Un exemplu de Dialog Social dintre FSTFR și Ministerul Transporturilor…

,,Ministrul Iulian Matache acuzat că pune umărul si la falimentarea CFR Călători
Presedintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din Romania (FSTFR)- Maxim Rodrigo Gabriel, il acuza pe Ministrul Transporturilor- Iulian Matache ca tergiverseaza cu buna stiinta acordarea sumelor de bani alocate companiei CFR Calatori in urma celor doua rectificari de buget din 28 iulie si 23 octombrie 2015. In adresa sindicalistilor catre ministrul Iuilian Matache (vezi documentul in facsimil) se mentioneaza ca demnitarul din fruntea Ministerului Transporturilor refuza sa faca publica suma ce revine din rectificariile bugetare catre CFR Calatori, fapt ce a facut ca la CFR Calatori sa nu se incheie inca Contract Colectiv de Munca pentru ca nu exista la companie BVC-ul rectificat pe anul 2015″.
Citiți mai mult pe :

http://www.ziuanews.ro/dezvaluiri-investigatii/aranjament-girat-de-conducerea-ministerului-transporturilor-pentru-falimentarea-cfr-marfa-331110

SHARE

22 Responses

  1. 1993-2015
    ,, Costescu are o carieră de aproape 20 de ani în domeniul feroviar, în cadrul unor companii din țară și străinătate. ,, .
    ,, În cadrul Registrului Feroviar Român, a fost șef departament Optimizarea Sistemelor (1993-1996).
    ………………………………………………………………………………………………
    A preluat funcția de director general al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, la 2 martie 2015. ,, .
    Citiți mai mult pe :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&sqi=2&ved=0CCAQqQIwAmoVChMIgemyqp2VyQIVQ9YUCh2DGAwF&url=http%3A%2F%2Fwww.agerpres.ro%2Fflux-documentare%2F2015%2F11%2F15%2Fmarian-dan-costescu-propus-ministru-al-transporturilor-fisa-biografica–17-01-37&usg=AFQjCNGOVp1Y_t87oK-hGiVk8iCvBDwgsQ&bvm=bv.107467506,d.bGQ

  2. Cum a absolvit în 1993 Universitatea Politehnică București, Dan Marian Costescu a fost sef departament Optimizarea Sistemelor (1993-1996) si sef laborator Dinamica Rularii (1996-1997). Cum Dan Marian Costescu a preluat functia de Director General al Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA în 2015, tot în 2015 a devenit Ministru al Transporturilor . Se pare că domnului Dan Marian Costescu i-a fost bine la Calea Ferată și acum a sosit timpul să -i fie bine și căii ferate române când conduce Ministrul Dan Marian Costescu …
    ,, Dan Marian Costescu a fost propus de Dacian Ciolos ministru al Transporturilor. El s-a nascut la 23 februarie 1969.
    A absolvit Universitatea Politehnica Bucuresti (1993).
    In cadrul Registrului Feroviar Roman, a fost sef departament Optimizarea Sistemelor (1993-1996) si sef laborator Dinamica Rularii (1996-1997). A reprezentat CFR in Comitetul Director B12, din cadrul European Railway Research Institute, Olanda (1995-2001). Director executiv al Autoritatii Feroviare Romane (1998-2000), director fondator al Centrului de testare si cercetare feroviara (2001-2003) si director Afaceri Internationale in compania Karsdorfer Eisenbahn GmbH (2002-2004), presedinte al Consiliului de Administratie si director general al companiei Romvag SA (2002-2004), director general al Sistematic Engineering (2004-2015).
    A preluat functia de director general al Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA, la 2 martie 2015.
    Vorbeste fluent engleza, germana si franceza. ,, .
    Citiți mai mult pe :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=16&cad=rja&uact=8&ved=0CF8QFjAPahUKEwj4rYeyk5XJAhWKpnIKHd9rB2I&url=http%3A%2F%2Fwww.ziare.com%2Fdacian-ciolos%2Fpremier%2Fcine-e-dan-marian-costescu-propus-pentru-ministerul-transporturilor-1393675&usg=AFQjCNF57tZH_G-1W5g6YVQV1a6ZJsEOXA&bvm=bv.107467506,d.bGg

