedeți dumneavoastră că ar trebui să se desfășoare protestul și care considerați ca ar trebui să fie scopul protestului …

        1. Am putea lua exemplu și noi ceferiștii de la societatea civilă care în ultimele 5 zile au umplut rapid și din ce în ce în număr mai mare Piaţa Victoriei din București , ieri ajungând la 170 de mii de protestatari care strigau în faţa Guvernului: ,,DNA să vină să vă ia ,, și care probabil fuseseră dezamăgiți anterior alegerilor parlamentare ce au avut loc în anul 2016 de către PNL (PNL + PDL ) etc motiv pentru care au ales masiv PSD, după alegeri probabil sunt dezamăgiți și de PSD și ALDE pentru că au dat OUG nr. 13 din 2017 strigau că și : “ALDE şi PSD, aceeasi mizerie!” …
          Mă refer că putem lua exemplu de organizare și de voință pentru a lupta pentru un CFR puternic și în folosul poporului roman și cu angajați care să fie mulțumiți de salariul lunar și nu ca în prezent când de exemplu șefii de tren ajung să aibe salariu de necalificat…
          Precizez că SUS CFR Călători a avizat în scris Ministerul Transporturilor, Ministerul Muncii, Ministerul Finanțelor Publice, Guvernul României și Parlamentul României despre faptul că la CFR Călători s-a ajuns în prezent să fie mulți calificați cu salariu de necalificat, de exemplu șefii de tren ajung să aibe salariu de necalificat și s-a precizat că prin condiționarea creșterii salariului de creșterea productivității se va menține salariații calificați cu salariu de necalificat. Mai mult și Maxim Rodrigo Gabriel a sesizat personal Plenul CES care a solicitat și acesta eliminarea condiționării creșterii salariului lunar la șefi tren, mecanici de locomotivă etc în funcție de creșterea productivității atâta timp cât nu se achiziționează material rulant nou și cât nu se modernizează infrastructura feroviară pentru a permite viteze comerciale mai mari …
          Dacă va fi cazul și rămâne condiționarea în Legea Bugetului de Stat pe anul 2017 urmează să ieșim în stradă și vă rugăm atunci și pe dumneavoastră și pe ceilalți membrii de sindicat ai SUS CFR Călători și ai FSTFR să protestați efectiv împreună cu cei din conducerea SUS CFR Călători și din conducerea FSTFR, iar cei care sunt de serviciu cu banderole albe purtate pe mână etc…

    2. Domnule Maxim Rodrigo va rog sa il luati de mana pe domnul sef de la Depoul Bucuresti Calatori,in speta domnul Dumitrescu si sa inspectati camerele in care dorm mecanicii. Cum e posibil sa stea teancul de perne la camera 101, iar mecanicii sa puna capul pe niste perne infecte, sa se culce pe cearceafuri care seamana cu carpe de sters pe jos si saltele cu arcuri rupte si care miros ingrozitor. In plus au inceput sa mai apara si gandaci deoarece se face curatenie superficial.Mai nou se sta cu scaunul in usa pt ca nu se mai inchide. Ati promis ca rezolvati aceasta problema. Daca problema mai persista nu vom ezita sa facem o sesizare catre organe abilitate ale statului care sa vina in dormitor sa constate aceste nereguli.

