Monthly Archives: ianuarie 2013

Guvernul României și MTI defavorizează CFR Călători față de operatorii feroviari privaţi de transport persoane!

 In ziarul Ziua News este publicat un articol în care se arată că „Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, limitează subvenţiile către CFR Călători, dar, în schimb, vrea să le mărească pe cele acordate operatorilor feroviari privaţi de transport persoane”… Citeste aici, respectiv un articol prin care se arata cum sunt CFR-iștii trimiși acasă în urma dispozițiilor date de către conducerea MTI…Citește aici

Cum „funcționează” Comisia de Dialog Social la nivel MTI, respectiv Comisia de Dialog Social la nivel CFR Călători

Președintele FSTFR – Maxim Rodrigo Gabriel informează publicul feroviar călător și în același timp informează CFR-iștii că la nivelul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii există doar un formal Dialog Social.

Exemplu: Pe SITE-ul MTI a fost în dezbatere publică în luna ianuarie a anului 2013 un Proiect de HG pentru modificarea și completarea HG nr. 2408/2004 privind metodologia de acordare de la bugetul de stat și/sau de la bugetele locale a diferenței dintre tarife și costuri în transportul feroviar public de călători, urmând ca în data de 31.01.2013 să se discute în Comisia de Dialog Social a MTI acest Proiect.

În data de 31.01.2013 când s-a ajuns la discutarea în Comisia de Dialog Social a MTI a acestui Proiect, președintele FSTFR desemnat de CSN Meridian pentru a participa la ședința Comisiei de Dialog Social a MTI a arătat că se propune a se discuta un alt Proiectde HG pentru modificarea și completarea HG nr. 2408/2004 privind metodologia de acordare de la bugetul de stat și/sau de la bugetele locale a diferenței dintre tarife și costuri în transportul feroviar public de călători, decât Proiectul pus în dezbatere publică și că în plus nu va mai avea efecte discutarea lui în ședința Comisiei de Dialog Social a MTI din 31.01.2013 atâta timp cât Proiectul ce se propune a se discuta în această ședință a devenit cu o zi înainte de discuția în Comisia de Dialog Social a MTI, respectiv în data de 30.01.2013, Hotărâre de Guvern pentru modificarea și completarea HG nr. 2408/2004 privind metodologia de acordare de la bugetul de stat și/sau de la bugetele locale a diferenței dintre tarife și costuri în transportul feroviar public de călători .

FSTFR consideră că din nou Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și Guvernul României favorizează operatorii de transport feroviar de călători privați și continuă cu măsuri de distrugere treptată a operatorului de transport feroviar de călători de stat CFR Călători, evitând adevăratul Dialog Social și transformând un Proiect propus în dezbatere publică pe SITE-ul MTI, în alt Proiect supus aprobării Guvernului României cu o zi înainte de dezbaterea din Comisia de Dialog Social a MTI când se dezbătea alt conținut ce nu s-a mai dezbătut pentru că anterior cu o zi un alt Proiect cu același titlu dar cu conținut total diferit a devenit Hotărâre de Guvern.

Președintele FSTFR- Maxim Rodrigo Gabriel informează publicul feroviar călător și în același timp informează CFR-iștii că la nivelul SNTFC “CFR Călători” SA există un Dialog Social în cadrul căruia s-a prezentat o situație a societății diferită de situația prezentată cu două săptămâni înainte de alt Director General și în acest sens în data de 30.01.2013 li s-a prezentat președinților Federațiilor Sindicale cu membrii de sindicat din SNTFC “CFR Călători” o situație în care se preciza că CFR Călători consideră oportun aplicarea măsurii preventive cu un impact social minim de reducere a programului de lucru lunar cu una zi/lună pentru o perioadă de 5 luni, evitându-se astfel concedierile colective în anul 2013 la CFR Călători și că prezenta ședință comună constituie act de consultare prealabilă a sindicatelor reprezentative la nivel de CFR Călători, în conștiința reciprocă a situației actuale a CFR Călători. Președintele FSTFR- Maxim Rodrigo Gabriel precizează că deși nu agreează reducerea programului de lucru lunar cu una zi/ lună pentru o perioadă de 5 luni cu reducerea corespunzătoare a salariului, atât el cât și ceilalți Președinți de Federații, cât și membrii de sindicat ai Federațiilor Sindicale pe care le reprezintă sunt puși în fața situației de a alege între concediere colectivă la SNTFC “CFR Călători” în anul 2013 și reducerea programului de lucru lunar cu una zi/lună pentru o perioadă de 5 luni cu reducerea corespunzătoare a salariului în perioada februarie 2013-iunie 2013.