  3. ”și imediat s-a pus in Ministerul Transporturilor, peste tot, intrebarea : numai pe ala va-ti gasit sa-l alegeti? Și ce a urmat pentru membrii de sindicat ai Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România ( FSTFR) a fost spre mai bine, deși a fost o perioadă grea pentru SNTFC,,CFR Călători,,SA cu multe reorganizări, șomaj tehnic, concedieri colective, CS-uri și management privat când trenurile de călători ale CFR Călători s-au tot împuținat, dar FSTFR a acționat în instantă pentru a anula HG 74/2012 , a acționat în instantă și i-a adus înapoi în sistem pe majoritatea membrilor de sindicat ce fuseseră concediați în 2011 și în 2012, șomajul tehnic și CS-urile au afectat cel mai puțin pe membrii de sindicat ai FSTFR și în final prin demersurile făcute au reușit să determine aducerea înapoi a trenurilor de călători cedate de CFR Călători în anii anteriori și în prezent CFR Călători este pe un drum de redresare economică ,,
    Sunt adevaruri care trebuie amintite, ptr. ca romanul uita repede.
    Mai trebuie amintit ca de tractiune, in special de mecanic si ce deriva din aceasta functie, nimeni nu s-a putut atinge, exceptie fiind cazurile de indeplinire a varstei de pensionare. Si in acest an, se poate observa lesne, cata dreptate a avut FSTFR si conducerea acesteia, acum cand se doreste intrarea pe sectii de circulatie lasate de izbeliste de operatorul privat, daca se disponibilizau mecanicii dupa vointa conducerilor SNTFC de la acel timp.
    Stiau cei din conducere, atunci cand au intrebat: ”numai pe ala la-ti putut alege,, la ce sa se astepte.
    -,,Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR) a sesizat, pe 19 august 2013, Consiliul de supraveghere din domeniul feroviar, din cadrul Consiliului Concurenţei, în legătură cu managementul dezastruos al conducerii Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Călători „CFR Călători”, în frunte cu managerul …”
    http://www.ziuanews.ro/dezvaluiri-investigatii/consiliul-concurentei-gireaza-jaful-de-la-cfr-calatori-104920
    ”Preşedintele Federaţiei Sindicatelor Transporturi Feroviare din România, Maxim Rodrigo, a sesizat Consiliul Concurenţei, Camera Deputaţilor, Senatul, Primul Ministru şi pe ministrul Ramona Mănescu despre faptul că Valentin Dorobanţu a desfiinţat în acest an,…”
    http://www.ziuanews.ro/dezvaluiri-investigatii/valentin-dorobantu-a-anulat-cel-mai-rentabil-tren-al-cfr-calatori-constanta-bucuresti-oradea-106042

  4. Multă baftă și mult noroc domnule Dan Marian Costescu în funcția de Ministru al Transporturilor !

  5. ,, Noul guvern, dominat de oameni scoliti peste hotare
    Premierul desemnat Dacian Ciolos a anuntat, duminica, lista Cabinetului sau, format din 21 de membri, doi dintre ei fiind vicepremieri. “M-am orientat spre oameni cu viziune, cu idei si experienta in management”, a spus premierul desemnat, precizand ca a urmarit sa fie un “echilibru” intre oameni tineri, cu formare profesionala solida si oameni cu vasta experienta.,, .
    Citiți :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=0CCgQFjADahUKEwjypYORpJTJAhVHPxQKHQ1OCUM&url=http%3A%2F%2Fwww.realitatea.net%2Fdan-marian-costescu-director-cfr-propus-ministru-al-transporturilor_1830858.html&usg=AFQjCNEih5pgft_EAjcinPKNApxDjQ8AQQ&bvm=bv.107467506,d.bGQ
    Citiți mai mult pe :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=12&cad=rja&uact=8&ved=0CEkQFjALahUKEwjypYORpJTJAhVHPxQKHQ1OCUM&url=http%3A%2F%2Fwww.pandurul.ro%2FPolitica%2F2015-11-16%2FNoul%2Bguvern%2C%2Bdominat%2Bde%2Boameni%2Bscoliti%2Bpeste%2Bhotare&usg=AFQjCNHUu0PgBO0pR-PfAE-Xt3mkqlkNMw

