ANSF mai trage un semnal de alarma!

Alianţa Naţională Sindicala Feroviară, reprezentativă și semnatară a CCM 2015-2017 și a Actului Adițional al acestuia, îşi exprimă îngrijorarea faţă de declinul în care se află Calea Ferată Română datorată lipsei strategiilor pe termen lung, lipsei de profesionalism şi lipsei de responsabilitate în gestionarea infrastructurii feroviare şi a parcului de material rulant. Nemulţumirea noastră este în primul rând legată starea actuală a parcului de material rulant activ (locomotive, automotoare, rame electrice) care este învechit și cu Reviziile Mari neefectuate conform programărilor (tip RR, RK) scadente de până la 7 ani,  astfel că datorită deselor defectări (unele locomotive chiar au luat foc) poate conduce oricând la întreruperea traficului feroviar de călători. În acest moment există un număr mare de locomotive care funcționează cu 1 sau 2 motoare de tracțiune electrică izolate, cu osii care au bandajele strunjite la cota minimă, astfel că sunt limitate să circule cu viteza redusă neputând fi apte să remorce toate trenurile de călători din parcul SNTFC CFR Călători, sau  chiar dacă sunt îndrumate pentru remorcarea acestora produc întârzieri în graficul de circulație al trenurilor.

ANSF vă aduce la cunoștință că încă din data de 22.04.2016 la Mitingul de Protest  în Parcul din fața Ministerului Transporturilor au fost aduse la cunoștință factorilor decidenți din acea perioadă despre aceste deficiențe, respectiv că dacă nu se va interveni sau se iau măsuri pentru repararea parcului de material rulant motor, începând cu data de 01 octombrie 2016 mecanicii de locomotivă și automotor nu vor mai ieși cu locomotivele din depouri/SELC-uri și Puncte de Lucru dacă acestea au piese lipsă sau defecte ce interzic ieșirea din depou pentru remorcarea trenurilor de călători sau pentru efectuare manevră.

În concluzie ANSF dorește să tragă un semnal de alarmă că în condițiile în care nu se va face o schimbare urgentă a acestei situații, se va ajunge până la data de 30.09.2016 la o situație de criză în asigurarea prestației cu parcul de material rulant motor al SNTFC CFR Călători ceea ce va duce la anularea unor trenuri de călători, respectiv că începând cu data de 01 octombrie 2016 mecanicii de locomotivă și automotor nu vor mai ieși cu locomotivele din depouri/SELC-uri și Puncte de Lucru dacă acestea au piese lipsă sau defecte ce interzic ieșirea din depou pentru remorcarea trenurilor de călători, sau pentru efectuare manevră.

SHARE

77 Responses

  1. Munca trebuie să asigure o renumerare care sa permită salariatului să trăiască demn.

  2. ,, Acum, CFR Călători mai are efectiv 1.100 de vagoane şi 800 de locomotive funcţionale, dar şi acestea se află la limita siguranţei de circulaţie. Iar din cele 120 de automotoare Desiro („Săgeţi Albastre“), nici jumătate nu sunt folosite, potrivit liderilor de sindicat, deşi oficialii companiei susţin că ar fi utilizate peste 70. Chiar dacă parcul este tot mai restrâns, cheltuielile cresc. În lipsa automotoarelor şi a ramelor electrice pe care refuză să le închirieze sau să le cumpere, CFR aruncă anual peste 70 milioane de euro numai pe motorină. Planurile de achiziţie din 2011, conform cărora ar fi urmat să fie cumpărate, în perioada 2012-2014, 240 de automotoare şi rame electrice, tocmai pentru a diminua sumele alocate motorinei şi întreţinerii, au fost amânate. În prezent, oficialii CFR Călători fac, din nou, demersuri pentru alte 240 de rame, care ar trebui să fie achiziţionate în următorii doi ani. ,, .
    Citiți :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=11&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjs-OTz_fzNAhUBEhQKHTZXCUYQFghOMAo&url=http%3A%2F%2Fwww.capital.ro%2Fdaca-o-tin-tot-asa-in-50-de-ani-trenurile-cfr-calatori-nici-nu-vor-mai-pleca-din-statie.html&usg=AFQjCNGe81IgSMqZirL0ItZ4kx55iFsZlA&bvm=bv.127521224,bs.2,d.bGg

  3. Am vorbit azi 18 iulie 2016 cu mecanicul de locomotivă Cumanov Dumitru de la SELC Medgidia și mi-a spus că rămâne sub normă în ultimii 3 ani în fiecare an câte o lună sau mai multe luni și mi-au spus alți mecanici de SELC Medgidia că tot azi Președintele Alianței Naționale Sindicale Feroviare – Maxim Rodrigo Gabriel a vorbit cu Șeful de SELC Medgidia referitor la această problemă și nu se va mai repeat o astfel de situație la SELC Medgidia . În urma discuților între administrație pe o parte și reprezentanții sindicatelor pe altă parte ( Maxim Rodrigo Gabriel, Pavăl Marian și Țeican Daniel ) s-a mai hotărât în plus a se amenaja o sală de mese în SELC Medgidia pentru salariații SELC Medgidia și o parcare păzită la intrarea în SELC Medgidia pentru salariații SELC Medgidia … În concluzie tot prin dialog social se rezolvă cel mai multe probleme …

  4. FEROVIARII LUPTĂ PENTRU A ASIGURA CĂLĂTORILOR CIRCULATIA CU AUTOMOTOARE ȘI RAME ELECTRICE NOI ȘI UN CONFORT CORESPUNZĂTOR…

  5. Se retin locomotive la gard pt ca nu ai ulei pt compresor sau transformator,perii la pantograf sau motor graduator, fara a mai spune ca multe au motoare izolate,display care nu functioneaza sau iluminat lipsa.
    Consider ca Legea achizitilor publice ar trebui sa nu se aplice pentru toate piesele necesare intretinerii locomotivelor pentru ca este anormal ca sa schimbi un bec sa astepti 51 zile ca sa poti face achizitia , iar cind cumperi becul de semnalizare locomotiva sa fi obligat sa cumperi unul ieftin si prost care se arde repede si trebuie din nou sa astepti 51 zile ca sa poti face achizitia altui bec prost care se arde la fel de repede si tot asa cum sa avem locomotivele CFR Calatori apte drum daca pentru ca nu se poate cumpara un bec mai scump si mai bun atunci cind alt bec se arde si urmeaza imobilizari aberante ale locomotivelor pentru ca procedura de achizitie desi s-a mai simplificat in anul 2016 tot trebuie aplicata procedura achizitiei pina si pentru becurile de iluminat din sala masinilor , dar si pentru becurile de semnalizare locomotive etc , desi pentru becuri locomotive si alte asemenea cred ca nu ar fi trebuit sa fie obligatorie respectarea procedurii achizitiei publice …

