PENTRU SUSȚINEREA STATUTULUI PERSONALULUI FEROVIAR CE SE AFLĂ ÎN SENAT SPRE APROBARE, ORGANIZAȚIILE SINDICALE FNFM/C, FNDF, AFTF ȘI ANSF VOR HOTĂRÎ ÎMPREUNĂ DACĂ VOR ORGANIZA SAU NU, UN MITING ÎN 27.09.2016 SAU ÎN ALTĂ DATĂ…

La şedinţa Consiliului Naţional al ANSF din luna august 2016, membrii consiliului au solicitat printr-o adresă care va fi înaintată preşedinţii celorlalte Federaţii reprezentative, să organizeze împreună cu ANSF desfăşurarea unui miting de protest la Bucureşti în data de 27.09.2016 la care să participe cât mai mulţi salariaţi feroviari pentru a-şi exprima protestul faţă de:

  • tergiversarea adoptării legii privind Statutul Feroviarului;
  • degradarea condiţiilor de muncă a salariaţilor feroviari;
  • subfinanţarea permanentă a sistemului feroviar…

Vezi aici adresa înaintată….

 

SHARE

16 Responses

  1. CITITI : http://www.csnmeridian.ro/articol/ro/1494/
    MAI EXISTA SPERANTA!
    Cat timp mai avem OAMENI care nu-si uita menirea, lideri politici sau sindicali, mai avem sparanta ca nedreptatile (asa cum o fost in 2001 pierderea grupelor de munca in cazul feroviarilor ) mai pot fi indreptate!
    Speranta se poate tranforma in realizare concreta NUMAI PRIN IMPLICARE si SUSTINERE HOTARATA din partea celor nedreptatiti numai pentru acei OAMENI care DOVEDESC ca MERITA!
    SCOPUL ESTE COMUN TUTUROR FEROVIARILOR SI PE DEPLIN JUSTIFICAT!

    DE CE ESTE NECASAR STATUTUL FEROVIAR?
    Pentru ca FEROVIARII isi aduc aportul la cresterea productivitatii, in lipsa investitiilor, in conditii de munca grele si periculoase, muncind zi si noapte pentru mentinerea sistemului feroviar abandonat de guvernanti si in schimb primesc salarii tot mai mici la pachet cu suprimarea oricarei sperante de a se mai bucura de o pensie binemeritata din cauza unui regim de securitate sociala din ce in ce mai scazut!

    La siguranta circulatiei participa un numar de 42 de functii de executie care , pe langa verificarea periodica a competentelor profesionale specifice, SUNT OBLIGATORIU examinate PERIODIC medical si psihologic!
    Ce se intimpla cu acesti salariati atunci cand, odata cu inaintarea in varsta si din motive independente de vointa lor, nu mai fac fata baremelor obligatorii sau nu mai corespund datorita apartiei unor afectiuni medicale incompatibile cu aceasta activitate?

    Meseriile in care sunt calificati cei care participa la siguranta circulatiei reprezinta o nisa foarte limitata pe piata muncii , iar chiar daca ar exista o cerere se mentin aceleasi conditii obligatorii medicale si psihologice, deci nu mai pot fi practicate necesitand o recalificare (reconversie) profesionala.
    In acest caz , la varste cuprinse intre 55-65 de ani (cand incep sa apara problemele medicale tot mai frecvent), se considera ca feroviarii mai pot fi recalificati?
    Ce sanse de angajare ar avea? Cum privesc angajatorii folosirea unei forte de munca la aceasta varsta si fara experienta in domeniul in care s-au recalificat de curand?

    O PARTE din factorii care conduc la uzura prematura a personalului feroviar care participa nemijlocit la asigurarea sigurantei circulatiei:

    – Lipsa de investitii , atat in infrastructura feroviara cat si in materialul rulant, ce a dus la degradarea conditiilor tehnice si de exploatare feroviara, obligand personalul sa lucreze in conditii speciale cu instalatiile feroviare (atunci cand sunt defecte sau nu functioneaza la parametrii normali), perioade tot mai dese si mai lungi de timp in care cresc proportional factorii de risc profesional, implicit o crestere a stresului si a uzurii (sanatatii) pentru personalul implicat;

    – Aplicarea unor strategii in domeniul feroviar care in majoritatea cazurilor au fost urmate de disponibilizari (concedieri) pe criteria de asa zisa eficientizare, dar care in realitate a avut decat efectul de preluare si a atributiilor personalului disponibilizat, implicit o crestere a stresului atat prin marirea volumului de munca cat si prin nesiguranta locului de munca;

    – Lipsa de preocupare constanta(din partea decidentilor) in vederea asigurarii suportului financiar pentru imbunatatirea conditiilor de munca,a se vedea Rapoartele de activitate ale companiilor feroviare de “stat”pe anii 2010-2013 (din 2014 este omisa orice referire la acest aspect), implicit o crestere a riscului de accidente si o inrautatire a starii de sanatate a personalului feroviar ;

    – Salarizarea tot mai proasta incepand cu anul 2009 care a condus la pauperizarea intregului corp feroviar, atat prin suprimarea unor drepturi cat prin disparitia coeficientilor de ierarhizare, ajungandu-se ca 30% din personal sa fie salarizat la nievelul minim pe economie,implicit cresterea preocuparii pentru asigurarea traiului de la o zi la alta in detrimentul preocuparii pentru activitatea desfasurata la locul de munca.