Președintele FSTFR – Maxim Rodrigo Gabriel

Punctul de vedere al FSTFR privind proiectul de Ordin al ministrului transporturilor pentru aprobarea Normelor privind serviciul continuu maxim admis pe locomotivă

FSTFR a solicitat MTI si Comisiei de Dialog Social a MTI si CNS Meridian sa nu promoveze modificarile din proiectul de Ordin al MTI pentru aprobarea Normelor privind serviciul continuu maxim admis pe locomotiva… Citeste punct de vedere FSTFR

Mesajul presedintelui FSTFR

 Președintele FSTFR- Maxim Rodrigo Gabriel informează publicul feroviar călător și în același timp se adresează Mecanicilor de Locomotivă de călători ai SNTFC „CFR Călători” SA ce sunt membrii de sindicat ai FSTFR în urma analizării Dispoziției nr. 18 din 28.01.2013 a Directorului General – domnul Valentin Dorobanțu cu Mesajul următor: „Se încearcă la Ramura Tracțiune micșorarea numărului de mecanici de locomotivă și automotor, artificial printr-o dispoziție echivalentă cu o concediere colectivă la Ramura Tracțiune cu consecințe de genul CFR Călători pe lângă faptul că nu mai are suficiente locomotive, automotore și rame electrice, nu va mai avea nici mecanici de locomotivă și automotor suficienți și astfel se va impune anularea a foarte multe trenuri de călători din pachetul minim al SNTFC „CFR Călători”SA” .

Precizăm că:

–  Deși Dispoziția nr. 18/2013 pare să fie consecința necesității unei măsuri de eficientizare a societății, în realitate ea este menită să micșoreze veniturile lunare ale mecanicilor de locomotivă prin sancțiuni disciplinare pentru orice pe motivul că este neregulă ICL și la a treia neregulă ICL tratarea va fi „desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă”, cazuri în care se va reduce și numărul de salariați de la Ramura Tracțiune.

Neregulă ICL este și neîncadrarea în norma medie de consum necesară remorcării fiecărui tren în parte, atât pentru perioada de iarnă cât și pentru perioada de vară stabilită pentru fiecare secție de circulație și pentru fiecare mijloc de remorcare.

 În aceste condiții ținând cont de norma medie stabilită pentru fiecare secție de circulație și pentru fiecare mijloc de remorcare, FSTFR consideră că se poate ajunge la situații de a treia neregulă ICL tratată cu „desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă” la salariați ce nu au avut nici o neregulă reală, dar care artificial au ajuns la a treia neregulă ICL artificială ce este tratată nejustificat cu „desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă” și dăm exemplu aici de situația în care un mecanic ce face de trei ori consecutiv serviciu pe aceeași locomotivă și la același tren ce are un consum maxim de motorină (de exemplu 100 l motorină), în condițiile în care consumul mediu ar fi să zicem 98 l motorină și în consecință mecanicul de locomotivă respectiv se va regăsi în următoarea situație:

a) La prima neregulă ICL – se tratează cu diminuarea salariului cu 10% / 3 luni și cu imputarea cantității de 2 l motorină;

b) La a doua neregulă ICL – se tratează cu „retrogradare din funcție” și cu imputarea cantității de 2 l motorină;

c) A treia neregulă ICL – se tratează cu „desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă și cu imputarea cantității de 2 l motorină.

FSTFR consideră că se poate ajunge la situații de genul în care cei care citesc ICL – ul și care își dau seama că salariații aflați în situația de mai sus nu pot fi dați afară nejustificat, totuși datorită articolului nr. 15 din Dispoziția nr. 18/28.01.2013 sunt forțați practic să trateze și salariații nevinovați, pentru că dacă nu vor fi tratați ei cu „retrogradare din funcție” sau cu „desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă” după caz, „iar după finalizarea cercetării administrative, acolo unde este cazul vor fi avizate și organele de urmărire penală” .

președinte FSTFR Maxim Rodrigo – Gabriel

„Crucea Eroilor Ceferisti”…

In ziarul CERTITUDINEA a fost publicat un articol in care, …„Puţină lume ştie că ridicarea Crucii de pe Caraiman afost realizată prin eforturile lucrătorilor Direcţiei de Poduri din cadrul Direcţiei Generale C.F.R., la iniţiativa Societăţii Cultul Eroilor, aflată sub înalta protecţie a Reginei Maria. În unele surse secundare de informaţie istorică monumentul chiar are denumirea de  Crucea Eroilor Ceferişti“. …Citeste mai mult aici

 

Anul 2013 vine cu noi masuri de eficientizare a CFR Calatori

CFR Călători incepe anul 2013 prin reducerea programului de lucru cu una zi/luna pentru o perioada de 5 luni (februarie 2013 – iunie 2013) în baza prevederilor art. 52 alin (3) din Legea nr. 53/2003 – Codul Muncii republicat, conform căruia  „În cazul reducerii temporare a activităţii, pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare, pe perioade care depăşesc 30 de zile lucrătoare, angajatorul va avea posibilitatea reducerii programului de lucru de la 5 zile la 4 zile pe săptămână, cu reducerea corespunzătoare a salariului, până la remedierea situaţiei care a cauzat reducerea programului, după consultarea prealabilă a sindicatului reprezentativ de la nivelul unităţii sau a reprezentanţilor salariaţilor, după caz.