      1. Am mai vorbit și cu fostul Șef de Depou și promisese că rezolvă problem , între timp a venit Șef Depou Bucuresti Calatori domnul Mircea Dumitrescu si voi merge împreună probabil marți sau miercuri să inspectam camerele in care dorm mecanicii de locomotivă și să întreb de ce ,,stă teancul de perne la camera 101, iar mecanicii de locomotive trebie să doarmă pe niste perne infecte și să se culce pe cearceafuri care seamana cu cârpe de șters pe jos si de ce nu s-au schimbat saltelele cu arcuri rupte si care miros ingrozitor ,, ținând cont că s-au achiziționat anul trecut saltele noi pentru toate camerele in care dorm mecanicii de locomotivă …Am să întreb de ce nu s-au schimbat încă cearșafurile pentru că eu personal am solicitat acest lucru încă de anul trecut. Luni dimineață voi aviza pe domnul Director de SRTFC București de situația existent și voi solicita ulterior și în scris ca să se angajeze la Depoul B.C. femeile de la firma care deservește dormitorul Depoului B.C. pentru că eu cred că numai astfel se vor schimba lucrurile și precizez că am avut deja o discuție pe această temă și cu Șeful de Depou Bucuresti Calatori domnul Mircea Dumitrescu care și dânsul are aceeași părere. Referitor la faptul că au inceput sa mai apara si gandaci deoarece se face curatenie superficial și la faptul că mai nou se sta cu scaunul in usa pt ca nu se mai inchide cred așa cum am mai spus că singura soluție este angajarea la Depoul B.C. a femeilor de la dormitorul Depoului B.C. și s-ar face și economie la bani și s-ar face și curățenie corespunzătoare etc . Precizez că la sediul FSTFR nu există o sesizare scrisă în acest sens, dar SUS CFR Călători -FST Mecanici Galați a sesizat verbal vineri aceeași problemă sesizată și de dumneavoastră în acest comentariu și aștept să vină în scris luni sau marți și propunerea SUS CFR Călători -FST Mecanici Galați către SNTFC CFR CĂLĂTORI SA și către FSTFR că singura soluție este angajarea la Depoul B.C. a femeilor de la dormitorul Depoului B.C. și că în noua situație s-ar face și economie la bani și s-ar face și curățenie corespunzătoare etc și FSTFR va sesiza mai departesituația și va propune și soluția care sper că de această data va rezolva această problemă. Și dacă problema mai persist este dreptul dumneavoastră să nu ezitați și să faceți și o sesizare scrisă și semnată de dumneavoastră către organele abilitate ale statului care să vină in dormitor și să constate aceste nereguli. FSTFR a sesizat încă din anul 2016 în scris și a solicitat și achiziționarea de cearșeafuri și se dispusese initial să se ia de la ,,GEVARO,, unele noi care nu s-au potrivit cu paturile și a rămas că achiziționează unele noi, am solicitat și schimbarea saltelelor și a pernelor care înțeleg că s-au achiziționat dar nu s-au schimbat și că stau la magazia Depoului B. C. și am solicitat și repararea geamurilor și a ușilor și mi s-a spus că s-au reparat și am sesizat și despre existenta gândacilor și mi s-a spus că s-a dat cu soluție etc
        În consecință așa cum ați solicitat în comentariul dumneavoastră voi merge împreună cu Șeful Depou Bucuresti Calatori domnul Mircea Dumitrescu probabil marți sau miercuri să inspectam camerele in care dorm mecanicii de locomotivă și împreună să căutăm o soluție imediată și provizorie și să propunem SNTFC CFR Călători SA soluția reală pentru rezolvarea situației prezentate , respectiv angajarea la Depoul B.C. a femeilor de la firma care deservește dormitorul Depoului B.C. pentru ca acestea să se subordoneze Șefului de Depou Bucuresti Calatori domnul Mircea Dumitrescu și acesta să răspundă direct dacă nu rezolvă problema sesizată de dumneavoastră și de SUS CFR CĂLĂTORI-FST MECANICI GALAȚI .

      2. Domnule ,, Mecanic CFR Călători ,, în rezolvarea problemei dormitoarelor CFR Călători și deci și a Dormitorului mecanicilor de locomotivă ce se află în Depoul de Locomotive București Călători pentru odihna la cap de secție a mecaniclor de locomotivă din afara Bucureștiului am putea lua exemplu și noi ceferiștii de la societatea civilă care în ultimele 5 zile au umplut rapid și din ce în ce în număr mai mare Piaţa Victoriei din București , ieri ajungând la 170 de mii de protestatari și să ieșim și noi masiv în stradă și să protestăm până ni se respectă drepturile pe care le avem și sper să fiți în stradă alături de colegii dumneavoastră atunci când mai mulți membrii de sindicat ai SUS CFR Călători și ai FSTFR vor solicita organizarea de Mitinguri de protest și pichetări până se respectă de către CFR Călători, Ministerul Transporturilor și Guvernul României toate drepturile salariaților CFR Călători etc.

    3. când încep negocierile la CCM la CFR Călători ? și cine sunt cei care vor negocia cu nume , prenume , apartenență sindicală ,și funcția pe care o dețin

      1. vă rog să ne informați ce anume vreți să cereți la negocieri

        1. Domnule Podină Cristian vă comunic că Joi 09.02.2017 încep negocierile la noul CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA și AFTF va solicita reașezarea funcțiilor și/sau reintroducerea coeficienților de ierarhizare sau o creștere salarială cu circa 20-30%, încetarea suspendării plății ajutoarelor de Ziua Feroviarului , de Paște, de Crăciun etc . Precizez că ceea ce noi am prezentat ca revendicări salariale nu vor fi obligatoriu acceptate de administrație la noul CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA…

      2. Din partea AFTF :
        – Maxim Rodrigo Gabriel – Președinte Comisie
        -Liviu Grab
        -Popa Constantin
        -Crișan Aurel
        -Oniță Ovidiu Șef tren Stația Târgu Mureș
        -Chiriță Gheorghe
        -Costache Marin
        -Pătru Constantin
        -Iova Stelian

          1. Domnule Podină Cristian aveți dreptate când după analiza componenței comisiei de negociere a AFTF la noul CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA unde se regăsesc: Șef Tren și Instructor , Mecanic locomotivă și automotor, Instructor , expert relații sociale II și experți relații sociale I , afirmați că : ,, e bine că avem și un șef de tren ,, .