  6. Ma confrunt zilnic cu lipsa totala a pieselor de locomotive, o lipsa acuta care a dus la degradarea in timp si punerea multora din ele la gard pt ca sa tot luat de la una si sa pus la alta . Dar acum s-a ajuns sa nu mai ai de unde lua pt ca deja nu mai ai cu ce remorca trenurile.
    În plus la acest moment există un număr mare de locomotive care funcționează cu 1 sau 2 motoare de tracțiune electrică izolate, cu osii care au bandajele strunjite la cota minimă, astfel că sunt limitate de starea tehnica a locomotivelor să circule in remorcarea trenurilor de calatori ale CFR Calatori cu viteza redusă si produc întârzieri în graficul de circulație al trenurilor si nemultumiri ale calatorilor.
    O solutie pentru revenirea la normalitate cu starea tehnica a locomotivelor CFR Calatori ar fi revenirea majoritatii reparatorilor de locomotiva inapoi ca angajati ai CFR Calatori si SCRL Brasov SA sa ramana cu partea ramasa de reparatori de locomotiva pentru reparatiile mari tip RR si in aceasta situatie si SCRL Brasov SA va iesi din insolventa si CFR Calatori va avea locomotive reparate corespunzator si care vor respecta si graficul de reparatii …

  7. Multi spun ca din banii de salariu salariații CFR CĂLĂTORI își cumpără pixuri, hârtie de scris, imprimante etc și dacă vrea Nemernicul de la București o sa cumpere și piese de locomotive…

  8. Sa facem un nou Miting de Protest in Parcul din fata Ministerului Transporturilor pentru indiferenta cu care este tratat parcul de material rulant al CFR Calatori de cind au aparut operatorii privati de transport feroviar de calatori si pina in prezent pentru ca este imposibil de inteles de ce cetatenii din Uniunea Europeana pot circula numai cu trenuri formate din: locomotive noi si vagoane noi, din automotoare noi ;i din Rame Electrice noi , in timp ce in Romania parcul de material rulant motor vechi al CFR Calatori nu poate fi macar reparat sa nu mai dea atatea defectari si atatea intarzieri de trenuri de calatori …

  9. Domnul Mecanic locomotiva Aurelian Proca este si un LIDER de SINDICAT adevarat care nu permite: ,, Domnilor aia mari cu salarii mari pentru o munca de tot felul de fleacuri si Domnului de la Bucuresti din Centralul CFR Calatori caruia ii transmite ca indiferent cine ai fi sa-ti fie rusine ca ti-ai permis sa ameninti un mecanic instructor cu locul de munca pentru ceva ce nu tine de functia lui ,dar nu este exclus sa-l conving sa-ti faca plangere penala . ,, .
    Domnule Proca Aurelian si domnilor mecanici de locomotiva ai CFR Calatori daca ne mai confruntam cu astfel de situatii propun Miting de Protest urgent in Capitala si pentru ca : ,, se constată indiferență în continuare față de starea tehnică a locomotivelor, automotoarelor și ramelor electrice ale SNTFC,,CFR Călători,,SA,, odata cu Mitingul de Protest putem incepe si GREVA TEHNICA …

  10. Sa nu uitam ca mecanicii de locomotiva si automotor de la SNTFC CFR Calatori SA au anuntat la Mitingul de Protest din 22 Aprilie 2016 ca începând cu data de 01 iunie 2016 mecanicii de locomotivă și automotor nu vor mai ieși cu locomotivele din depouri/SELC-uri și Puncte de Lucru dacă acestea au piese lipsă sau defecte ce interzic ieșirea din depou pentru remorcarea trenurilor de călători sau pentru efectuare manevră, dar la solicitarea Aliantei Nationale Sindicale Feroviare data Grevei Tehnice s-a mutat începând cu data de 01 octombrie 2016 pentru a se da o sansa reala administratiei CFR Calatori sa faca ceva vizibil in bine in legatura cu reparatorii de locomotiva si in legatura cu locomotivele societatii ,, .

  11. S[ nu uitam ca atit mecanicii de locomotiva si automotor de la SNTFC CFR Calatori SA cit si : ,, ANSF vă aduce la cunoștință că încă din data de 22.04.2016 la Mitingul de Protest în Parcul din fața Ministerului Transporturilor au fost aduse la cunoștință factorilor decidenți din acea perioadă despre aceste deficiențe, respectiv că dacă nu se va interveni sau se iau măsuri pentru repararea parcului de material rulant motor, începând cu data de 01 octombrie 2016 mecanicii de locomotivă și automotor nu vor mai ieși cu locomotivele din depouri/SELC-uri și Puncte de Lucru dacă acestea au piese lipsă sau defecte ce interzic ieșirea din depou pentru remorcarea trenurilor de călători sau pentru efectuare manevră. ,, .

  12. , ,,Mai mult de atata la intanlirea ce a avut loc la minister cu toti sefii de depouri si cei de la SC din sucursale ,nimeni nu a dorit sa auda de starea proasta a locomotivelor de starea de oboseala si stres a mecanicilor ,de vegetatie de starea dezastruasa a liniilor ” .
    Imi place aceasta remarca. Cred ca este cazul sa le aratam, sa le aducem la cunostinta in scris, pe toate canalele posibile. Rapoarte de eveniment, sedinte SC( copiile proc. verb.), acte de la fiecare lider, zona, CNC, cu nr. locom. defecte si lipsuri.
    Sunt curios daca : ,,nimeni nu a dorit sa auda de starea proasta a locomotivelor de starea de oboseala si stres a mecanicilor ,de vegetatie de starea dezastruasa a liniilor “.

  13. D-le Proca, din pacate astfel de ,,filme,, vedem tot mai des la SNTFC. Dar eu nu le-as plange de mila acestor sefi. Ei sunt vinovatii principali ptr ce se intampla, pentru ca in rapoartele care le dau, toate sunt ,,bune si frumoase,,.
    Raporteaza ca au locomotive, au personal. Minciuna, este doar pe jumatate; jumatatea ca au locomotive, dar nu le spune si in ce stare tehnica sunt. Iar cu personalul, intodeauna se gasesc binevoitori sa faca servici in orice conditi si oricand, chiar daca incalca cu buna stiinta( si acceptul sefului, cat de mic) ordinele, instructile, legile.
    Cu banii dati din buzunarul personal, exista precedentul, iar aceasta, din pacate si din servilism, sa intampla tot mai des. ,, Ce sa fac, altfel imi pierd postul”- spun toti.
    Nu stiu de ce mai avem nevoie de SCRL, la cele aratate de tine.

  14. Domnule director Iosif Szentes găsiți o soluție sa cereți la Infrastructura despăgubiri pentru toate pagubele aduce cfr călători, oglinzi sparte de vegetație, locomotive zgâriate de vegetație, pantografe rupte tot de vegetație, telescoape distruse din cauza liniilor ,minute întârziere din cauza restricțiilor de viteza și cred ca am găsii multe motive serioase ,sa plătim și noi TUI la viteza reala cu care circulam ,și atunci sa tragem linie sa socotim că-ți bani ne rămân, bani cu care sa inoim parcul de locomotive și vagoane ,este jenant și rușinos domnule director 1821/1822 un tren extrem de utilizat a-și putea spune la capacitatea maxima circula de la Arad la Constanța fără nici un vagon cu clima ,trebuie sa ne ascundem și noi și șefii de tren de injuriile ce vin din partea călătorilor și pe buna dreptate dar nu la adresa noastră ca noi facem serviciu cu ce ne ofera societatea .

