SONDAJ DE OPINIE PRIVITOR LA STABILIREA MITINGULUI DE PROTEST FEROVIAR

Senatorul Inițiator al Legii 393/2016 – Domnul HARALAMBIE VOCHIȚOIU a solicitat SENATULUI ROMÂNIEI să unească cele două propuneri legislative privind Statutul Personalului Feroviar (Legea 393/2016 și Legea 407/2016) la ședința din data de 06.09.2016 a Camerei de Transporturi din Senatul României, deoarece amândouă legile sunt în mare parte identice, urgentând astfel ședințele Comisiei de Transporturi și a Comisiei de Muncă ce aveau stabilită ca dată 27.09.2016, motivând că Legea 393/2016 este promovată în regim de urgență. La ședința Comisiei de Transporturi din Senatul României au fost invitați Președintele CSN Meridian – Domnul Popescu Ion, Președintele FSTFR – Maxim Rodrigo Gabriel, secretarul general al FNFM/C – Istrate Viorel și secretarul general al FMLR – Felix Radmilo. Urmează ulterior o altă Ședință a Comisiei de Muncă din Senatul României după întâlnirea interministerială ce va avea loc între reprezentanții legali ai Ministerului Transporturilor, Ministerului Finanțelor, Ministerului Muncii și Ministerului Sănătății, iar după aceasta discutarea în plenul Senatului și ulterior în Camera Deputaților în vedera adoptării Legii privind Statutul Personalului Feroviar.

În aceste condiții reprezentanții organizațiilor sindicale feroviare reprezentative și semnatare de CCM-uri la unitățile feroviare fac un sondaj privind oportunitatea organizării unui miting de protest până sau după data de 17.10.2016 funcție de opiniile ceferiștilor exprimate pe site-ul www.fstf.ro și înscrisuri transmise prin alte forme legale la reprezentanții FSTFR (membrii CD și/sau ai CNC).

Vedeți și aici: http://www.csnmeridian.ro/articol/ro/1494/


21 responses to “SONDAJ DE OPINIE PRIVITOR LA STABILIREA MITINGULUI DE PROTEST FEROVIAR

  1. Maxim Rodrigo Gabriel

    FSTFR face un sondaj privind oportunitatea organizării unui miting de protest până sau după data de 17.10.2016 funcție de opiniile ceferiștilor exprimate pe site-ul http://www.fstf.ro . Între timp Președintele FSTFR -Maxim Rodrigo Gabriel a fost în 06.09.2016 în SENAT la Comisia de Transporturitot pentru Proiectul de Lege privind Statutul Personalului Feroviar, în data de 13.09.2016 s-a întrunit Comisia Interministerială tot pentru Proiectul de Lege privind Statutul Personalului Feroviar la ora 16.00 și în data de 20.09.2016 în SENATUL României va fi prezent din nou Președintele FSTFR -Maxim Rodrigo Gabriel la Comisia de MUNCĂ tot pentru Proiectul de Lege privind Statutul Personalului Feroviar , după care va urma dezbaterea în PLENUL SENATULUI a Proiectului de Lege privind Statutul Personalului Feroviar.

  2. Podina Cristian

    cum se face sondajul ? faptul că nu avem curajul să semnăm unii dintre noi o amărâtă de petiție spune multe despre noi

  3. Leonidas

    SEMNATI PETITIA! http://www.petitieonline.com/statutul_cfr_-istului
    MAI EXISTA SPERANTA!
    Speranta se poate tranforma in realizare concreta NUMAI PRIN IMPLICARE si SUSTINERE HOTARATA , din partea celor nedreptatiti, NUMAI pentru acei OAMENI care DOVEDESC ca MERITA!
    Pe langa asta, DACA NE DORIM CU ADEVARAT INDREPTAREA NEDREPTATII legislative din 2001 nu trebuie sa asteptam rezolvarea numai de la altii, TREBUIE SA FACEM TOT CE ESTE NECESAR FIECARE DINTRE NOI: audiente la parlamentarii din circumscriptia fiecaruia , contacte si informari in mass-media, in mediul on-line, PETITII si scrisori deschise , INCLUSIV MITING!
    NOI si FAMILIILE noastre, cei care ne cunosc si stiu ce inseamna viata de muncitor feroviar, TREBUIE sa SEMNAM PETITIA!
    La siguranta circulatiei participa personal CALIFICAT(chiar daca sunt platiti cat un necalificat/debutant) intr-un numar de 42 de functii/meserii de executie care , pe langa verificarea periodica a competentelor profesionale specifice CALIFICARII, trebuie periodic examinate medical si psihologic!
    Ce se intimpla cu acesti salariati atunci cand, odata cu inaintarea in varsta si din motive independente de vointa lor, nu mai fac fata baremelor obligatorii sau nu mai corespund datorita apartiei unor afectiuni medicale incompatibile cu aceasta activitate?
    ACCESATI si ” CFR ANONIMU” https://www.facebook.com/groups/148773175482979/