  2. Citiți :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwirws_kgvLRAhVIMJoKHXTXAgYQFgghMAE&url=http%3A%2F%2Fwww.stiripesurse.ro%2Fvideo-lumea-a-rupt-cordonul-de-jandarmi-si-a-blocat-piata-20-000-de-oameni-in-toata-tara-update_1176563.html&usg=AFQjCNH6QSZuwHyN8Q7O13CZuuDJaBfVdQ&bvm=bv.146094739,d.bGs
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwirws_kgvLRAhVIMJoKHXTXAgYQFggnMAI&url=http%3A%2F%2Fcurierulnational.ro%2FEveniment%2F2017-01-31%2FProtest%2Bspontan%2Bin%2BPiata%2BVictoriei.%2BBucurestenii%2Bau%2Biesit%2Bin%2Bstrada%2Bdupa%2Badoptarea%2Bpe%2Bascuns%2Ba%2Bordonantelor%2Bpentru%2Bamnistie%2Bmascata%253A%2BMultimea%2Bs-a%2Bnaspustit%2Bprintr-o%2Bpoarta%2Ba%2Bgardului%2BGuvernului&usg=AFQjCNE_qhAkJygU3mwhv5cQq6LQBmNIWQ&bvm=bv.146094739,d.bGs
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjn_uC7g_LRAhUjAZoKHWEMDIQQqOcBCB4wAQ&url=http%3A%2F%2Fwww.hotnews.ro%2Fstiri-esential-21574062-live-text-peste-3-000-oameni-protesteaza-piata-victoriei-cerand-demisia-guvernului.htm&usg=AFQjCNEoRCll8t8NhnXLm4GYJnBZBX1fYQ&bvm=bv.146094739,d.bGs
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjn_uC7g_LRAhUjAZoKHWEMDIQQqOcBCBswAA&url=http%3A%2F%2Fstirileprotv.ro%2Fstiri%2Factualitate%2Fnoi-proteste-in-capitala-dupa-ce-guvernul-a-modificat-prin-oug-codurile-penale-10-000-de-oameni-si-au-anuntat-deja-prezenta.html&usg=AFQjCNFiW1coaz8X_e4IiqsoE-jWIrg7ag&bvm=bv.146094739,d.bGs
    https://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjn_uC7g_LRAhUjAZoKHWEMDIQQFggqMAM&url=https%3A%2F%2Fhuff.ro%2Fstiri%2Fproteste-bucuresti-1-februarie-2017-mii-de-oameni-scandeaza-impotriva-oug-privind-gratierea-117034&usg=AFQjCNF_jPFaA9NGA7BNQq1spZNLAsWl_Q&bvm=bv.146094739,d.bGs

  3. de ce sunt la cfr 16 clase la 1250 lei și cum se calculează salarul la clasa 30 de exemplu ?

    1. Este clar că la negocierea noului CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA echipa de negociere din partea sindicatelor din care voi face parte va negocia o reașezare a salariilor și va încerca să facă posibil reintroducerea din nou a unei Grile de salarizare la care salariul minim brut pe economie să fie la clasa 1 de salarizare și la acest salariu să se aplice coeficientul de ierarhizare K la clasele următoare din grila de salarizare , pentru că altfel condiționarea ce va fi pentru anul 2018 în Legea Bugetului pe anul 2018 referitoare la corelarea câștigului mediu brut lunar pe salariat cu indicele de creștere a productivității muncii , corelare a câștigului mediu brut lunar pe salariat al CFR Călători care dacă va fi condiționată în continuare de indicele de creștere a productivității muncii la SNTFC,,CFR Călători,,SA nu va permite creșterea salarilor angajaților calificați ai CFR Călători ceea ce va obliga la plata calificaților la fel cu cea a necalificaților .

    1. Până acum, bugetele care au fost aprobate au distrus infrastructura feroviară, în prezent bugetul, dacă se va vota fără amendamentele pe care le-am făcut, va distruge şi resursa umană. La CFR Călători, şefii de tren şi conductorii de bilet cu salarii de necalificat, adică minim brut pe economie”, afirmă Rodrigo Maxim, reprezentant sindicat CFR Călători.