  15. Domnule Proca Aurelian trebuie sa luam pozitie referitor la domnii din administrație care sunt singurii de vina de starea tehnica a locomotivelor CFR CĂLĂTORI și pentru ca numărul locomotivelor scad , numărul mecanicilor de locomotiva scade și creste doar numărul celor din TESA CFR CĂLĂTORI probabil doar ca sa sancționeze disciplinar pe cei ce muncesc și să îi amenințe sa repare locomotivele din salariul lor . DOMNULE MINISTRU AL TRANSPORTURILOR CEREȚI CFR CĂLĂTORI ȘI EFICIENTIZAREA TESA CFR CĂLĂTORI CARE ÎN ULTIMUL TIMP A CRESCUT EXPONENȚIAL AJUNGÂND SA FIE UN SALARIAT TESA LA UN MECANIC DE LOCOMOTIVA…

  16. Domnule Proca Aurelian trebuie sa luam pozitie referitor la domnii din administrație care sunt singurii de vina de starea tehnica a locomotivelor CFR CĂLĂTORI și pentru ca numărul locomotivelor scad dar crește numărul celor din TESA CFR CĂLĂTORI probabil doar ca sa sancționeze disciplinar pe cei ce muncesc și să îi amenințe sa repare locomotivele din salariul lor

  17. Domnule Proca Aurelian află Numele NEMERNICULUI care la amenințat pe mecanicul instructor și ai sa facem Miting de Protest să îl dea afară pe NEMERNIC …

  18. Domnilor colegi nu vom mai face greva tehnica de la 1 octombrie pentru ca domnii din administratie ,cei care au proasta impresie ca noi lucram pe pamanturile lor ,au gasit solutia de remediere a lipsurilor si defectelor la locomotive si am sa va dau un exemplu : ieri 15-07-2016 locomotiva LDH de manevra din statia Simeria mai precis se sparge o teava si pierdea uleiul de la transmisie,…se declara loc defecta si incep interminabilile telefoaneleeeeeee pentru aprobari sa scoata ul LDE de la marfa ,cu mebtiunea ca in statie se afla locomotiva GM dar nici un mecanic de Simeria nu detine autorizatie pentru acest tip de loc ,in dep Simeria exista un singur sudor care se afla in medical deci teava buclucasa nu a putut fi sudata loc LDE nu a putut fi scoasa ca intre timp a fost “ceva” demontat si curgea motorina in sala masinilor s-a iscat si la marfa un scandal monstru pe aceasta tema in fine sa revenim la teava noastra ,instructorul de la Simerie este sunat de cineva (inca nu am aflat cine dar am sa revin cu numele acestui sef) de la minister si amenintat ca daca ii mai trebuie serviciu sa ia teava in brate si sa o sudeze ca altfel vine el de la bucuresti si rezolva situatia ,normal omul s-a panicat ca il ameninta ditamai seful de la bucuresti si a luat teava a urcat in masina si a mers undeva in oras si a sudat teava la o firma privata pe banutii lui ,nu are importanta suma (15 lei)dar gestul ??,a revenit a montat teava buclucasa si ………asta este solutia administratiei domnilor colegi ,….vedeti ca se poate ?de ce nu am potea aduce oglinzi de acasa de ce nu am putea bobina motoare de tractiune pe banii nostrii,daca ne mai trebuie serviciu ,haideti sa ne descurcam singuri si sa nu mai fim plangaciosi si sa mai deranjam Domnii aia mari cu tot felul de fleacuri ,Domnule de la bucuresti indiferent cine ai fi sa-ti fie rusine ca ti-ai permis sa ameninti un mecanic instructor cu locul de munca pentru ceva ce nu tine de functia lui ,dar nu este exclus sa-l conving sa-ti faca plangere penala , Mai mult de atata la intanlirea ce a avut loc la minister cu toti sefii de depouri si cei de la SC din sucursale ,nimeni nu a dorit sa auda de starea proasta a locomotivelor de starea de oboseala si stres a mecanicilor ,de vegetatie de starea dezastruasa a liniilor ,nuuu domnilor colegi ei vroiau si vor sa auda de sanctiuni aplicate la personalul de locomotiva ,in aceste situatii ori stam la 1 octombrie ori murim cu ei de gat sauuuu ne lasam batjocoriti si calcati in picioare de cei care nu accepta ca mecanicul este pionul principal si cel care prin munca si sudoarea lui le aduce si lor salariile generoase .

  19. Liderii de la FN MC si vagoane (in fapt o anexa la FN MC) aplica inca o data “tehnica” care le este caracteristica :
    – la negocieri de ccm se fac ca cer de toate pentru toti stiind foarte bine ca au facut intelegeri in “spatele usilor” ce mizilicuri se vor da;
    – la negocieri de protocoale unde isi vad numai interesele persoanele;
    – la promovarea Statutul feroviar unde au introdus a doua solicitare dupa ce timp de luni de zile au mintit ca era deja votat la Senat …
    Manipularea si minciuna sunt “ingredientele” de baza ale “tehnicii” aplicate constant!
    Bineinteles ca aplicarea “tehnicii” este incurajata si sustinuta de gasca din administratie…care-i rasplateste ‘boiereste” pe aplicantii deviniti experti in aceasta tehnica.

  20. Ma confrunt zilnic cu lipsa totala a pieselor de locomotive, o lipsa acuta care a dus la degradarea in timp si punerea multora din ele la gard pt ca sa tot luat de la una si sa pus la alta . Dar acum s-a ajuns sa nu mai ai de unde lua pt ca deja nu mai ai cu ce remorca trenurile.
    Se retin locomotive pt ca nu ai ulei pt compresor sau transformator,peri la pantograf sau motor graduator, fara a mai spune ca multe au motoare izolate,display care nu functioneaza sau iluminat lipsa.
    Atat conditiile de munca cat si starea locomotivelor sunt jalnice, trebuie facut urgent ceva si in primul rand implicarea factorilor de conducere si aducerea cai ferate asa cum era o data , unita si de calitate.

    1. De aceea trebuie ca SCRL-ul sa fie parte componenta a SNTFC- ului. Multe din problemele cu care se confrunta angajatii SCRL, mecanicii de locomotiva nu le stiu. Aceste probleme trebuie ascunse cu orice pret de … . Si pretul il platesc mecanicii, prin tot mai multe interventii in sala masinii, prin coborarea cu stingatoarele-n mana, hanine aruncate datorita murdariei si mirosului si nu in ultimul rand calatorii, care platesc pretul suprem( intarzieri sau chiar anulari de trenuri).

  21. Se pare ca unii mecanici s-au miscat mai repede, de cat am scris eu comentariu.
    Unul deja mi-a si raspuns la intrebare.