  6. Mecanicul (i)responsabil spune că și la FSTFR în 2010 s-a schimbat conducerea FSTFR, fiind ales presedinte MAXIM RODRIGO GABRIEL și imediat s-a pus in Ministerul Transporturilor, peste tot, intrebarea : numai pe ala va-ti gasit sa-l alegeti? Și ce a urmat pentru membrii de sindicat ai Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România ( FSTFR) a fost spre mai bine, deși a fost o perioadă grea pentru SNTFC,,CFR Călători,,SA cu multe reorganizări, șomaj tehnic, concedieri colective, CS-uri și management privat când trenurile de călători ale CFR Călători s-au tot împuținat, dar FSTFR a acționat în instantă pentru a anula HG 74/2012 , a acționat în instantă și i-a adus înapoi în sistem pe majoritatea membrilor de sindicat ce fuseseră concediați în 2011 și în 2012, șomajul tehnic și CS-urile au afectat cel mai puțin pe membrii de sindicat ai FSTFR și în final prin demersurile făcute au reușit să determine aducerea înapoi a trenurilor de călători cedate de CFR Călători în anii anteriori și în prezent CFR Călători este pe un drum de redresare economică …
    În 2015 se schimbă conducerea Ministerului Transporturilor, fiind Ministru -Domnul Dan Marian Costescu și imediat se va pune probabil in Ministerul Transporturilor și la Sindicatele din Calea Ferată, peste tot, intrebarea : numai pe ala va-ti gasit sa-l alegeti? Și ce va urma eu cred că va fi bine pentru ceferiști și nu numai …

  7. Mecanicul (i)responsabil spune că și la FSTFR în 2010 s-a schimbat conducerea FSTFR, fiind ales presedinte MAXIM RODRIGO GABRIEL și imediat s-a pus in MT, peste tot, intrebarea : numai pe ala va-ti gasit sa-l alegeti?
    Și ce a urmat : alegerea lui MAXIM RODRIGO GABRIEL ca Președinte ANSF și obținerea reprezentativității ANSF pe noua Lege 62/2011, formarea sindicatului national la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA denumit S.U.S. CFR Călători ce are 2300 membrii de sindicat ce sunt salariați ai SNTFC,,CFR Călători,,SA , întărirea Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România …

  8. Gogule ai punctat bine, noul Ministru al Transporturilor vine din domeniul feroviar :
    ,,Dan Marian Costescu, noul ministru al Transporturilor, a fost numit în marie 2015 director general al CFR SA, scrie Gândul.info
    Dan Marian Costescu are 46 de ani şi a înfiinţat, dezvoltat şi condus companii de inginerie feroviară, precum Forschung Mess – und Daten-Technik Zentrum (Germania) şi Sistematic Engineering (România). ,, .
    Citiți mai mult pe :
    http://www.capital.ro/cine-este-dan-marian-costescu-noul-ministru-al-transporturilor.html