  4. Interesant ,sa cerut modificarea art 52 alin 1 lit a și art 52 alin 6 ,așteptăm să afișați ce răspunsuri ați primit

    1. Am cerut modificarea art 52.-(1) și art 52.-(6) care a doua zi au devenit art 59.-(1) și art 59.-(6) în Proiectul de Lege a Bugetului pe 2017 la care după ședința Plenului CES s-a dat aviz favorabil de către Plenul CES în condițiile în care se fac amendamentele solicitate de Maxim Rodrigo Gabriel .

    2. Am solicitat Plenului CES și s-a aprobat în unanimitate ca pentru avizarea Proiectului de Lege a Bugetului de Stat pe anul 2017 să se solicite ca la Capitolul III. Dispoziții Finale să se facă următoarele modificări :
      – la articolul 59 . – (1) a) în loc de formularea :
      ,, Pentru anul 2017, operatorii economici care aplică prevederile Ordonanței Guvernului nr. 26/2013 privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unitățile administrativ teritoriale sunt acționari unici ori majoritari …pot prevedea, în bugetul de venituri și cheltuieli, majorarea cheltuielilor de natură salarială față de nivelul prevăzut în ultimul buget de venituri și cheltuieli aprobat conform prevederilor legale , astfel :
      a) cu sume reprezentând creșteri ale câștigului mediu brut pe salariat aferente creșterii datorate majorării salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată și altor cheltuieli de natură salarială, numai pentru personalul care intră sub incidența acestor reglementări . ,, .

      să fie următoarea formulare : ,, Pentru anul 2017, operatorii economici care aplică prevederile Ordonanței Guvernului nr. 26/2013 privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unitățile administrativ teritoriale sunt acționari unici ori majoritari …pot prevedea, în bugetul de venituri și cheltuieli, majorarea cheltuielilor de natură salarială față de nivelul prevăzut în ultimul buget de venituri și cheltuieli aprobat conform prevederilor legale , astfel :
      a) cu sume reprezentând creșteri ale câștigului mediu brut pe salariat aferente creșterii datorate majorării salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată și efectele altor cheltuieli de natură salarială determinate ca urmare a acordării creșterii salariale în urma majorării salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată. ,,
      respectiv să se elimine propoziția ,,numai pentru personalul care intră sub incidența acestor reglementări ,, și să se completeze cu : ,,și efectele altor cheltuieli de natură salarială determinate ca urmare a acordării creșterii salariale în urma majorării salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată . ,, .
      – la articolul 59 . – (6) în loc de formularea : ,,Prevederile art. 9 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 26/2013 aprobată cu completări prin Legea nr. 47/2014, cu modificările ulterioare, să fie aplicată în anul 2017 astfel:…,,.

      să fie următoarea formulare : ,,Prevederile art. 9 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 26/2013 aprobată cu completări prin Legea nr. 47/2014, cu modificările ulterioare, să nu fie aplicată pentru anul 2017 ,,

      respectiv să fie înlocuit ,,se aplică ,, cu ,, nu se aplică ,, .

    3. Am precizat Plenului CES că de exemplu la SNTFC,,CFR Călători,,SA deoarece nu există o grilă de salarizare la care salariul minim brut pe economie să fie la clasa 1 de salarizare și la acest salariu să se aplice coeficientul de ierarhizare K la clasele următoare din grila de salarizare , referitor la corelarea câștigului mediu brut lunar pe salariat cu indicele de creștere a productivității muncii , corelarea câștigului mediu brut lunar pe salariat al CFR Călători nu este corect condiționat de indicele de creștere a productivității muncii pentru că productivitatea muncii la SNTFC,,CFR Călători,,SA este determinată de factori externi, pentru că creșterea veniturilor proprii va exista doar în condițiile reparării parcului de material rulant motor și remorcat și în condițiile modernizării lui ceea ce statul român nu a mai susținut începând cu anul 2012, dar și în condițiile creșterii vitezei de circulație care nu se poate realiza din cauza stării tehnice precare a infrastructurii feroviare și deci foarte lent se iau măsuri de factorii decidenți din România pentru a crește viteza de circulație a trenurilor de călători și pentru a repara și moderniza parcul de material rulant feroviar pentru a oferi confort și punctualitate la trenurile de călători ale SNTFC,,CFR Călători,,SA care să determine publicul călător să opteze pentru transportul feroviar de călători .
      Am mai precizat Plenului CES că în condițiile în care Legea Bugetului de Stat pe anul 2017 s-ar vota în forma propusă de Guvernul României fără amendamentele propuse de membrul Plenului CES –Maxim Rodrigo Gabriel pentru articolul 59 . – (1) a) și pentru articolul 59 . – (6) se va ajunge să avem alte inegalități sociale create de Guvernul României prin Legea Bugetului de Stat pe anul 2017 și s-ar ajunge de exemplu la SNTFC,,CFR Călători,,SA ca să nu se poată majora salariile la șefii de tren și conductorii de bilete și în această situație în anul 2017 șefii de tren și conductorii de bilete ajung să aibă deja salariu minim brut pe economie stabilit prin HG pentru anul 2017 și probabil vom rămâne fără șefi tren și conductor de bilete sau vom ajunge din nou la discuții despre ,,acțiunea NAȘUL ,, iar în anul 2020 și mecanicii de locomotivă și automotor vor ajunge să aibă și ei salariul egal cu salariul minim brut pe economie stabilit prin HG pentru anul 2020 și probabil vom rămâne și fără mecanici de locomotive și automotor sau vom ajunge din nou la discuții despre ,,acțiunea MOTORINA,, etc.
      Precizez că Plenul CES a fost de accord în unanimitate cu observațiile făcute de Maxim Rodrigo Gabriel și a avizat favorabil proiectul Legii Bugetului pe anul 2017 cu amendamentele precizate de Maxim Rodrigo Gabriel dar și cu amendamentele celorlalți membrii ai Plenului CES .
      Vezi :
      http://m.digi24.ro/stiri/actualitate/social/bugetul-pe-2017-criticat-de-sindicalisti-657862