  22. Domnilor mecanici de locomotive ai SNTFC CFR Calatori SA, ma adresez voua, deoarece observ ca activitatea noastra, a tractiunii, va fi cat de curand blocata.
    Ordinul 615/2015, in care se arata ca permisele noastre trebuie schimbate cu modele europene. Ordinul s-a dat, dar metodologia si baza tehnica ,,ioc,,. Dupa aproape un an, au reusit cat de cat sa inceapa sa elibereze aceste Permise Europene. Ce ne-a costat pe noi? Pe unii 2-3 luni platiti cu salariul de baza, pe altii ore suplimentare ptr. compensarea mecanicilor in minus si oboseala.
    Tot acesta este cauza (615/2015) pentru care nu se pot autoriza mecanicii de locomotive, pe tipuri de locomotive. Autorizarea greoaie a centrelor de formare pe Depouri, la SNTFC. A durat foarte mult pregatirea formatorilor si evaluatorilor.
    Acum, cand de cat s-au pus la punct centrele, formatorii si evaluatorii, alta piedica. Administratia si reprezentantii organizatilor sindicale semnatare de CCM, nu cad de accord cum sa salarizeze acesti formatori si evaluatori.
    Imi pun intrebarea, CINE ARE INTERESUL SA BLOCHEZE ACTIVITATEA TRACTIUNII LA SNTFC?
    Deoarece nu vreau sa va influentez, cereti de la lideri procesul verbal de negociere si dativa singuri cu parerea vizavii de intrebare. Puteti s-o faceti si pe site.

  23. În Procesul Verbal din 14 iulie 2016 de negociere a unui Act Adițional la CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA pe anii 2015-2017 la initiativa angajatorului SNTFC,,CFR Călători,,SA pentru a reglementa modul în care la SNTFC,,CFR Călători,,SA se face formarea mecanicilor de locomotivă prin mecanici de locomotivă cu studii superioare și cu atribuții de formare care să conducă trenul de călători când face formarea și în plus pentru stabilirea modului de plată a celor 13 responsabili de centre de formare (la care s-a propus de administrație un spor de 5% din salariul de bază) și a celor 25 formatori de mecanici de locomotivă ce conduc trenul efectiv și în același timp fac și formarea pe bani mai puțini decât mecanicul care ar conduce trenul și nu formează pe nimeni, precum și stabilirea modului de plată a celor 13 mecanici de locomotivă cu competențe de evaluatori (la care s-a propus de administrație un spor de 5% din salariul de bază) au venit reprezentanții FNFMC (Federația Națională Sindicală Mișcare Comercial ce are în component sa la CFR Călători : Federația Sindicatelor Ramurii Vagoane cu sindicatele aferente și FNFMC partea de Comercial cu sindicatele aferente și care totalizează împreună circa 2/3 din totalul salariaților CFR Călători având astfel majoritatea ) care: ,, au precizat că în cadrul CFR Călători există salariați încadrați pe alte funcții, care se află într-o situație similară cu a formatorilor, respective șefii de tren și conductorii de tren, care pierd o parte din sporuri pe perioada desfășurăriialtor atribuții introduce în fișele de post – salubrizarea și paza la cap de secție . Drept urmare au solicitat pentru aceștia un spor nou – spor pentru complexitate în cuantum de 10 % din salariul de bază ,, și , de asemenea , un spor nou – spor pentru manipulare acumulatori în cuantum de 10% din salariul de bază, un spor nou în cuantum de 10% din salariul de bază pentru instructorii V care au la instruirea profesională un număr de salariați de peste 80%, modificarea clasei de salarizare sau a indemnizațieipentru funcția de șef post revizie vagoane, acordarea sporului pentru condiții nocive pentru personalul care execută reparații și întreținere la instalațiile sanitare ecologice, spor pentru control ultrasonic de 10% din salariul de bază ,, .
    Vreau să-mi răspundeți la acest comentariu și să-mi spuneți că (da sau nu) înțeleg eu bine FNFMC și FSRV din FNFMC au venit la negociere pentru aplicarea unei Directive Europene și a unui Ordin de Ministru pentru formarea mecanicilor de locomotivă cu : ,, Să moară și capra vecinului dacă noi nu suntem în stare să avem o Directivă Europeană și un Ordin de Ministru pentru Ramura Comercial și pentru Ramura Vagoane și pentru că nu suntem în stare să ne luptăm ca cei din Ramura Tracțiune . ,, .

    1. Pt unii muma pt altii….ciuma.Datorita specialistilor …. se pot “inventa” unele sporuri pt anumite categorii de salariati se pot mari anumite indemnizatii eventual acordarea unor clase de salarizare.De ce acum la jumatatea CCM in viguare ? Se fac cumva alegeri sindicale?Se incearca o dezbinare a salariatilor?De ce nu se face o reevaluare a tuturor functiilor feroviare ? De ce numai “unii” au spor de complexitate (cand majoritatea facem cumul de functii) ?Poate se incearca “mituirea” unora dintre noi sa-i poata “freca” pe altii ! Incerc sa gasesc logica si substratul acestor negocieri si nu o pot gasi.Poate cei de la calatori “inventeaza” sporuri ca la urmatoarele negocieri de CCM sa le introduca in salarul de baza ! Poate in eventualitatea micsorarii unor sporuri (pt unii-care sunt multi) sa se “majoreze ” la altii salariile,Daca se vor plati festivele cu 75 % (+ consemn , incazarmare etc ) ” instructorii ” , “responsabilii” , “formatorii” nu cred ca vor fi afectati , dar ne vor baga sula in coaste mai bine ( ca lor le convine si vor sa-si pastreze postul. Poate gresesc….poate nu. Asta e parerea mea.

  24. Problemele enumerate de colegii mei se regăsesc si la depoul medgidia In aceasta situație sa ajuns si datorită faptului ca in anii trecuți nici un director nici un manager nu au luat masuri de reparatii, innoire a parcului de locomotive si vagoane a ramelor diesel.Se sperăm ca domnul director general Iosif Szentes duce la bun sfarsit ce si-a propus si ne-a promis! În urma semnalului tras de domnul presedinte al FSTFR s-au mai reparat scaunele la unele locomotive ,il susținem si acest demers si sa sperăm ca rezultatele de vor vedea pe teren.