  4. Mai există speranță spun UNII

    ,,Presedintele CSN MERIDIAN a subliniat ca in lipsa implementarii strategiilor privind dezvoltarea modului de transport feroviar, este absolut necesara adoptarea Statutului Personalului Feroviar, care prevede reglementari speciale pentru o gestiune mai eficienta si mai justa a resurselor umane din sistemul de transport feroviar, dar si pentru persoanele care dupa o viata de munca la calea ferata trebuie sa aiba o pensie decenta pe masura contributiei fiecaruia. ,, .
    Citiți:
    http://www.csnmeridian.ro/articol/ro/1494/

  5. Mai există speranță spun UNII

    Trebuie felicitate SENATUL ROMÂNIEI ce a unit cele două propuneri legislative privind Statutul Personalului Feroviar (Legea 393/2016 și Legea 407/2016) la ședința din data de 06.09.2016 a Camerei de Transporturi din Senatul României, deoarece amândouă legile sunt în mare parte identice și pentru că se poate astfel aproba Statutul Personalului Feroviar înainte de alegerile de la sfârșit de an 2016 …

  6. Mai există speranță spun UNII

    Da trebuie să îl felicităm pe domnul HARALAMBIE VOCHIȚOIU ce a solicitat SENATULUI ROMÂNIEI în regim de urgență să unească cele două propuneri legislative privind Statutul Personalului Feroviar (Legea 393/2016 și Legea 407/2016) la ședința din data de 06.09.2016 a Camerei de Transporturi din Senatul României, deoarece amândouă legile sunt în mare parte identice …

  7. Mai există speranță spun UNII

    Răspunsul este ,,DA,, vrem Mitinguri de Protest ale Feroviarilor până se Raprobă STATUTUL PERSONALULUI FEROVIAR care găsește soluții în sensul pensionării salariatilor feroviari ce lucrează la siguranța circulației de 20 ani sau de mai mult de 20 ani odata cu inaintarea in vârsta mai mare de 52 ani si din motive independente de vointa lor, nu mai fac fata baremelor obligatorii sau nu mai corespund datorita apartiei unor afectiuni medicale incompatibile cu aceasta activitate …

    Meseriile in care sunt calificati cei care participa la siguranta circulatiei reprezinta o nisa foarte limitata pe piata muncii , iar chiar daca ar exista o cerere se mentin aceleasi conditii obligatorii medicale si psihologice, deci nu mai pot fi practicate necesitand o recalificare (reconversie) profesionala.
    In acest caz , la varste cuprinse intre 55-65 de ani (cand incep sa apara problemele medicale tot mai frecvent), se considera ca feroviarii mai pot fi recalificati?
    Ce sanse de angajare ar avea? Cum privesc angajatorii folosirea unei forte de munca la aceasta varsta si fara experienta in domeniul in care s-au recalificat de curand?