  5. Și eu acum în 2017 din Funcția de Președinte al SUS CFR Călători, sindicat ce este afiliat la FSTFR și la CSN Meridian am sesizat din nou în scris toți factorii decidenți din România (Guvern, Senat,Camera Deputaților, Ministere, Consiliu Economic Social, televiziuni și ziare etc ) că proiectul de buget de stat pe 2017, dacă se va vota fără amendamentele pe care le-am solicitat atunci la CFR Călători se va distruge şi resursa umană care din ce în ce mai mult va ajunge la salariul minim brut pe economie și ar trebui să reținem că în anii anteriori s-a distrus partial și infrastructura feroviară din lipsă investiții și partial și materialul rulant al CFR Călători tot din lipsă de investiții. În consecință și eu personal consider că nu este corect ca prin Bugetul de Stat pe anul 2017 , CFR Călători să fie condiționată să nu poată crește salarile decât numai în funcție de creșterea productivității , deoarece se știe că productivitatea la CFR Călători / creșterea venitului depinde de factori externi de CFR Călători cum ar fi viteza trenului ce la noi în România este limitată de starea tehnică a infrastructurii feroviare și de confortul ce se asigură călătorilor pentru a îi atrage cu trenuri noi și nu vechi ca la noi și în consecință dacă și conductorii de bilete și șefii de tren și peste 3 ani și mecanicii de locomotivă vor ajunge la salariul de necalificat de minim brut pe economie pentru că există în Proiectul Bugetului de Stat pe anul 2017 condiționarea majorării salarilor angajaților CFR Călători în funcție de productivitate, atunci nu vom mai avea la CFR Călători cine să conducă trenurile de călători pentru că nimeni nu va mai dori să fie angajat pe funcțiile respective cu atâtea responsabilități în Siguranța Circulației și cu salariu de necalificat .

    1. ,,,,Și eu acum în 2017 din Funcția de Președinte al SUS CFR Călători, sindicat ce este afiliat la FSTFR și la CSN Meridian ,,, la ANSF nu mai suntem afiliați ? d-nu președinte al sindicatului SUS CFR C ălători

      1. Domnule Podină Cristian cred că ar trebui să observați ce solicita Președintele SUS CFR Călători – Maxim Rodrigo Gabriel și să interveniți dacă am greșit cu ceva în solicitările făcute . Observ însă că dumneavoastră tot căutați motive de critică de multe ori nefondate …Să știți că SUS CFR Călători are din ce în ce mai mulți membrii de sindicat pentru că probabil aceștia sunt cei care observă ce solicită SUS CFR Călători și ce solicita Președintele SUS CFR Călători și majoritatea membrilor de sindicat ai Sindicatului pentru Unitatea Salariaților CFR Călători au fost alături conducerii SUS CFR Călători la toate acțiunile pe care SUS CFR Călători le-a făcut de la înființare și până în prezent . Sper că și dumneavoastră vă doriți cu adevărat să faceți parte din SUS CFR Călători și că vă doriți —cum de altfel este normal —să fiți cât mai bine informat despre activitatea sindicală a SUS CFR Călători și a FSTFR și din această cauză v-am răspuns la toate întrebările adresate mie și la SUS CFR Călători al cărui reprezentant legal sunt și vă voi răspunde în continuare atâta timp cât sunteți membru de sindicat al SUS CFR Călători și deci și al FSTFR și al CSN Meridian … Vă precizez că acum comentăm pe site-ul http://www.fstf.ro și sper ca în viitorul apropiat și SUS CFR Călători să-și facă site și să comentăm și pe acel site .