  25. La Depoul Ploiești se asigură cu eforturi locomotivele pentru trenuri de călători deoarece sunt lipsă de piese schimb etc. La Depoul Ploiești și personalul de locomotive este insuficient și nimeni din administrația SNTFC,,CFR Călători,,SA nu se gândește ce se va întâmpla când peste puțin timp vor ieși la pensie peste 40% din mecanicii de locomotive de la Depoul Ploiești și peste 80% din Șefii de Tură de la Depoul Ploiești . În consecință administrația SNTFC,,CFR Călători,,SA nu face nimic ca să nu se blocheze Ramura Tracțiune prin lipsă locomotive și prin lipsă personal de locomotive . Situația se complică și de administrația SNTFC,,CFR Călători,,SA care în data de 14.07.2016 nu a fost în stare să stabilească modul de plată pentru cei 13 responsabili de centre de formare pentru care propuseseră un spor de 5 % la salariul de bază și pentru cei 25 de formatori de mecanici de locomotivă pentru care se propusese de către SNTFC,,CFR Călători,,SA o variant prin care să nu piardă la salariu față de mecanicul de locomotive ținând cont că atunci când făcea formarea altui mechanic de locomotive , formatorul făcea și funcția de mechanic de locomotive la trenul respective și deși SNTFC,,CFR Călători,,SA a convocat organizațiile sindicale reprezentative și semnatare a CCM în vigoare în data de 14.07.2016 pentru a semna un Act Adițional prin care exista un efort financiar insemnificabil pentru a reglementa activitatea de formare la SNTFC,,CFR Călători,,SA, totuși procesul verbal de negociere a unui nou Act Adițional la CCM prevede că Alianța Națională Sindicală Feroviară și Alianța Federaților Tehnice Feroviare sunt de acord cu propunerea administrației SNTFC,,CFR Călători,,SA în ceea ce privește responsabilii de centre de formare, formatorii și evaluatorii , dar se menționează că în condițiile în care pentru a semna un Act Adițional la CCM în vigoare FNFMC -Ramura Comercial și FNFMC –Ramura Vagoane au solicitat și ele prevederea de noi sporuri etc pentru câteva mii de salariații și SNTFC,,CFR Călători,,SA nu-și permite efortul financiar .

  26. Da domnule mecanic locomotivă Pădureț Lucian și la Depoul de Locomotive București Călători ,, Mecanicii de locomotivă vad cu totul altceva. Ca exemple: lipsa totala a iluminatului la aparate,iluminat sala masinii si posturi incomplete ( dulii lipsa), pirderi de ulei la compresoare, ulei care din tava compresorului se scurge in sala. Ulei care il luam pe bocanci si il ducem in posturile de conducere, de unde si pericolul de alunecare si accidentare, mai ales pe timpul noptii, covoare de cauciuc deslipite si lipsa , exfolieri la osii, display defecte care nu mai afiseaza nimic sau eronat, aparate de bord (Ampermetre, Volmetre,etc.) defecte, motoare de tractiune izolate( de luni bune) din anumite defecte, bandaje murdare si fara semen vizibile. Acetea sunt numai cateva din lipsurile locomotivelor. ,,.
    Mecanicii de locomotive și automotor din Depoul de Locomotive București Călători, din SELC Basarab și Depoul Automotoare București vor o strategie urgentă pe perioadă din 18.07.2016-30.09.2016 pentru redresarea stării tehnice a parcului de material rulant motor al Depoului de Locomotive București Călători și de fapt al întregului SNTFC,,CFR Călători,,SA pentru ca să nu se ajungă în 01.10.2016 la GREVA TEHNICĂ a locomotivelor și a personalului de locomotivă …

  27. La SELC Medgidia abia se asigură locomotivele pentru trenuri de călători deoarece sunt lipsă de piese schimb și lipsă condiții de reparații pentru locomotivele scadente la reviziile mari …Vinovatul de serviciu este SCRL Brașov SA pentru că nu a fuzionat prin absorbție la SNTFC,,CFR Călători,,SA în anul 2009 … și între timp a intrat în insolvență. ANSF și membrii săi de sindicat de la CFR Călători și de la SCRL Brașov SA solicită Ministerului Transporturilor și SNTFC,,CFR Călători,,SA alocare de bani suplimentari pentru suplimentarea locomotivelor la reparațiile mari scadente și pentru efectuarea mentenanței parcului de locomotive existent al CFR Călători pentru ca la 01 octombrie 2016 să nu se ajungă la Greva Tehnică a locomotivelor și a personalului de locomotivă …

  28. Sunt foarte suparat pe actuala administratie dar si pe lideri de sindicat.
    Pe administratie pentru ca ne tot duce cu presul, avem numai promisiuni. Locomotivele cu care fac ieu serviciu sint vai mama lor, dar se tot promite ca se vor face reparatii ca se vor aduce piese de schimb. aceste locomotive si rame merg numai cu promisiui. Numai mecanicii stiu cum cum se duce un tren in acuala situatie. Asa cum spunem toti,lipsurile,turnusul, odihna la cap de sectie, tot ma putina au dus la o oboseala psihica, morala, si maiales fizica de sintem la capatul rabdarii.
    Nu cred ca vom mai prinde 01.10.2016, cum spune Maxim Rodrigo, nici noi mecanici ca oboseala, dar nici locomotivele, ramele,desiro, care au o stare tehnica de vai mama lor.
    Pelideri sint suparat ca de la miting incoace informatia si actele facute de fstfr nu mai ajung la noi. Mai nou lideri se ascund de noi. Clasele mult asteptate de multi nu se mai dau. Se tot aude ca vor sa umble la sporuri, la salarii, ca tare mari le avem. sa stea cuminti ca alfel se duc ei in capul trenului. Vreu ssa vad si lideri ca scriu pe saitul asta. Sa vad si gindirea lor. Sai vad in fruntea noastra nu la coada noastra ca de aia au candidat si au fost alesi. fstr nu inseamna numai presedintele Rodrigo.
    Ieu si colegi mei care nu stiu sa foloseasca un pc, un telefon performant sintem alaturi de fstfr dar vrem sa va vedem in fruntea noastra.
    PS nu va uitati cum scriu ci ce sriu.

    1. Domnu Nicu într-un fel ai dreptate, dar să știi că dacă ai să consulți toate documentele care au fost trimise de FSTFR/ANSF ai să constați că sunt topuri întregi de acte care au fost înaintate către toți factorii decidenți din România(Președenție, Prim ministru, Parlamentul României, Guvernul României, Ministerul Transporturilor, SNTFC CFR Călători SA, CNCF CFR SA, SRTFC-uri, SCRL Brașov…etc). Poate ai avut cunoștință că întreaga conducere a FSTFR a luat poziție în instanță pentru unele Hotărâri de Guvern care dacă intrau în aplicabilitate, poate astazi eram într-o situație mai rea ca cea a unor societăți care sunt în insolvență. La ședințele unde participă toți liderii din țară, aceștia au prezentat deficiențele care sunt în exploatarea locomotivelor, AM, RE, precum și a condițiilor de muncă. Poate că liderul dumneavoastră nu a informat promt colectivul de membrii de sindicat despre acțiunile FSTF/ANSF. Mai mult, împreună cu domnul președinte Maxim am fost pe teren(cel puțin pe zona de EST) în mijlocul salariaților pentru a vedea și a percepe lucrurile așa cum sunt expuse de salariatul care este implicat direct în activitatea de exploatare. Stiu ce înseamnă meseria de mecanic de locomotivă, meserie care am practicat-o cu drag peste 15 ani(împreună cu cea de mecanic ajutor), din care 8 ani în conducere simplificată și vă dau dreptate că în condițiile actuale datorită stării jalnice a parcului material rulant, a turnusurilor făcute uneori…(no comment), a reducerii timpului de odihnă la capetele de secție, a conjuncturii în care traim în această societate, te face să cedezi uneori răbufnind… Dacă dorești să consulți documentele întocmite și transmise de către FSTFR/ANSF, trimite adresa de e-mail și ți le vom trimite.