  8. Mai există speranță spun UNII

    Răspunsul este ,,DA,, vrem Mitinguri de Protest ale Feroviarilor până CFR Călători va repune în folosință Vila CFR Slănic Moldova pentru recuperarea salariaților CFR Călători…

  9. Mai există speranță spun UNII

    Răspunsul este ,,DA,, vrem Mitinguri de Protest ale Feroviarilor până reparatorii de locomotive și automotoare vor fi din nou salariații CFR Călători … Precizăm că în prezent sunt plătiți de CFR Călători prin intermediarul SCRL Brașov SA și se pasează responsabilitățile de la CFR Călători la SCRL Brașov SA și invers …În present ar trebui ca CFR Călători măcar materialul rulant pe care îâl are să fie reparat corespunzător și să aibă reviziile mari effectuate conform programărilor …

  10. Mai există speranță spun UNII

    Răspunsul este ,,DA,, vrem Mitinguri de Protest ale Feroviarilor până CFR Călători își va schimba parcul de material rulant vechi cu un parc de material rulant nou …

  11. Mai există speranță spun UNII

    Vrem Mitinguri de Protest ale Feroviarilor ori de câte ori speranța pentru feroviari este în pericol să nu mai existe …

  12. Mai există speranță spun UNII

    ,, MAI EXISTA SPERANTA! Cat timp mai avem OAMENI care nu-si uita menirea, lideri politici sau sindicali, mai avem sparanta ca nedreptatile (ex.: cea din 2001 cu pierderea grupelor de munca in cazul feroviarilor ) mai pot fi indreptate! Speranta se poate tranforma in realizare concreta NUMAI PRIN IMPLICARE si SUSTINERE HOTARATA din partea celor nedreptatiti numai pentru acei OAMENI care DOVEDESC ca MERITA! ,, .

  13. mecanic nedumerit

    Domnilor lideri.
    Mitingul trebuie tinut indiferent de cite aminari au nevoie ministerele pentru a cadea de acord in privinta adoptarii Statutlui feroviar. Este nevoie de aceasta LEGE a FEROVIARILOR pentru ca CFR-ul se afla intr-o degradare continua, practic este o bomba cu fitilul aprins. Nu trebuie sa ne speriem de iesirea in masa la pensie ci trebuie sa privim spre viitor cu oameni noi, care vor fi mai motivati, care altfel vor privi munca de ceferist, care avind o LEGE a lor si stiind ca drepturile le vor fi garantate nu v-or mai fi indiferenti la indiferenta celor sus pusi din ministere fata de transportul feroviar. Stiind ca efortul depus in calea ferata timp de-o viata intreaga, le este rasplatit printr-o iesire la pensie onorabila atunci, toate eforturile lor, se vor gasi intr-o mai buna functionare a caii ferate si nu-i vor mai lasa pe cei alesi sa se joace de-a privatizarea cu fiecare bucatica din CFR. Avem nevoie de acest miting, la care mai mult ca sigur ca multi v-om fi acolo,sa le aratam ca CFR-ul este unic, ca este si trebuie sa ramina un tot unitar indiferent de meserie si de sindicat: mecanic de locomotiva, impegat, sef de tren, linii si alte meserii ce compun acest sistem. Acest statut, este al tuturor ceferistilor. Aprobarea acestui statut ne va obliga sa-i OBLIGAM pe cei cu putere de decizie sa dezarmoseze aceasta bomba prin repararea Kapitala a locomotivelor, a vagoanelor, a infrastucturii ( in alte parti s-au construit poduri in citeva luni, la noi, citeva podete in citiva ani, vezi Chiajna-Gradinari)
    Deci, Domnilor lideri, sa facem acest miting, sa ne facem auziti. Si daca-i nevoie, atunci sa facem o ALTA PIATA A UNIVERSITATII, pina cind va fi aprobat.

  14. Trombitaș Petru

    Să lucreze cei din administrații pînă la 80 de ani dacă doresc. Noi salariații pălmași dorim să ieșim la pensie cum au ieșit bunicii și părinții noștrii.Nu cred că Compania Călători dorește să aibă în anumite funcții în SC (șef tren, cond.tr.,casier cf și alții) niște moși care nu-și vor mai putea îndeplini atribuțiile de serviciul. Stimă și respect domnului Voichițoiu și Sindicatului SUS-CFR-Călători care luptă singur pentru drepturile pierdute cu ani în urmă.Să fim uniți și să nu cedăm pentru drepturile noastre.