    1. Decât Alianța Federațiilor Tehnice Feroviare prin Presedinte Mantescu Iulian a propus ca Mitingul se Protest FEROVIAR sa aibă loc NU ÎN 27 Septembrie 2016 ci pe data de 7 octombrie 2016 dacă vor fi de acord și FNFM/C și FNDF și bineînțeles ALIANTA NAȚIONALA SINDICALA FEROVIARĂ…Așteptăm să aflăm și poziția FNFM/C și a FNDF .

      1. de ce nu vor să susțină statutul ? chiar nu înțeleg

      2. se ține mitingul în mai multe locații ? și pe data de 07 octombrie 2016 ?

  2. https://youtube.be/wEeYOvA6wru
    Degeaba liderul ANSF/FSTFR incearca constant sa atraga atentia ca dezinteresul total, al celor care “conduc”, fata de sistemul feroviar se face tot mai simntit de catre beneficiarii de transport (publicul calator) … care “pas cu pas” se distanteaza de tranportul feroviar!
    La Marfa se concediaza – disponibilizeaza “tehnocrat” cate 24 de ceferisti pe luna (sa nu zica nimeni ca sunt disponibilizari colective) in timp ce se platesc 2 DOUA MILIOANE DE EURO degeaba pentru un contract incheiat de conducatorii “baieti destepti”!
    NU VEDE SI NU AUDE NIMENI!

  3. “Cred că este nevoie de procese de restructurare în toate întreprinderile de stat, în general. Nu mă refer la disponibilizări de personal, ci la a face ca aceste întreprinderi să funcţioneze ca nişte maşini performante şi asta însemană cu costuri reduse, oameni profesionişti… cu pregătire profesională, cu asigurarea competenţelor de care e nevoie. (…) Trebuie să treminăm cu influenţele politicianiste, cu influenţele electorale, să facem aceste întreprinderi să funcţioneze performant. În cazul disponibilizărilor trebuie, să se ia decizii în consiliul director. Trebuie făcute analize: de câţi oameni ai nevoie, cât sunt costurile, cât costă aceşti oameni, ce competenţe ai nevoie. Disponibilizările nu se fac doar pe cifre”, a precizat Costin Borc. ,, .
    Citiți :
    http://www.feroviarul.ro/stiri-feroviare/noutati-feroviare/posibile-disponibilizari-in-toate-companiile-in-care-actionar-majoritar-este-statul

  4. Data publicării pe Transparență Decizională la MT: 22.08.2016
    Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 02.09.2016
    „Art.4. – Operaţiile specifice altor funcţii şi tipurile de instalaţii de siguranţă a circulaţiei pentru care este obligatorie autorizarea, sunt următoarele:
    ,,b) Tipurile de instalaţii de siguranţă a circulaţiei pentru care este obligatorie autorizarea
    – instalații de asigurare cu încuietori cu chei şi tablou cu știfturi *);
    – instalații de asigurare cu încuietori cu chei şi tablou mecanic *);
    – instalații de asigurare cu încuietori cu chei şi bloc *);
    – instalații de centralizare electromecanică tip CFR *);
    – instalații de centralizare electromecanică de alte tipuri cu manipulare similară *);
    – instalații de centralizare electrodinamică cu interfață cu pupitru vertical **);
    – instalații de centralizare electrodinamică cu interfață cu pupitru DOMINO **);
    – instalații de centralizare electrodinamică cu interfață cu manipulator şi luminoschemă **);
    – instalații de centralizare electronică şi instalații de centralizare electrodinamică cu post de comandă computerizat **);
    – instalații de mecanizare şi automatizare a cocoașelor de triere;
    – încuietori individuale de semnal, macaz şi sabot de deraiere necentralizate;
    – electromecanism de macaz/sabot centralizat acţionat cu manivela;
    – pupitru local instalație de semnalizare automată fără semibariere – SAT, instalaţie de semnalizare automată – BAT;
    – masă de manevră şi coloană de manevră;
    – manipularea instalaţiilor de comandă de la distanță a separatoarelor de la instalaţiile fixe de tracţiune electrică – IFTE;
    – manipularea instalaţiilor de telecomunicaţii din stații, linie curentă, regulator de circulaţie – RC;
    – instalații de siguranţă nou construite, reînnoite sau modernizate, alte instalații de siguranţă neclasificate în tipul celor mai sus prezentate ***) (ex.: instalații dispecer, instalație telecomandă locomotivă, etc.).
    La stabilirea tipurilor de instalaţii de siguranţa circulaţiei s-au avut în vedere următoarele criterii:
    – interfaţa din postul de comandă pe care personalul o manipulează;
    – instalaţii / interfeţe exterioare postului de comandă pe care personalul le manipulează pe teren;
    – instalaţii/ interfeţe diferite ale aceluiaşi post de comandă;
    – instalaţii care nu pot fi grupate conform criteriilor menţionate anterior ***). ,, .
    Citiți :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjouoXeztfOAhUKIcAKHXEEC_IQFggaMAA&url=http%3A%2F%2Fmt.gov.ro%2Fweb14%2Ftransparenta-decizionala%2Fconsultare-publica%2Facte-normative-in-avizare%2F1272-omt22082016dtf&usg=AFQjCNF5FOT51SCwl2cLKXwAUj-8LWbrDQ&bvm=bv.129759880,d.bGs