  9. Chiar asa : sa ne aducem aminte.
    2009- se schimba conducerea FSTFR, presedinte MAXIM RODRIGO GABRIEL- intrebare in MT: numai pe ala va-ti gasit sa-l alegeti?
    2010-,, Pe de altă parte, directorul general al CFR Călători, Liviu Pescăraşu, susţine că şomajul tehnic este o măsură necesară, deoarece activitatea companiei a scăzut cu 20% faţă de anul trecut şi 40% faţă de 2008.
    “Activitatea a scăzut şi la încasări şi la circulaţie. Trenurile care odată circulau cu 15 vagoane, acum au cinci-opt vagoane. Totodată, sezonul estival se încheie şi există o reducere a activităţii”, a spus Pescăraşu.,,
    http://www.mediafax.ro/social/somajul-tehnic-de-la-cfr-calatori-obliga-angajatii-sa-faca-ore-suplimentare-cheltuielile-cresc-6942808
    – Anca Boagiu bagă deja CFR Călători în insolvenţă (http://jurnalul.ro/stire-special/anca-boagiu-baga-deja-cfr-calatori-in-insolventa-557335.html)
    – ,,CFR Călători vrea să disponibilizeze anul viitor aproximativ 2.200 de angajaţi, reprezentând 15% din totalul de 15.000 de salariaţi, şi să investească 957 milioane de euro până în 2019 pentru achiziţia de rame electrice, automate de bilete şi un sistem de control prin porţi de acces la tren.,,
    ( http://www.mediafax.ro/social/cfr-calatori-vrea-sa-disponibilizeze-15-din-angajati-in-2011-7655894)
    – ,,Bugetele sunt cuprinse în trei proiecte de HG ale Ministerului Transporturilor care vor fi supuse spre aprobare.
    Potrivit celor mai recente date, Ministerul Transporturilor intenţionează să disponibilizeze în acest an aproximativ 7.300 de angajaţi de la cele trei companii feroviare de stat.
    La CFR Marfă cheltuielile cu personalul ar urma să scadă cu 21,8%, de la 430,58 milioane lei la 336,6 milioane lei, fondul de salarii cu 21,9%, de la 327,5 milioane lei la 255,56 milioane lei.,,
    http://www.mediafax.ro/economic/bugetele-companiilor-feroviare-pe-2011-prevad-reducerea-personalului-cu-aproape-5-600-angajati-7918474
    ,,Astfel, la CFR Călători şi CFR SA există două variante de programe de restructurare, respectiv unul în care se vor păstra opt regionale şi unul cu cinci regionale. În varianta cu opt regionale, CFR SA ar urma să disponibilizeze 1.290 de persoane, iar CFR Călători 923, iar în cea de-a doua variantă, CFR ar disponibiliza 1.492 persoane, iar CFR Călători 1.021.
    Totodată, dacă se va aproba programul în varianta cu opt regionale, angajaţii vor renunţa la primele de Paşte şi de Crăciun, de concediu şi la tichetele de masă, la fel ca în 2009 şi în 2010.,,
    http://www.mediafax.ro/economic/mantescu-pot-fi-disponibilizati-7-300-de-feroviari-exista-solutii-mai-bune-dar-nesustinute-politic-7880855
    Nu ni se cuvine chiar totul si nimic nu vine cazand din cer, totul se optine cu sudoare(chiar daca unii nu vor sa creada).
    Va urma.

  10. Da domnule fost Ministru Relu Fenchiu și alți Miniștri ai Transporturilor ce au gândit și gândesc la fel de bine doar pe ideea că: ,, este nevoie de un operator puternic care să aducă material rulant performant, mic consumator de combustibil și care să poată concura real pe pieţe pentru a face profitabilă compania. ,, vă solicităm să faceți ce trebuie să faceți și știți că trebuie să faceți și ne referim la a face din SNTFC,,CFR Călători,,SA ,,un operator puternic care să aducă material rulant performant, mic consumator de combustibil și care să poată concura real pe pieţe pentru a face profitabilă compania. ,, .
    ,, Ministrul Transporturilor, Relu Fenchiu, susține că singura șansă pentru compania CFR Călători este ca această să fie privatizată.
    Acesta a precizat, într-un intreviu acordat Agerpres, că este nevoie de un operator puternic care să aducă material rulant performant, mic consumator de combustibil și care să poată concura real pe pieţe pentru a face profitabilă compania. „Aşa consider că este bine. Aştept consultările cu ceilalţi colegi din Guvern, va trebui să mă consult şi cu primul ministru şi voi lua o decizie”, a explicat ministrul Transporturilor. Fenechiu a explicat că și alte societăţi aflate în subordinea Ministerului Transporturilor pot fi privatizate. „Intenţia mea este însă să privatizăm societăţile doar atunci când aceste devin interesante pentru piaţă. ,, . ,, .
    Citiți mai mult pe :
    http://www.evz.ro/fenechiu-cfr-calatori-trebuie-privatizata-1018909.html

