COMUNICAT FSTFR

Am atras atenția în scris SNTFC “CFR Călători”SA, Ministerului Transporturilor, Ministerului Finanțelor Publice și Guvernului României asupra stării de nemulțumire crescândă a salariaților feroviari referitoare la degradarea condițiilor de călătorie a pasagerilor feroviari pe trenurile de călători ale CFR Călători, care sunt de la an la an tot mai puține și  se degradează continuu pentru că niciun guvern din 1989 și până în prezent nu a înțeles că transportul feroviar de călători este esential pentru dezvoltarea României din punct de vedere economic și că trebuie să găsească soluții pentru achiziția de material rulant nou prin proiecte europene. De asemenea am atras atenția în scris SNTFC “CFR Călători”SA, Ministerului Transporturilor, Ministerului Finanțelor Publice și Guvernului României despre starea de nemulțumire crescândă în rândul salariaților feroviari ce este amplificată de salarizarea existentă în sistemul feroviar ce se aproprie din ce în ce mai mult de salariul minim brut pe economie stabilit prin Hotărâri de Guvern la un număr în permanentă creștere de salariați ceferiști, precum  și de faptul că Guvernul României nu se gândește în prezent la salarizarea ceferiștilor și la condițiile de muncă ale acestora ce sunt și ele în continua degradare.

SHARE

8 Responses

  1. Au creat preturi europene , acum vrem si noi salarii europene, conditii de munca europene, pensii europene, nivel de trai european. Administratia CFR si ministerul transporturilor numai au jefuit calea ferata , acesti lupi moralisti care spun sa aliniem preturile ca asa vrea europa dar nu spun ce vrea europa despre conditiile de munca , nivelul de trai nu ei ii da zor cu alinierea preturilor, sa-i intrebam noi despre celelalte nu ca nu avem buget pentru salarii sau investitii in schimb au buget pentru ei . Conditiile de munca au devenit de foarte mult timp insuportabile si sunt in continua degradare , administratia se apara scotand tot felul de ordine si dispozitii ( la nici un automotor nu-i functioneaza aerul conditionat si ei dau ordin ca nici un automotor sa nu iasa la tren fara aer conditionat ??????? cu ce iesi la tren daca altele nu sunt !!!!!!!! cine este vinovat ??? Cine este vinovat ca pe munte se indruma locomotive in 5 motoare fara reostata si tren cu 3-5 vagoane cu frana pe disc ???? si multe alte ordine bizare ,dar administratia a gasit VINOVATUL mecanicul , revizorul de locomotiva , seful de tura care nu a respectat ordinul nr. ??? . Trebuie sa obligam administratia si ministerul sa asigure mai intai asigurarea conditiilor de respectare a regulamentelor feroviare .

  2. Găsisem pe facebook un articol din ziarul Financiar, in care la un moment dat scria astfel”…La calea ferată, nu mai vorbim. Îm­păr­ţită în şapte companii, în lipsa unui cen­tru coordonator, investiţiile s-au risi­pit şi prada a fost executată mai uşor.
    Rezultatul: gări în paragină dar cu câte trei şefi – la mişcare, comercial, persoane. Viteza medie la trenurile de marfă a ajuns la 23 km pe oră, iar la cele de persoane 45 km pe oră. Dar pe cine să intereseze, pe oameni ca Ioan Rus care nu au mai mers cu trenul de acum 30 de ani? Lideri ai României care îşi imaginează că o să scape de răs­pun­dere pentru modul cum au jefuit aceas­tă ţară, dar nu vor scăpa.”
    Cititi tot articolul aici
    http://www.zf.ro/eveniment/proba-ca-cnadnr-si-casa-nationala-de-asigurari-de-sanatate-trebuie-desfiintate-14686952

  3. Prin Ordinul Ministrului Transporturilor Ioan Rus cu nr. 723/2015 se defineste categoriile de trenuri de calatori in functie de serviciile oferite de operatorii de transport feroviar de calatori pe baza vitezei comerciale ce devine astfel principalul parametru de incadrare in categoria de trenuri si in stabilirea tarifului la transportul feroviar de calatori.
    Citiți mai mult pe:
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CB8QFjAAahUKEwj7y5ePjL_HAhUFPxQKHeSaDEo&url=http%3A%2F%2Fm.ziuanews.ro%2Fdezvaluiri-investigatii%2Fordin-cu-dedicatie-dat-de-ioan-rus-pentru-falimentarea-companiei-cfr-calatori-243381&ei=pa3ZVbvlK4X-UOS1stAE&usg=AFQjCNF1ieQC2NsUncwWvs5vHhPgUfhJPw

  4. În timp ce operatorul de stat CFR Călători a anulat sute de trenuri zilnice în ultimii 9 ani ,una din cauzele legale fiind și degradarea condițiilor de călătorie a pasagerilor feroviari pe trenurile de călători ale CFR Călători, care sunt de la an la an tot mai puține și factorii decidenți nu observă că se degradează continuu condițiile de călătorie a pasagerilor feroviari pe trenurile de călători ale CFR Călători pentru că știu că niciun guvern din 1989 și până în prezent nu a înțeles că transportul feroviar de călători este esential pentru dezvoltarea României din punct de vedere economic și că operatorii de transport feroviar de călători privati au preluat acele trenuri anulate pentru că numai pentru aceștia statul a putut să subvenționeze trenul și nu călătorul … Operatorul de stat CFR Călători a anulat sute de trenuri zilnice în ultimii 9 ani pentru că la acest operator s-a pus problema gradului de ocupare al locurilor cu călători plătitori și pentru fiecare tren de călători, remorcat de CFR Călători , în parte, i s-a tot pus în vedere CFR Călători că nu se va subvenționa trenurile de călători dacă acestea nu vor avea un grad mare de ocupare a locurilor cu călători plătitori …și astfel s-au tot redus trenurile zilnice ale CFR Călători …