  29. Administratia, cu ajutorul unor federatii reprezentative vad totul in ROZ.
    Mecanicii de locomotive vad cu totul altceva. Ca exemple: lipsa totala a iluminatului la aparate,iluminat sala masinii si posturi incomplete ( dulii lipsa), pirderi de ulei la compresoare, ulei care din tava compresorului se scurge in sala. Ulei care il luam pe bocanci si il ducem in posturile de conducere, de unde si pericolul de alunecare si accidentare, mai ales pe timpul noptii, covoare de cauciuc deslipite si lipsa , exfolieri la osii, display defecte care nu mai afiseaza nimic sau eronat, aparate de bord (Ampermetre, Volmetre,etc.) defecte, motoare de tractiune izolate( de luni bune) din anumite defecte, bandaje murdare si fara semen vizibile. Acetea sunt numai cateva din lipsurile locomotivelor.
    Unul din motivul Mitingului din 22.04.2016, a fost si aceste exemple, dar si lipsa de reparatii mari tip RK,RR, locomotive, RE, vechi si care trebuia sa fie casate de mult. Lipsa investitilor in material rulant nou. Personal de locomotive, insufficient. Oboseala mecanicilor datorita orelor suplimentare. Imbatranirea personalului de locomotive(nimic nou si tanar din spate).

  30. O altă cerinţă a membrilor ANSF făcută cunoscută la mitingul din data de 22.04.2016 a fost angajarea de mecanici de locomotivă, personalul de mecanici de locomotivă fiind mult îmbătrânit, mulţi dintre aceştia având deja dosarul de pensionare depus sau în curs de întocmire. Din cauza lipsei de mecanici de locomotivă, lunar se depăşeşte norma de lucru iar oboseala personalului începe să-şi spună cuvântul prin creşterea numărului de accidente şi incidente feroviare fapt observat şi de AGIFER care a înaintat un act către SNTFC în care se arată că SNTFC se axează doar pe pedepsirea vinovaţior de producerea acestor accidente /incidente şi nu pe eliminarea cauzelor care duc la acestea.

  31. La mitingul de protest organizat de ANSF în data de 22 aprilie 2016 s-a dorit tragerea nunui semnal de alarmă privind starea deosebit de gravă a stării tehnice a parcului de material rulant de tracţiune de la SNTFC, material rulant care continuă să se degradeze din cauza faptului că Guvernul României prin Ministerul Transporturilor continuă să subfinanţeze SNTFC în vederea reparării materialului rulant de tracţiune, respectiv achiziţia de material rulant nou. Din cauza faptului că locomotivele se defectează foarte des, mecanicii de locomotivă efectuează serviciu sub un stres continuu şi sunt hotărâţi ca începând cu data de 01.10.2016 să refuze ieşirea din depouri/SELC-uri cu locomotive care nu corespund din punct de vedere tehnic sau care au piese lipsă ce interzic ieşirea locomotivelor dein depou. Domnul Prim ministru Dacian Cioloş ne poate demonstra că doreşte alinierea la cerinţele europene în ceea ce priveşte transportul feroviar de călători prin acordarea banilor necesari achiziţionării de material rulant nou, modernizat şi prin acordarea sumelor necesare reparării locomotivelor/automotoarelor care încă sunt competitive.

  32. Ministrul Transporturilor-Domnul PETRU SORIN BUȘE cunoaște că sunt locomotive în parcul Depoului de Locomotive București Călători care funcționează unele în 5 motoare electrice de tracțiune și altele în 4 motoare electrice de tracțiune și cu toate acestea mecanicii de locomotive trebuie să dea pe scris de ce nui a ținut viteza din livret/timpii de mers ?

  33. Nemulţumirea mecanicilor de locomotivă și automotor ai SNTFC,,CFR Călători,,SA și ai salariaților SCRL Brașov SA ce sunt membrii de sindicat ai ANSF, precum și a tuturor celorlalți membrii de sindicat ai ANSF este în primul rând legată starea actuală a parcului de material rulant motor active al SNTFC,,CFR Călători,,SA (locomotive, automotoare, rame electrice) care este învechit și cu Reviziile Mari neefectuate și care în consecință prezintă dese defectări , iar unele din aceste locomotive chiar au luat foc și au condus și conduc la diverse întreruperi ale traficului feroviar de călători și la întârzieri ale trenurilor de călători ce nemulțumesc călătorii și le dau motivul să circule cu alte mijloace de transport. Mai mult în acest moment există un număr mare de locomotive care funcționează cu 1 sau 2 motoare de tracțiune electrică isolate și cu osii care au bandajele strunjite la cota minimă, astfel că sunt limitate să circule cu viteza redusă neputând fi apte să remorce toate trenurile de călători din parcul SNTFC CFR Călători, sau chiar dacă sunt îndrumate pentru remorcarea acestora produc de asemenea întârzieri în graficul de circulație al trenurilor ce nemulțumesc călătorii și le dau motivul să circule cu alte mijloace de transport.

  34. Alianța Națională Sindicală Feroviară (ANSF ) a constatat cu surprindere că OMT 615/2015 s-a dat fără a avea autorizate centrele de formare, formatori și evaluatori și acolo unde apar autorizate centre de formare nu sunt suficienți formatori, evaluatori etc. și solicităm Ministerului Transporturilor și SNTFC,,CFR Călători,,SA să găsească soluții pentru ca OMT 615/2015 să nu mai aducă la SNTFC,,CFR Călători,,SA cheltuieli suplimentare nejustificate. Deci pentru SNTFC,,CFR Călători,,SA mai este o mare problemă , respectiv cea creată de OMT 615/2015 din vina căruia SNTFC,,CFR Călători,,SA trebuie să plătească 2 mecanici de locomotivă în loc de unul acolo unde au expirat autorizațiile de simplificat și sunt valabile autorizațiile în echipă completă , precum și acolo unde SNTFC,,CFR Călători,,SA trebuie să plătească ore suplimentare la mecanicii care mai au valabile permisele și autorizațiile pentru că SNTFC,,CFR Călători,,SA nu poate să folosească mecanicii de locomotivă și automotor la care le-au expirat autorizațiile sau permisele de conducere și unde deși actele pentru noile permise de conducere ale mecanicilor de locomotivă sunt depuse la ASFR încă din lunile ianuarie / februarie 2016 nici până în prezent nu li s-a emis de către ASFR noile permise de conducere etc.
    Mai mult se pare că doar initial SNTFC,,CFR Călători,,SA a înțeles că are și aceasta unele obligații în ceea ce privește autorizarea centrelor de formare ( pentru care le-a trebuit un an de zile celor de la SNTFC,,CFR Călători,,SA ), a autorizării responsabililor centrelor de formare și a formatorilor și a stabilirii modului în care vor fi plătiți responsabilii centrelor de formare și formatorii pentru că fac formarea altor mecanici de locomotivă ( și a reușit în un an de zile să autorizeze 25 formatori la nivelul întregii țări, iar pentru stabilirea modului de plată SNTFC,,CFR Călători,,SA a convocat organizațiile sindicale reprezentative și semnatare a CCM în vigoare în data de 14.07.2016 propunând pentru cei 13 responsabili de centre de formare un spor de 5 % la salariul de bază și pentru cei 25 de formatori de mecanici de locomotivă ținând cont că vor face și funcția de mecanic de locomotivă în același timp cât formează alți mecanici de locomotivă să nu piardă sporul de simplificat când formează mecanici de drum și să nu piardă orele cap secție când formează mecanici de manevră și totuși în această situație când exista un efort financiar insemnificabil pentru a reglementa activitatea de formare la SNTFC,,CFR Călători,,SA, procesul verbal de negociere a unui nou Act Adițional la CCM prevede că Alianța Națională Sindicală Feroviară și Alianța Federaților Tehnice Feroviare sunt de acord cu propunerea administrației SNTFC,,CFR Călători,,SA în ceea ce privește responsabilii de centre de formare, formatorii și evaluatorii , dar se menționează că în condițiile în care pentru a semna un Act Adițional la CCM în vigoare FNFMC -Ramura Comercial și FNFMC –Ramura Vagoane au solicitat și ele prevederea de noi sporuri etc pentru câteva mii de salariații, SNTFC,,CFR Călători,,SA nu-și permite efortul financiar și ,, Reprezentanții administrației CFR Călători au precizat că efortul financiar suportat de societate pentru introducerea sporurilor solicitate de FNFMC nu se încadrează în fondul de salarii prevăzut în BVC aprobat pentru anul 2016, Având în vedere că administrația CFR Călători și organizațiile sindicale participante la negociere nu au căzut de acord asupra modificării prevederilor CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA pe anii 2015-2017, raportat la art. 149 și art. 150 din Legea nr. 62/2011 a dialogului social , nu sunt îndeplinite condițiile pentru încheierea unui act adițional la CCM ,, .

