Monthly Archives: septembrie 2013

CADOUL CONDUCERII CFR CALATORI LA SFARSIT DE AN = REDUCEREA SALARIULUI PE ULTIMELE TREI LUNI!!!

Managerul Privat/Directorul General al SNTFC CFR Călători SA – domnul Valentin Dorobanțu nu dă importanță majorității mecanicilor de locomotivă și automotor,  a multor șefi de tren , conductori de bilete, revizori tehnici de vagoane , salariați TESA etc., și credem că sunt nesemnificativi pentru dânsul și  Societate, în condițiile în care nu a consultat FSTFR, organizația sindicală care îi reprezintă!!!!! Astfel pe lunile octombrie, noiembrie si decembrie 2013,  conform actului înaintat in teritoriu, programul de lucru al salariaților se va reduce cu o zi pentru fiecare lună din intervalul 01.10.2013 – 31.12.2013 cu reducerea corespunzătoare a salariului.

Președintele FSTFR vă informează…

FSTFR este „Locomotiva mișcării sindicale” din Calea Ferată Română. Această   „locomotivă” FSTFR funcționează în parametrii normali și intervine ori de câte ori este nevoie ca locomotivă împingătoare a Operatorului de Transport Feroviar de Călători de stat…

Răspunsul MINISTERULUI TRANSPORTURILOR în urma analizei problemelor care au stat la baza MITINGULUI de protest din 26.07.2013 organizat de F.S.T.F.R.

În data de 02.09.2013 F.S.T.F.R. a primit răspuns de la Ministerul Transporturilor prin actul nr. 33045/20.08.2013 referitor la problemele care au stat la baza protestului F.S.T.F.R. din data de 26.07.2013 prin care se precizează că SNTFC „CFR Călători” SA în urma analizei problemelor care au stat la baza protestului din 26.07.2013 ne face cunoscut că:

– În anul 2013 SNTFC „CFR Călători” SA nu a efectuat concedieri colective de personal;

– SNTFC „CFR Călători” SA nu are dreptul și nici nu dorește a se implica în relațiile dintre organizațiile sindicale;

– În perioada 1998-2012 nivelul subvenției alocate SNTFC „CFR Călători” SA fie nu a acoperit diferențele dintre costurile reale și veniturile realizate ca urmare a tarifelor practicate, fie nu a permis realizarea unei cote de profit de 3%;

– În Contractul de Servicii Publice pentru perioada 2012-2015 al SNTFC „CFR Călători” SA aprobat prin HG nr. 74/2012 pentru anul 2013, se prevedea o compensație de 936 milioane lei de la bugetul de stat aferentă unei valori a indicatorului trenKm de 57,5 milioane. Ulterior, mai exact în martie 2013 se semnează de către Ministerul Transporturilor și SNTFC „CFR Călători SA” Actul Adițional nr. 1 pe anul 2013 la Contractul de Servicii Publice pentru perioada 2012-2015 al Societății de Transport Feroviar de Călători CFR Călători SA aprobat prin HG nr. 78/2013, act aditional prin care se modifică…….volumul de trenKm la 53 milioane compus din 49,2 milioane trenKm în interiorul pachetului minim social și 4 milioane trenKm în afara pachetului minim social;

– Contractul de Servicii Publice pentru perioada 2012-2015 al SNTFC „CFR Călători” SA nu prevede alocarea de sume de la bugetul de stat pentru realizarea principalelor proiecte de investiții necesare a se promova pentru transportul feroviar de călători;

– Prin HG 495/2013 , s-a aprobat BVC pentru anul 2013, cu o subvenție alocată de 935,9 milioane lei, față de o compensație necesară de 1510 milioane lei, conform actului aditional la Contractul de Servicii Publice aprobat prin HG nr. 78/2013.