  6. Sindicatul pentru Unitatea Salariaților CFR Călători (în SUS CFR Călători ce este afiliat la FSTFR ) a sesizat toți factorii decidenți din România (Guvern, Senat,Camera Deputaților, Ministere etc ) că bugetul de stat pe 2017, dacă se va vota fără amendamentele pe care le-a solicitat— ca urmare a faptului că nu este correct ca CFR Călători să fie condiționată de creșterea productivității, deoarece productivitatea la CFR Călători depinde de factori externi de CFR Călători cum ar fi viteza trenului ce la noi în România este limitată de starea tehnică a infrastructurii feroviare și de confortul ce se asigură călătorilor pentru a îi atrage cu trenuri noi și nu vechi ca la noi și în consecință dacă și conductorii de bilete și șefii de tren și peste 3 ani și mecanicii de locomotive vor ajunge la salariul de necalificat pentru că există condiționarea majorării salarilor în funcție de productivitate , atunci la CFR Călători se va distruge şi resursa umană. Altfel spus de la 01.02.2017 la CFR Călători, şefii de tren şi conductorii de bilete sunt cu salarii de necalificat, adică cu salariul lunar egal cu salariul minim brut pe economie aprobat prin HG .
    Ascultați și vedeți la ora 13.50 și în continuare din reportajul ,,Trenul: Personalul de România (17.04.2011) – C.F.R în prag de faliment ,, că încă din anul 2011 domnul Ghiță Costel întreabă factorii decidenți din România de ce nu vor productivitate și la CFR Călători așa cum este productivitatea și în alte țări europene și mă refer la mecanicul de locomotivă și automotor din Depoul de Locomotive București Călători domnul Ghiță Costel ce este și vicepreședinte în Sindicatul pentru Unitatea Salariaților CFR Călători —-în 2011 era vicepreședinte în SDLBC și din 2014 este vicepreședinte în SUS CFR Călători ce este un sindicat de peste 2500 membrii de sindicat ce sunt salariați ai CFR Călători și care este constituit în anul 2014 din fuziunea prin contopire a 3 sindicate ( Sindicatul Salariaților din Depoul București Călători, Sindicatul Tracționiștilor din Cluj și Sindicatul Mecanicilor de Locomotivă Palas Constanța) , la care s-a mai adăugat în unire și alte 24 sindicate cu salariați de la CFR Călători, sindicat național ce este afiliat la FSTFR —.
    https://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwipvfiwteTRAhUGWhoKHVKACF0QtwIIGzAA&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DhKdDo-XoQyQ&usg=AFQjCNH7C9rutNL3Vhhq7NmsUB_TpTByAA&bvm=bv.145822982,d.bGs

    1. Pacat ,ca nu mai vrea nimeni sa fie :corect,disciplinat si profesionist, asa cum am vazut noi cu 34 de ani in urma la CFR.Sau daca mai sunt si oameni corecti sunt ecliptati de altii.Unde sunt sefii de alta data??are stiau sa lucreze in echipa?

  7. „Până acum, bugetele care au fost aprobate au distrus infrastructura feroviară, în prezent bugetul, dacă se va vota fără amendamentele pe care le-am făcut, va distruge şi resursa umană. La CFR Călători, şefii de tren şi conductorii de bilet cu salarii de necalificat, adică minim brut pe economie”, afirmă Rodrigo Maxim, reprezentant sindicat CFR Călători. – See more at: https://www.realitatea.net/de-ce-sunt-nemul-umi-i-sindicali-tii-de-bugetul-pe-2017_2026928.html#sthash.LDAXvmqW.VUabBNuX.dpuf
    https://www.realitatea.net/de-ce-sunt-nemul-umi-i-sindicali-tii-de-bugetul-pe-2017_2026928.html

