Monthly Archives: februarie 2016

Proiectele de HOTĂRÂRE A GUVERNULUI privind aprobarea Contractului de activitate a CNCF CFR SA, respectiv pentru aprobarea contractelor de servicii publice pentru perioada 2016 – 2020 în transportul feroviar public de călători

Pe site-ul Ministerului Transporturilor astăzi 29.02.2016 au fost publicate pe Transparența decizională spre consultare publică, proiectul de HOTĂRÂREA GUVERNULUI privind aprobarea Contractului de activitate a Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.” – S.A. pentru perioada 2016-2020, respectiv proiectul de HOTĂRÂRE A GUVERNULUI pentru aprobarea contractelor de servicii publice pentru perioada 2016 – 2020 în transportul feroviar public de călători.

Vezi aici: Proiectul de HOTĂRÂRE A GUVERNULUI privind aprobarea Contractului de activitate a Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.” – S.A. pentru perioada 2016-2020

Vezi aici: Proiectul de HOTĂRÂRE A GUVERNULUI pentru aprobarea contractelor de servicii publice pentru perioada 2016 – 2020 în transportul feroviar public de călători

DISCURSUL MINISTRULUI TRANSPORTURILOR ÎN PARLAMENTUL ROMÂNIEI

„Cea mai mare problemă a infrastructurii de cale ferată din România o reprezintă subfinanțarea cronică, a explicat marți, în Parlament, ministrul Transporturilor Dan Costescu”.

„În flota CFR Călători vor fi introduse 83 de trenuri electrice, 27 de automotoare diesel, valoarea proiectului fiind de aproape 500 de milioane de euro.Totodată, în acest an se vor demara lucrări de reparații și modernizare la peste 20 de locomotive și la aproape 80 de vagoane, 40 dintre acestea fiind apte pentru circulația la 200 de kilometri pe oră”.

Citiți:

http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjj0dKb1YrLAhUBZCwKHR_zBh4QFggaMAA&url=http%3A%2F%2Fcursdeguvernare.ro%2Finfrastructura-feroviara-un-transfer-de-10-20-al-traficul-rutier-ar-asigura-necesarul-de-finantare-anual-ies-din-garantie-370-de-km-de-cale-ferata-exista-buget-de-refacere-pentru-doar-15km.html&usg=AFQjCNGFiApJ31Iclda9r_aZfuyVsZYTZw&bvm=bv.114733917,d.bGg

AUTOSTRĂZI VERSUS CALEA FERATĂ

10.777 de km de cale ferată, din care doar 4.029 sunt linii electrificate (mai puțin de 40%), o viteză comercială medie a trenurilor de călători de numai 43 de kilometri pe oră și 1.800 de restricții de viteză impuse pentru a evita riscul unor tragedii produse din cauza stării deplorabile a infrastructurii. Acesta este portretul în cifre al transportului feroviar din România 2014.

Situația justifică locul 78 pe care se clasează România la capitolul calității infrastructurii feroviare, în Raportul privind competitivitatea dat publicității recent de World Economic Forum (WEF). ,, .

Citiți :

http://cursdeguvernare.ro/e-drept-ca-nu-avem-autostrazi-dar-macar-infrastructura-feroviara-e-praf-planul-european-si-masterplanul-romanesc-doua-lumi-paralele.html