  15. De ce oare doar în oamenii de la FSTFR stă speranța adoptării Statutului Feroviarilor?

  16. Leonidas

    Meseriile in care sunt calificati cei care participa la siguranta circulatiei reprezinta o nisa foarte limitata pe piata muncii, chiar daca ar exista o cerere se mentin aceleasi conditii obligatorii medicale si psihologice, deci nu mai pot fi practicate, necesitand o recalificare (reconversie) profesionala.
    In acest caz , la varste cuprinse intre 55-65 de ani (cand incep sa apara problemele medicale tot mai frecvent), se considera ca feroviarii mai pot fi recalificati?
    Ce sanse de angajare ar avea? Cum privesc angajatorii folosirea unei forte de munca la aceasta varsta si fara experienta in domeniul in care s-au recalificat de curand?
    Cum se mai asigura in acest caz, feroviarilor , garantarea constitutionala a dreptului la munca , la un trai decent sau la sanse egale?
    ORDIN nr. 1260 din 10 octombrie 2013 si ORDIN nr. 1390 din 18 noiembrie 2013 pentru aprobarea Normelor metodologice privind examinarea medical şi psihologică a personalului cu atribuţii în siguranţa transporturilor şi periodicitatea examinării.
    Art. 1
    (1)Examinarea medicală şi psihologică este obligatorie pentru funcţiile cu atribuţii în siguranţa transporturilor şi se efectuează pentru:……
    Art. 2
    Examinarea medicală şi psihologică periodică a personalului încadrat în funcţii cu atribuţii în siguranţa transporturilor, pe grupe de vârstă, se va efectua astfel:
    a)pentru personalul cu responsabilităţi în siguranţa circulaţiei feroviare, grupa de vârsta cuprinsă între 18 şi 55 de ani, se vor efectua controlul medical periodic şi controlul psihologic la interval de 3 ani, iar pentru grupa de vârstă de peste 55 de ani, controlul medical periodic se va efectua la interval de un an şi controlul psihologic la interval de 2 ani;
    …….
    Art. 4
    (1)Examinarea medicală a persoanelor cu atribuţii în siguranţa transporturilor se efectuează în scopul verificării stării de sănătate, a depistării precoce a afecţiunilor medicale incompatibile cu
    funcţia pentru care se solicită examinarea, precum şi pentru prevenirea apariţiei acestor afecţiuni.
    (2)Examinarea psihologică a persoanelor cu atribuţii în siguranţa transporturilor se efectuează în scopul evaluării capacitaţilor cognitive (percepţie, memorie, gândire), a celor motrice (reactivitate, coordonare) şi a celor integrative (atenţie, emotivitate, motivaţie, structură atitudinal-valorică),
    precum şi al psihodiagnozei aptitudinal specifice de lucru prin simulatoare şi aparate de testare psihologică asistată de calculator, conform funcţiei pentru care se solicită examinarea…
    Ministerul Transporturilor si Infrastructurii
    Ordinul 815 din 12 octombrie 2010 (Ordinul 815/2010)
    Publicat in M.Of. -Monitorul Oficial nr.716 din 27 octombrie 2010
    – cu modificarile si completarile ulterioare – Ordin 82 din 2011 publicat in M.Of. 118/16.02.2011 si Ordin 1649 din 2014 publicat in M.Of. nr. 20 din 12 ianuarie 2015 .
    pentru aprobarea Normelor privind implementarea si dezvoltarea sistemului de mentinere a competentelor profesionale pentru personalul cu responsabilitati in siguranta circulatiei si pentru alte categorii de personal care desfasoara activitati specifice in operatiunile de transport pe caile ferate din Romania si pentru actualizarea Listei functiilor cu responsabilitati in siguranta circulatiei, care se formeaza-califica, perfectioneaza si verifica profesional periodic la CENAFER
    ANEXA II
    LISTA
    functiilor cu responsabilitati in siguranta circulatiei care se
    formeaza-califica, perfectioneaza si verifica profesional
    periodic la CENAFER
    +—-+——————————————————————————————+
    |Nr. | Functia |
    |crt.| (meseria) |
    +—-+——————————————————————————————+
    | 1. |Acar
    | 2. |Franar
    | 3. |Pazitor bariera | 4. |Revizor ace
    | 5. |Conductor tren
    | 6. |Sef tren
    | 7. |Manevrant vagoane
    | 8. |Sef manevra
    | 9. |Electromecanic SCB
    |10. |Electromecanic IFTE – LC
    |11. |Electromecanic TTR
    |12. |Montator TTR
    |13. |Montator IFTE – LC
    |14. |Montator SCB
    |15. |Magaziner1
    |16. |Impiegat de miscare2
    |17. |Sef statie trafic
    |18. |Sef statie OTF
    |19. |Operator circulatie3
    |20. |Dispecer energetic feroviar4
    |21. |Revizor tehnic vagoane
    |22. |Conducator tren ajutor
    |23. |Conducator tren macara
    |24. |Macaragiu tren interventie
    |25. |Mecanic de locomotiva5
    |26. |Mecanic ajutor de locomotiva
    |27. |Sudor din activitatea de intretinere cale si aparate cale
    |28. |Revizor cale si/sau puncte periculoase
    |29. |Picher
    |30. |Sef echipa intretinere lucrari arta
    |31. |Sef echipa intretinere cale
    |32. |Maistru lucrari arta
    |33. |Maistru constructii, modernizari-reabilitari, reparare si intretinere linii
    |34. |Maistru lucrari constructii, modernizari-reabilitari, reparare si intretinere lucrari arta
    |35. |Maistru sudura caii
    |36. |Sef district poduri
    |37. |Sef district linii
    |38. |Sef district exploatare utilaje
    |39. |Sef district SCB
    |40. |Sef district TTR
    |41. |Sef district LC
    |42. |Responsabil SC – LFI
    |43. |Responsabil SC – FF-L
    |44. |Responsabil SC – FF-IFTE
    |45. |Responsabil SC – FF-SCB
    |46. |Responsabil SC – FF-TC
    1La pozitia magaziner este cuprinsa si functia magaziner tranzit si magaziner comercial.
    2La pozitia impiegat de miscare este cuprinsa si functia sef tura miscare.
    3La pozitia operator circulatie este cuprinsa si functia sef tura regulator.
    4La pozitia dispecer energetic feroviar este cuprinsa si functia dispecer energetic feroviar sef.
    5La pozitia mecanic de locomotiva sunt cuprinse si functiile mecanic drezina pantograf, mecanic masini grele cale si mecanic masini grele sudura caii.
    MAI EXISTA SPERANTA!
    Speranta se poate tranforma in realizare concreta NUMAI PRIN IMPLICARE si SUSTINERE HOTARATA , din partea celor nedreptatiti, NUMAI pentru acei OAMENI care DOVEDESC ca MERITA!
    Pe langa asta, DACA NE DORIM CU ADEVARAT INDREPTAREA NEDREPTATII legislative din 2001 nu trebuie sa asteptam rezolvarea numai de la altii, TREBUIE SA FACEM TOT CE ESTE NECESAR FIECARE DINTRE NOI: audiente la parlamentarii din circumscriptia fiecaruia , contacte si informari in mass-media, in mediul on-line, scrisori deschise , INCLUSIV MITING!