  8. Pentru toți cei care veniți cu propuneri la CCM 2017, să țineți cont de următoarele:

    Art.52. – (1) Pentru anul 2017, operatorii economici care aplică prevederile Ordonanței
    Guvernului nr.26/2013 privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori
    economici la care statul sau unitățile administrativ-teritoriale sunt acționari unici ori majoritari
    sau dețin direct ori indirect o participație majoritară, aprobată cu completări prin Legea nr.
    47/2014, cu modificările ulterioare, pot prevedea, în bugetul de venituri și cheltuieli, majorarea
    cheltuielilor de natură salarială față de nivelul prevăzut în ultimul buget de venituri și cheltuieli
    aprobat conform prevederilor legale, astfel:
    a) cu sume reprezentând creșteri ale câștigului mediu brut pe salariat aferente creșterii
    datorate majorării salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată și altor cheltuieli de
    natură salarială, numai pentru personalul care intră sub incidența acestor reglementări;
    b) cu sumele reprezentând creșteri ale cheltuielilor de natură salarială aferente
    reîntregirii acestora, pentru întregul an 2017, determinate ca urmare a acordării unor creșteri
    salariale sau/și a creșterii numărului de personal în anul 2016, cu condiția de a prevedea
    rezultatul brut, cel puțin la nivelul celui estimat pentru anul 2017 și avut în vedere cu ocazia
    elaborării bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul 2016, diminuat cu subvențiile de la
    buget;
    c) cu sumele reprezentând creșteri ale cheltuielilor de natură salarială aferente creșterii
    numărului de personal prognozat la finele anului 2017 față de cel aprobat în anul precedent,corespunzător perioadei de la care se prevede angajarea și până la finele anului, în condiții
    justificate de extinderea activității;
    d) cu sumele reprezentând creșteri ale cheltuielilor de natură salarială aferente
    personalului angajat pe perioadă determinată, în condiții justificate, pentru asigurarea
    desfășurării normale a activității;
    e) cu sumele reprezentând majorarea valorii tichetelor de masă urmare a modificării
    prevederilor legale prin care se stabilesc limitele acestora.
    (2) Cheltuielile prevăzute la alin. (1) lit. a), c) și d) vor fi evidențiate distinct în anexele
    de fundamentare ale bugetului de venituri și cheltuieli.
    (3) Operatorii economici menționați la alin. (1) pot prevedea, în bugetul de venituri și
    cheltuieli, majorarea cheltuielilor de natură salarială față de nivelul prevăzut în ultimul buget
    de venituri și cheltuieli aprobat conform prevederilor legale și peste nivelul majorărilor stabilite
    conform prevederilor alin. (1), numai cu îndeplinirea cumulativă a următoarelor condiții:
    a) bugetul de venituri și cheltuieli pentru anul precedent a fost aprobat conform
    prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 26/2013, aprobată cu completări prin Legea nr.
    47/2014, cu modificările ulterioare;
    b) nivelul rezultatului brut, al plăților restante și al cheltuielilor de natură salarială a fost
    realizat conform bugetului de venituri și cheltuieli aprobat pentru anul precedent;
    c) sursele proprii de finanțare a activității curente și de investiții repartizate din profitul
    net, prevăzute în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2017, să nu fie afectate, astfel încât
    să conducă la nerealizarea prevederilor/indicatorilor din planurile de administrare/
    management sau din strategiile autorităților publice tutelare, pe termen scurt, mediu și lung,
    condiție prezentată în cadrul documentului de motivare a actului normativ de aprobare a
    bugetului de venituri și cheltuieli.
    (4) Operatorii economici menționați la alin. (1) care prevăd, în bugetul de venituri și
    cheltuieli, majorarea cheltuielilor de natură salarială, conform prevederilor alin. (1) și (3), sunt
    obligați să îndeplinească și următoarele condiții privitoare la programarea/reducerea plăților
    restante și a pierderilor contabile:
    a) să nu programeze în bugetul de venituri și cheltuieli trimestrial și anual plăți restante
    sau, dacă prevăd, să programeze reducerea acestora față de nivelul înregistrat la sfârșitul
    anului precedent, pentru a atinge țintele trimestriale și anuale stabilite de Guvern prin memorandum;
    b). să nu programeze în bugetul de venituri și cheltuieli pierderi anuale sau, dacă
    prevăd, să programeze reducerea acestora față de nivelul înregistrat la sfârșitul anului
    precedent, astfel încât să conducă la realizarea prevederilor/indicatorilor din planurile de
    administrare/management sau din strategiile autorităților publice tutelare, pe termen scurt,
    mediu și lung;
    c) să programeze acoperirea pierderilor contabile înregistrate din anii precedenți;
    d) programele întocmite pentru reducerea plăților restante și a pierderilor contabile vor
    cuprinde măsuri concrete și cuantificate, pe termen scurt, mediu și lung, de realizare, după
    caz, care vor fi aprobate de consiliul de administrație/supraveghere sau directori/directorat,
    după caz, și vor fi anexate la documentația care stă la baza aprobării bugetului de venituri și
    cheltuieli pe anul 2017.
    (5) Planificarea creșterii cheltuielilor de natură salarială prevăzute la alin. (1) lit. c) și d)
    e) și la alin. (3) se face pentru perioada următoare aprobării bugetului de venituri și cheltuieli
    conform prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 26/2013, aprobată cu completări prin Legea
    nr. 47/2014, cu modificările ulterioare.
    (6) Prevederile art. 9 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 26/2013, aprobată cu
    completări prin Legea nr. 47/2014, cu modificările ulterioare, se aplică în anul 2017 astfel:
    a) creșterea câștigului mediu brut lunar pe salariat nu poate depăși 80% din indicele
    de creștere a productivității muncii calculate în unități valorice sau fizice, după caz;
    b) pentru stabilirea corelațiilor de la lit. a) se au în vedere următoarele:
    b1) veniturile totale din exploatare care se iau în calcul la determinarea productivității
    muncii valorice se diminuează cu sumele primite de la buget, și după caz, cu veniturile din
    exploatare obținute urmare unor situații sau activități conjuncturale și care nu se mai
    regăsesc, fie in anul precedent fie în anul curent;
    b2) operatorii economici care determină veniturile din exploatare pe baza
    prețurilor/tarifelor stabilite prin acte normative/administrative, pentru comparabilitatea
    productivității muncii, vor proceda la recalcularea veniturilor de exploatarea ale anului
    precedent folosind prețurile utilizate pentru determinarea veniturilor de exploatare ale anului
    curent în cazul în care are loc o scădere a prețurilor/tarifelor;
    b3) cheltuielile prevăzute la alin. (1) lit. a), b) și e) nu se iau în calcul la determinarea
    câștigului mediu brut lunar pe salariat;
    c) diminuarea cheltuielilor cu bunurile și serviciile cu scopul creșterii câștigului mediu
    brut lunar pe salariat, după caz, să nu afecteze funcționarea în bune condiții a activității operatorului economic, pe termen scurt, mediu și lung, condiție prezentată în cadrul
    documentului de motivare a actului normativ de aprobare a bugetului de venituri și cheltuieli.
    (7) Prevederile alin. (1) – (6) nu se aplică operatorilor economici care îndeplinesc
    cumulativ următoarele condiții:
    a) nu au înregistrat în ultimii doi ani consecutivi pierderi brute;
    b) s-au încadrat în nivelul plăților restante aprobate prin bugetul de venituri și cheltuieli
    al anului 2016;
    c) nu planifică pentru anul 2017 pierderi brute și plăți restante.