  35. Alianţa Naţională Sindicala Feroviară, reprezentativă și semnatară a CCM 2015-2017 și a Actului Adițional al acestuia, îşi exprimă îngrijorarea faţă de declinul în care se află Calea Ferată Română datorată lipsei strategiilor pe termen lung, lipsei de profesionalism şi lipsei de responsabilitate în gestionarea resursei umane de la unitățile feroviare de stat, a infrastructurii feroviare de stat din România şi a parcului de material rulant de la SNTFC,,CFR Călători,,SA.

  36. “5.1.29 Al doilea factor este reprezentat de vechimea parcului de material rulant. Vechimea medie a garniturilor de trenuri este de aproximativ 35 de ani, dar există și unități care au o vechime de peste 60 de ani, 50% din acestea fiind încă în folosință. Câteva alte tipuri de trenuri, cum ar fi locomotivele diesel-electrice, locomotivele diesel și ramele electrice au o vechime mai mare de 30 de ani, cu o rată de utilizare mai mică de 60%. …” (susrsa: Master Plan)

    La aceste conditii se adauga bataia de joc a “plimbatorilor de hartii” numiti politico/sindical in functii de conducere si/sau control.
    Unii dintre ei isi fac chiar un titlu de glorie din numarul de sanctiuni date “iobagilor”, mai ales celor care sunt mai “vocali”, inghit mai greu batjocura sau nu fac parte din “gasca sustinatoare”!
    Situatia este identica cu cea de la Infrastructura sau chiar mai rea, daca luam in considerare si bataia de joc salariala, unde 30% dintre “iobagi” sunt platiti cat un muncitor necalificat.
    Daca ne raportam si la “proportia decontarii de 50% din co”, cand dupa o lunga chinuiala probabil se va “putea” acorda un maxim de 400 de lei… fata de 1000 de lei…avem inca un motiv de situatie mai “nasoala” decit la Calatori…!
    Atat s-a “putut” pentru a ramane ceva “cascaval” pentru un mare numar de dosare sociale care vor fi musai “rezolvate”… probabil ca 30% dintre ele sunt din “central” la fel ca in anii trecuti!
    Cine sunt beneficiarii, ce sume si pentru ce…vom afla dupa “desecretizarea” din urmatorii 10-15 ani….cand vor iesi in cele din urma la pensie in baza celei de a doua forme de statut…ce mai batrani experti sociali din toate timpurile!

  37. Cred că în actul AGIFER din 13 iunie 2016 se trage un semnal de alarmă referitor la subfinanțarea reparației materialului rulant al SNTFC,,CFR Călători,,SA și la investiții în material rulant motor nou , dar și la faptul că personalul de locomotivă este îmbătrînit și insuficient urmînd pensionări masive și practic fiind imposibil înlocuirea în timp util al celor care vor ieși masiv la pensie …

  38. Într-un act al AGIFER din iunie 2016 către SNTFC,,CFR Călători,,SA se arată că : ,, un alt aspect evidențiat este acela că pe piața forței de muncă nu există suficient personal calificat pentru unele funcții feroviare . Astfel, pentru funcția de mecanic de locomotivă este menținut în activitate personal cu vechime și experiență , care însă ridică mult media de vîrstă , conducînd la îmbătrînirea acestei categorii de personal , cu riscuri crescute la oboseală și boli ,, și ,, Acest material se constituie într-un semnal de alarmă pentru problematica siguranței circulației de pe rețeaua feroviară din România, întrucât factorul uman, dincolo de subfinanțarea infrastructurii și materialului rulant ,, .
    În consecință și Agenția de Investigare Feroviară Română -AGIFER- a constatat subfinanțarea infrastructurii și materialului rulant la care se adaugă faptul că factorul uman are ridicată mult media de vârstă, respectiv este îmbătrânit, cu riscuri crescute la oboseală și boli și mai tîrziu urmând ieșiri masive la pensie a majorității mecanicilor de locomotivă și automotor de la SNTFC,,CFR Călători,,SA și rămînerea și fără personal de remorcare al trenurilor de călători . Ce nu a spus AGIFER este faptul că și Ordinul de Ministru nr 615 din 2015 micșorează permanent numărul mecanicilor de locomotivă ai SNTFC,,CFR Călători,,SA la care le expiră permisul sau autorizațiile și produce cheltuieli suplimentare SNTFC,,CFR Călători,,SA pentru că întâi s-a dat OMT 615 din 2015 și apoi s-a trecut la infrastructura pe care o cere OMT 615, respectiv : centre de formare, formatori și evaluatori etc.

  39. Legat de starea stațiilor de spălare și vidanjare care asigurau spălarea la exterior și vidanjarea vagoanelor de călători în stațiile Grivița, Basarab și Ploiești Sud cred că se cunoaște că și acestea sunt abandonate deși au dotările necesare pentru spălare la exterior și pentru vidanjarea cabinelor WC , iar acum prestația de spălare la exterior se efectuează pe liniile de pregătire și formare de către firmele private de salubrizare contra cost, la fel și vidanjarea cabinelor WC , producînd un disconfort personalului care lucrează la siguranța circulației cît și a restului de personal datorită noxelor degajate în spațiile de pregătire tehnică …

  40. Legat de vagoanele SNTFC,,CFR Călători,,SA care staționează pînă se distrug nu putem rămîne indiferenți nici față de acestea pentru că și acestea ar trebui reparate sau modernizate în special cele care provin din ultimile loturi de vagoane din seriile 1950, 2050, 3950, 1980, 2180 , 2190 , 1090, 2176, 2296, 2186, vagoane de dormit, cușetă și restaurant din seriile 7131, 7170, 4031, 4431, 8987, trenuri etajate și alte serii de vagoane .