  11. ,,PSD: CFR Calatori este pregatita pentru faliment
    Departamentul de transporturi si infrastructura al PSD solicita ministrului Transporturilor sa opreasca practica CFR Calatori de a renunta la anumite trasee, care sunt preluate de operatori privati. “Metoda folosita la CFR Marfa se aplica acum la CFR Calatori. In mod intentionat, fara a fi aplicate masuri de imbunatatire a calitatii serviciilor si a controlului in trafic pe anumite trasee, CFR Calatori le anunta ca fiind nerentabile si renunta la ele. Intamplator sau nu, aceste trasee devin foarte rentabile pentru operatorii privati care intra imediat sa le preia”, se precizeaza intr-un comunicat al departamentului, remis Ziare.com… ,, .
    Citiți mai mult pe :
    http://www.ziare.com/psd/stiri-psd/psd-cfr-calatori-este-pregatita-pentru-faliment-1163043
    ,, CFR, o poveste despre capuse si politica (Opinii)
    De-abia vorbeam ieri despre efectele letale ale clientelismului in economia romaneasca, ca astazi am mai avut o mostra de mare calibru a aceluiasi fenomen: CFR. Povestea companiei de cai ferate, impartita acum in trei companii – Calatori, Marfa si Infrastructura, este tot una despre distrugerea unei societati de stat prin capusare sistematica si subordonare fata de interese politice. CFR a fost intotdeauna o feuda politica exploatata la sange. Conducerea companiilor CFR a fost mereu incredintata unor oameni de partid, siguri, care au acceptat toate contractele paguboase cu putinta in favoarea clientilor politici si trangandu-si, la randul lor, o parte consistenta, cazul cel mai notoriu fiind al lui Necolaiciuc… ,, .
    Citiți mai mult pe :
    http://www.ziare.com/stiri/cfr/cfr-o-poveste-despre-capuse-si-politica-1212822
    ,, Fenechiu: CFR Călători trebuie privatizată
    http://www.evz.ro/fenechiu-cfr-calatori-trebuie-privatizata-1018909.html
    12 ian. 2013 – Fenechiu: CFR Călători trebuie privatizată … Fenechiu a explicat că și alte societăţi aflate în subordinea Ministerului Transporturilor pot fi privatizate. … ,, .
    Citiți mai mult pe :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=6&cad=rja&uact=8&ved=0CDIQFjAFahUKEwjfkY3N9Y3JAhUHqg4KHTHFDaY&url=http%3A%2F%2Fwww.evz.ro%2Ffenechiu-cfr-calatori-trebuie-privatizata-1018909.html&usg=AFQjCNFaJCG3G3lGdEPJINoCBYV6XHfu_w

    ,,Angajatii CFR protesteaza la Ministerul Transporturilor, Fenechiu promite dialog
    Sute de angajati ai CFR protesteaza, vineri, in fata sediului Ministerului Transporturilor. Manifestatiile au loc dupa ce ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a semnat, joi, o minuta cu presedintele Federatiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din Romania (FSTFR), Maxim Rodrigo Gabriel, in care sunt mentionate solicitarile Federatiei pentru un dialog social constructiv in relatia cu administratia SNTFC CFR Calatori, precum si masurile pe care MT le va lua in perioada imediat urmatoare…,,.
    Citiți mai mult pe :
    http://www.ziare.com/stiri/cfr/angajatii-cfr-protesteaza-la-ministerul-transporturilor-fenechiu-promite-dialog-1238419

  12. SUNTEM BUGETARI ? de la 01 12 2015 se mărește și la noi cu 10 % ?

  13. Cu ocazia,zilei de Mihai siGavril,urez Lamulti ani fericiti alaturi de cei dragi Domnului Maxim Rodrigo Gabriel si tuturor CFR-istilor care poarta numele sfintilor Mihai si Gavril.

  14. Ce gras şi frumos arată tov……. ministru parcăi un purceluş. Se observă că trăieşte din salariul de bugetar. Să gândească pentru binele CFR-lui nu al operatorilor privaţi. Mersul de anul viitor va fi mult mai profitabil pentru operatori privaţi. Nu mai aştept nimic bun de la această conducere.

  15. Citiți articolul 70 din Ordonanta de urgenta a Guvernul Romaniei nr. 47 din 23 octombrie 2015 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2015 si unele masuri bugetare apărut în M. Of. Partea I nr. 806 din 29 octombrie 2015 , respectiv :
    ,, ART. 70
    (1) Se autorizează ordonatorii principali de credite să introducă modificări în volumul şi în structura bugetelor de venituri şi cheltuieli pe anul 2015 ale instituţiilor publice subordonate finanţate parţial din venituri proprii, inclusiv la şi de la cheltuieli de personal, proiecte cu finanţare externă nerambursabilă (FEN) postaderare şi cheltuieli de capital, precum şi între bugetele acestora, cu încadrarea în prevederile aprobate la alineatul 51.01.01 “Transferuri către instituţii publice”.,, .