Angajatorul CFR Călători consideră oportun aplicarea acestei măsuri preventive cu un impact social minim, evitându-se concedierile colective de personal în anul 2013.

Se consideră de angajatorul CFR Călători că ședința comună din 30.01.2013 constituie actul de consultare prealabilă a sindicatelor reprezentative la nivel de unitate în conștiință reciprocă a situației actuale a CFR Călători, situație în care lunar avem ca:

– Încasările lunare din vânzări de bilete acoperă doar salariile salariaților CFR Călători;

– Taxa de utilizare infrastructură (TUI) lunară ce se plătește la CNCF CFR SA în unele luni nu este acoperită de compensația primită de CFR Călători, iar restul lunilor TUI-ul ce trebuie plătit lunar este aproximativ egal cu compensația lunară primită;

– Facilitățile de călătorie acoperă alimentările conturilor sucursalelor pentru diverse cheltuieli, etc.

CFR Călători continuă și cu măsuri ce sunt menite a reduce consumul de combustibil al mijloacelor de remorcare (locomotive, automotoare), cu măsuri ce sunt menite a crește volumul  lunar al încasărilor, dar și cu sancționarea salariaților pentru orice neregulă în activitatea desfășurată de aceștia sau pe motive că nu-si îndeplinesc sarcinile de serviciu .

Reactii ale postului de telviziune REALITATEA TV referitor la intarezierile trenurilor de calatori datorita materialului rulant degradat si furturilor de pe calea ferata

La stirile de la ora 23.00 din 26.01.2013, postul de televiziune Realitatea TV a prezentat un reportaj despre intarzierile de pe calea ferata, in special pe noul tronson reabilitat Bucuresti – Constanta. vezi aici…(intre minutele 12:30 – 14:40)

Hoții de fier vechi au implementat ,,furtul cadențat,, pe magistrala București – Constanța provocând astfel, ,,întârzieri cadențate,, tuturor trenurilor. Peste 300 de milioane de Euro investite pentru reabilitarea segmentului București – Constanța din Coridorul IV Paneuropean, pentru a avea întârzieri de zeci sau chiar sute de minute la fiecare tren.

Extrapolând mult controversatul concept de ,,mers cadențat,, implementat cu greu de SNTFC ,,CFR Călători,, SA, putem constata într-o altă ordine de idei, cum hoții de fier vechi au reuși să adopte ,,cadența,, în acțiunea lor deosebit de riscantă pentru siguranța feroviară dar mai ales pentru publicul călător. Este vorba cu preponderență de segmentul București – Constanța (magistrala 800). Pe această relație de transport, furturile și implicit deranjamentele produse sunt atât de frecvente încât întreaga circulație este la propriu dată peste cap. Cele mai afectate sunt trenurile de călători, iar impactul psihologic asupra călătorilor este greu de cuantificat. Din păcate, din lipsă de informații corecte cu privire la cauze, toată lumea (inclusiv mijloacele MEDIA) dă vina pe însăși calea ferată. Sunt dese cazurile în care întârzierea unui singur tren de călători depășește și 150 de minute. De altminteri, vorbim de un segment ,,reabilitat,,. În ce sens se poate vorbi de o reabilitare sau o eficientizare a transportului feroviar… constituie tematica unor lungi discuții, mai ales că, a pune în pericol în mod repetat viața a sute de oameni, prin accepțiunea legislației din România ,,nu constituie un pericol public,,.

Atentie, reactualizati mersul de tren din anul 2013!

Alaturat va anexam primele trenuri ale CFR Calatori care isi dau „demisia” din actualul mers al trenurilor 2013…Trenuri anulate

D-na Ministru Anca Boagiu nu a fost pacalita. Oare noul Ministru al Transporturilor isi va asuma un Ordin de Ministru ce vine la solicitarea operatorilor de transport feroviar privat?

Va prezentam actul ce reprezinta pozitia FSTFR din anul 2011, cand s-a incercat si atunci promovarea acestui Ordin de Ministru referitor la serviciul continuu maxim admis pe locomotiva. Precizam ca FSTFR considera acum, ca si atunci, ca prin promovarea acestui Ordin de Ministru se va deteriora sanatatea personalului de locomotiva, in anumite cazuri si situatii ajungandu-se a  se pune in pericol viata acestora. Pentru o cat mai buna informare, anexat va prezentam actul FSTFR inaintat catre MTI si AFER, precum si raspunsul trimis de catre AFER impreuna cu Referatul de Aprobare, acte inaintate inca din anul 2011…Vezi aici