  41. În concluzie constatăm că de circa 26 ani nu există nici-un interes și nici -o preocupare a factorilor decidenți din România și a factorilor de decizie și răspundere care s-au perindat la conducerile SNTFC,,CFR Călători,,SA față de starea tehnică a materialului rulant motor motiv pentru care scade an de an numărul locomotivelor active și al Automotoarelor DESIRO din parcul activ și la conducerile CNCF,,CFR,,SA față de starea tehnică a infrastructurii feroviare de stat motiv pentru care scade an de an viteza comercială a trenurilor de călători …În consecință în anul 2016 vrem schimbarea situației în bine …

  42. Domnul Ministru Tehnocrat Petru Sorin Bușe și Șeful Tehnocraților-Domnul Prim-Ministru Dacian Cioloș ar trebui să cunoască că materialul rulant motor activ al SNTFC,,CFR Călători,,SA este învechit și cu reviziile mari neefectuate conform programărilor pentru cele tip RR, RK , R7 și R8 și în consecință la prima rectificare bugetară ar trebui să suplimenteze sumele necesare introducerii încă din anul 2016 la reviziile mari a locomotivelor deja scadente…

  43. Guvernul Romîniei și Ministerul Transporturilor ar trebui să-și asume cei 1.780.000.0000 lei subfinanțare a SNTFC,,CFR Călători,,SA în perioada de cînd au apărut operatorii de transport feroviar de călători privați și pînă în prezent ? Consider că Guvernul Romîniei și Ministerul Transporturilor ar trebui în consecință să asigure sumele necesare SNTFC,,CFR Călători,,SA pentru a putea din anul 2016 să programeze la reparațiile mari toate locomotivele SNTFC,,CFR Călători,,SA ce sunt scadente la reviziile mari …

  44. Ministrul Transporturilor-domnul Petru Sorin Bușe și Prim-Ministrul -domnul Dacian Cioloș cunosc că dacă nu se face o suplimentare a fondurilor de reparații locomotive și automotoare Desiro din anul 2016 la prima rectificare bugetară pentru reparațiile parcului de material rulant motor al SNTFC,,CFR Călători,,SA se va ajunge pînă la data de 30.09.2016 la o situație de criză în asigurarea prestației SNTFC,,CFR Călători,,SA cu parcul de material rulant motor al SNTFC,,CFR Călători,,SA ceea ce va conduce la anularea unor trenuri zilnice de călători din cauza indiferenței factorilor decidenți din Romînia și tocmai acum cînd există un Guvern de Tehnocrați ?

  45. Ministrul Transporturilor-Domnul PETRU SORIN BUȘE cunoaște că din cele 120 Automotoare Desiro jumătate din ele sunt scadente la reviziile mari : R7 și R8 și sunt deja în GREVĂ TEHNICĂ, în timp ce SNTFC,,CFR Călători,,SA folosește locomotive și vagoane cu costuri mult mai mari decît dacă se foloseau automotoarele DESIRO?

  46. Mecanicii de locomotivă și automotor ai SNTFC,,CFR Călători,,SA își pun întrebarea următoare :
    De ce în Uniunea Europeană poate exista material rulant motor nou la operatorii de transport feroviar de călători de stat iar în Romînia nu poate exista nici măcar material rulant motor reparat și care să nu fie scadent la reviziile mari ?

  47. Da domnule Președinte Maxim Rodrigo Gabriel pot să confirm că mecanicii de locomotivă și automotor ai SNTFC,,CFR Călători SA la Mitingul din 22 aprilie 2016 au anunțat că dacă de la data de 01 octombrie 2016 se constată indiferență în continuare față de starea tehnică a locomotivelor, automotoarelor și ramelor electrice ale SNTFC,,CFR Călători,,SA atunci mecanicii de locomotivă și automotor ai SNTFC,,CFR Călători,,SA vor ieși din Depourile de Locomotive, SELC-uri și Puncte de Lucru de la Ramura Tracțiune numai cu locomotivele apte de drum și care în plus nu au piese lipsă sau defecte care interzic ieșirea acestora pentru remorcare trenuri de călători sau pentru efectuarea de manevre …

  48. Mecanicii de locomotivă și automotor ai SNTFC,,CFR Călători,,SA solicită factorilor decidenți din Romînia să elaboreze o strategie pe termen scurt de redresare a situației tehnice a materialului rulant motor al SNTFC,,CFR Călători,,SA , strategie care să cuprindă și suplimentarea fondurilor de reparații mari RR, RG, R7 și R8 etc astfel încît urgent să se introducă la reparațile mari majoritatea locomotivelor scadente la reviziile mari încă din anul 2016 …Mecanicii de locomotivă și automotor prin mitingul de protest din 22 aprilie 2016 și prin alte numeroase acte înaintate la toți factorii decidenți din Romînia atrag atenția că dispar din punct de vedere tehnic locomotivele SNTFC,,CFR Călători,,SA pînă la data de 01 octombrie 2016 și se ajunge astfel la ,,GREVA TEHNICĂ a locomotivelor, automotoarelor și ramelor electrice ale SNTFC,,CFR Călători,,SA pîna la data de 01 octombrie 2016 , iar de la data de 01 octombrie 2016 dacă se constată indiferență în continuare față de starea tehnică a locomotivelor, automotoarelor și ramelor electrice ale SNTFC,,CFR Călători,,SA atunci mecanicii de locomotivă și automotor ai SNTFC,,CFR Călători,,SA au anunțat la Mitingul de Protest din 22 aprilie 2016 desfășurat în Parcul din fața Ministerului Transporturilor că începînd cu 01 octombrie 2016 vor ieși din Depourile de Locomotive, SELC-uri și Puncte de Lucru de la Ramura Tracțiune numai cu locomotivele apte de drum și care în plus nu au piese lipsă sau defecte care interzic ieșirea acestora pentru remorcare trenuri de călători sau pentru efectuarea de manevre …

  49. Datorită lipsei de strategii pe termen lung la unitățile feroviare de stat după revoluție și pînă în prezent în gestionarea infrastructurii feroviare de stat și în gestionarea parcului de material rulant al SNTFC,,CFR Călători,,SA s-a ajuns la situația critică de a nu avea material rulant motor necesar asigurării prestației SNTFC,,CFR Călători,,SA , dar ce este mai grav este că parcul de material rulant motor rămas se micșorează pe zi ce trece prin defectări ce imobilizează cît mai multe locomotive,automotoare și rame electrice , ca să nu mai vorbim de locomotivele care iau foc în ultimul timp …Dacă mai adăugăm că și viteza comercială scade an de an și la fel și numărul de mecanici de locomotivă, șefi tren, conductori tren, ne punem întrebarea de ce factorii decidenți din Romînia văd sistemul feroviar altfel decît factorii decidenți din Uniunea Europeană ?