  16. Citiți articolul 29 din Ordonanta de urgenta a Guvernul Romaniei nr. 47 din 23 octombrie 2015 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2015 si unele masuri bugetare apărut în M. Of. Partea I nr. 806 din 29 octombrie 2015 , respectiv :
    ,, Art. 29. — (1) Cu suma de 542.274 mii lei, prevăzută în bugetul Ministerului Transporturilor la capitolul 84.01 „Transporturi”, titlul 72 „Active financiare”, articolul 72.01 „Active financiare”, alineatul 72.01.01 „Participare la capitalul social al societăţilor comerciale”, se majorează contribuţia statului la capitalul social al Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.” — S.A.
    (2) Suma prevăzută la alin. (1) se virează într-un cont distinct deschis la Trezoreria Statului şi se utilizează de Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R.” — S.A. pentru achitarea către Ministerul Transporturilor a taxei pe valoarea adăugată deduse pentru realizarea obiectivelor proprii de investiţii finanţate de la bugetul de stat şi neutilizată până la finele anului bugetar, aferentă perioadei 2000—2010 şi nevirate la bugetul de stat, precum şi dobânzile şi penalităţile de întârziere aferente acesteia.
    (3) Suma primită potrivit alin. (2) într-un cont de disponibil se virează de către Ministerul Transporturilor la venituri ale bugetului de stat, în termen de 5 zile.
    (4) Din sumele aprobate pentru Ministerul Transporturilor, la titlul 55 „Alte transferuri”, alineatul 55.01.12 „Investiţii ale agenţilor economici cu capital de stat”, se va plăti suma de 29.119,65 mii lei în contul Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Călători „C.F.R. Călători” — S.A., conform Deciziei irevocabile nr. 263 din 23 ianuarie 2014, sumă ce a fost utilizată de Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători „C.F.R. Călători” — S.A. pentru achitarea din surse proprii a datoriilor restante către furnizorii de investiţii şi a majorărilor de întârziere aferente. ,, .
    …………………………………………………………………………………………
    (7) Cu suma de 126.000 mii lei, prevăzută în bugetul Ministerului Transporturilor la capitolul 84.01 „Transporturi”, titlul 72 „Active financiare”, articolul 72.01 „Active financiare”, alineatul 72.01.01 „Participare la capitalul social al societăţilor comerciale”, se majorează contribuţia statului la capitalul social al Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Călători „C.F.R. Călători” — S.A.
    (8) Suma prevăzută la alin. (7) reprezintă subcompensarea, de la bugetul de stat, a pachetului minim social aferent serviciului public de transport feroviar de călători aferent anilor 2008—2014, se încasează într-un cont de disponibil deschis la Trezoreria Statului şi se utilizează cu condiţia ca Ministerul Transporturilor să îşi asume subcompensarea aferentă acestei perioade, iar suma alocată să se încadreze în cuantumul compensării calculat potrivit legislaţiei în vigoare. ,, .

  17. Referitor la negocierea CCM 2015-2016 la nivel de unitate SNTFC,,CFR Călători,,SA și la conflictul de muncă declanșat de Federațiile Sindicale și de Alianța Națională Sindicală Feroviară la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA , s-a semnat un accord pe perioada 29 octombrie 2015-26 noiembrie 2015 deoarece sunt promisiuni că se fac demersuri ale Guvernului României, Ministerului Transportului și ale SNTFC,,CFR Călători,,SA pentru soluționarea favorabilă a revendicărilor până în a treia decadă a lunii noiembrie 2015 …