  17. “MAI EXISTA SPERANTA! Cat timp mai avem OAMENI care nu-si uita menirea, lideri politici sau sindicali, mai avem sparanta ca nedreptatile (ex.: cea din 2001 cu pierderea grupelor de munca in cazul feroviarilor ) mai pot fi indreptate! Speranta se poate tranforma in realizare concreta NUMAI PRIN IMPLICARE si SUSTINERE HOTARATA din partea celor nedreptatiti numai pentru acei OAMENI care DOVEDESC ca MERITA!”
    Leonidas, ANSF/FSTFR merita?

    • Leonidas

      DA!
      Si raspunsul este hotarat DA, nu numai pentru ce intreprinde pentru promovarea statutului ci si pentru tot ceea ce a facut si face pentru drepturile noastre cum ar fi la negocieri de CCM (a se vedea diferentele salariale in bine de la “Calatori” unde ANSF/FSTFR este mai bine reprezentata, fata de “Infrastructura” unde ANSF are un singur reprezentant), iar administratiile impreuna cu “prietenii” (sa ne aducem aminte de faptele lui Dorobantu si de contestarile lui Mantescu&Co din timpul negocierilor din 2013-2014) incearca prin toate mijloacele (unele la limita legii) sa stopeze aderarea liber consimntita a salariatilor la ANSF.
      De ce oare? Pentru ca ANSF/FSTFR /FINSIF/SUS Calatori au ramas ULTIMA SPERANTA!
      Inca o data: DA pentru cei de la ANSF/FSTFR/FNSIF!

