INFORMARE 01.10.2015

La data de 30 septembrie 2015 a avut loc ultima zi de negociere, respectiv ultima zi de valabilitate a ACORDURILOR COLECTIVE înregistrate  la cele trei unității de cale ferată – CNCF CFR SA, SNTFM CFR MARFĂ SA si SNTFC CFR CĂLĂTORI SA. Ultima ofertă a administrației a fost doar cu acordarea a câte un tichet de masă pe zi lucrătoare doar pe luna octombrie și încheierea unui nou Acord pentru două luni de zile. Organizațiile sindicale reprezentative nu au fost de acord cu oferta Administrației astfel că nu s-a ajuns la niciun consens în ceea ce privește încheierea noilor CCM-uri cu valabilitate de la 1 octombrie 2015.
În aceste condiții în cursul zilei de 01 octombrie 2015, ALIANȚA NAȚIONALĂ SINDICALĂ FEROVIARĂ va sesiza conducerile SNTFC CFR CĂLĂTORI SA și CNCF CFR SA despre existența premiselor declanșării conflictului de muncă în conformitate cu dispozițiile Legii nr. 62/2011 – Legea dialogului social, aceasta fiind prima etapă prevazută de lege.
După primirea răspunsului conducerilor unităților feroviare la notificarea înaintată de către ANSF, vă vom aduce la cunoștință despre următoarele etape ce se vor efectua conform dispozițiilor Legii nr. 62/2011.

SHARE

12 Responses

  1. Este pentru prima dată când CFR Călători nu se mai află pe lista neagră (cu datorii) a guvernului. În schimb CFR Marfă, din cea mai profitabila companie feroviară a ajuns cu datorii.
    Nu vrau să fiu catalogat ca lingău (oricum ptr unii este unul și același lucru cu a spune acele realități, pe care ei nu VOR să le vadă), dar trebuie să dam ” cezarului ce-i al cezarului,, este și meritul Presedintelui FSTFR , ptr. ca se luptă cu MT , cu Guvernul pentru acordarea compensației reale și necesare ptr. bunul mers a CFR Călători, ptr. drepturile noastre, ptr. condiții de muncă mai bune, ptr. un salariu decent al CFR-istului. N-aveti decât să mă combateți dar prin comparație luați federațile de la marfă și președinții.

    Citiți:

    http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Economie/Stiri/Guvernul+pregateste+lista+neagra+a+companiilor+cu+pierderi

  2. Eu cred că Directorul Direcţiei de supraveghere feroviară din cadrul Consiliului Concurenţei (CC), Vasile Şeclăman spune numai prostii cînd afirmă că :
    ,, pe piaţa transportului de călători compania de stat ocupă 79% din piaţă, ceea ce în opinia sa este foarte mult, simţindu-se nevoia de o privatizare ”mai accentuată” a acestui sistem. ,, .
    Citiți ce poate debita un om pe:
    http://m.capital.ro/oficial-cc-cfr-calatori-ar-trebui-privatizata-pe-bursa-cu-pachete-de-actiuni-de-10-15.html

    1. Ptr. Bacteru:

      Parlamentul României adoptă prezenta lege.
      2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 877/28.XII.2010
      CAPITOLUL I
      Dispoziții generale
      Art. 1. — (1) Prezenta lege are ca obiect de reglementare
      stabilirea unui sistem unitar de salarizare pentru personalul din
      sectorul bugetar plătit din bugetul general consolidat al statului.
      (2) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei legi,
      drepturile salariale ale personalului prevăzut la alin. (1) sunt și
      rămân în mod exclusiv cele prevăzute în prezenta lege.
      Art. 2. — (1) Dispozițiile prezentei legi se aplică:
      a) personalului din autorități și instituții publice, respectiv
      Parlamentul, Administrația Prezidențială, autoritatea
      judecătorească, Guvernul, ministerele, celelalte organe de
      specialitate ale administrației publice centrale, autorități ale
      administrației publice locale, alte autorități publice, autorități
      administrative autonome, precum și instituțiile din subordinea
      acestora, finanțate integral din bugetul de stat, bugetele locale,
      bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale;
      b) personalului din autorități și instituții publice finanțate din
      venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat,
      bugetele locale, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele
      fondurilor speciale;
      c) personalului din autoritățile și instituțiile publice finanțate
      integral din venituri proprii;
      d) persoanelor care sunt conducători ai unor instituții publice
      în temeiul unui contract, altul decât contractul individual de
      muncă.
      (2) Dispozițiile prezentei legi nu se aplică Băncii Naționale a
      României, Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare, Comisiei de
      Supraveghere a Asigurărilor și Comisiei de Supraveghere a
      Sistemului de Pensii Private.
      (3) Intră în categoria personalului din sectorul bugetar
      personalul încadrat pe baza contractului individual de muncă,
      personalul care ocupă funcții de demnitate publică și personalul
      care ocupă funcții asimilate funcțiilor de demnitate publică,
      precum și personalul care beneficiază de statute speciale,
      inclusiv funcționarii publici și funcționarii publici cu statut specia

      1. domnul meu această lege 284 /2010 NU SA APLICAT NICIODATĂ ,nu știați ,de trei ani este suspendată de d-n PONTA prin ordonanțe de urgență

        1. Domnul meu, dacă tot ai citit această lege, puțeai să cauți și proiectul de lege la care te-ai referit și ai fi sesizat ca este aproape la fel, doar cu ceva modificări.

  3. “Cu doar două luni înainte de sezonul rece, ramele și automotoarele din parcul CFR Călători nu au pregătirile de iarnă necesare. „Nici măcar scaune pentru mecanici nu sunt în locomotive, condițiile de muncă sunt inumane, mecanicii și conductorii de tren umblă cu cearşafurile în geantă. Pregătirile de iarnă sunt făcute doar pe hârtie, foarte mulți mecanici sunt internați în spital din cauza ambroziei.,,
    http://www.capital.ro/daca-o-tin-tot-asa-in-50-de-ani-trenurile-cfr-calatori-nici-nu-vor-mai-pleca-din-statie.html

  4. ,, 01-10-2015 , CFR Călători îşi exprimă disponibilitatea continuării discuţiilor cu federaţiile sindicale
    Începând de astăzi, 1 octombrie 2015, Acordul dintre CFR Călători şi federaţiile sindicale feroviare și-a încetat valabi, litatea.
    Documentul prevedea drepturile şi obligaţiile angajaţilor şi ale administraţiei feroviare pentru perioada aprilie-septembrie 2015.
    În acest context, deşi nu s-a ajuns la niciun acord cu organizaţiile sindicale, administrația CFR Călători își exprimă disponibilitatea continuării discuțiilor pentru identificarea unor soluții viabile la revendicările sindicale, astfel încât să poată fi asigurate condițiile de muncă și drepturile angajaților.
    În același timp conducerea companiei apreciază că obiectivele comune ale celor două părți vor conduce la identificarea în cel mai scurt timp a unor soluţii permanente atât pentru angajați, cât și pentru companie. ,, .
    Citiți:
    http://www.cfrcalatori.ro/noLayout/22063