  18. Citiți articolul 29 din Ordonanta de urgenta a Guvernul Romaniei nr. 47 din 23 octombrie 2015 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2015 si unele masuri bugetare apărut în M. Of. Partea I nr. 806 din 29 octombrie 2015 , respectiv :
    ,, Art. 29. — (1) Cu suma de 542.274 mii lei, prevăzută în bugetul Ministerului Transporturilor la capitolul 84.01 „Transporturi”, titlul 72 „Active financiare”, articolul 72.01 „Active financiare”, alineatul 72.01.01 „Participare la capitalul social al societăţilor comerciale”, se majorează contribuţia statului la capitalul social al Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.” — S.A.
    (2) Suma prevăzută la alin. (1) se virează într-un cont distinct deschis la Trezoreria Statului şi se utilizează de Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R.” — S.A. pentru achitarea către Ministerul Transporturilor a taxei pe valoarea adăugată deduse pentru realizarea obiectivelor proprii de investiţii finanţate de la bugetul de stat şi neutilizată până la finele anului bugetar, aferentă perioadei 2000—2010 şi nevirate la bugetul de stat, precum şi dobânzile şi penalităţile de întârziere aferente acesteia.
    (3) Suma primită potrivit alin. (2) într-un cont de disponibil se virează de către Ministerul Transporturilor la venituri ale bugetului de stat, în termen de 5 zile.
    (4) Din sumele aprobate pentru Ministerul Transporturilor, la titlul 55 „Alte transferuri”, alineatul 55.01.12 „Investiţii ale agenţilor economici cu capital de stat”, se va plăti suma de 29.119,65 mii lei în contul Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Călători „C.F.R. Călători” — S.A., conform Deciziei irevocabile nr. 263 din 23 ianuarie 2014, sumă ce a fost utilizată de Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători „C.F.R. Călători” — S.A. pentru achitarea din surse proprii a datoriilor restante către furnizorii de investiţii şi a majorărilor de întârziere aferente.
    (5) Cu suma de 55.000 mii lei, prevăzută în bugetul Ministerului Transporturilor la capitolul 84.01 „Transporturi”, titlul 72 „Active financiare”, articolul 72.01 „Active financiare”, alineatul 72.01.01 „Participare la capitalul social al societăților comerciale”, se majorează contribuția statului la capitalul social al Societății Comerciale de Transport cu Metroul București
    „Metrorex” – S.A.
    (6) Suma prevăzută la alin. (5) se încasează de Societatea Comercială de Transport cu Metroul București „Metrorex” –
    S.A. într-un cont de disponibil deschis la Trezoreria Statului și se utilizează pentru acoperirea ratei aferente anului 2015, la creditul comercial contractat de la CEC Bank, având ca obiect plata prestațiilor cu mentenanța materialului rulant din perioada 2009-2010.
    (7) Cu suma de 126.000 mii lei, prevăzută în bugetul Ministerului Transporturilor la capitolul 84.01 „Transporturi”, titlul 72 „Active financiare”, articolul 72.01 „Active financiare”, alineatul 72.01.01 „Participare la capitalul social al societăților comerciale”, se majorează contribuția statului la capitalul social al Societății Naționale de Transport Feroviar de Călători „C.F.R. Călători” – S.A.
    (8) Suma prevăzută la alin. (7) reprezintă subcompensarea, de la bugetul de stat, a pachetului minim social aferent serviciului public de transport feroviar de călători aferent anilor 2008-2014, se încasează într-un cont de disponibil deschis la Trezoreria Statului și se utilizează cu condiția ca Ministerul Transporturilor să își asume subcompensarea aferentă acestei perioade, iar suma alocată să se încadreze în cuantumul compensării calculat potrivit legislației în vigoare.
    Art. 30.
    (1) În bugetul Ministerului Transporturilor, la capitolul 84.01 „Transporturi”, titlul 59 „Alte cheltuieli”, alineatul 59.17 „Despăgubiri civile”, este cuprinsă suma de 12.559 mii lei, destinată achitării hotărârilor judecătorești definitive și irevocabile stabilite în sarcina Ministerului Transporturilor, după cum urmează:
    a) suma de 2.078 mii lei pentru plata Sentinței civile nr. 6.934/2012, rămasă irevocabilă prin Decizia Curții de apel București nr. 1.772/2014;
    b) suma de 2.783 mii lei pentru plata Sentinței civile nr. 2.272/2013, rămasă irevocabilă prin Decizia I.C.C.J. din 4 iunie 2014;
    c) suma de 7.698 mii lei pentru plata Sentinței arbitrale nr. 138 din 22 decembrie 2014, pronunțată de Curtea de Arbitraj Comercial Internațional de pe lângă C.C.I.R.
    (2) Din suma prevăzută în bugetul Ministerului Transporturilor pe anul 2015, la capitolul 84.01 „Transporturi”, titlul 71 „Active nefinanciare”, suma de 2.838 mii lei se repartizează Școlii Superioare de Aviație Civilă.
    Art. 31.
    Se autorizează Ministerul Transporturilor, în anexa nr. 3/24/21 „Fișa proiectului cu finanțare din fonduri externe nerambursabile de preaderare, alți donatori și din alte facilități postaderare”, la sursa 08 „Finanțare externă nerambursabilă”, să suplimenteze creditele de angajament la proiectul 5993 „Infrastructura transfrontalieră infrastructura de comunicații între România și Republica Moldova”, cu suma de 4.694 mii lei la titlul 56 „Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare”, alineatul 56.08.02 „Finanțare externă nerambursabilă ,, .