  5. Data publicării pe Transparență Decizională la MT: 22.08.2016
    Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 02.09.2016
    „Art.4. – Operaţiile specifice altor funcţii şi tipurile de instalaţii de siguranţă a circulaţiei pentru care este obligatorie autorizarea, sunt următoarele:
    a) Operaţiile specifice altor funcţii pentru care este obligatorie autorizarea
    – efectuarea probelor de frână la trenuri;
    – manipularea instalaţiilor de încălzit şi iluminat de la vagoane;
    – manipularea instalaţiilor de încărcare/descărcare a vagoanelor şi asigurarea părților mobile ale vagoanelor;
    – manipularea instalaţiilor de siguranţa circulaţiei cu care sunt echipate locomotivele pentru menţinerea pe loc a acestora la manevră şi/sau în circulaţia trenurilor, în cazul conducerii simplificate – fără mecanic ajutor;
    – manevrarea macazului necentralizat;
    – manipularea barierei mecanice necentralizate;
    – amplasarea, supravegherea şi ridicarea semnalelor mobile . ,, .
    Citiți :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjouoXeztfOAhUKIcAKHXEEC_IQFggaMAA&url=http%3A%2F%2Fmt.gov.ro%2Fweb14%2Ftransparenta-decizionala%2Fconsultare-publica%2Facte-normative-in-avizare%2F1272-omt22082016dtf&usg=AFQjCNF5FOT51SCwl2cLKXwAUj-8LWbrDQ&bvm=bv.129759880,d.bGs

  6. Data publicării pe Transparență Decizională la MT: 22.08.2016
    Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 02.09.2016
    ,, O R D I N:
    Art.1. – Articolul 4 al anexei nr. 2 la Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2262/2005 privind autorizarea personalului cu responsabilităţi în siguranţă circulaţiei care urmează să desfăşoare pe propria răspundere activităţi specifice transportului feroviar, publicat în Monitorul Oficial al României Partea I nr. 113 din 7 februarie 2006, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică și va avea următorul cuprins:

    „Art.4. – Operaţiile specifice altor funcţii şi tipurile de instalaţii de siguranţă a circulaţiei pentru care este obligatorie autorizarea, sunt următoarele:

    a) Operaţiile specifice altor funcţii pentru care este obligatorie autorizarea
    b) Tipurile de instalaţii de siguranţă a circulaţiei pentru care este obligatorie autorizarea
    Art.2. – (1) Autorizaţiile eliberate până la data intrării în vigoare a prezentului ordin pentru efectuarea de operaţii specifice altor funcţii şi pentru manipularea unor tipuri de instalaţii de siguranţă a circulaţiei care nu se regăsesc la art. 1, rămân valabile până la expirarea vizei periodice înscrise pe acestea.
    (2) Pentru preschimbarea autorizaţiilor prevăzute la alin. (1), Autoritatea Feroviară Română – AFER, Centrul Naţional de Calificare şi Instruire Feroviară – CENAFER şi Compania Naţională de Căi Ferate “C.F.R.” – S.A. vor stabili cerinţele şi condiţiile de preschimbare a acestora pe operaţiile specifice altor funcţii şi pe tipurile de instalaţii prevăzute la art. 1, până la data intrării în vigoare a prezentului ordin.
    (3) Preschimbarea autorizaţiilor prevăzute la alin. (1) se face de către Autoritatea Feroviară Română – AFER, la solicitarea unităţilor feroviare, după verificarea cerinţelor şi condiţiilor de preschimbare de către aceasta şi cu plata aferentă eliberării autorizaţiei.
    Art.3. – Prezentul ordin intră în vigoare în termen de 60 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. ,, .
    Citiți :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjouoXeztfOAhUKIcAKHXEEC_IQFggaMAA&url=http%3A%2F%2Fmt.gov.ro%2Fweb14%2Ftransparenta-decizionala%2Fconsultare-publica%2Facte-normative-in-avizare%2F1272-omt22082016dtf&usg=AFQjCNF5FOT51SCwl2cLKXwAUj-8LWbrDQ&bvm=bv.129759880,d.bGs

  7. ,, Proiectul de Ordin al ministrului transporturilor pentru modificarea articolului 4 al anexei nr. 2 la Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2262/2005 privind autorizarea personalului cu responsabilităţi în siguranţă circulaţiei care urmează să desfăşoare pe propria răspundere activităţi specifice transportului feroviar
    • Data publicării: 22.08.2016
    • Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 02.09.2016 ,, .
    Citiți :
    http://www.feroviarul.ro/propuneri-legislative/proiect-modificarea-articolului-4-din-anexa-2-la-omt-2262-2005