  9. ,,CFR Călători a încheiat anul trecut cu un profit de aproape 33 de milioane de lei și cu venituri proprii de 1,12 miliarde de lei, în creștere cu 7%. De asemenea, și-a redus arieratele la 130 de milioane de lei, peste nivelul programat, de 178 milioane de lei, și a reparat de patru ori mai mult la materialul rulant motor decât în anii precedenți.”

    https://www.agerpres.ro/economie/2017/01/25/interviu-directorul-cfr-calatori-de-la-1-iunie-am-putea-introduce-in-test-vagoane-de-transport-autoturisme-la-trenul-international-spre-salonic-13-31-18

  10. Se apropie cu pași repezi un nou CCM și nu văd pe site-urile Federațiilor nicio propunere. Toți ceferiști stau pe rețelele de socializare și-și plâng de milă, unii la alții.
    Ar fi cazul sa vină cu inițiative, cu propuneri concrete, dacă vrem un CCM convenabil pentru toți.

    1. Problema e ca in nici un depou, nu am auzit sa se tina sedinte de sindicat ,pentru ca membri sa vina cu propuneri si sa acorde mandatul pentru negocieri . In plus cand incep negocierile, ar fi bine sa fie informati si membri de stadiul in care se desfasoara ,sa nu mai primim raspunsuri de genul “nu stiu nimica “. Poate ar trebui sa existe putina transparenta ,sa nu se mai faca pe ascuns si noi sa ne trezim ca pierdem de la negociere la negociere .

  11. ,,La Mulți Ani” FSTFR, ,, LA MULTI ANI” ANSF.
    Să de-a Domnul la un an mai bun în ceea ce privește salarizarea și condițiile de muncă, Un SNTFC prosper, cu condiții de călătorie mai bune decât în 2016, cu clienți mulțumiți și fără evenimente.
    Un sincer,, La Mulți Ani” și membrilor S.U.S CFR Călători, să se înmulțească că florile primăvara.
    ,, La Mulți Ani” tuturor CFR-ISTILOR, indiferent de apartenența la sindicate.