  18. Leonidas

    DE CE ESTE NECASAR STATUTUL FEROVIAR?
    Pentru ca FEROVIARII asigura SIGURANTA CIRCULATIEI pe calea ferata, in lipsa investitiilor, in conditii de munca grele si periculoase, muncind zi si noapte pentru mentinerea sistemului feroviar abandonat de guvernanti si in schimb primesc salarii tot mai mici la pachet cu suprimarea oricarei sperante de a se mai bucura de o pensie binemeritata din cauza unui regim de securitate sociala din ce in ce mai scazut!

    La siguranta circulatiei participa personal CALIFICAT(chiar daca sunt platiti cat un necalificat/debutant) intr-un numar de 42 de functii/meserii de executie care , pe langa verificarea periodica a competentelor profesionale specifice CALIFICARII, trebuie periodic examinate medical si psihologic!
    Ce se intimpla cu acesti salariati atunci cand, odata cu inaintarea in varsta si din motive independente de vointa lor, nu mai fac fata baremelor obligatorii sau nu mai corespund datorita apartiei unor afectiuni medicale incompatibile cu aceasta activitate?

    Meseriile in care sunt calificati cei care participa la siguranta circulatiei reprezinta o nisa foarte limitata pe piata muncii , iar chiar daca ar exista o cerere se mentin aceleasi conditii obligatorii medicale si psihologice, deci nu mai pot fi practicate necesitand o recalificare (reconversie) profesionala.
    In acest caz , la varste cuprinse intre 55-65 de ani (cand incep sa apara problemele medicale tot mai frecvent), se considera ca feroviarii mai pot fi recalificati?
    Ce sanse de angajare ar avea? Cum privesc angajatorii folosirea unei forte de munca la aceasta varsta si fara experienta in domeniul in care s-au recalificat de curand?

    In decursul a patru ani, CNCF CFR SA in calitate de angajator, CU TOATE CA analizeaza si CONSTATA degradarea starii de sanatate a angajatiilor sai RAPORTEAZA ca in nici-un an din perioada 2010 – 2013 NU A ASIGURAT resursele finaciare necesare domeniului “Sanatatii si Securitatii Muncii”!
    Pe fondul acestei stari de fapt, nedreptatea produsa in 2001 si 2010 la nivel legislativ cu privire la pierderea grupelor de munca in cazul feroviarilor, mai ales in rindul celor care participa nemijlocit la siguranta circulatiei – TREBUIE REMEDIATA PRIN ADOPTAREA STATUTULUI FEROVIARULUI !

    DACA NE DORIM CU ADEVARAT INDREPTAREA NEDREPTATII DIN 2001 TREBUIE SA FACEM TOT CE ESTE NECESAR : audiente la parlamentarii din circumscriptia fiecaruia , contacte si informari in mass-media, in mediul on-line, scrisori deschise , INCLUSIV MITING!

    MAI EXISTA SPERANTA! Cat timp mai avem OAMENI care nu-si uita menirea, lideri politici sau sindicali, mai avem sparanta ca nedreptatile (ex.: cea din 2001 cu pierderea grupelor de munca in cazul feroviarilor ) mai pot fi indreptate! Speranta se poate tranforma in realizare concreta NUMAI PRIN IMPLICARE si SUSTINERE HOTARATA din partea celor nedreptatiti numai pentru acei OAMENI care DOVEDESC ca MERITA!

  19. Vedeți aici Ordinea de zi a Comisiei pentru transporturi şi energie din data de 06.09.2016: http://www.senat.ro/ProgramLucruZi.aspx?Zi&ComisieID=951873e3-a207-4ac0-bf75-c63e93b170a3

  20. ,, MAI EXISTA SPERANTA! ,,
    CITITI : http://www.csnmeridian.ro/articol/ro/1494/